Zákazníci v tom majú jasno: Najlepší pomer ceny a kvality nájdete v Lidli

Diskont opätovne zvíťazil v spotrebiteľských prieskumoch.

V dnešnej dobe si zákazníci vyberajú s rozumom – hľadajú produkty, ktoré spĺňajú požiadavky na kvalitu, no zároveň nezaťažia ich peňaženku. Presne tie ponúka Lidl a vedia to aj ľudia. Podľa nedávneho prieskumu si totiž s najlepšími cenami zákazníci spájajú práve Lidl. Navyše reťazec opäť získal ocenenie Best Buy, ktoré zohľadňuje najlepší pomer ceny a kvality. Aj o tom rozhodli zákazníci.

„Tieto výsledky vnímame ako vysvedčenie od našich zákazníkov a ich spokojnosť je pre nás najväčšou odmenou. Aj naďalej budeme našim zákazníkom prinášať kvalitné produkty každý deň za nízke ceny. Či ide o značkové výrobky, alebo produkty našich vlastných značiek, je pre nás kľúčová kvalita, cena a dostupnosť – v tomto nerobíme žiadne kompromisy,“ povedal Tomáš Bezák, vedúci úseku Corporate Affairs Lidl Slovenská republika.

Líder nízkych cien

Prieskum agentúry NMS Market Research Slovakia ukázal, že najlepšiu cenu si zákazníci najčastejšie spájajú s obchodným reťazcom Lidl. Okrem toho Slováci majú vo veľkej obľube aj jeho privátne značky. V prieskume bodovali značky Saguaro, Pilos, Lupilu, Freeway či Alesto.

„Výsledky májového prieskumu dokazujú silnú konkurencieschopnosť, ktorú má Lidl medzi reťazcami, či už z pohľadu cenovej dostupnosti, alebo kvality jeho privátnych značiek. Tie sa vo väčšine prípadov opäť umiestnili na líderských pozíciách v rámci segmentu privátnych značiek, pričom kategórie produktov ako oriešky, mlieko a maslo vynikli aj medzi neprivátnymi značkami, kde obsadili prvé dve priečky vo svojich kategóriách. Tento trend potvrdzuje, že spotrebitelia čoraz viac oceňujú kombináciu kvality a dostupnosti,“ uviedla Paula Pardupová, projektová manažérka z NMS Market Research s.r.o.

Úplne najobľúbenejšou značkou orieškov sa opakovane stala Alesto. Spomedzi vlastných značiek reťazcov si prvenstvo odniesla značka Pilos, a to hneď v dvoch kategóriách. Stala sa najobľúbenejšou privátnou značkou mlieka a masla. Saguaro sa stala najobľúbenejšou privátnou značkou minerálnych vôd a Freeway zas získala prvenstvo v kategórii ochutených sýtených nápojov. V porovnaní s vlastnými značkami iných predajcov bodovala aj značka Lupilu, ktorá zvíťazila v kategórii detské výživy. Výsledky sú z online prieskumu vykonaného v máji na reprezentatívnej vzorke 2 000 respondentov.

Najlepší pomer ceny a kvality

Diskont aj tento rok získal ocenenie Best Buy, ktoré zohľadňuje najlepší pomer ceny a kvality. Slováci a Slovenky ocenili Lidl nielen vo všeobecných kategóriách, ale aj za jeho privátne značky. Celkovo si reťazec odniesol až 10 medailí.

Tentokrát Lidl získal ocenenie za oddelenie čerstvého ovocia a zeleniny, pekárenských výrobkov, kvetov a vín. Privátne značky Lidla bodovali v kategóriách zmrzlina a mrazené dezerty, čokoláda, čerstvé balené mäso, krmivo pre domáce zvieratá a plienky a výrobky pre bábätká.

Toto ocenenie sa udeľuje na základe výsledkov nezávislého prieskumu verejnej mienky, ktorý realizuje medzinárodná organizácia ICERTIAS (International Certification Association GmbH) zo Švajčiarska. Prieskum bol realizovaný v marci 2025 na reprezentatívnej vzorke 1200 respondentov a uskutočnil sa metódou CAWI, jeho respondentmi boli občania Slovenska nad 17 rokov. Otázky v prieskume sú otvorené, čo umožňuje vyhnúť sa najobľúbenejším alebo takzvaným „Top of Mind“ značkám. Respondenti si nevyberajú z predvolených odpovedí, ale na otázky odpovedajú výlučne na základe vlastnej spotrebiteľskej skúsenosti a spokojnosti.

