Obchvat obíde Šaľu a blízke dediny zo severnej strany

Cestári plánujú výstavbu obchvatu Šale na 1096 dní, teda na tri roky. Okresný úrad v Nitre už oznámil začatie stavebného konania verejnou vyhláškou. Verejné obstarávanie na zhotoviteľa stavby pokračuje.

Mapa severného obchvatu Šale.Mapa severného obchvatu Šale. (Zdroj: Foto: archív MY)

Dopravná situácia v meste je kritická. Kolóny sa na hlavnom ťahu tvoria aj v časoch mimo dopravnej špičky. Mesto má jediný most cez rieku Váh, na ktorom sa sústreďuje všetka tranzitná a vnútromestská doprava.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Nádej Šaľanom prináša plánovaná výstavba obchvatu. Výstavba sa začne pravdepodobne v budúcom roku. Projekt bude spolufinancovaný z eurofondov.

Takmer 12 kilometrov

Realizátorom stavby je Slovenská správa ciest. Nový obchvat mesta bude mať 11,8 kilometra a zahŕňať bude aj nový most ponad rieku Váh s dĺžkou 705 metrov.

SkryťVypnúť reklamu

Odhadovaná cena diela je viac ako 60 miliónov eur. Cestári vypísali tender na dodávateľa počas leta.

Už máte účet? Prihláste sa.
Dočítajte tento článok s predplatným MYregiony.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 5 € každý mesiac.
Pošlite SMS s textom CA4CE na číslo 8787.
Zaplatením potvrdíte oboznámenie sa s VOP a Zásadami OOÚ.
Najobľúbenejšie
Prémium bez reklamy
2 ,00 / týždenne
Prémium
1 ,50 / týždenne
Štandard
1 ,00 / týždenne
Ak nebudete s predplatným SME.sk spokojný, môžete ho kedykoľvek zrušiť.

Euractiv Slovensko

Pre samosprávy sú zelené projekty prioritou, veľká byrokratická záťaž a náročnosť procesov pri uchádzaní sa o eurodotácie sú v prípade obcí a malých miest brzdou rozvoja. Rozprávali sme sa so SLÁVKOU LENČÉŠOVOU, expretkou na oblasť životného prostredia v Združení miest a obcí Slovenska.


Na Slovensku sa vôbec nedá hovoriť o regionálnej kontrole energetiky. Regióny na to doteraz nemali žiadne kapacity, legislatíva s tým nerátala a verejné financie nepodporovali regionálnu energetickú sebestačnosť, hovorí JURAJ ZAMKOVSKÝ, výkonný riaditeľ združenia Priatelia zeme CEPA.


Budovy sú zodpovedné za 36 percent emisií CO2 v Európskej únii, vďaka čomu možno tento sektor považovať za jedného z najvýznamnejších producentov skleníkových plynov. V rozhovore o tom rozpráva RICHARD PAKSI, analytik združenia Budovy pre budúcnosť.


Súvisiace témy: Euractive Slovensko
SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na My Regióny

