Rekordné tržby a úspešná segmentácia zákazníkov prinášajú AAA AUTO ďalší rast

Skupina AURES Holdings, prevádzkovateľ siete autocentier AAA AUTO a Mototechna, dosiahla v prvých troch štvrťrokoch 2025 historicky najlepšie výsledky.

Do konca septembra predala 86 226 áut, čo je o 300 viac ako za celý posledný predcovidový rok 2019. Tohtoročný tretí kvartál bol zároveň najsilnejším tretím štvrťrokom v histórii spoločnosti, kedy predaj po prvýkrát prekonal hranicu 30-tisíc vozidiel. Okrem pokračujúcej expanzie a digitalizácie vníma spoločnosť ako dôvod svojho úspechu aj rozvoj segmentácie ponuky automobilov a skupín zákazníkov.

„Tento rok potvrdzuje, že naša stratégia rozvoja a segmentácie zákazníkov funguje na všetkých trhoch. Rastieme v Českej republike, na Slovensku i v Poľsku, pričom si udržiavame vysokú úroveň spokojnosti zákazníkov,“ uviedla Karolína Topolová, generálna riaditeľka a predsedníčka predstavenstva AURES Holdings.

Rekordný rast a expanzia siete

Skupina v súčasnosti pôsobí vo viac ako 70 lokalitách v štyroch krajinách, vrátane troch call centier a piatich importno-exportných centier. Ponúka viac ako 19 000 áut a denne predá vyše 340 vozidiel. Najväčší medziročný nárast predajov zaznamenala v Českej republike, výrazne však stúpli aj v Poľsku a na Slovensku. Do konca roka 2025 plánuje AURES Holdings prekonať minuloročný rekord 109 000 predaných áut.

Zaujímavou novinkou sú expresné pobočky AAA AUTO v menších mestách, ktoré umožňujú rýchlejší a pohodlnejší nákup auta. Tento koncept na Slovensku spoločnosť nasadila v Dunajskej Strede, kde sa medzičasom pretransformoval na plnohodnotnú pobočku. Ďalšie dve expresné pobočky sa pripravujú v Ružomberku a Prievidzi.

Zákazníci dôverujú značke viac ako kedykoľvek predtým

Podľa Karolíny Topolovej sú kľúčom k úspechu nielen sieť a technológie, ale aj rastúca dôvera zákazníkov. „Sme jediným hráčom na sekundárnom trhu, ktorý pravidelne meria ukazovateľ Net Promoter Score (NPS). Vďaka spolupráci so spoločnosťami Cebia v Českej republike a CarVertical v Poľsku a na Slovensku získavajú naši zákazníci na ponúkané vozidlá bezplatne nezávislé overenie ich histórie. To výrazne posilňuje istotu pri nákupe a pozitívne sa odráža následne aj v hodnoteniach na Googli.“

AURES Holdings zároveň investuje do environmentálne a spoločensky zodpovedných projektov – napríklad do výstavby fotovoltických elektrární, ekologických auto umyvární či dlhodobej podpory charitatívnych iniciatív.

Segmentácia: kľúč k dlhodobému rastu

Podľa Petra Vaněčka, generálneho riaditeľa a člena predstavenstva AURES Holdings, sa hlavným motorom rastu stala sofistikovaná práca so zákazníckymi segmentmi. „Segmentácia nám umožňuje presne pochopiť potreby jednotlivých skupín – od mladých začínajúcich vodičov, až po starších zákazníkov nad 65 rokov. Vďaka tomu môžeme lepšie zacieliť našu ponuku a komunikáciu,“ vysvetľuje Vaněček.

Od polovice roka 2024 spoločnosť takmer zdvojnásobila počet mladých zákazníkov, ktorí si kupujú svoje prvé auto. Títo začínajúci vodiči čoraz častejšie uprednostňujú športovejšie značky, ako BMW alebo Audi, pred tradičnou značkou Škoda.

Na druhej strane, takmer 10 percent predaja už tvoria zákazníci vo veku 65+. Často sa rozhodujú pre kompaktné SUV alebo menšie modely s nižšou spotrebou paliva, pričom uprednostňujú tradičné značky. V tomto segmente zároveň vzrástla priemerná cena auta, čo svedčí o rastúcej kúpnej sile seniorov.

„Vďaka detailnej znalosti našich zákazníkov dokážeme lepšie plánovať sortiment, marketing a distribúciu portfólia vozidiel podľa jednotlivých trhov. Segmentácia nám pomáha udržiavať stabilný rast aj v meniacich sa ekonomických podmienkach,“ dodáva Petr Vaněček.

Upozornil zároveň, že vzhľadom na meniace sa pravidlá uplatňovania odpočtu dane s pridanej hodnoty pri firemných autách očakávajú zvýšený záujem podnikateľov. „Ponúkame vozidlá s odpočtom DPH, majú preukázateľný technický stav a najazdené kilometre, deklarovaný servis a škodovú históriu. A predovšetkým sú okamžite k dispozícii. Nehrozí tak žiadne riziko, že podnikatelia alebo firmy si nebudú môcť kúpiť vozidlo pred 1. januárom 2026 z dôvodu čakacích lehôt, ktoré sú bežné pri nových automobiloch,“ hovorí Petr Vaněček.

