Medzi Brodnom a Strážovom je most aj tunel

Otvorenie úseku Strážov – Brodno pomohlo vodičom smerujúcim na Kysuce a odľahčilo dopravu v krajskom meste Žilina. Diaľnica D3 však v Brodne zastala a nehýbe sa ďalej. Kedy bude štát schopný rozbehnúť výstavbu?

Strážov - Brodno.Strážov - Brodno. (Zdroj: Foto: Dopravoprojekt)

Z fondov Európskej únie bola financovaná aj výstavba úseku D3 Žilina Strážov – Žilina Brodno. Ide o veľmi komplikovaný úsek, ktorý zahŕňa premostenie Hričovskej priehrady a tunel Považský Chlmec v celkovej dĺžke 4,25 km.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Pred dokončením stavby bola doprava z D1, smerujúca na Kysuce, vedená cez mesto Žilina.

Cieľom projektu bolo dobudovanie základného diaľničného ťahu D3, skvalitnenie podmienok pre medzinárodnú a vnútroštátnu dopravu a zvýšenie plynulosti, rýchlosti a zároveň bezpečnosti cestnej premávky.

SkryťVypnúť reklamu

Po ukončení výstavby úseku D3 v dĺžke 4,25 km sa vytvorili podmienky k podstatnému odľahčeniu dopravy na ceste I/11 a ceste I/18 (odklon tranzitej nákladnej aj osobnej dopravy z intravilánu mesta Žilina).

Už máte účet? Prihláste sa.
Dočítajte tento článok s predplatným MYregiony.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 5 € každé 4 týždne.
Pošlite SMS s textom CA4BR na číslo 8787.
Zaplatením potvrdíte oboznámenie sa s VOP a Zásadami OOÚ.
Najobľúbenejšie
Prémium bez reklamy
2 ,00 / týždenne
Prémium
1 ,50 / týždenne
Štandard
1 ,00 / týždenne
Ak nebudete s predplatným SME.sk spokojný, môžete ho kedykoľvek zrušiť.

Euractiv Slovensko

Pre samosprávy sú zelené projekty prioritou, veľká byrokratická záťaž a náročnosť procesov pri uchádzaní sa o eurodotácie sú v prípade obcí a malých miest brzdou rozvoja. Rozprávali sme sa so SLÁVKOU LENČÉŠOVOU, expretkou na oblasť životného prostredia v Združení miest a obcí Slovenska.


Na Slovensku sa vôbec nedá hovoriť o regionálnej kontrole energetiky. Regióny na to doteraz nemali žiadne kapacity, legislatíva s tým nerátala a verejné financie nepodporovali regionálnu energetickú sebestačnosť, hovorí JURAJ ZAMKOVSKÝ, výkonný riaditeľ združenia Priatelia zeme CEPA.


Budovy sú zodpovedné za 36 percent emisií CO2 v Európskej únii, vďaka čomu možno tento sektor považovať za jedného z najvýznamnejších producentov skleníkových plynov. V rozhovore o tom rozpráva RICHARD PAKSI, analytik združenia Budovy pre budúcnosť.


Súvisiace témy: Euractive Slovensko
SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na My Regióny