Synonymum pre dostupnosť a kvalitu

Modro-žltý reťazec je svojimi privátnymi značkami charakteristický. Tie tvoria viac ako 70 % sortimentu a ponúka ich naprieč všetkými kategóriami. Umožňujú mu poskytnúť nielen výhodnejšiu cenu, ale má tiež priamejší dosah na kvalitu. Základná idea je jednoduchá – kvalitné produkty môžu príjemne prekvapiť nielen chuťou, ale aj cenou. Pretože to čo je kvalitne a chutné, nemusí byť nevyhnutne drahé.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na My Regióny

Komerčné články

  1. Sudoku a hlavolamy: Nenechajte sivé bunky zaháľať ani počas leta
  2. Kam v auguste k moru? 4 tipy na last minute dovolenku
  3. Vyžrebovanie futbalových súťaží: Kedy hrá vaše mesto či dedina?
  4. Ako sa vyhnúť cukrovke 2. typu: Prvý krok urobte ešte dnes
  5. Sedemnásť hotelov, kde si oddych užijú deti aj dospelí
  6. Prvý realitný fond ťaží z oživenia trhu a nižších sadzieb
  7. Ideálny čas na pohyb a dokonalú regeneráciu
  8. Osem tipov, kam cestovať počas sviatku na konci augusta
  1. Sudoku a hlavolamy: Nenechajte sivé bunky zaháľať ani počas leta
  2. Kam v auguste k moru? 4 tipy na last minute dovolenku
  3. Drony menia lesníctvo, LESY SR testujú 3D modelovanie územia
  4. Sedemnásť hotelov, kde si oddych užijú deti aj dospelí
  5. Vyžrebovanie futbalových súťaží: Kedy hrá vaše mesto či dedina?
  6. Ako sa vyhnúť cukrovke 2. typu: Prvý krok urobte ešte dnes
  7. Vzducholoď aj koncert Kaliho? Takto Kaufland oslavuje narodeniny
  8. Prvý realitný fond ťaží z oživenia trhu a nižších sadzieb
  1. Ako sa vyhnúť cukrovke 2. typu: Prvý krok urobte ešte dnes 11 767
  2. Osem tipov, kam cestovať počas sviatku na konci augusta 7 797
  3. Majster cukrár radí: Tento dezert dodá každej letnej párty šťavu 4 979
  4. Bývanie v centre Bratislavy? Kúpa sa oplatí viac ako prenájom 4 410
  5. Hodnotenie profesionála: Maldivy si užijete i s nižším rozpočtom 3 363
  6. Operácia očí je riešením pre každú profesiu 3 083
  7. Prvý realitný fond ťaží z oživenia trhu a nižších sadzieb 2 573
  8. Sedemnásť hotelov, kde si oddych užijú deti aj dospelí 2 050
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Dušan Király: Epická cesta naprieč Japonskom, 2000 km za 16 dní
  2. Ján Valchár: Ako Donald Trump (ne)precitol
  3. Štefan Šturdzík: Súdruh a jeho lokaj znovu úkolujú no vyzerajú pri tom trápne.
  4. Ján Škerko: Zvon svätého Jakuba: Hlas stáročí a nová nádej
  5. Martina Paulenová: Si statočný, aj keď to nezvládaš
  6. Martin Fronk: Kúsok riviéry na pevnine a romantika za ktorou netreba do Francúzska
  7. Monika Albertiová: V tieni geopolitiky: Prečo 42 % Slovákov túži po vojne bez zbraní aj za cenu chudoby?
  8. David Talian: Smiech cez slzy iných
  1. Jaroslav Liptak: Kto stojí za 708 firmami? Robert Fico? Nie... hádajte znova. Kto je pani Ficová? 39 934
  2. Ivo Nesrovnal: Matúš, vďaka za pozvanie, ale pod toto sa nepodpíšem. Ad električka v Petržalke. 32 822
  3. Martin Sukupčák: Ako jeden primátor "urbanizuje" mesto L. Mikuláš 15 633
  4. Jozef Mačo: Nelegálne skládky odpadu pri osadách nemajú odstraňovať obce. Nie že nemajú, nesmú. 7 886
  5. Otilia Horrocks: Kto je tu vlastne podozrivý? Matovičovci, ktorí zverejnia mená — alebo tí, čo mlčia? 6 641
  6. Monika Albertiová: Kritika nie je útok: PS versus Hnutie Slovensko. Zas do seba kopú - a Fico sa smeje 6 613
  7. Martin Ondráš: Hrobár slovenského vidieka 6 219
  8. Ján Šeďo: Myslel som si, že v Tatrách konečne parkujeme za rozumné ceny... 6 160
  1. Marcel Rebro: Pellegriniho sestra: Colombova žena slovenskej politiky
  2. Pavel Macko: Nemecká vs. ruská ekonomika: Fakty proti mýtom, ktoré šíri Fico
  3. Pavel Macko: Prečo rokovania medzi Ukrajinou a Ruskom nikam nevedú?
  4. Marcel Rebro: Slováci dokážu závidieť polosirote rehabilitačný tábor a beznohému protézu
  5. Marcel Rebro: Kaliňákove tanky, Pearl Harbor a slovenský ministerský časostroj
  6. Marcel Rebro: Verím, že dobijeme dobrým ľuďom baterky
  7. Roman Kebísek: Štúr na Slovanskom zjazde r. 1848: Prioritou Slovanov nie je záchrana Rakúska
  8. Post Bellum SK: Priatelia-Maďari, ktorí zohrali kľúčovú rolu počas Nežnej revolúcie
SkryťZatvoriť reklamu