Cestujúci v Prievidzi majú vďaka eurofondom modernejšiu stanicu

Prievidzská autobusová stanica v časti MHD prešla nedávno rekonštrukciou. V rámci projektu pribudlo aj nové parkovisko.

Ilustračné foto MHD Prievidza.Ilustračné foto MHD Prievidza. (Zdroj: Igor Roško)

PRIEVIDZA.  Nové prístrešky, nástupištia, lavičky či informačné panely. Aj tieto plusy priniesla nedávna rekonštrukcia autobusovej stanice v Prievidzi v časti mestskej hromadnej dopravy.

„Projekt je zameraný na rekonštrukciu autobusovej stanice, predstaničného priestoru, rekonštrukciu a zvýšenie kapacít záchytného parkoviska v tesnej blízkosti integrovanej zastávky, ako aj na zlepšenie informovanosti cestujúcej verejnosti prostredníctvom moderných oznamovacích prostriedkov,“ informovala v minulosti primátorka Prievidze Katarína Macháčková.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu
Súvisiaci článok Chýbajúca infraštruktúra je veľkým slovenským nedostatkom

S prácami prievidzská samospráva začala v apríli v roku 2020, dokončili ich v prvej polovici minulého roka. Čiastočne nastala zmena aj v dopravnej obslužnosti, na stanici pribudol nový kruhový objazd.

Obnovili stánky

V tesnej blízkosti zastávok pre mestskú hromadnú dopravu je aj niekoľko stánkov s občerstvením, ktoré svojím vzhľadom nezapadali do novej podoby stanice. Stánky sa nachádzajú na pozemku Železníc Slovenskej republiky a patria súkromným vlastníkom. „Komunikovali sme s nimi a prosili sme ich, aby ten priestor skrášlili. Sme radi, že aj keď nemuseli, pristúpili k tomu, aby priestor zapadal do celkovej rekonštrukcie,“ kvitovala primátorka.

Prínosom projektu je aj nové parkovisko. To vzniklo v predstaničnom priestore železničnej stanice, na mieste, ktoré Prievidžania nazývajú deviata koľaj. Ide o lokalitu v ochrannom pásme dráhy. Priestor samospráva získala do nájmu od Železníc SR. „V súlade s výzvou Integrovaného regionálneho operačného programu bolo parkovisko vybudované ako parkovisko typu Kiss and Ride, ktoré predstavuje systém bezpečného prestupu spolucestujúcich z osobného automobilu na prostriedky verejnej osobnej dopravy v blízkosti prestupných uzlov,“ ozrejmil Ďureje.

SkryťVypnúť reklamu

Musia použiť parkovacie hodiny

Kiss and Ride v doslovnom preklade znamená pobozkaj a jazdi. V praxi to znamená, že parkovisko má slúžiť najmä na dovezenie alebo vyzdvihnutie cestujúcich vlakom a autobusom.

Na toto by vodičom mala stačiť polhodina, a preto je pred vstupom na parkovisko umiestnená dopravná značka, ktorá dobu parkovania vymedzuje na tridsať minút. Vodiči na parkovisku budú musieť používať parkovacie hodiny, na ktorých si vyznačia čas príchodu na miesto.

Súvisiaci článok Ministerstvo dopravy je optimistické: Eurofondy nám neprepadnú, chceme vyčerpať všetko, čo sa dá

Okrem rekonštrukcie a modernizácie autobusovej stanice ako prestupného uzla a parkoviska pribudli na stanici aj nové informačné systémy pre verejnosť. Papierové vývesky však nezmizli. Dopravca všetky odchody autobusov nalepil na spodnú časť nových infopanelov. Vrchná časť s LCD obrazovkou slúži na informovanie o najbližšom odchádzajúcom spoji. Ukazuje napríklad aktuálny čas, reálny čas odchodu linky a podobne.

SkryťVypnúť reklamu

Na oba zámery mesto získalo peniaze z eurofondov, spolu v celkovej výške 841-ti-síc eur.

