Začínali v pivnici, dnes sú silným hráčom na trhu. Ich výrobky sa tešia mimoriadnej obľube

Pečivo od MINIT ulahodí aj skutočným fajnšmekrom.

Z podnikania v pivnici rodinného domu sa vypracovali na silného hráča európskej úrovne. V priebehu vyše troch desaťroční sa vo vedení spoločnosti MINIT úspešne etablovala už druhá generácia manažmentu. Dnes je firma, ktorú založil František Ambrovics, lídrom v udávaní trendov v segmente pekárenských výrobkov, ktorá dáva prácu takmer tisícke ľudí.

Spoločnosť sa od svojho založenia zameriava na výrobu produktov podľa vlastných receptúr. Dnes spolupracuje s vyše 100 dodávateľmi surovín, prevádzkuje 500 pekárničiek na Slovensku aj v Českej republike a exportuje do trinástich európskych krajín. „Čo sa dá vymyslieť, to sa dá aj vytvoriť a tak to aj robíme. Slovo nedá sa nepoznáme,“ hovorí Ladislav Ambovics, výkonný riaditeľ, ktorý v rozhovore priblížil aj ďalšie zaujímavosti ohľadom fungovania spoločnosti MINIT.

Čo všetko je vo vašom portfóliu produktov?

Máme v ňom vyše 200 výrobkov. Od jemných pekárenských cez predpečené. Tiež rustikálne kváskové chleby, pizze a kváskové pinse, až po pagáče či croissanty. Zastrešujeme skutočne širokú škálu.

A ktorý z výrobkov podľa vás Slovákom chutí najviac?

Veľkým hitom sa stali kváskové chleby Oskar, Kvasko a naša aktuálne vychádzajúca hviezda Ďuro Truľo. Veľkej obľube sa tešia aj MINIT kváskové pinse. V ponuke máme rôzne druhy a chute.

Okrem spomínaného kváskového chleba Ďuro Truľo chystáte aj ďalšie novinky?

Ako som už spomenul, prichádzame s chlebmi nových chutí, konkrétne Oskar či Kvasko. Tiež uvedieme na trh aj nové chute obľúbených kváskových píns. Zákazníci sa môžu tešiť aj na novinky zo segmentu jemných pekárenských výrobkov, či už ide o exotické, moderné príchute alebo o tradičné druhy našich produktov.

Viackrát ste spomenuli chute. Ako vlastne vznikajú nové?

Sme lídrom v udávaní trendov na slovenskom trhu v segmente pekárenských výrobkov, čo si vyžaduje vysokú odbornosť a inovatívny prístup. Veľký dôraz kladieme najmä na vysoké kvalitatívne normy, vyplývajúce z legislatívy. Zároveň všetky naše výrobky vyvíjame podľa preferencií našich zákazníkov, ktorých očakávania sa neustále menia. Naša snaha o inovácie a nekompromisnú kvalitu nám umožňuje upevňovať si pozíciu dôveryhodného partnera pre našich zákazníkov aj obchodných partnerov.

Hľadáme správne suroviny, kombinujeme chute, testujeme rôzne druhy plniek, chystáme nové tvary.

Ako dlho takýto proces trvá?

Aj niekoľko mesiacov. Záleží na komplexnosti receptúry a na tom, ako rýchlo sa nám podarí dosiahnuť ideálnu harmóniu chuti, textúry a kvality. Na druhej strane máme v ponuke aj také produkty, ktoré by sme z pohľadu času ich vývoja mohli nazvať rekordérmi, keďže cesta od prvej myšlienky až po finálny výrobok a jeho uvedenie na trh trvala len niekoľko týždňov.

Samozrejme, že na trh prichádzame len s výrobkami, ktoré spĺňajú naše vysoké nároky na chuť, kvalitu a starostlivý výber. V MINIT totiž veríme, že inovácie robia pekárenský svet zaujímavejším. Preto neustále pracujeme na tom, aby sme prinášali nové, lákavé chute pre všetkých milovníkov dobrého pečiva.

Máte vytipovaný produkt, ktorý by ste v dohľadnej dobe chceli najviac rozvíjať?

