Cestujúci v Prievidzi majú vďaka eurofondom modernejšiu stanicu

Prievidzská autobusová stanica v časti MHD prešla nedávno rekonštrukciou. V rámci projektu pribudlo aj nové parkovisko.

Ilustračné foto MHD Prievidza.Ilustračné foto MHD Prievidza. (Zdroj: Igor Roško)

PRIEVIDZA.  Nové prístrešky, nástupištia, lavičky či informačné panely. Aj tieto plusy priniesla nedávna rekonštrukcia autobusovej stanice v Prievidzi v časti mestskej hromadnej dopravy.

„Projekt je zameraný na rekonštrukciu autobusovej stanice, predstaničného priestoru, rekonštrukciu a zvýšenie kapacít záchytného parkoviska v tesnej blízkosti integrovanej zastávky, ako aj na zlepšenie informovanosti cestujúcej verejnosti prostredníctvom moderných oznamovacích prostriedkov,“ informovala v minulosti primátorka Prievidze Katarína Macháčková.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu
Súvisiaci článok Chýbajúca infraštruktúra je veľkým slovenským nedostatkom

S prácami prievidzská samospráva začala v apríli v roku 2020, dokončili ich v prvej polovici minulého roka. Čiastočne nastala zmena aj v dopravnej obslužnosti, na stanici pribudol nový kruhový objazd.

Obnovili stánky

V tesnej blízkosti zastávok pre mestskú hromadnú dopravu je aj niekoľko stánkov s občerstvením, ktoré svojím vzhľadom nezapadali do novej podoby stanice. Stánky sa nachádzajú na pozemku Železníc Slovenskej republiky a patria súkromným vlastníkom. „Komunikovali sme s nimi a prosili sme ich, aby ten priestor skrášlili. Sme radi, že aj keď nemuseli, pristúpili k tomu, aby priestor zapadal do celkovej rekonštrukcie,“ kvitovala primátorka.

Prínosom projektu je aj nové parkovisko. To vzniklo v predstaničnom priestore železničnej stanice, na mieste, ktoré Prievidžania nazývajú deviata koľaj. Ide o lokalitu v ochrannom pásme dráhy. Priestor samospráva získala do nájmu od Železníc SR. „V súlade s výzvou Integrovaného regionálneho operačného programu bolo parkovisko vybudované ako parkovisko typu Kiss and Ride, ktoré predstavuje systém bezpečného prestupu spolucestujúcich z osobného automobilu na prostriedky verejnej osobnej dopravy v blízkosti prestupných uzlov,“ ozrejmil Ďureje.

SkryťVypnúť reklamu

Musia použiť parkovacie hodiny

Kiss and Ride v doslovnom preklade znamená pobozkaj a jazdi. V praxi to znamená, že parkovisko má slúžiť najmä na dovezenie alebo vyzdvihnutie cestujúcich vlakom a autobusom.

Na toto by vodičom mala stačiť polhodina, a preto je pred vstupom na parkovisko umiestnená dopravná značka, ktorá dobu parkovania vymedzuje na tridsať minút. Vodiči na parkovisku budú musieť používať parkovacie hodiny, na ktorých si vyznačia čas príchodu na miesto.

Súvisiaci článok Ministerstvo dopravy je optimistické: Eurofondy nám neprepadnú, chceme vyčerpať všetko, čo sa dá

Okrem rekonštrukcie a modernizácie autobusovej stanice ako prestupného uzla a parkoviska pribudli na stanici aj nové informačné systémy pre verejnosť. Papierové vývesky však nezmizli. Dopravca všetky odchody autobusov nalepil na spodnú časť nových infopanelov. Vrchná časť s LCD obrazovkou slúži na informovanie o najbližšom odchádzajúcom spoji. Ukazuje napríklad aktuálny čas, reálny čas odchodu linky a podobne.

SkryťVypnúť reklamu

Na oba zámery mesto získalo peniaze z eurofondov, spolu v celkovej výške 841-ti-síc eur.

Rekonštrukcia stanice by mala zvýšiť atraktivitu verejnej osobnej dopravy aj počet cestujúcich vo verejnej doprave.

