Viete, čo pijete? Za bežnou minerálkou z Lidla sa skrýva zodpovedný príbeh

Nevynikajú len chuťou, ale aj tým, ako pristupujú k výrobe.

Nájdeme ich takmer všade – v školských taškách, na pultoch predajní či prakticky v každej druhej chladničke. Minerálne vody od prešovskej spoločnosti MINERÁLNE VODY a. s., sú každodennou súčasťou života tisícok Slovákov. Hoci sú populárne, len málokto tuší, odkiaľ pochádzajú a čo všetko stojí za ich výrobou.

Vo výrobných závodoch v Baldovciach a Lipovciach vznikajú už desaťročia balené minerálne vody, ktoré čerpajú z bohatstva slovenských prírodných zdrojov. Spoločnosť stojí nielen za známymi značkami ako Baldovská, Drobček, Salvator či Savior, ale aj za výrobou privátnej značky Saguaro pre diskontný reťazec Lidl. Spolupráca, ktorá sa začala v roku 2017, sa časom rozvinula do dlhodobého a stabilného partnerstva.

Voda ako každá iná? Ani náhodou

Aj zdanlivo obyčajná fľaša minerálky má za sebou premyslený a precízne riadený proces. Nejde len o jej obsah, ale aj o rozhodovanie, ktoré značky a v akých objemoch sa vôbec dostanú do výroby.

„Všetky procesy rozhodovania závisia od dohôd s obchodnými partnermi a najmä od ich požiadaviek. Vieme sa presne prispôsobiť a samozrejme aj vyhodnotiť, ktoré naše alebo privátne značky sa najviac predávajú a či má zmysel ich plniť pre daný reťazec,“ vysvetľuje členka predstavenstva spoločnosti a riaditeľka pre environmentalistiku a bezpečnosť Daniela Slabá.

Rozdiely medzi vlastnými značkami spoločnosti a privátnymi produktmi, ktoré vyrába ako dodávateľ sú najmä v zložení. „Konkrétne pri privátnej značke Saguaro, ktorú plníme pre spoločnosť Lidl, ide o prameň s vyšším obsahom minerálnych látok, takže odlišná je najmä úroveň mineralizácie. Má vyšší obsah vápnika, horčíka, draslíka a sodíka, vyššiu vodivosť a zároveň aj vyšší obsah CO₂,“ doplnila D. Slabá.

Zároveň dodáva, že spolupráca s Lidlom umožnila spoločnosti rozšíriť sortiment – napríklad pri vode Saguaro o praktický formát 0,5 l v menšej fľaši. Či už si zákazník vyberie niektorú z vlastných značiek spoločnosti alebo siahne po Saguare, každá z vôd má svoj pôvod, zloženie a charakter, ktorý si nájde svojho ideálneho konzumenta.

Zodpovedné inovácie pre udržateľnú budúcnosť

Tak ako to v úspešných spoločnostiach býva zvykom, inovácie a zjednodušovanie výrobných procesov sú nevyhnutné pre zdravý rast. Ešte väčšou výzvou je však robiť tieto kroky zodpovedne – s ohľadom na životné prostredie. Ide o výzvu, ktorej sa spoločnosť MINERÁLNE VODY a. s. a reťazec Lidl neboja.

„Pre udržateľnosť našich výrobkov robíme maximum,“ skonštatovala D. Slabá. Spoločnosť preto dlhodobo znižuje gramáž preforiem a zároveň kladie dôraz na recyklovateľnosť PET fliaš. „Pri niektorých farebných variantoch používame až 100 % recyklátu, čo je podľa mňa veľmi prínosné pre budúcnosť cirkulárnej ekonomiky na Slovensku,“ dodala.

Dôraz na kvalitu a inovatívnosť potvrdzuje aj generálny riaditeľ Vladimír Hatok, podľa ktorého je neustále investovanie do najmodernejších technológií v oboch závodoch jednou z najväčších priorít spoločnosti. „V Lidli vidíme silného partnera – najväčšieho diskontného hráča na slovenskom trhu, ktorý neustále expanduje a otvára nové prevádzky. Pre nás to znamená príležitosť zvýšiť predaj našich existujúcich produktov a zároveň uvádzať nové výrobky na trh.“

Pozitívne výsledky spolupráce pripisuje aj tomu, že im Lidl umožnil popri výrobe privátnej značky Saguaro predávať aj vlastné značky Baldovská a Salvator, ktoré by sa za iných okolností v reťazci pravdepodobne neobjavili.

