Podiel slovenských produktov v Lidli neustále rastie

V minulom roku zaplatil Lidl domácim dodávateľom vyše 640 miliónov EUR.

Slováci si potrpia na čerstvé a kvalitné slovenské potraviny. Nielen že vedia, odkiaľ pochádzajú, ale oceňujú aj poctivý spôsob prípravy slovenských producentov. Lidl si to uvedomuje a preto majú slovenské výrobky pevné miesto na pultoch jeho predajní. Podiel slovenských produktov v stálom sortimente reťazca dlhodobo rastie a aktuálne dosahuje 40%. Stúpajúci trend má aj hodnota spolupráce so slovenskými dodávateľmi, ktorým Lidl zaplatil v roku 2024 viac ako 640 miliónov EUR.

„Tešíme sa z pozitívneho vývoja v prospech slovenských dodávateľov a naším cieľom je ďalej rozširovať spoluprácu s nimi. Mnohí z našich lokálnych dodávateľov dodávajú výrobky do viacerých európskych krajín, kde Lidl pôsobí. Spoluprácu vnímam ako obchodný dialóg, v ktorom sa obe strany navzájom učia. Preto sa s našimi dodávateľmi pravidelne stretávame, organizujeme workshopy, školíme ich, vymieňame si novinky a osvedčené postupy aj z iných krajín. Vďaka tomu môžeme spoločne ponúknuť zákazníkom tie najlepšie výrobky,“ povedala Justyna Siekanko, konateľka Lidla pre rezort nákupu.

Podpora slovenských dodávateľov je pre Lidl kľúčová. Vďaka férovej spolupráci môžu domáci dodávatelia inovovať, skvalitňovať svoju výrobu a používať najmodernejšie technológie. Okrem toho však spolupráca s lokálnymi producentmi podporuje aj rozvoj regiónov a chráni tradičné výrobné postupy. Najdôležitejšia je suma, ktorú slovenskí dodávatelia inkasujú za svoje produkty a tá v Lidli každoročne dosahuje stovky miliónov EUR. V roku 2024 diskont slovenským dodávateľom zaplatil viac ako 540 miliónov EUR za tovar, ktorý skončil na pultoch jeho slovenských predajní. Počas uplynulého roka zákazníci v predajniach kupovali tovar od takmer troch stoviek domácich dodávateľov. Od príchodu na Slovensko Lidl spolupracoval celkovo so stovkami slovenskými výrobcami.

Lidl slovenským dodávateľom otvára aj pomyselné dvere do sveta a už roky im pomáha umiestniť ich tovar aj do svojich predajní v zahraničí. Napríklad camembert putuje do Česka, chladené salámy do Maďarska, nátierky do Rumunska, kuchynské utierky do Poľska, syr Rival do Bulharska, slivovica do Veľkej Británie či tofu, ktoré si zo Slovenska nájdu na stole až v 24 európskych krajinách. V minulom roku svoj tovar do zahraničných Lidlov exportovalo 84 domácich producentov a to v rekordnej hodnote 101 miliónov EUR. Táto suma predstavuje viac ako 2% z celkového ročného exportu agropotravinárskych výrobkov zo Slovenska. Svoj tovar vyviezli celkovo do 28 krajín.

S cieľom prehĺbiť spoluprácu so slovenskými dodávateľmi Lidl realizuje viaceré aktivity. Pri príležitosti 20. výročia Lidla na Slovensku minulý rok zorganizoval špeciálnu konferenciu pre dodávateľov, ktorá nadviazala na strategický dialóg Lidl deň s dodávateľmi. V predošlých rokoch pre domácich potravinárov organizoval tzv. Lidl Akadémiu. Na tomto fóre sa zástupcovia Lidla stretávali s dodávateľmi z vybraných tovarových skupín.

Spoluprácu s Lidlom si pochvaľujú aj dodávatelia. „Najmä vďaka stabilnému partnerovi, akým Lidl pre nás je, vieme realizovať projekty, zamerané na inováciu pekárenskej výroby, strojového parku a spoločne realizovať vývoj, na ktorom aktívne pracujeme,“ povedala Andrea Želiezková, marketingová riaditeľka pekárenskej spoločnosti Dobrota. Podobne sa vyjadril aj Juraj Mačaj, predseda predstavenstva Zeleninárska: „Aj na podnet Lidl sme investovali do novej prevádzky baliarne koreňovej zeleniny. Hlavne vďaka tejto investícii a spolupráci s lokálnymi zákazníkmi sa nám podarilo rozšíriť produkciu mrkvy, petržlenu a zeleru na Slovensku, pričom postupne smerujeme k úplnej sebestačnosti.