Áno, intenzívne sa chceme zamerať na rozvoj kategórie kváskových chlebov, ktoré pečieme v našom novom, modernom závode s použitím tradičných postupov a kamennej pece. Veríme, že práve spojenie tradičnej kvality, autentickej chuti a inovatívneho prístupu osloví široké spektrum zákazníkov, ktorí hľadajú vysoko kvalitné a chutné pekárenské výrobky.

Vďaka tomuto inovatívnemu prístupu sme jediným výrobcom na Slovensku, ktorý má kapacitu vyrábať kváskové druhy chlebov s dlhým zrením cesta v dostatočnom objeme na pokrytie dopytu.

Zároveň sú pre nás dôležité aj všetky ostatné kategórie našich výrobkov, ako jemné pekárenské výrobky, pizze, pagáče či produkty z radu mini a MINIT Home. Neustále pracujeme na ich zdokonaľovaní a prinášaní nových riešení, aby sme vyhoveli očakávaniam našich zákazníkov a priniesli im ešte viac chutných výrobkov.

Vieme, že patríte aj medzi dôležitých zamestnávateľov.

Určite, pretože z pôvodne rodinnej firmy sme sa v tejto oblasti stali európskym hráčom s takmer tisíckou kvalifikovaných pracovníkov.

Čo všetko musia behom dňa zvládnuť?

Sú rozdelení do rôznych oddelení, od nákupu surovín, cez plánovanie, administratívu, kontrolu kvality, logistiku, sklad, výrobu, až po obchod a marketing. Spoločne tvoria dynamický tím, ktorý každodenne prispieva k úspechu našej spoločnosti.

Znamená to, že rodinná atmosféra už vyprchala?

Vôbec nie. Aj napriek nášmu rozmeru ju stále zachovávame a je pre nás charakteristická. Dôraz kladieme na otvorenú komunikáciu, podporu inovatívnych nápadov a vytvorenie prostredia, kde sa každý zamestnanec cíti ocenený, rešpektovaný a má možnosť rozvíjať svoju odbornosť.

Naše hodnoty, konkrétne charakter, nadšenie, energia, ľudskosť a rešpekt k tradíciám, sú základom nášho fungovania. Zároveň sa neustále snažíme o originalitu a inovatívnosť, aby sme mohli prinášať produkty najvyššej kvality bez kompromisov. Tešíme sa, že sme sa stali významnou súčasťou európskeho trhu, pričom si zachovávame naše pôvodné hodnoty a princípy.

Akým výzvam čelíte v posledných rokoch?

Skutočne viacerým, ktoré ovplyvnili nielen náš segment, ale aj celý trh. Vďaka našej rýchlej expanzii bolo nevyhnutné prispôsobiť naše systémy vyššej intenzite požiadaviek, zefektívniť procesy a zrýchliť výrobu tak, aby sme dokázali uspokojiť rastúci dopyt.

A ak by ste mali vybrať tú najväčšiu výzvu?

V podstate tou najväčšou je nedostatok pracovnej sily, ktorý kladie vysoké nároky na naše oddelenie ľudských zdrojov pri hľadaní a nábore nových zamestnancov. Zároveň sme museli flexibilne reagovať na turbulentný vývoj cien komodít, ktoré boli ovplyvnené globálnymi faktormi.

Posledné roky priniesli aj časté krízy, napríklad koronavírusovú pandémiu. Tie testovali našu schopnosť prispôsobiť sa a rýchlo reagovať na meniace sa podmienky trhu. Napriek tomu však naďalej investujeme do inovácií, rozvoja výrobných kapacít a zlepšovania procesov, aby sme zabezpečili stabilnú kvalitu a dostupnosť našich výrobkov pre zákazníkov na celom Slovensku.

Podarilo sa vám otvoriť aj nový výrobný závod.

Áno, vďaka vysokej úrovni kooperácie a prístupu k riešeniam výrazne vzrástol náš objem predaja a otvorili sme aj nový závod v Kostolných Kračanoch. Je zameraný na produkciu predpečených, kváskových výrobkov. Jeho súčasťou je aj plne automatizovaný moderný sklad s kapacitou 9-tisíc paletových pozícií.

Pri takom objeme produkcie je nepochybne dôležité mať silných a stabilných odberateľov.

