Ak sa pozrieme len na cesty, od roku 2007 sme vybudovali takmer 260 kilometrov diaľnic, rýchlostných ciest a ciest I. triedy.
Zmodernizovali sme bezmála 130 kilometrov diaľnic a rýchlostných ciest a vyše 640 kilometrov ciest I. triedy, k tomu aj takmer 1450 kilometrov ciest II. a III. triedy. A to sú už pekné vzdialenosti.
Doprava si polepšila
Z dopravných projektov EÚ z operačného programu Integrovaná infraštruktúra išli peniaze v období 2014 až 2020 napríklad na:
- výstavbu diaľnice D3 Žilina, Strážov – Žilina, Brodno (124,24 mil. eur),
- výstavbu diaľnice D1 Prešov, západ – Prešov, juh (278,32 mil. eur),
- výstavba rýchlostnej cesty R2 Zvolen, východ – Pstruša, 2. fáza (37,46 mil. eur),
- rekonštrukcia cesty I. triedy I/77 Smilno – Svidník, druhá fáza (10,34 mil. eur)
Čo brzdí implementáciu projektov
- Náročná projektová príprava
- Nepredvídateľné okolnosti (vis major)
- Environmentálna legislatíva (odvolania)
- Proces verejného obstarávania a viacstupňová kontrola (námietky)
Mimo cestnej infraštruktúry pomohli eurofondy aj pri modernizácii vozového parku trolejbusov v Prešove (6,7 mil. eur) či modernizácii železničnej trate Púchov – Žilina, pre traťovú rýchlosť do 160 km/h, tiež I. etape Púchov – Považská Teplá (297,14 mil. eur).