Komerčné články

  1. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete?
  2. Letný literárny výber vložený v denníkoch SME a Korzár
  3. Sviatočný Devín otvárame pre všetkých
  4. Črevné problémy, pohlavné choroby či poškodenie kože
  5. Nízke úspory a dôchodky? Tieto 3 faktory ovplyvnia Slovensko
  6. Veda je pre Jaroslava Ferenca spôsob, ako zužitkovať kreativitu
  7. Hotely Falkensteiner: Letný raj na chorvátskom pobreží
  8. Ako často treba čistiť fasádu? Niektoré si vystačia samy
  1. Letný literárny výber vložený v denníkoch SME a Korzár
  2. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete?
  3. Sviatočný Devín otvárame pre všetkých
  4. Nízke úspory a dôchodky? Tieto 3 faktory ovplyvnia Slovensko
  5. Črevné problémy, pohlavné choroby či poškodenie kože
  6. Lesopark Hlboké slávnostne otvára svoje brány
  7. Veda je pre Jaroslava Ferenca spôsob, ako zužitkovať kreativitu
  8. McDonald’s otvoril svoju prvú reštauráciu v Spišskej Novej Vsi
  1. Čo môže spôsobiť minúta navyše pri pražení kávy? 7 932
  2. Nový symbol Bratislavy je hotový. Pozreli sme sa, ako vyzerá 6 053
  3. Hotely Falkensteiner: Letný raj na chorvátskom pobreží 5 885
  4. Ako často treba čistiť fasádu? Niektoré si vystačia samy 4 858
  5. Kde najradšej nakupujeme potraviny? Toto je srdcovka Slovákov 4 615
  6. Sedemnásť hotelov pre rodiny s deťmi, kde si oddych užijú všetci 4 251
  7. Črevné problémy, pohlavné choroby či poškodenie kože 3 612
  8. Viete, ako prekonať zlý cash flow aj transakčnú daň? 3 474
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Otilia Horrocks: Slovensko pod paľbou kritiky zvonka aj zvnútra alebo aj o diletantoch /plus video/
  2. Ivan Čáni: „Absolútne nevedomý“ Danko opäť útočí do Fica, aby mu mohol onedlho zas a znova „vyznať lásku“.
  3. Radko Mačuha: Auto pre ministerku Šimkovičovú.
  4. Anton Kovalčík: Vatikán a iné štáty v Druhej svetovej. Balkán.
  5. Vladimír Bojničan: Čo tu vlastne ostalo po Cyrilovi a Metodovi? Nič, len iracionálne dogmatické náboženstvo a preto ani nie je čo oslavovať
  6. Ján Škerko: Ak vás toto neohromí, tak vás to musí aspoň prinútiť k zamysleniu
  7. Tomáš Vereš: Cena spokojnosti
  8. Janka Bittó Cigániková: Cirkev na gynekológii? Žiaľ, Cigániková nepreháňala
  1. Radko Mačuha: Viete na čom jazdí Šimečka? 187 962
  2. Radko Mačuha: Je to také Smerácke. 7 323
  3. Peter Slamenik: Žid sa už poučil 7 144
  4. Ján Valchár: Geniálne načasovanie útoku na Irán 5 752
  5. Eva Gallova: Adela Vinczeová doma zažívala muky, ale nevolali záchranku, aby nezaťažovali systém 4 187
  6. Richard Lunter: Za 30 rokov vznikli na Slovensku "tri nové Bratislavy" 3 775
  7. Vlado Jakubkovič: Muž je muž, žena je žena ... a Slovensko je v ... 3 316
  8. Tomáš Vereš: Obeť, obetovaná obeť 3 309
  1. Radko Mačuha: Auto pre ministerku Šimkovičovú.
  2. Věra Tepličková: Šok v Martine alebo Alimachalala a 40 lúpežníkov(voľné pokračovanie Šoku v Levoči a Šoku v Bratislave)
  3. Radko Mačuha: Prezident bol v SNG podporiť kolabujúci rezort Šimkovičovej
  4. Věra Tepličková: Tri čisté okresy? Volám po vyvodení zodpovednosti!
  5. Marcel Rebro: Dnipro v slzách: Keď sa deti stávajú terčom
  6. Radko Mačuha: Je to také Smerácke.
  7. Marcel Rebro: Jeden deň bez vojny: Deti z Nikopolu zažili výlet, na aký sa nezabúda
  8. Radko Mačuha: Také peniaze Cyril a Metod nikdy nevideli.
  1. Otilia Horrocks: Slovensko pod paľbou kritiky zvonka aj zvnútra alebo aj o diletantoch /plus video/
  2. Ivan Čáni: „Absolútne nevedomý“ Danko opäť útočí do Fica, aby mu mohol onedlho zas a znova „vyznať lásku“.
  3. Radko Mačuha: Auto pre ministerku Šimkovičovú.
  4. Anton Kovalčík: Vatikán a iné štáty v Druhej svetovej. Balkán.
  5. Vladimír Bojničan: Čo tu vlastne ostalo po Cyrilovi a Metodovi? Nič, len iracionálne dogmatické náboženstvo a preto ani nie je čo oslavovať
  6. Ján Škerko: Ak vás toto neohromí, tak vás to musí aspoň prinútiť k zamysleniu
  7. Tomáš Vereš: Cena spokojnosti
  8. Janka Bittó Cigániková: Cirkev na gynekológii? Žiaľ, Cigániková nepreháňala
  1. Radko Mačuha: Viete na čom jazdí Šimečka? 187 962
  2. Radko Mačuha: Je to také Smerácke. 7 323
  3. Peter Slamenik: Žid sa už poučil 7 144
  4. Ján Valchár: Geniálne načasovanie útoku na Irán 5 752
  5. Eva Gallova: Adela Vinczeová doma zažívala muky, ale nevolali záchranku, aby nezaťažovali systém 4 187
  6. Richard Lunter: Za 30 rokov vznikli na Slovensku "tri nové Bratislavy" 3 775
  7. Vlado Jakubkovič: Muž je muž, žena je žena ... a Slovensko je v ... 3 316
  8. Tomáš Vereš: Obeť, obetovaná obeť 3 309
  1. Radko Mačuha: Auto pre ministerku Šimkovičovú.
  2. Věra Tepličková: Šok v Martine alebo Alimachalala a 40 lúpežníkov(voľné pokračovanie Šoku v Levoči a Šoku v Bratislave)
  3. Radko Mačuha: Prezident bol v SNG podporiť kolabujúci rezort Šimkovičovej
  4. Věra Tepličková: Tri čisté okresy? Volám po vyvodení zodpovednosti!
  5. Marcel Rebro: Dnipro v slzách: Keď sa deti stávajú terčom
  6. Radko Mačuha: Je to také Smerácke.
  7. Marcel Rebro: Jeden deň bez vojny: Deti z Nikopolu zažili výlet, na aký sa nezabúda
  8. Radko Mačuha: Také peniaze Cyril a Metod nikdy nevideli.
SkryťZatvoriť reklamu