Komerčné články

  1. Jedinečná príležitosť získať kariérny náskok od Jerònimo Martins
  2. Osem destinácií, kam na last minute dovolenku v septembri
  3. Kaufland má 25 rokov a otvára 25. K Park: To bude oslava!
  4. Fit-out od M2C: Premena priestorov na kľúč
  5. Dovolenka v Egypte: Kde sú pláže pre deti a kde podmorský život?
  6. Nová Kia Sportage zvládne každé dobrodružstvo aj životný štýl
  7. Metropola aj more. New York sa dá jednoducho spojiť s Karibikom
  8. Iónske či Dodekanské ostrovy? Nie je jedno, kam do Grécka idete
  1. Jedinečná príležitosť získať kariérny náskok od Jerònimo Martins
  2. Hudba, smiech a festival plný vody: Liptov čaká rozlúčka s letom
  3. Kaufland má 25 rokov a otvára 25. K Park: To bude oslava!
  4. Osem destinácií, kam na last minute dovolenku v septembri
  5. Nový článokSpolupráca v oblasti lesnej pedagogiky v Bojniciach
  6. Úver až do 40 000 € a každý rok nižšia úroková sadzba
  7. Dajte zabrať mozgu. V predaji je nové vydanie Tréningu pamäti
  8. Dovolenka v Egypte: Kde sú pláže pre deti a kde podmorský život?
  1. Nová Kia Sportage zvládne každé dobrodružstvo aj životný štýl 12 009
  2. Osem destinácií, kam na last minute dovolenku v septembri 7 204
  3. Dovolenka v Egypte: Kde sú pláže pre deti a kde podmorský život? 4 561
  4. Kaufland má 25 rokov a otvára 25. K Park: To bude oslava! 3 017
  5. Iónske či Dodekanské ostrovy? Nie je jedno, kam do Grécka idete 2 970
  6. Metropola aj more. New York sa dá jednoducho spojiť s Karibikom 2 867
  7. Úver až do 40 000 € a každý rok nižšia úroková sadzba 2 663
  8. Dajte zabrať mozgu. V predaji je nové vydanie Tréningu pamäti 2 569
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Martin Fronk: Súkromný park pre verejnosť
  2. Radko Mačuha: Sťahovanie kostola pod dúhovou vlajkou.
  3. Ivan Mlynár: Rozhovor medzi Robertom Ficom a Ursulou von der Leyen, ktorý sa nikdy neuskutočnil.
  4. Igor Múdry: Povedzme že taká pizza
  5. Marcel Rebro: Slovenská veda: halušky s bryndzou, ortéza a analýza DNA
  6. Marián Kozák: Osobná asistencia - Filozofia Nezávislého života
  7. Jozef Huljak: Taiwan rozhoduje v referende o budúcnosti jadrovej elektrárne
  8. Radoslav Záhumenský: Skrytý hrad na Slovensku, ktorý väčšina ľudí nikdy nenavštívi
  1. Martin Fronk: Objavil som kúpalisko za 2 eurá 86 520
  2. Martin Kresák: Minimálna mzda 915 €: v Bratislave pohoda, v Gelnici pohroma 19 088
  3. Monika Albertiová: Balím kufre! Tu sa nedá žiť a minimálna mzda? Na smiech! 18 708
  4. Michael Achberger: Supermarketové pasce: 10 "fitness" výrobkov, po ktorých priberáte 9 987
  5. Radko Mačuha: Slovenská kultúra musí byť proruská a žiadna iná. 9 908
  6. Juraj Kumičák: Najväčšia tanková bitka v dejinách 7 868
  7. Radoslav Záhumenský: Skrytý hrad na Slovensku, ktorý väčšina ľudí nikdy nenavštívi 6 486
  8. Rudolfa Vallová: Minister Huliak urobil krok do neznáma a pristál na zemi 6 332
  1. Radko Mačuha: Sťahovanie kostola pod dúhovou vlajkou.
  2. Marcel Rebro: Slovenská veda: halušky s bryndzou, ortéza a analýza DNA
  3. Marcel Rebro: Máša, melón a plyšová opica
  4. Radko Mačuha: Ďalšia Britská stopa. V srdci Slovenska.
  5. Igor Pogány: Ako prinútiť AI, aby vám našla nový koníček
  6. Marcel Rebro: Oči detí, ktorým Putin ukradol detstvo
  7. Radko Mačuha: Dnes je deň, keď nám Rusi zakázali ísť čínskou cestou.
  8. Marcel Rebro: Od „dočasného pobytu“ k denacifikácii: dejiny sa opakujú
SkryťZatvoriť reklamu