Pondelok, 25. január, 2021 | Meniny má GejzaKrížovkyKrížovky

V Bardejove pomohol doprave obchvat

Nová, moderná a dnes aj frekventovaná cesta. Aj taký je obchvat Bardejova, ktorý už nielen obyvatelia mesta, ale aj cezpoľní využívajú denne v tisíckach vozidiel.

Obchvat Bardejova.Obchvat Bardejova. (Zdroj: Foto: Mária Dudová-Bašistová)

Juhozápadný obchvat Bardejova, dlhý 5,310 km, sa nachádza mimo zastavaného územia mesta. Obchvat zabezpečil nielen odľahčenie dopravy v centre, ale tiež aj dopravnú obslužnosť vďaka novým križovatkám.

S mostami aj protihlukovými stenami

Stavba juhozápadného obchvatu bola ako národný projekt robená v rámci operačného programu Integrovaná infraštruktúra. Začiatok juhozápadného obchvatu je v križovatke na ul. kpt. Nálepku a štátnej cesty II/545 (pod nemocnicou) a trasa je napojená na pôvodnú cestu I/77 pred obcou Mokroluh.

Skryť Vypnúť reklamu

Pri stavbe sa myslelo aj na udržanie komfortu tamojších obyvateľov, a preto nechýbajú protihlukové steny s dĺžkou 1 166 metrov, ktoré zaručujú zníženie zaťaženia hlukom.

V miestach kríženia preložky cesty I/77 so susednými komunikáciami, cestami a údoliami je vybudovaných celkovo šesť mostov, najdlhší má dĺžku 160 metrov. Takmer pol kilometra trasy z celkovej dĺžky obchvatu vedie po mostoch.

Postavili ho za rok a pol

Nový obchvat tak znížil dopravné zaťaženie, zlepšil životné prostredie v okolí existujúcej komunikačnej siete i zvýšil kapacitu cesty. Menší počet križovatiek pomohol kratšiemu času prejazdu.

Zanedbateľné nie je ani zníženie spotreby pohonných hmôt a nákladov a zvýšenie stupňa bezpečnosti dopravy.

Objednávateľom 5,310-kilometrového úseku juhozápadného obchvatu mesta bola Slovenská správa ciest. Výstavbu robilo Združenie – Bardejov, juhozápadný obchvat, ktorého hlavným partnerom je spoločnosť Eurovia SKs a partnerom spoločnosť Strabag. Tento národný projekt bol realizovaný v rámci Operačného programu Integrovaná infraštruktúra.

Skryť Vypnúť reklamu

Výstavba trvala 17 mesiacov. Celkové náklady boli stanovené na 33,25 milióna eur. Využívať ho motoristi začali v auguste 2016, dnes je už neodmysliteľnou súčasťou bardejovskej cestnej infraštruktúry.

Skryť Vypnúť reklamu

Inzercia - Tlačové správy

  1. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  3. Investície s fixným ročným výnosom od 6 do 8,25 %
  4. Vynašli sme sa aj v čase korony. 3D showroom očaril klientov.
  5. Absolventi Paneurópskej vysokej školy majú takmer najvyšší plat
  6. Pandemická kríza urobila obrovské PR online vzdelávaniu
  7. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
  8. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  9. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  10. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  1. Arval Slovakia: Spoliehajú na nás firmy z kľúčových sektorov
  2. INEKO: Základná škola v Svätom Jure je najlepšia na Slovensku
  3. Absolventi Paneurópskej vysokej školy majú takmer najvyšší plat
  4. Pandemická kríza urobila obrovské PR online vzdelávaniu
  5. Operatívny lízing zmierni dopady krízy na váš biznis
  6. Stravné pre živnostníkov teraz najvýhodnejšie
  7. Investície s fixným ročným výnosom od 6 do 8,25 %
  8. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
  9. Hygge ako životný štýl
  10. Vynašli sme sa aj v čase korony. 3D showroom očaril klientov.
  1. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 42 810
  2. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 27 210
  3. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji 15 238
  4. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 9 181
  5. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 8 749
  6. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 8 673
  7. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 7 361
  8. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 340
  9. Ohlúpli sme počas Covid roka? 7 250
  10. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 7 111
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu