Vyše osemdesiat percent obyvateľov Slovenska očakáva, že spoločenská zodpovednosť bude samozrejmou súčasťou podnikania firiem. Nemálo z nich toto očakávanie napĺňa, lenže dobrá polovica občanov o tom nemá ani tušenie. Vyplýva to z prieskumu spoločnosti Ipsos, zameranému význam komunikácie tém ESG (Environmental, Social, and Governance).
Potvrdzuje sa, že pre firmy nestačí konať zodpovedne, ale rovnako dôležité je o svojich aktivitách aj zrozumiteľne hovoriť. Nielen pre to, aby publikum získalo objektívnu predstavu o firme, pozitívny obraz ponúka konkurenčnú výhodu a možnosť odlíšiť sa od tých, čo vo svojom biznise sledujú len svoj prospech bez ohľadu na svoje okolie a komunity.
No hovoriť o environmentálnych, sociálnych či spoločenských aktivitách firmy má svoje špecifiká. Ľudia pri týchto témach zvyčajne neskočia na marketingové triky – základom komunikácie musí byť dôvera a autentické posolstvá ako ESG aktivity reálne zlepšujú život jednotlivcov i komunít. Dôležitý je aj výber komunikačných nástrojov a jednoduchý a zrozumiteľný jazyk bez greenwashingu.
O zásadách i tajomstvách efektívnej ESG komunikácie sa dozviete viac na konferencii ESG Communication Insights. Odborníci a lídri firiem, ktoré svoje ESG témy už dnes úspešne komunikujú, ponúknu inšpiráciu, prípadové štúdie a tiež praktické rady. Na svoje si prídu všetci, ktorí sa chcú alebo musia venovať téme ESG v internej alebo externej komunikácii firiem.
Stretneme sa 4. júna 2025 v hoteli NH Gate Ona v Bratislave.