Meniace sa trendy v preferenciách

Z hľadiska typu karosérie predajom po prvýkrát v histórii skupiny dominujú SUV – tvoria 27,5 percenta všetkých predajov v Česku a 31,8 percenta v Poľsku. Na Slovensku sú na druhom mieste (26,9 %), necelých tristo áut za hatchbackmi (28,7 %). Zvyšuje sa aj popularita automobilov s automatickou prevodovkou (medziročne +21 %) a áut s alternatívnym pohonom. Predaj hybridov stúpol o 51 percent a elektromobilov až o 133 percent. Celkovo skupina tento rok už predala viac ako 1 400 elektromobilov, najčastejšie Tesla Model 3 a Volkswagen ID.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na My Regióny

Komerčné články

  1. Rodina ako opatrovatelia: Slovákov straší nesebestačnosť
  2. Páni, prestávate sa cítiť vo svojej koži? Toto môžu byť príčiny
  3. McDonald’s podporil dva zelené projekty v Prešovskom kraji
  4. Wattiva spúšťa na Slovensku revolúciu v nabíjaní elektromobilov.
  5. Požiar môže vzniknúť aj z nabíjačky. V zime riziko stúpa
  6. Výkon športiaka, úspora hybridu. Japonci opäť prekvapili
  7. First minute 2026: Rezervujte si dovolenku s extra bonusmi
  8. Slovenské firmy šetria a hľadajú flexibilné riešenia
  1. Páni, prestávate sa cítiť vo svojej koži? Toto môžu byť príčiny
  2. McDonald’s podporil dva zelené projekty v Prešovskom kraji
  3. Wattiva spúšťa na Slovensku revolúciu v nabíjaní elektromobilov.
  4. Požiar môže vzniknúť aj z nabíjačky. V zime riziko stúpa
  5. Výkon športiaka, úspora hybridu. Japonci opäť prekvapili
  6. METRO na Slovensku podporuje gastro a obchod už 25 rokov
  7. Slovenské firmy šetria a hľadajú flexibilné riešenia
  8. First minute 2026: Rezervujte si dovolenku s extra bonusmi
  1. Hodnotenie profesionála: Maldivy sú mimo sezóny oázou pokoja 6 876
  2. Chcete dobrý chlieb? Nezačína pri pekárovi, ale ešte skôr 6 508
  3. Rodina ako opatrovatelia: Slovákov straší nesebestačnosť 5 513
  4. Nutričný odborník varuje: Syry nie sú to, čo si myslíte 4 256
  5. Moderné okuliare: technológia, ktorá vám uľahčuje život 3 021
  6. Výkon športiaka, úspora hybridu. Japonci opäť prekvapili 2 652
  7. Problém s vlasmi či pokožkou? Krása začína vo vnútri 2 462
  8. Páni, prestávate sa cítiť vo svojej koži? Toto môžu byť príčiny 2 209
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy z SME | MY regióny - správy

Ilustračné foto.

Športovisko bude bezbariérové.


V súvislosti so vznikom prvého československého štátu položili zástupcovia ZMOSu a Matice slovenskej kyticu v aleji osobností Matúšovi Dulovi.

Niektoré samosprávy vyvesili vlajky.


TASR
Hodinový takt zaručuje rovnomerné rozloženie cestujúcich na trase Bratislava - Žilina - Košice.

Železničná spoločnosť Slovensko očakáva v najbližších dňoch nápor cestujúcich. Sviatočný víkend prinesie presun obyvateľov, čo sa odzrkadľuje aj na obsadenosti vlakov.


Od novembra platia v Ružomberku viaceré zmeny v parkovaní.

Prvý týždeň má byť bez pokút.


  1. Zdravotní Klauni: List do neba
  2. Martin Pollák: Steblá šírej stepi
  3. Monika Albertiová: Chlapci, vám už musí… Vám to musí behať!
  4. Marcel Rebro: Existuje dôkaz o tom, že Rusi naozaj napadli Ukrajinu?
  5. Dušan Piršel: Zdravotníctvo by malo byť barometrom ľudskosti celého systému
  6. Vladimír Krátky: Pomrzneme ?!
  7. Martin Fronk: Oslava stáročnej tradície na hrade
  8. Irena Šimuneková: Studený hrad, ktorý už nie je hradom
  1. Radko Mačuha: Šimečkova matka okradla štát o 232 EUR. 30 555
  2. Sebastian Drobný: Ďalšia mladá puška Smeru 17 581
  3. Ján Valchár: Čo to, čo to? Žeby ďalšia rafinéria? 8 203
  4. Juraj Droppa: Čo vám Fico na tlačovke nepovedal. 6 938
  5. Angelika Herčková: V sociálnych službách nás majú za handry nielen vládni predstavitelia, ale aj rodinní príbuzní? 5 663
  6. Monika Albertiová: Kradol som. Pán Glück, až tak? Alebo ako sa rodí spravodlivosť v Chujave 5 497
  7. Ivan Mlynár: S klesajúcimi preferenciami, Robert Fico pripomína už len vyťahanú gumu v starých teplákoch. 5 296
  8. Juraj Sališ: Klasický dôchodcovský systém nie je nič iné ako šikovný podvod. 5 178
  1. Marcel Rebro: Existuje dôkaz o tom, že Rusi naozaj napadli Ukrajinu?
  2. INEKO: Hodnotenie finančného zdravia samospráv: Kleslo zadlženie, ale aj prebytky na bežných účtoch
  3. Radko Mačuha: Šimečkova matka okradla štát o 232 EUR.
  4. Radko Mačuha: Herné automaty do každej tradičnej rodiny.
  5. Radko Mačuha: Desať prikázaní Glücka.
  6. Marcel Rebro: Týždeň ticha uprostred vojny
  7. Roman Kebísek: Timravinu novelu Hrdinovia uhorské úrady scenzurovali. Rukopis je nezvestný
  8. Věra Tepličková: Aj ja som za bundy alebo Ako Glück riešil, riešil, až vyriešil kriminalitu
SkryťZatvoriť reklamu