Cestujúci v Prievidzi majú vďaka eurofondom modernejšiu stanicu

Prievidzská autobusová stanica v časti MHD prešla nedávno rekonštrukciou. V rámci projektu pribudlo aj nové parkovisko.

Ilustračné foto MHD Prievidza.Ilustračné foto MHD Prievidza. (Zdroj: Igor Roško)

PRIEVIDZA.  Nové prístrešky, nástupištia, lavičky či informačné panely. Aj tieto plusy priniesla nedávna rekonštrukcia autobusovej stanice v Prievidzi v časti mestskej hromadnej dopravy.

„Projekt je zameraný na rekonštrukciu autobusovej stanice, predstaničného priestoru, rekonštrukciu a zvýšenie kapacít záchytného parkoviska v tesnej blízkosti integrovanej zastávky, ako aj na zlepšenie informovanosti cestujúcej verejnosti prostredníctvom moderných oznamovacích prostriedkov,“ informovala v minulosti primátorka Prievidze Katarína Macháčková.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu
Súvisiaci článok Chýbajúca infraštruktúra je veľkým slovenským nedostatkom

S prácami prievidzská samospráva začala v apríli v roku 2020, dokončili ich v prvej polovici minulého roka. Čiastočne nastala zmena aj v dopravnej obslužnosti, na stanici pribudol nový kruhový objazd.

Obnovili stánky

V tesnej blízkosti zastávok pre mestskú hromadnú dopravu je aj niekoľko stánkov s občerstvením, ktoré svojím vzhľadom nezapadali do novej podoby stanice. Stánky sa nachádzajú na pozemku Železníc Slovenskej republiky a patria súkromným vlastníkom. „Komunikovali sme s nimi a prosili sme ich, aby ten priestor skrášlili. Sme radi, že aj keď nemuseli, pristúpili k tomu, aby priestor zapadal do celkovej rekonštrukcie,“ kvitovala primátorka.

Prínosom projektu je aj nové parkovisko. To vzniklo v predstaničnom priestore železničnej stanice, na mieste, ktoré Prievidžania nazývajú deviata koľaj. Ide o lokalitu v ochrannom pásme dráhy. Priestor samospráva získala do nájmu od Železníc SR. „V súlade s výzvou Integrovaného regionálneho operačného programu bolo parkovisko vybudované ako parkovisko typu Kiss and Ride, ktoré predstavuje systém bezpečného prestupu spolucestujúcich z osobného automobilu na prostriedky verejnej osobnej dopravy v blízkosti prestupných uzlov,“ ozrejmil Ďureje.

SkryťVypnúť reklamu

Musia použiť parkovacie hodiny

Kiss and Ride v doslovnom preklade znamená pobozkaj a jazdi. V praxi to znamená, že parkovisko má slúžiť najmä na dovezenie alebo vyzdvihnutie cestujúcich vlakom a autobusom.

Na toto by vodičom mala stačiť polhodina, a preto je pred vstupom na parkovisko umiestnená dopravná značka, ktorá dobu parkovania vymedzuje na tridsať minút. Vodiči na parkovisku budú musieť používať parkovacie hodiny, na ktorých si vyznačia čas príchodu na miesto.

Súvisiaci článok Ministerstvo dopravy je optimistické: Eurofondy nám neprepadnú, chceme vyčerpať všetko, čo sa dá

Okrem rekonštrukcie a modernizácie autobusovej stanice ako prestupného uzla a parkoviska pribudli na stanici aj nové informačné systémy pre verejnosť. Papierové vývesky však nezmizli. Dopravca všetky odchody autobusov nalepil na spodnú časť nových infopanelov. Vrchná časť s LCD obrazovkou slúži na informovanie o najbližšom odchádzajúcom spoji. Ukazuje napríklad aktuálny čas, reálny čas odchodu linky a podobne.

SkryťVypnúť reklamu

Na oba zámery mesto získalo peniaze z eurofondov, spolu v celkovej výške 841-ti-síc eur.

Rekonštrukcia stanice by mala zvýšiť atraktivitu verejnej osobnej dopravy aj počet cestujúcich vo verejnej doprave.

Súvisiaci článok Infraštruktúru máme nielen budovať. Musíme sa o ňu vedieť aj postarať

Euractiv Slovensko

Pre samosprávy sú zelené projekty prioritou, veľká byrokratická záťaž a náročnosť procesov pri uchádzaní sa o eurodotácie sú v prípade obcí a malých miest brzdou rozvoja. Rozprávali sme sa so SLÁVKOU LENČÉŠOVOU, expretkou na oblasť životného prostredia v Združení miest a obcí Slovenska.


Na Slovensku sa vôbec nedá hovoriť o regionálnej kontrole energetiky. Regióny na to doteraz nemali žiadne kapacity, legislatíva s tým nerátala a verejné financie nepodporovali regionálnu energetickú sebestačnosť, hovorí JURAJ ZAMKOVSKÝ, výkonný riaditeľ združenia Priatelia zeme CEPA.


