LEVICE Piati asistenti učiteľa a sociálny pedagóg pribudli pred dvomi rokmi v ZŠ na Ul. sv. Michala v Leviciach. Škola má 470 žiakov, časť z nich tvoria deti zo znevýhodneného sociálneho prostredia, ale aj zdravotne postihnutí s autizmom, poruchami aktivity či pozornosti, žiaci s narušenou komunikačnou schopnosťou a inými poruchami učenia a správania. Práve im je nápomocný inkulzívny tím, do ktorého patrí školský psychológ, špeciálny pedagóg a spomínaní asistenti učiteľa a sociálny pedagóg.

„Projekt beží od 1. septembra 2017. Postavený je na zlepšení výsledkov žiakov ohrozených školským neúspechom,“ hovorí Marta Botková, riaditeľka „dvojky“, ako školu Levičania volajú.
Podľa jej slov sú asistenti učiteľa už dva roky zadelení k žiakom v triedach. Ich aktivity sú zamerané na bezprostrednú pomoc a spoluprácu s učiteľom, uľahčovanie adaptácie dieťaťa a pomoc pri prekonávaní bariér.
Druhá hlavná aktivita je zameraná na činnosť sociálneho pedagóga. Ten plní úlohy sociálnej výchovy, podpory prosociálneho, etického správania, sociálno-pedagogickej diagnostiky prostredia a vzťahov, sociálno-pedagogického poradenstva, prevencie sociálno-patologických javov a reedukácie správania. V praxi to prinieslo rôzne prednášky, besedy a školenia pre deti aj pedagogických zamestnancov školy.
Projekt Efektívnejšie štúdium, ktorý je financovaný z operačného programu Ľudské zdroje, je koncipovaný na tri roky. O septembra vstupuje do poslednej tretiny. Podľa riaditeľky sa im takáto pomoc osvedčila. Financovanie piatich asistentov a jedného sociálneho pedagóga ale po skončení projektu sami nezvládnu, budú hľadať riešenie.