Rekonštrukcia stanice by mala zvýšiť atraktivitu verejnej osobnej dopravy aj počet cestujúcich vo verejnej doprave.

Súvisiaci článok Infraštruktúru máme nielen budovať. Musíme sa o ňu vedieť aj postarať

Euractiv Slovensko

Pre samosprávy sú zelené projekty prioritou, veľká byrokratická záťaž a náročnosť procesov pri uchádzaní sa o eurodotácie sú v prípade obcí a malých miest brzdou rozvoja. Rozprávali sme sa so SLÁVKOU LENČÉŠOVOU, expretkou na oblasť životného prostredia v Združení miest a obcí Slovenska.


Na Slovensku sa vôbec nedá hovoriť o regionálnej kontrole energetiky. Regióny na to doteraz nemali žiadne kapacity, legislatíva s tým nerátala a verejné financie nepodporovali regionálnu energetickú sebestačnosť, hovorí JURAJ ZAMKOVSKÝ, výkonný riaditeľ združenia Priatelia zeme CEPA.


Budovy sú zodpovedné za 36 percent emisií CO2 v Európskej únii, vďaka čomu možno tento sektor považovať za jedného z najvýznamnejších producentov skleníkových plynov. V rozhovore o tom rozpráva RICHARD PAKSI, analytik združenia Budovy pre budúcnosť.


Súvisiace témy: Euractive Slovensko
SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na My Regióny

