Raketový nárast výroby, nové trhy a spolupráca, ktorá im otvorila dvere do retailu. Značka Space Protein od spoločnosti HFS Slovakia naďalej dokazuje, že kvalitný slovenský produkt si dokáže nájsť cestu k zákazníkom po celom svete.
Rýchle, praktické a výživné snacky patria medzi najvyhľadávanejšie formy zdravého stravovania. Čoraz viac ľudí hľadá produkty, ktoré dokážu spojiť nutričnú hodnotu, skvelú chuť a dostupnosť bez kompromisov. Práve na tieto potreby nadväzuje spoločnosť HFS Slovakia s vlastnou značkou Space Protein, ktorá na trhu pôsobí len osem rokov.
Dnes sa jej tyčinky predávajú vo viac ako 30 krajinách, pričom denne vyrobia približne 50-tisíc kusov. Cieľom firmy je však produkciu ešte zvýšiť. Podľa slov riaditeľa spoločnosti Stanislava Cicáka je totiž v pláne ďalšia výrobná linka.
Karamel, kokos a nové trendy
Sortiment Space Protein sa naďalej rozrastá a reflektuje dopyt na trhu. Medzi zákazníkmi sú dlhodobo najobľúbenejšie karamelové príchute, no HFS sleduje aj aktuálne chuťové preferencie.
„Snažíme sa promptne reagovať na aktuálne trendy. Pistácia má veľký úspech a pracujeme aj na ďalších nových výrobkoch. Našim bestsellerom je karamel a kokos. Svojich zákazníkov si získava tiež línia Vegan a Multilayer v bielej čokoláde. Okrem vlastnej značky, robíme tyčinky aj iných privátnych značiek, ktoré tiež reagujú na aktuálne trendy,“ dopĺňa S. Cicák.

Lidl ako strategický partner
Spoločnosť sa pravidelne zúčastňuje významných veľtrhov ako ISM, SIAL či Alimentaria a okrem ocenení zbiera aj dôležité certifikáty.
„Pravidelne sa zúčastňujeme rôznych veľtrhov a okrem ocenení získavame aj významné certifikáty ako Halal či Kosher, na ktoré sme obzvlášť hrdí,“ zdôrazňuje riaditeľ HFS.
Jednou z kľúčových spoluprác výrobcu zostáva aj po rokoch partnerstvo so spoločnosťou Lidl Slovenská republika. „Je pre nás kľúčový partner, dôkazom čoho je aj nárast predaja v rokoch 2023, 2024 a 2025. Boli by sme radi, keby sme sa dostali do všetkých krajín EÚ, v ktorých spoločnosť Lidl pôsobí,“ vysvetľuje S. Cicák.

Stabilný rast aj nové výzvy
Space Protein má dnes svoje stabilné miesto nielen na pultoch doma, ale aj v zahraničí, pričom najúspešnejšia je v regiónoch strednej a východnej Európy.
„Veľmi sa nám osvedčili naše okolité krajiny – Poľsko, Slovinsko a Pobaltie. Postupne pridávame ďalšie trhy ako Maďarsko, Bulharsko či Chorvátsko,“ pokračuje riaditeľ HFS.
Rozširovanie do vzdialenejších regiónov však prináša aj nové výzvy. „Tou najväčšou je pre nás etablovať sa v krajinách Latinskej Ameriky. Postupne naše tyčinky objavujú zákazníci v Čile, Kostarike, Kolumbii, Salvádore, Paname alebo na Kube,“ uzatvára riaditeľ Healthy Food Supplements, S. Cicák.
Tento článok vznikol v spolupráci so spoločnosťou LIDL Slovenská republika.