Výroba pod tlakom nariadení

Popri dôraze na kvalitu a udržateľnosť čelí odvetvie minerálnych vôd čoraz prísnejším reguláciám. Dodávatelia musia dôsledne sledovať nové legislatívne požiadavky a flexibilne na ne reagovať. Ide najmä o recyklačné nariadenia či nové dane.

Spoločnosť MINERÁLNE VODY a. s., sa však ani pod tlakom týchto výziev nenecháva odradiť. Vďaka stabilnému partnerstvu s Lidlom pokračuje v raste, rozširovaní portfólia a modernizácii výroby.

„Spoluprácu hodnotím z hľadiska objemu, kvality a ceny za veľmi úspešnú a spoľahlivú. Je to náš dlhoročný a seriózny obchodný partner, ktorý nám neustále prináša nové výzvy, ktoré každým rokom posúvajú naše ciele smerom nahor,“ uzavrela D. Slabá.

Tento článok vznikol v spolupráci so spoločnosťou LIDL Slovenská republika.

Slovenskí dodávatelia z regiónov

Získali viacero medzinárodných ocenení a dnes sú dostupne vo viac ako 30 krajinách. Spoločnosť Healthy Food Supplements (HFS) pritom vznikla len v roku 2017.


1

Sú ovocím či zeleninou? Ktohovie. A záleží vôbec na tom? Zrejme nie, rovnako ako ani na veľkosti či farbe. Hlavne aby boli čerstvé, chutné a šťavnaté.


SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na My Regióny

Komerčné články

  1. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete?
  2. Letný literárny výber vložený v denníkoch SME a Korzár
  3. Sviatočný Devín otvárame pre všetkých
  4. Črevné problémy, pohlavné choroby či poškodenie kože
  5. Nízke úspory a dôchodky? Tieto 3 faktory ovplyvnia Slovensko
  6. Veda je pre Jaroslava Ferenca spôsob, ako zužitkovať kreativitu
  7. Hotely Falkensteiner: Letný raj na chorvátskom pobreží
  8. Čo môže spôsobiť minúta navyše pri pražení kávy?
  1. Letný literárny výber vložený v denníkoch SME a Korzár
  2. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete?
  3. Sviatočný Devín otvárame pre všetkých
  4. Nízke úspory a dôchodky? Tieto 3 faktory ovplyvnia Slovensko
  5. Črevné problémy, pohlavné choroby či poškodenie kože
  6. Lesopark Hlboké slávnostne otvára svoje brány
  7. Veda je pre Jaroslava Ferenca spôsob, ako zužitkovať kreativitu
  8. McDonald’s otvoril svoju prvú reštauráciu v Spišskej Novej Vsi
  1. Nový symbol Bratislavy je hotový. Pozreli sme sa, ako vyzerá 8 212
  2. Čo môže spôsobiť minúta navyše pri pražení kávy? 7 747
  3. Sedemnásť hotelov pre rodiny s deťmi, kde si oddych užijú všetci 6 645
  4. Kde najradšej nakupujeme potraviny? Toto je srdcovka Slovákov 5 855
  5. Hotely Falkensteiner: Letný raj na chorvátskom pobreží 5 562
  6. Ako často treba čistiť fasádu? Niektoré si vystačia samy 4 700
  7. Čo by ste robili, keby ste zo dňa na deň prišli o prácu? 3 463
  8. Viete, ako prekonať zlý cash flow aj transakčnú daň? 3 342
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Viktor Pamula: 75 rokov od vraždy Milady Horákovej
  2. Radko Mačuha: Prezident bol na vernisáži v SNG podporiť kolabujúci rezort Šimkovičovej
  3. Ondřej Havelka: Nahé a krásné – to jsou falijské ženy. Bůh Faw a nebeští krokodýli – to je falijská mytologie
  4. Milan Polician: 26. jún 2025: Deň daňovej slobody. Máme dôvod oslavovať?
  5. Štefan Šturdzík: Zdechovský vypustil džina z lahve.
  6. Ján Serbák: Zaujímavosti zo storočných novín (27.6. - 3.7.1925)
  7. Otilia Horrocks: Kto zaparkoval rozum?
  8. Júlia Piraňa Mikolášiková: Chránený svedok mafiánskych vrážd je vo väzbe. Čelí podozreniu z vraždy muža, s ktorým nedávno prepojil firmy  
  1. Radko Mačuha: Viete na čom jazdí Šimečka? 191 711
  2. Vlado Jakubkovič: Muž je muž, žena je žena ... a Slovensko je v ... 7 149
  3. Peter Slamenik: Žid sa už poučil 7 057
  4. Radko Mačuha: Je to také Smerácke. 6 891
  5. Ján Valchár: Geniálne načasovanie útoku na Irán 5 626
  6. Eva Gallova: Adela Vinczeová doma zažívala muky, ale nevolali záchranku, aby nezaťažovali systém 5 475
  7. Richard Lunter: Za 30 rokov vznikli na Slovensku "tri nové Bratislavy" 3 648
  8. Ivan Mlynár: Ako smerácke ku..y ( myslím kurzy ), odhalili korupciu rodiny Šimečkovcov a poslanca KDH Františka Majerského. 3 369
  1. Radko Mačuha: Prezident bol na vernisáži v SNG podporiť kolabujúci rezort Šimkovičovej
  2. Věra Tepličková: Tri čisté okresy? Volám po vyvodení zodpovednosti!
  3. Marcel Rebro: Dnipro v slzách: Keď sa deti stávajú terčom
  4. Radko Mačuha: Je to také Smerácke.
  5. Marcel Rebro: Jeden deň bez vojny: Deti z Nikopolu zažili výlet, na aký sa nezabúda
  6. Radko Mačuha: Také peniaze Cyril a Metod nikdy nevideli.
  7. Roman Kebísek: Čierny štvorec: Abstraktné umenie prešlo do absolútna a filozofickej roviny
  8. Tupou Ceruzou: Čo vie žena urobiť
  1. Viktor Pamula: 75 rokov od vraždy Milady Horákovej
  2. Radko Mačuha: Prezident bol na vernisáži v SNG podporiť kolabujúci rezort Šimkovičovej
  3. Ondřej Havelka: Nahé a krásné – to jsou falijské ženy. Bůh Faw a nebeští krokodýli – to je falijská mytologie
  4. Milan Polician: 26. jún 2025: Deň daňovej slobody. Máme dôvod oslavovať?
  5. Štefan Šturdzík: Zdechovský vypustil džina z lahve.
  6. Ján Serbák: Zaujímavosti zo storočných novín (27.6. - 3.7.1925)
  7. Otilia Horrocks: Kto zaparkoval rozum?
  8. Júlia Piraňa Mikolášiková: Chránený svedok mafiánskych vrážd je vo väzbe. Čelí podozreniu z vraždy muža, s ktorým nedávno prepojil firmy  
  1. Radko Mačuha: Viete na čom jazdí Šimečka? 191 711
  2. Vlado Jakubkovič: Muž je muž, žena je žena ... a Slovensko je v ... 7 149
  3. Peter Slamenik: Žid sa už poučil 7 057
  4. Radko Mačuha: Je to také Smerácke. 6 891
  5. Ján Valchár: Geniálne načasovanie útoku na Irán 5 626
  6. Eva Gallova: Adela Vinczeová doma zažívala muky, ale nevolali záchranku, aby nezaťažovali systém 5 475
  7. Richard Lunter: Za 30 rokov vznikli na Slovensku "tri nové Bratislavy" 3 648
  8. Ivan Mlynár: Ako smerácke ku..y ( myslím kurzy ), odhalili korupciu rodiny Šimečkovcov a poslanca KDH Františka Majerského. 3 369
  1. Radko Mačuha: Prezident bol na vernisáži v SNG podporiť kolabujúci rezort Šimkovičovej
  2. Věra Tepličková: Tri čisté okresy? Volám po vyvodení zodpovednosti!
  3. Marcel Rebro: Dnipro v slzách: Keď sa deti stávajú terčom
  4. Radko Mačuha: Je to také Smerácke.
  5. Marcel Rebro: Jeden deň bez vojny: Deti z Nikopolu zažili výlet, na aký sa nezabúda
  6. Radko Mačuha: Také peniaze Cyril a Metod nikdy nevideli.
  7. Roman Kebísek: Čierny štvorec: Abstraktné umenie prešlo do absolútna a filozofickej roviny
  8. Tupou Ceruzou: Čo vie žena urobiť
SkryťZatvoriť reklamu