Budovy sú zodpovedné za 36 percent emisií CO2 v Európskej únii, vďaka čomu možno tento sektor považovať za jedného z najvýznamnejších producentov skleníkových plynov. V rozhovore o tom rozpráva RICHARD PAKSI, analytik združenia Budovy pre budúcnosť.


Súvisiace témy: Euractive Slovensko
SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na My Regióny

Komerčné články

  1. Z akcie pre kolegov spravil známy moderátor úspešný biznis
  2. Od dnes len 3 dni – exotika s BUBO s 55% zľavou
  3. Mars dosiahol ďalšie zníženie emisií skleníkových plynov o 1,9 %
  4. Bratislava Design Week 2025: Internát sa mení na kreatívny hub
  5. Prekvapenie na čele. Sem budú Slováci cestovať v roku 2026
  6. Objavuj, cestuj, zaži – tu a TEAZZ!
  7. TOP exotické destinácie na dosah: Ktorú si vyberiete?
  8. Plaza View v Dúbravke štartuje predpredaj bytov s výhľadom
  1. LESY SR otvorili predajňu Lesnícke pochúťky
  2. Mars dosiahol ďalšie zníženie emisií skleníkových plynov o 1,9 %
  3. Z akcie pre kolegov spravil známy moderátor úspešný biznis
  4. Bratislava Design Week 2025: Internát sa mení na kreatívny hub
  5. Od dnes len 3 dni – exotika s BUBO s 55% zľavou
  6. Slováci vytvorili mlieko, ktoré nemá obdobu v celej Európe
  7. Prekvapenie na čele. Sem budú Slováci cestovať v roku 2026
  8. Objavuj, cestuj, zaži – tu a TEAZZ!
  1. Toto bude cestovateľský hit roka 2026 29 301
  2. BUBO zverejnilo všetky termíny - exotika za polovicu 25 624
  3. Prekvapenie na čele. Sem budú Slováci cestovať v roku 2026 9 913
  4. Ľuboš Fellner otvorene 8 093
  5. Dvanásť tipov, kam cestovať cez jesenné prázdniny 6 360
  6. Plaza View v Dúbravke štartuje predpredaj bytov s výhľadom 4 200
  7. Takáto Čína sa bude páčiť aj Slovákom 4 191
  8. Cestovateľský hit desaťročí leží v Ázii – s 55% zľavou 3 671
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Ernest Klotton: O mne
  2. Radko Mačuha: Osobná skúsenosť s Ficom.
  3. Zdravotní Klauni: Všetci máme v sebe klauna. No nie každý ho dokáže objaviť
  4. Vladimír Krátky: Moderátor obednej debaty na Rádiu Expres
  5. Ivan Lazor: Ako som si na dovolenku v Grécku pribalil stoikov (a prežil to v pokoji)
  6. Jana Čavojská: Obed pre 500 nezlomných obyvateľov Charkiva
  7. Jaroslav Liptak: Win/Win vs. Win/Lose: Ako sme boli naučení súperiť namiesto spolupracovať
  8. Dušan Koniar: Ako vystúpiť z Európskej Únie v troch krokoch
  1. Radko Mačuha: Nepríjemná správa pre Fica a Uhríka. 104 508
  2. Monika Albertiová: Facka Ficovi. Slovensko sa prebúdza! 22 202
  3. Martin Sukupčák: Otvorený list ministrovi Blanárovi 19 260
  4. Elena Antalová: Zvyšok života si nepokazím 8 143
  5. Radko Mačuha: Rusko má všetky predpoklady na dobytie Ukrajiny. 6 464
  6. Ivan Mlynár: Čurillovci sú v domácom väzení, pretože Ficovi a Šutaj Eštokovi nejde matematika. 6 301
  7. Ján Kušnír: Prečo D2 každé ráno kolabuje 6 056
  8. Radoslav Záhumenský: Celé Slovensko v mini verzii? Park, kde prejdete celé Slovensko za pár minút! 5 670
  1. Radko Mačuha: Osobná skúsenosť s Ficom.
  2. Jana Čavojská: Obed pre 500 nezlomných obyvateľov Charkiva
  3. Dušan Koniar: Ako vystúpiť z Európskej Únie v troch krokoch
  4. Marcel Rebro: Od Leningradu k Ukrajine: blokády, hlad a lož ako ruská tradícia
  5. Věra Tepličková: Demokrati sociálni a ich nápad genitálny
  6. Radko Mačuha: Rusko má všetky predpoklady na dobytie Ukrajiny.
  7. Marcel Rebro: Ak sa má uzdraviť dieťa, potrebuje zdravú mamu
  8. Věra Tepličková: Pravdepodobná reakcia Smeru na vylúčenie z PES alebo Načo mi je perie?
SkryťZatvoriť reklamu