Súvisiaci článok Infraštruktúru máme nielen budovať. Musíme sa o ňu vedieť aj postarať

Euractiv Slovensko

Pre samosprávy sú zelené projekty prioritou, veľká byrokratická záťaž a náročnosť procesov pri uchádzaní sa o eurodotácie sú v prípade obcí a malých miest brzdou rozvoja. Rozprávali sme sa so SLÁVKOU LENČÉŠOVOU, expretkou na oblasť životného prostredia v Združení miest a obcí Slovenska.


Na Slovensku sa vôbec nedá hovoriť o regionálnej kontrole energetiky. Regióny na to doteraz nemali žiadne kapacity, legislatíva s tým nerátala a verejné financie nepodporovali regionálnu energetickú sebestačnosť, hovorí JURAJ ZAMKOVSKÝ, výkonný riaditeľ združenia Priatelia zeme CEPA.


Budovy sú zodpovedné za 36 percent emisií CO2 v Európskej únii, vďaka čomu možno tento sektor považovať za jedného z najvýznamnejších producentov skleníkových plynov. V rozhovore o tom rozpráva RICHARD PAKSI, analytik združenia Budovy pre budúcnosť.


Súvisiace témy: Euractive Slovensko
SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na My Regióny

Komerčné články

  1. Slováci investujú viac, vo fondoch majú už 14 miliárd eur.
  2. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku
  3. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť
  4. Kupujete si dovolenku? Nezabudnite na poistenie storna!
  5. Plátené tašky a opakované použitie
  6. Ženy nepatria za volant? Majiteľ autoškoly má iný názor
  7. Národný futbalový štadión prináša do ekonomiky milióny
  8. Prenájmom bytu môžete zlepšiť životy
  1. Oslava ako v Hollywoode: Kaufland má narodeniny, pozýva aj vás
  2. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť
  3. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku
  4. Slováci investujú viac, vo fondoch majú už 14 miliárd eur.
  5. Podpora projektov, ktoré učia ľudí postaviť sa za seba
  6. Sigord – les, kde sa stretáva zodpovedné hospodárenie s turizmom
  7. Kupujete si dovolenku? Nezabudnite na poistenie storna!
  8. Detox pre vaše auto. Prejaví sa v spotrebe aj vo výkone
  1. Prenájmom bytu môžete zlepšiť životy 8 203
  2. Vírus HPV môže mať až 80% sexuálne aktívnych ľudí 4 868
  3. Národný futbalový štadión prináša do ekonomiky milióny 4 479
  4. Ženy nepatria za volant? Majiteľ autoškoly má iný názor 4 182
  5. Iónske alebo Dodekanské ostrovy? Grécke leto má stovky tvárí 3 726
  6. Plátené tašky a opakované použitie 2 701
  7. TV Markíza spustí spravodajský projekt TN live už 9. júna 2 190
  8. Kozmetika ju najprv zachránila, dnes ňou pomáha iným 2 105
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Dada Vozáriková: Splavovali sme tmavú zatopenú baňu v Slovinsku na kajakoch (+ video)
  2. Radko Mačuha: Bože, asi preto, že je to vzácne?
  3. Samuel Ivančák: Iron Maiden oslavujú 50 rokov. Bratislavským koncertom dokázali, že ich odkaz tu s nami bude aj o ďalšie polstoročie
  4. Vladimír Bojničan: Miklošov omyl: Nie progresivizmus, ale konzervatívny klerikalizmus priviedol svet do postfaktického chaosu
  5. Timotej Opálek: Peter Doherty - Felt Better Alive
  6. Patrik Benčík: Denník advokáta: 22 rokov v advokácii & 1 z 5800 advokátov
  7. Irena Šimuneková: Vyšehrad
  8. Branko Štefanatný: Dôverujte, ale preverujte
  1. Marcel Rebro: Sexuálne násilie Červenej armády pri oslobodzovaní Európy 30 907