Samozrejme, k našim najväčším patria popredné maloobchodné siete na Slovensku, významné nadnárodné reťazce, ako aj silní partneri v segmente gastronómie a čerpacích staníc. Okrem toho máme stabilnú pozíciu aj na exportných trhoch, kde spolupracujeme s významnými zahraničnými partnermi.

Spolupracujete aj s diskontným reťazcom Lidl. Darí sa vám vďaka nemu exportovať aj do iných krajín?

Vďaka spolupráci s Lidl sme mali príležitosť rozšíriť naše pôsobenie na nové trhy a dodať naše výrobky pod ich privátnou značkou do rôznych zahraničných krajín, napríklad Fínska, Írska, Bulharska alebo Chorvátska. Minulý rok sme dodali výrobky takýmto spôsobom do reťazca Lidl v zahraničí po prvýkrát a súčasne vo výrobe pre zahraničné trhy pokračujeme.

Čo vám spolupráca s Lidl prináša a ako ju hodnotíte?

Naša spolupráca nemá dlhú históriu, avšak vnímame ju ako príležitosť priniesť naše výrobky zákazníkom Lidl nie len na Slovensku, ale aj v zahraničí.

Hodnotíme ju ako korektnú a rozvíjajúcu sa. Zo strany Lidl oceňujeme najmä prístup, transparentnosť a priamu, otvorenú komunikáciu. Pozitívne hodnotíme aj to, že tento reťazec prináša svojim zákazníkom stále viac výrobkov od slovenských producentov, teda aj od nás. To nás prirodzene teší.

Sú nejaké inovácie, ktoré vznikli vďaka spomínanej spolupráci s Lidl?

Aby sme splnili požiadavky reťazca, zamerali sme sa predovšetkým na zmenu v oblasti logistiky, označovania paliet a vyskladňovania tovaru pre zahraničné trhy. Prispôsobili sme naše procesy tak, aby sme efektívne spĺňali špecifické požiadavky jednotlivých krajín, kam naše produkty smerujú.

Na slovenskom trhu sme v rámci spolupráce s Lidlom nemuseli zaviesť výrazné zmeny, keďže naše existujúce procesy boli už tak nastavené, aby vyhovovali jeho štandardom.

Sú nejaké aktivity, zamerané na podporu predaja, ktoré realizujete v spolupráci s Lidlom?

Naše výrobky sú pravidelne promované v akciách Lidl a komunikované v letákoch, online kampaniach a predajných priestoroch.

Zároveň sa zapájame do špeciálnych sezónnych kampaní, ktoré realizuje Lidl, ako napríklad Valentín a Veľká noc.

Na záver sa pozrime aj na ocenenia, ktorými sa pýši vaša spoločnosť. Vieme, že ich nie je málo.

Spoločnosť MINIT Slovakia sa môže pýšiť bohatou históriou úspechov, ktorých dôkazom sú aj najnovšie získané prestížne ocenenia. Tie potvrdzujú nielen silnú pozíciu spoločnosti na trhu, ale aj jej neustále napredovanie a snahu o výnimočnosť.

MINIT Slovakia bola ocenená v rámci FéliX Business Award v kategórii Výnimočný rodinný biznis. Toto ocenenie zdôrazňuje silné rodinné základy a hodnoty, na ktorých spoločnosť stavia svoju činnosť a buduje svoju budúcnosť.

Tento rok zaznamenala spoločnosť ďalší významný úspech v podobe vynikajúceho umiestnenia v prieskume KPMG – Najobľúbenejšie značky na Slovensku. MINIT Slovakia obhájila už druhý rok po sebe 1. miesto v kategórii Reštaurácie a rýchle občerstvenie, a zároveň získala 17. miesto v celkovom hodnotení spomedzi 142 značiek.

Zákazníci v tomto sektore ocenili najmä rýchle dodanie jedla, prijateľné ceny a priateľskú obsluhu, čo sú kľúčové faktory úspechu MINIT Slovakia.

