Železnica by mohla konkurovať cestám

Viac ako 160 rokov sa na Slovensku prepravujú ľudia a tovar po železnici. Tento druh dopravy má dobrú tradíciu a relatívne hustú sieť, ale jej technická úroveň zaostáva za vyspelými krajinami.

(Zdroj: Ilustr.foto: TASR)

Železničnú sieť na Slovensku charakterizuje nízka úroveň traťových rýchlostí, máme úseky bez elektrifikácie a veľké dlhy v technologickej vybavenosti.

Komplikuje to plynulosť dopravy, čoho výsledkom je, že železničná doprava u nás stratila svoju konkurenčnú výhodu.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Osobná doprava i doprava tovarov sa v ostatných troch desaťročiach postupne presunula na cesty.

Toto sa ale postupne mení aj vďaka zdrojom Európskej únie, ktoré sa postupne vkladajú do modernizácie železníc.

Od vstupu Slovenska do spoločenstva sa zmodernizovalo 121 km železničných tratí a vďaka peniazom z eurofondov sa teraz nakupujú prímestské a regionálne vlaky.

Už máte účet? Prihláste sa.
Dočítajte tento článok s predplatným MYregiony.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 5 € každé 4 týždne.
Pošlite SMS s textom C7J5G na číslo 8787.
Zaplatením potvrdíte oboznámenie sa s VOP a Zásadami OOÚ.
Najobľúbenejšie
Prémium bez reklamy
2 ,00 / týždenne
Prémium
1 ,50 / týždenne
Štandard
1 ,00 / týždenne
Ak nebudete s predplatným SME.sk spokojný, môžete ho kedykoľvek zrušiť.

Euractiv Slovensko

Pre samosprávy sú zelené projekty prioritou, veľká byrokratická záťaž a náročnosť procesov pri uchádzaní sa o eurodotácie sú v prípade obcí a malých miest brzdou rozvoja. Rozprávali sme sa so SLÁVKOU LENČÉŠOVOU, expretkou na oblasť životného prostredia v Združení miest a obcí Slovenska.


Na Slovensku sa vôbec nedá hovoriť o regionálnej kontrole energetiky. Regióny na to doteraz nemali žiadne kapacity, legislatíva s tým nerátala a verejné financie nepodporovali regionálnu energetickú sebestačnosť, hovorí JURAJ ZAMKOVSKÝ, výkonný riaditeľ združenia Priatelia zeme CEPA.


Budovy sú zodpovedné za 36 percent emisií CO2 v Európskej únii, vďaka čomu možno tento sektor považovať za jedného z najvýznamnejších producentov skleníkových plynov. V rozhovore o tom rozpráva RICHARD PAKSI, analytik združenia Budovy pre budúcnosť.


Súvisiace témy: Euractive Slovensko
SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na My Regióny

Komerčné články

  1. Na trhu kúpite datle aj ťavu. Maroko má vlastný púštny Hollywood
  2. Jesenný literárny výber vložený v denníkoch SME a Korzár
  3. Jesenné MUST-TRY dobroty, ktoré potešia vaše chuťové poháriky
  4. Blíži sa dvanásty ročník filmovej prehliadky Be2Can
  5. Spoločnosť EY Slovensko vyhlásila jubilejný 20.ročník súťaže EY
  6. Pridaj sa do komunity, ktorá ťa posunie
  7. Známy operátor opäť prekvapuje: Prináša internet 2500 Mbit/s
  8. Hodnotenie profesionála: Dovolenka v Katare plnom kontrastov
  1. Jesenný literárny výber vložený v denníkoch SME a Korzár
  2. Na trhu kúpite datle aj ťavu. Maroko má vlastný púštny Hollywood
  3. Blíži sa dvanásty ročník filmovej prehliadky Be2Can
  4. Slovensko na nohách. Začína 10. ročník Európskeho týždňa športu
  5. Jesenné MUST-TRY dobroty, ktoré potešia vaše chuťové poháriky
  6. Spoločnosť EY Slovensko vyhlásila jubilejný 20.ročník súťaže EY
  7. Bez nich by elektrina netiekla.
  8. Pridaj sa do komunity, ktorá ťa posunie
  1. J&T GRANT Jeden Team umožní trénovať až 15 000 deťom ročne 7 512
  2. Vyskúšal som si prácu výčapníka. Toto vám nepovedia 3 884
  3. Známy operátor opäť prekvapuje: Prináša internet 2500 Mbit/s 3 553
  4. Slováci vytvorili mlieko, ktoré nemá obdobu v celej Európe 3 322
  5. Hodnotenie profesionála: Dovolenka v Katare plnom kontrastov 2 581
  6. Na trhu kúpite datle aj ťavu. Maroko má vlastný púštny Hollywood 2 558
  7. Čo urobiť, keď sa na stene objaví trhlina? Farba ju nezachráni 2 097
  8. Ponúkali vlastné bývanie, dnes majú v Tatrách úspešné hotely 1 895
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu