Rozveseliť deti nie je sranda. Nákupom červených nosov v Lidli však môžete jednoducho podporiť profíkov na slovo vzatých zdravotných klaunov a ich misiu v nemocniciach po celom Slovensku.
V predajniach Lidl sa od dnešného dňa znova predávajú ikonické červené nosy za symbolické jedno Euro, ktoré opäť dokáže zázraky. Výťažok z charitatívnej zbierky Radosť sa stále nosí poputuje na podporu OZ ČERVENÝ NOS Clowndoctors, ktorého zdravotní klauni na Slovensku už vyše 20 rokov prinášajú radosť deťom v nemocniciach.
„Kampaň Červený nos je pre nás srdcovou záležitosťou. Minulý rok sa nám vďaka zákazníkom podarilo vyzbierať 70 000 eur, ktoré pomohli financovať 365 klauniád na detských oddeleniach slovenských nemocníc. Tento rok veríme, že to spolu dokážeme znova, detský smiech je totiž jednou z najkrajších vecí na svete. Dobrých skutkov nie je nikdy príliš veľa a tým, že posuniete radosť iným, zlepšíte náladu aj sebe. Preto hor sa po červený nos do najbližšieho Lidla,“ hovorí Tomáš Bezák, vedúci úseku Corporate Affairs Lidl Slovenská republika.
Tento rok je kampaň obohatená o unikátne videá „Detské vtipy“, kde si rolu komikov vymenili malí herci a známi stand-upisti. Projekt vychádza z populárneho online formátu „Debilné vtipy“ skupiny Silné Reči, ktorý pravidelne sledujú desaťtisíce divákov. V špeciálnej sérii Lidl x Červený nos sa známe tváre ako Simona Salátová, Jakub Zitron Ťapák, Joe Trendy či Jano Gordulič snažia rozosmiať svojimi vtipmi deti z divadelných krúžkov a naopak. Komici si pritom nasadili červené nosy a záver každého videa nesie výzvu: Rozveseliť deti nie je sranda – nechajte to na profíkov.
„Veľmi si vážime, že spoločnosť Lidl Slovensko a jej zákazníci budú spolu s nami opäť rozdávať deťom v nemocniciach radosť, smiech a povzbudenie. Ďakujeme, že výťažok z predaja červených penových nosov poputuje na klaunské návštevy, ktoré detským pacientom i rodičom často pomáhajú zvládať ťažké chvíle a podľa mnohých výskumov dokonca dokážu zlepšiť priebeh liečby. O to viac nás teší, že sa do kampane zapojili aj známi slovenskí stand up komici, ktorí svojím nadšením a humorom vzdali hold našim profesionálnym zdravotným klaunom a podporili misiu Červeného nosa. Veríme, že spolu rozosmejeme celé Slovensko,“ uvádza Katarína Kouřilová, riaditeľka pre darcovstvo a strategickú komunikáciu OZ ČERVENÝ NOS Clowndoctors.
Jednou z tvárí kampane sa stal aj známy komik a moderátor Tomáš Hudák, ktorý sa objavuje aj vo videách. „Stret detského sveta s utrpením je okamihom, ktorý vie veľmi poznačiť vnútorné prežívanie a zanechať jazvy na duši. Každý úsmev, ktorý v takých chvíľach niekto u detí dokáže vykúzliť, hojí vnútorné boľačky lepšie než hocičo iné. Aj preto som ani na chvíľu neváhal pomôcť ľuďom z Červených nosov, ktorí sú pre mňa neviditeľnými hrdinami dnešných dní,“ uviedol Hudák.
Kampaň slávnostne odštartovala v pondelok dopoludnia v Divadle LUDUS v Bratislave. Tlačovú konferenciu netradične moderovali deti – herci z divadelného krúžku – ktoré divákov nielen rozosmiali, ale aj informovali o tom, ako môžu ľudia pomôcť chorým deťom.
„Deti z LUDUS-u ukázali, aké sú šikovné. Sama som v ich veku snívala o divadle a napokon som sa stala zdravotnou klaunkou. Z vlastnej skúsenosti viem, že úsmev na tvári chorého dieťaťa dokáže meniť atmosféru na celom oddelení,“ povedala Katka Baranová, herečka a zástupkyňa Divadla LUDUS.
Aktuálne úspechy Červeného nosa:
- V roku 2024 klauni zrealizovali rekordných 2 820 klauniád, z toho 2 001 priamo na izbách detských oddelení
- Spustili nový večerný program Klaunské večerníčky pre detských onkologických pacientov
- Získali ocenenie Honorary Superbrand 2024 za výnimočné postavenie značky
- Oslávili 20. výročie pôsobenia na Slovensku
Červený nos v číslach:
- 68 profesionálnych zdravotných klaunov
- Vyše 50 nemocníc a 20 seniorských zariadení
- cca 230 návštev mesačne
- 20+ rokov skúseností
Červené nosy sú k dispozícii vo všetkých predajniach Lidl od 26. mája 2025. Výťažok zo zbierky bude opäť použitý na financovanie návštev zdravotných klaunov v nemocniciach a seniorských zariadeniach.
Projekty zamerané na podporu detí a ich zdravia sú súčasťou CSR stratégie Lidla. Všetky záväzky diskontu zákazníci nájdu na webovej stránke www.spolocenskazodpovednost.sk.
Bližšie informácie o spoločnosti Lidl Slovenská republika nájdete aj na stránkach www.lidl.sk a na sociálnych sieťach.
Facebook: Lidl Slovensko
Instagram: lidlsk
YouTube: LIDL Slovensko
LinkedIn: Lidl Slovenská republika