Okrem týchto významných ocenení sa MINIT Slovakia môže pochváliť aj úspechom na medzinárodnej úrovni. Inovatívny VEGAN HOT-DOG spoločnosti sa prebojoval do finále celosvetovej súťaže V-Label Awards, čo je jasným dôkazom schopnosti MINIT Slovakia prinášať moderné a kvalitné produkty, ktoré majú úspech aj v silnej medzinárodnej konkurencii.

V neposlednom rade sú ocenenia Voľby spotrebiteľov pre naše kváskové produkty, ktoré vyrábame v novovybudovanom modernom závode v blízkosti Dunajskej Stredy a to sú PINSA od MINIT, a kváskové chleby KVASKO a OSKAR, čo potvrdzuje obľúbenosť a kvalitu produktov MINIT Slovakia naprieč rôznymi kategóriami.

Vaša vitrína ocenení je skutočne bohatá. Čo pre vás znamenajú?

Všetky nás tešia, pretože sú výsledkom poctivej práce celého nášho tímu a dôkazom dôvery našich zákazníkov. Od ocenenia našich rodinných hodnôt až po potvrdenie obľúbenosti našich produktov a služieb, každé z týchto uznaní nás motivuje k ďalšiemu rastu a inováciám.

Spoločnosť MINIT Slovakia sa aj naďalej bude s odhodlaním zameriavať na poskytovanie kvalitných produktov a služieb, posilňovanie vzťahov so zákazníkmi a upevňovanie svojej pozície na slovenskom trhu.

Slovenskí dodávatelia z regiónov

V spoločnosti Istermeat stavili na domácu kvalitu mäsa. Obľúbenosť jej produktov narastá.