Komerčné články

  1. Mladým sa nič nechce? Rodičia často netušia, ako deti na sebe pracujú
  2. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby
  3. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo
  4. Za dovolenkové škody vyplatila Allianz o 41 percent viac
  5. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  6. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta
  7. Letný literárny výber vložený v denníkoch SME a Korzár
  8. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete?
  1. Stanovisko LESY Slovenskej republiky, š. p.
  2. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby
  3. Apartmány pri mori nie sú len pre smerákov. Kde nájdete lacné?
  4. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo
  5. Za dovolenkové škody vyplatila Allianz o 41 percent viac
  6. Takto má vyzerať dostupný biznis notebook
  7. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  8. Tajomstvo najšťastnejších krajín sveta
  1. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby 14 932
  2. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto? 4 399
  3. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete? 3 663
  4. Apartmány pri mori nie sú len pre smerákov. Kde nájdete lacné? 3 526
  5. Črevné problémy, pohlavné choroby či poškodenie kože 2 942
  6. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo 2 898
  7. Ako často treba čistiť fasádu? Niektoré si vystačia samy 2 515
  8. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta 2 403
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Ivan Mlynár: Jedenáste prikázanie Úradu inšpekčnej služby, vznes obvinenie “Čurillovcovi“.
  2. Anton Kaiser: Spievaj, že si spievaj...
  3. Ján Valchár: Delúzia svätých Cyrila a Metoda
  4. Štefan Šturdzík: Rudo narazil a musí platiť.
  5. Jozef Huljak: Peru sa rozhodlo nakúpiť 24 nových bojových lietadiel Gripen E za 3,5 miliardy dolárov – modernizácia alebo nevyhnutnosť?
  6. Erika Telekyová : Talianska letná romanca ako od Pilcherovej
  7. Martin Fronk: Kálmán Mikszáth: Slovenský Palócz, čo vedel písať lepšie než kráľ rozprávať
  8. Otilia Horrocks: Ticho, ktoré bolí viac než zákaz
  1. Ivan Čáni: Všetci držme huby a nechajme Roberta Fica pracovať! Lebo len on JEDINÝ vie, čo je najlepšie. 27 453
  2. Radko Mačuha: Oslobodenie prichádza z Východnej. 19 151
  3. Michael Achberger: Prestaňte držať diéty! Týchto 7 návykov vám predĺžia život aj zlepšia postavu 18 431
  4. Janka Bittó Cigániková: Cirkev na gynekológii? Žiaľ, Cigániková nepreháňala 17 722
  5. Dušan Koniar: V roku 1989 mala ČSSR 3315 vlastných tankov 10 785
  6. Janka Bittó Cigániková: Zdravotníctvo má liečiť, nie financovať cirkev 7 671
  7. Vladimír Bojničan: Z Devína sa stáva festival kléro-fašistických príšer 5 552
  8. Ján Valchár: Poslušne hlásim, som doma! 5 541
  1. Radko Mačuha: Oslobodenie prichádza z Východnej.
  2. Věra Tepličková: Východná alebo Keď má orientácia na všetky štyri svetové strany trhliny
  3. Marcel Rebro: Nad Kyjivom znovu tma: keď rakety vyvracajú slovenské lži
  4. Roman Kebísek: Kuzmány, Radlinský, Štúr, Pauliny-Tóth chceli ruštinu ako spoločný jazyk Slovanov
  5. Post Bellum SK: Nicholas Winton zomrel pred desiatimi rokmi. Jeho príbeh zostáva inšpiráciou dodnes
  6. Roman Kebísek: Britka objavila hrob Adele Harms, modelky maliara Schieleho
  7. Věra Tepličková: Čím väčšia škola, tým lepšie výsledky...
  8. Radko Mačuha: Auto pre ministerku Šimkovičovú.
  1. Ivan Mlynár: Jedenáste prikázanie Úradu inšpekčnej služby, vznes obvinenie “Čurillovcovi“.
  2. Anton Kaiser: Spievaj, že si spievaj...
  3. Ján Valchár: Delúzia svätých Cyrila a Metoda
  4. Štefan Šturdzík: Rudo narazil a musí platiť.
  5. Jozef Huljak: Peru sa rozhodlo nakúpiť 24 nových bojových lietadiel Gripen E za 3,5 miliardy dolárov – modernizácia alebo nevyhnutnosť?
  6. Erika Telekyová : Talianska letná romanca ako od Pilcherovej
  7. Martin Fronk: Kálmán Mikszáth: Slovenský Palócz, čo vedel písať lepšie než kráľ rozprávať
  8. Otilia Horrocks: Ticho, ktoré bolí viac než zákaz
  1. Ivan Čáni: Všetci držme huby a nechajme Roberta Fica pracovať! Lebo len on JEDINÝ vie, čo je najlepšie. 27 453
  2. Radko Mačuha: Oslobodenie prichádza z Východnej. 19 151
  3. Michael Achberger: Prestaňte držať diéty! Týchto 7 návykov vám predĺžia život aj zlepšia postavu 18 431
  4. Janka Bittó Cigániková: Cirkev na gynekológii? Žiaľ, Cigániková nepreháňala 17 722
  5. Dušan Koniar: V roku 1989 mala ČSSR 3315 vlastných tankov 10 785
  6. Janka Bittó Cigániková: Zdravotníctvo má liečiť, nie financovať cirkev 7 671
  7. Vladimír Bojničan: Z Devína sa stáva festival kléro-fašistických príšer 5 552
  8. Ján Valchár: Poslušne hlásim, som doma! 5 541
  1. Radko Mačuha: Oslobodenie prichádza z Východnej.
  2. Věra Tepličková: Východná alebo Keď má orientácia na všetky štyri svetové strany trhliny
  3. Marcel Rebro: Nad Kyjivom znovu tma: keď rakety vyvracajú slovenské lži
  4. Roman Kebísek: Kuzmány, Radlinský, Štúr, Pauliny-Tóth chceli ruštinu ako spoločný jazyk Slovanov
  5. Post Bellum SK: Nicholas Winton zomrel pred desiatimi rokmi. Jeho príbeh zostáva inšpiráciou dodnes
  6. Roman Kebísek: Britka objavila hrob Adele Harms, modelky maliara Schieleho
  7. Věra Tepličková: Čím väčšia škola, tým lepšie výsledky...
  8. Radko Mačuha: Auto pre ministerku Šimkovičovú.
SkryťZatvoriť reklamu