STREČNO „V našej pedagogickej činnosti sa snažíme vychovávať a kvalitne vzdelávať žiakov so špeciálnymi výchovno-vzdelávacími potrebami prostredníctvom tzv. integrácie. Postupne vytvárame vzdelávacie služby prostredníctvom individuálneho prístupu učiteľov, pôsobenia špeciálneho pedagóga a asistentov učiteľa,“ hovorí riaditeľ školy Matúš Čička.

Žiakov so špeciálnymi výchovno-vzdelávacími potrebami prostredníctvom tohto projektu integrujú do hlavného prúdu vzdelávacieho procesu. Robia tak prostredníctvom činností a aktivít dvoch asistentov učiteľa, ktorých získali na dobu troch rokov. Od septembra 2018 do augusta 2021.
„Žiaci so špeciálnymi výchovno-vzdelávacími potrebami v tradičnej škole boli často odsúdení na neúspech v procese vzdelávania na základnej škole, čo mnohokrát predznamenalo aj ich neúspech v ďalších etapách vzdelávacieho procesu a zhoršovalo ich schopnosť uplatniť sa na trhu práce. Aktivity nášho projektu sú zamerané na vyrovnávanie znevýhodnenia žiakov so špeciálnymi výchovno-vzdelávacími potrebami vo vyučovacom procese v škole, voľnočasových aktivitách, v spolupráci s rodinou a podobne. Cieľom našej snahy je napomôcť týmto žiakom dosiahnuť úspech a uplatnenie. Toto pedagogické pôsobenie je však „beh na dlhé trate“, ktorého výsledky sú badateľné už aj dnes vo podobe zlepšenia vzdelávacích výsledkov žiakov a ich pozitívnych osobných pocitov úspechu zo zvládnutého učiva,“ opísal podrobne riaditeľ. Asistenti sa podieľajú na utváraní rovnosti príležitostí vo výchove a vzdelávaní, na prekonávaní architektonických, informačných, jazykových, zdravotných, sociálnych alebo kultúrnych bariér.
Zároveň sa snažia rozvíjať spoluprácu s rodičmi a komunitou.
Aktivity projektu pripravia žiakov na prechod na nadväzujúci stupeň vzdelávania, pripravenosti žiaka v základnej škole na strednú, resp. na jeho budúce pôsobenie na pracovnom trhu.