Ak si majú ľudia vybrať, chce to viac komfortu

Ministerstvo dopravy a výstavby pripravilo tri okruhy projektov, s ktorými sa uchádzame o zdroje Európskej únie z Fondu obnovy.

(Zdroj: Ilustr.foto: TASR)

Sústrediť sa chce predovšetkým na tzv. zelené investície. Ide o projekty, ktoré výrazne prispejú k zlepšeniu podmienok bývania a zároveň podporia železničnú dopravu, ako najekologickejší spôsob cestovania.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Prvým projektom je elektrifikácia železničnej trate Bánovce nad Ondavou – Humenné za 119 miliónov eur, ktorý je už pripravený.

Projektová dokumentácia na projekt bola tiež zaplatená z fondov Európskej únie, v rámci operačného programu Integrovaná infraštruktúra. Celkové náklady projektu boli vo výške takmer 2 milióny eur, z toho zdroje EÚ pokryli viac ako 1,63 milióna eur.

SkryťVypnúť reklamu

Lepšiu a rýchlejšiu dopravu po železniciach chce ministerstvo dopravy zabezpečiť cez konkrétne opravy železničných mostov, tunelov, zabezpečovacích systémov, staníc či koľají.

Ide o celkovú investíciu v hodnote 700 miliónov eur.

„Jediným spôsobom ako presvedčiť ľudí, aby presadli z áut do vlakov, je rýchla a komfortná jazda po železnici. Pri súčasnom stave železnice to ale nedokážeme. Fond obnovy je jedinečná možnosť, ako znížiť investičný dlh a zmodernizovať železnice pre ľudí, aby sa nám všetkým cestovalo pohodlnejšie, komfortnejšie a rýchlejšie,“ povedal minister Andrej Doležal.

Tretím okruhom podpory v súlade s ekologickými cieľmi je obnova 30-tisíc rodinných domov vo výške až 300 miliónov eur.

Práve rodinné domy predstavujú veľký potenciál energetickej úspory.

SkryťVypnúť reklamu

Ako dodáva minister dopravy, „naším cieľom je prispieť ku kvalitnejšiemu a zdravšiemu bývaniu ľudí, pričom tým znížime náklady na energie a zároveň prispejeme k ochrane nášho ovzdušia”.

V neposlednom rade obnova prinesie spôsob, ktorým začneme riešiť tzv. energetickú chudobu ohrozených skupín obyvateľov.

Autor: MD

Euractiv Slovensko

Pre samosprávy sú zelené projekty prioritou, veľká byrokratická záťaž a náročnosť procesov pri uchádzaní sa o eurodotácie sú v prípade obcí a malých miest brzdou rozvoja. Rozprávali sme sa so SLÁVKOU LENČÉŠOVOU, expretkou na oblasť životného prostredia v Združení miest a obcí Slovenska.


Na Slovensku sa vôbec nedá hovoriť o regionálnej kontrole energetiky. Regióny na to doteraz nemali žiadne kapacity, legislatíva s tým nerátala a verejné financie nepodporovali regionálnu energetickú sebestačnosť, hovorí JURAJ ZAMKOVSKÝ, výkonný riaditeľ združenia Priatelia zeme CEPA.


Budovy sú zodpovedné za 36 percent emisií CO2 v Európskej únii, vďaka čomu možno tento sektor považovať za jedného z najvýznamnejších producentov skleníkových plynov. V rozhovore o tom rozpráva RICHARD PAKSI, analytik združenia Budovy pre budúcnosť.


Súvisiace témy: Euractive Slovensko
SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na My Regióny