3
SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na My Regióny

Komerčné články

  1. Koniec nálepkovaniu a predsudkom medzi kolegami u tohto predajcu
  2. Roman Kukumberg ml.: Online hejty vedia bolieť viac ako bodyček
  3. Ako sa z firmy na výrobu krbov stal líder v robotike?
  4. Dobrovoľníci, prihláste sa na Týždeň dobrovoľníctva
  5. PLANEO otvára v máji 9 predajní. Má to zmysel v dobe digitálu?
  6. Green Corner: zelené bývanie blízko centra s prvou splátkou 10 %
  7. Bývajte v centre Košíc – 18 bytov v boutique residence Huštáky
  8. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  1. Zlatý sen vo vzduchu
  2. Sapara a Nagy povzbudzovali malých futbalistov a futbalistky
  3. Pozvánka, ktorá sa neodmieta: oslávte 25 rokov s Kauflandom
  4. Kaufland oslavuje 25 rokov a tvorí pilier slovenskej ekonomiky
  5. Bankroty a miliardové dlhy. Úspešný Trump je ilúzia
  6. Zvieratá presne vedia, aké bude počasie
  7. Koniec nálepkovaniu a predsudkom medzi kolegami u tohto predajcu
  8. Nová hala v Istropolise zaplní chýbajúce miesto na mape kultúry
  1. Toto je Balkán? Roky prehliadané Albánsko prekvapuje 8 413
  2. Ako sa z firmy na výrobu krbov stal líder v robotike? 7 190
  3. Roman Kukumberg ml.: Online hejty vedia bolieť viac ako bodyček 5 022
  4. Bývajte v centre Košíc – 18 bytov v boutique residence Huštáky 4 707
  5. PLANEO otvára v máji 9 predajní. Má to zmysel v dobe digitálu? 4 592
  6. Bankroty a miliardové dlhy. Úspešný Trump je ilúzia 2 819
  7. Slováci posielajú na MS mladíkov. Kedy hrajú a kde ich sledovať? 2 169
  8. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 1 656
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Elena Antalová: Koho som ešte nedokázal nasrdiť? "Majiteľ"sveta z mesta T.
  2. Ján Valchár: Plánuje Maďarsko vojnu?
  3. Daniel Jankech: Čo spája voličov Róberta Fica?
  4. Jozef Pivarník: Ficov kultúrny kiks: Keď premiér "rusofóbne" kritizuje ruskú klasiku!
  5. Ján Šeďo: Zomrel Jiří Bartoška...
  6. Daniel Balko: Dnešná Moskva oslavuje vojnu, nie jej obete. Napokon, bola pri jej vzniku.
  7. Ján Šeďo: Stalin s "Číňanom a Brazílčanom", Slovák sa nezmestil do záberu.
  8. Ivan Hejda: Konkláve a majstrovstvá sveta v hokeji
  1. Ivan Čáni: 9. máj 2025 – najhanebneší deň v dejinách Slovenska. 36 264
  2. Ivan Mlynár: Odpoveď Michalovi Šimečkovi na otázku, ktorú o Ficovi zrejme nikdy nepoloží 23 611
  3. Radko Mačuha: Šimečka má niečo, čo už Fico nikdy nebude mať? 19 646
  4. Vlado Jakubkovič: Vypískaný mr. Rudo a prezident mieru. 14 331
  5. Ján Chomík: Liek na nespavosť 7 957
  6. Rastislav Puchala: Výzva od Ficina prijatá 7 712
  7. Matúš Lazúr: Vlakom z Bratislavy až za polárny kruh. 6 962
  8. Michael Achberger: Jogurty pod lupou: Pravda, ktorú vám výrobcovia radšej nepovedia 5 964
  1. Radko Mačuha: Fico ide na oslavu začiatku 3 svetovej vojny.
  2. Tupou Ceruzou: Dobre bude
  3. Post Bellum SK: Hlasy pamätníkov: Nedopusťme návrat vojny!
  4. Radko Mačuha: Hanba, uniklo ďalšie video Šimečkovej ženy.
  5. Jiří Ščobák: Víte, kde hledat nejstarší samostatně stojící chrám na světě? A jak ho asi postavili?
  6. Radko Mačuha: Šimečka má niečo, čo už Fico nikdy nebude mať?
  7. Tupou Ceruzou: Zámočky
  8. Věra Tepličková: K. J. Erben: Vodník (úryvok z českej balady so šťastným slovenským koncom)
  1. Elena Antalová: Koho som ešte nedokázal nasrdiť? "Majiteľ"sveta z mesta T.
  2. Ján Valchár: Plánuje Maďarsko vojnu?
  3. Daniel Jankech: Čo spája voličov Róberta Fica?
  4. Jozef Pivarník: Ficov kultúrny kiks: Keď premiér "rusofóbne" kritizuje ruskú klasiku!
  5. Ján Šeďo: Zomrel Jiří Bartoška...
  6. Daniel Balko: Dnešná Moskva oslavuje vojnu, nie jej obete. Napokon, bola pri jej vzniku.
  7. Ján Šeďo: Stalin s "Číňanom a Brazílčanom", Slovák sa nezmestil do záberu.
  8. Ivan Hejda: Konkláve a majstrovstvá sveta v hokeji
  1. Ivan Čáni: 9. máj 2025 – najhanebneší deň v dejinách Slovenska. 36 264
  2. Ivan Mlynár: Odpoveď Michalovi Šimečkovi na otázku, ktorú o Ficovi zrejme nikdy nepoloží 23 611
  3. Radko Mačuha: Šimečka má niečo, čo už Fico nikdy nebude mať? 19 646
  4. Vlado Jakubkovič: Vypískaný mr. Rudo a prezident mieru. 14 331
  5. Ján Chomík: Liek na nespavosť 7 957
  6. Rastislav Puchala: Výzva od Ficina prijatá 7 712
  7. Matúš Lazúr: Vlakom z Bratislavy až za polárny kruh. 6 962
  8. Michael Achberger: Jogurty pod lupou: Pravda, ktorú vám výrobcovia radšej nepovedia 5 964
  1. Radko Mačuha: Fico ide na oslavu začiatku 3 svetovej vojny.
  2. Tupou Ceruzou: Dobre bude
  3. Post Bellum SK: Hlasy pamätníkov: Nedopusťme návrat vojny!
  4. Radko Mačuha: Hanba, uniklo ďalšie video Šimečkovej ženy.
  5. Jiří Ščobák: Víte, kde hledat nejstarší samostatně stojící chrám na světě? A jak ho asi postavili?
  6. Radko Mačuha: Šimečka má niečo, čo už Fico nikdy nebude mať?
  7. Tupou Ceruzou: Zámočky
  8. Věra Tepličková: K. J. Erben: Vodník (úryvok z českej balady so šťastným slovenským koncom)
SkryťZatvoriť reklamu