  2. Jozef Varga: Dvoje kruhy pod očami, bledý ako stena, aj takto dnes vyzerá Fico... 23 786
  3. Rado Surovka: Judáš vstal z mŕtvych a podal ruku Ficovi 13 389
  4. Jozef Černek: Sprevádzal som Putinovcov – keď zistili, že ich kamoši z Maďarska chcú obsadiť aj Slovensko, stíchli 11 608
  5. Ivan Čáni: Tibor Gašpar a oni – učebnicový „vzor“ morálky, čestnosti, spravodlivosti. 10 940
  6. Ján Valchár: Ukrajinský darček na ruský deň detí (alebo ako spáliť ruskú flotilu zo záhradného domčeka) 10 661
  7. Věra Tepličková: Šok v Levoči 5 788
  8. Michaela Witters: Dievčatko v škôlke neprehovorilo sedem mesiacov ani slovo. Nakoniec jej pomohlo toto... 5 060
  1. Radko Mačuha: Bože, asi preto, že je to vzácne?
  2. Věra Tepličková: Keď Eštok nevie, čí je, Danko chce mať pokoj na ceste za stolicou a Fico hrá vabank...
  3. Radko Mačuha: Demilitarizácia Ruska cez joystick.
  4. Radko Mačuha: Veď na východe nič nieje.
  5. Yevhen Hessen: Ukrajinská komunita na Slovensku a dejiny kultúrnych väzieb
  6. Marcel Rebro: Deň detí bez otcov a s ruskými dronmi nad hlavou
  7. Věra Tepličková: Šok v Bratislave (voľné pokračovanie Šoku v Levoči)
  8. Marcel Rebro: Fico a jeho banda si kupujú za naše peniaze haciendy, Slováci posielajú drony obrancom Ukrajiny
  1. Dada Vozáriková: Splavovali sme tmavú zatopenú baňu v Slovinsku na kajakoch (+ video)
  2. Radko Mačuha: Bože, asi preto, že je to vzácne?
  3. Samuel Ivančák: Iron Maiden oslavujú 50 rokov. Bratislavským koncertom dokázali, že ich odkaz tu s nami bude aj o ďalšie polstoročie
  4. Vladimír Bojničan: Miklošov omyl: Nie progresivizmus, ale konzervatívny klerikalizmus priviedol svet do postfaktického chaosu
  5. Timotej Opálek: Peter Doherty - Felt Better Alive
  6. Patrik Benčík: Denník advokáta: 22 rokov v advokácii & 1 z 5800 advokátov
  7. Irena Šimuneková: Vyšehrad
  8. Branko Štefanatný: Dôverujte, ale preverujte
  1. Marcel Rebro: Sexuálne násilie Červenej armády pri oslobodzovaní Európy 30 907
  2. Jozef Varga: Dvoje kruhy pod očami, bledý ako stena, aj takto dnes vyzerá Fico... 23 786
  3. Rado Surovka: Judáš vstal z mŕtvych a podal ruku Ficovi 13 389
  4. Jozef Černek: Sprevádzal som Putinovcov – keď zistili, že ich kamoši z Maďarska chcú obsadiť aj Slovensko, stíchli 11 608
  5. Ivan Čáni: Tibor Gašpar a oni – učebnicový „vzor“ morálky, čestnosti, spravodlivosti. 10 940
  6. Ján Valchár: Ukrajinský darček na ruský deň detí (alebo ako spáliť ruskú flotilu zo záhradného domčeka) 10 661
  7. Věra Tepličková: Šok v Levoči 5 788
  8. Michaela Witters: Dievčatko v škôlke neprehovorilo sedem mesiacov ani slovo. Nakoniec jej pomohlo toto... 5 060
  1. Radko Mačuha: Bože, asi preto, že je to vzácne?
  2. Věra Tepličková: Keď Eštok nevie, čí je, Danko chce mať pokoj na ceste za stolicou a Fico hrá vabank...
  3. Radko Mačuha: Demilitarizácia Ruska cez joystick.
  4. Radko Mačuha: Veď na východe nič nieje.
  5. Yevhen Hessen: Ukrajinská komunita na Slovensku a dejiny kultúrnych väzieb
  6. Marcel Rebro: Deň detí bez otcov a s ruskými dronmi nad hlavou
  7. Věra Tepličková: Šok v Bratislave (voľné pokračovanie Šoku v Levoči)
  8. Marcel Rebro: Fico a jeho banda si kupujú za naše peniaze haciendy, Slováci posielajú drony obrancom Ukrajiny
SkryťZatvoriť reklamu