Komerčné články

  1. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby
  2. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo
  3. Za dovolenkové škody vyplatila Allianz o 41 percent viac
  4. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  5. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta
  6. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete?
  7. Letný literárny výber vložený v denníkoch SME a Korzár
  8. Sviatočný Devín otvárame pre všetkých
  1. Stanovisko LESY Slovenskej republiky, š. p.
  2. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby
  3. Apartmány pri mori nie sú len pre smerákov. Kde nájdete lacné?
  4. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo
  5. Za dovolenkové škody vyplatila Allianz o 41 percent viac
  6. Takto má vyzerať dostupný biznis notebook
  7. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  8. Tajomstvo najšťastnejších krajín sveta
  1. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby 10 892
  2. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete? 4 394
  3. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto? 4 089
  4. Črevné problémy, pohlavné choroby či poškodenie kože 3 480
  5. Apartmány pri mori nie sú len pre smerákov. Kde nájdete lacné? 3 456
  6. Ako často treba čistiť fasádu? Niektoré si vystačia samy 2 735
  7. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo 2 330
  8. Nízke úspory a dôchodky? Tieto 3 faktory ovplyvnia Slovensko 2 157
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Jozef Sitko: Domovina strachu a mamonu? (4.)
  2. Tomáš Hrubý: Papier, nie baliace hlášky
  3. Anton Kovalčík: Holokaust a islamské krajiny - prvá časť.
  4. Rado Surovka: Do psej matere, takto sa má šetriť !
  5. Jozef Stasík: Ak demokracia nedokáže zabezpečiť ľuďom dôstojný život, zákonite prehrá
  6. Pavol Burda: Neutralita, ako ekvivalent pozývacieho listu
  7. Elena Antalová: Pamodaj šťastia, lavička
  8. Anna Miľanová: Moje kompozície z jarnej prechádzky...
  1. Ivan Čáni: Všetci držme huby a nechajme Roberta Fica pracovať! Lebo len on JEDINÝ vie, čo je najlepšie. 27 079
  2. Janka Bittó Cigániková: Cirkev na gynekológii? Žiaľ, Cigániková nepreháňala 18 552
  3. Michael Achberger: Prestaňte držať diéty! Týchto 7 návykov vám predĺžia život aj zlepšia postavu 18 229
  4. Dušan Koniar: V roku 1989 mala ČSSR 3315 vlastných tankov 10 687
  5. Radko Mačuha: Oslobodenie prichádza z Východnej. 9 192
  6. Janka Bittó Cigániková: Zdravotníctvo má liečiť, nie financovať cirkev 7 538
  7. Radko Mačuha: Auto pre ministerku Šimkovičovú. 6 229
  8. Vladimír Bojničan: Z Devína sa stáva festival kléro-fašistických príšer 5 112
  1. Radko Mačuha: Oslobodenie prichádza z Východnej.
  2. Věra Tepličková: Východná alebo Keď má orientácia na všetky štyri svetové strany trhliny
  3. Marcel Rebro: Nad Kyjivom znovu tma: keď rakety vyvracajú slovenské lži
  4. Roman Kebísek: Kuzmány, Radlinský, Štúr, Pauliny-Tóth chceli ruštinu ako spoločný jazyk Slovanov
  5. Post Bellum SK: Nicholas Winton zomrel pred desiatimi rokmi. Jeho príbeh zostáva inšpiráciou dodnes
  6. Roman Kebísek: Britka objavila hrob Adele Harms, modelky maliara Schieleho
  7. Věra Tepličková: Čím väčšia škola, tým lepšie výsledky...
  8. Radko Mačuha: Auto pre ministerku Šimkovičovú.
  1. Jozef Sitko: Domovina strachu a mamonu? (4.)
  2. Tomáš Hrubý: Papier, nie baliace hlášky
  3. Anton Kovalčík: Holokaust a islamské krajiny - prvá časť.
  4. Rado Surovka: Do psej matere, takto sa má šetriť !
  5. Jozef Stasík: Ak demokracia nedokáže zabezpečiť ľuďom dôstojný život, zákonite prehrá
  6. Pavol Burda: Neutralita, ako ekvivalent pozývacieho listu
  7. Elena Antalová: Pamodaj šťastia, lavička
  8. Anna Miľanová: Moje kompozície z jarnej prechádzky...
  1. Ivan Čáni: Všetci držme huby a nechajme Roberta Fica pracovať! Lebo len on JEDINÝ vie, čo je najlepšie. 27 079
  2. Janka Bittó Cigániková: Cirkev na gynekológii? Žiaľ, Cigániková nepreháňala 18 552
  3. Michael Achberger: Prestaňte držať diéty! Týchto 7 návykov vám predĺžia život aj zlepšia postavu 18 229
  4. Dušan Koniar: V roku 1989 mala ČSSR 3315 vlastných tankov 10 687
  5. Radko Mačuha: Oslobodenie prichádza z Východnej. 9 192
  6. Janka Bittó Cigániková: Zdravotníctvo má liečiť, nie financovať cirkev 7 538
  7. Radko Mačuha: Auto pre ministerku Šimkovičovú. 6 229
  8. Vladimír Bojničan: Z Devína sa stáva festival kléro-fašistických príšer 5 112
  1. Radko Mačuha: Oslobodenie prichádza z Východnej.
  2. Věra Tepličková: Východná alebo Keď má orientácia na všetky štyri svetové strany trhliny
  3. Marcel Rebro: Nad Kyjivom znovu tma: keď rakety vyvracajú slovenské lži
  4. Roman Kebísek: Kuzmány, Radlinský, Štúr, Pauliny-Tóth chceli ruštinu ako spoločný jazyk Slovanov
  5. Post Bellum SK: Nicholas Winton zomrel pred desiatimi rokmi. Jeho príbeh zostáva inšpiráciou dodnes
  6. Roman Kebísek: Britka objavila hrob Adele Harms, modelky maliara Schieleho
  7. Věra Tepličková: Čím väčšia škola, tým lepšie výsledky...
  8. Radko Mačuha: Auto pre ministerku Šimkovičovú.
SkryťZatvoriť reklamu