Okrem toho sú potraviny, ktoré prešli rukami slovenských poľnohospodárov, v obchodoch čoraz žiadanejšie.“

Pozitívne spoluprácu s reťazcom hodnotí aj majiteľ Agro Tomášová, Peter Molnár: „Spolupráca s Lidlom je pre nás dôležitá. Priniesla nám stabilitu v produkcii aj v cenách. O spoluprácu sme sa snažili my, pretože Lidl považujeme za symbol čerstvosti. Spoluprácu hodnotím ako výbornú.“

Lidl neustále oslovuje slovenských dodávateľov. Okrem pravidelne organizovaných podujatí komunikuje reťazec aj výzvu určenú domácim potravinárom. Formulár je dostupný na webovej stránke www.lidl.sk v sekcii slovenskí dodávatelia.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na My Regióny

Komerčné články

  1. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete
  2. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  3. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  4. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  5. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  6. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  7. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  8. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  1. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  2. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  3. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  4. Tisíce ľudí sa tešia z vyšších platov
  5. Motoristi späť za volantom. Riziko nehôd opäť rastie.
  6. Lávové polia i skvostné pláže. Lanzarote je dôkazom sily prírody
  7. Tvorivé háčkovanie aj 30 otázok pre Hanu Gregorovú
  8. Budúci lesníci opäť v teréne: S LESY SR vysadia les novej generá
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 47 639
  2. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 11 916
  3. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 7 651
  4. Lávové polia i skvostné pláže. Lanzarote je dôkazom sily prírody 5 882
  5. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva? 5 149
  6. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy? 4 632
  7. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 4 052
  8. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 3 607
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Dušan Piršel: Spoločné prianie k veľkej noci
  2. Věra Tepličková: Predveľkonočné pašie alebo Aký štát, také Turínské plátno
  3. Ľuboslava Šusteková: Jarná čajovňa
  4. Štefan Šturdzík: Skvelá Hejková.
  5. Martin Fronk: Hrady pre milionárov: Ako biznis oživí ruiny, ktoré štát ignoruje
  6. Lýdia Vargová: Čarovný svet folklóru
  7. Štefan Šturdzík: Piešťany
  8. Ján Valchár: Ropa ako nenabitá zbraň
  1. Martina Paulenová: Dozvedeli sme sa zlú správu 62 053
  2. Martin Ondráš: Slintačka a krívačka - prečo to celé nesedí 45 055
  3. Vlado Jakubkovič: Otvorený list Generálnemu prokurátorovi 18 786
  4. Michael Achberger: Revolučný trik na chudnutie: Ženy si ho pochvaľujú, trvá len 5 minút denne 16 020
  5. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry objednalo tanečné odevy pre žiakov od stavebnej firmy 13 220
  6. Marcel Rebro: Armádny kaplán: všetci chlapci sú mŕtvi. Pošlite drony, nech ich pomstíme 13 003
  7. Rado Surovka: Keby blbosť kvitla 12 861
  8. Viktor Pamula: Rozklad ministerstva zahraničných vecí pokračuje 10 423
  1. Věra Tepličková: Predveľkonočné pašie alebo Aký štát, také Turínské plátno
  2. Radko Mačuha: Prejav Roberta Fica v Moskve. ( fikcia)
  3. Marcel Rebro: Raketový útok v Sumoch je aktom štátneho terorizmu
  4. Radko Mačuha: Čurilla? Veď to je magor.
  5. Věra Tepličková: Opäť bližšie ku snu stať sa policajtom
  6. Marcel Rebro: Armádny kaplán: všetci chlapci sú mŕtvi. Pošlite drony, nech ich pomstíme
  7. Radko Mačuha: Ideme ďalej.
  8. Tupou Ceruzou: Hrádza proti progresivizmu
  1. Dušan Piršel: Spoločné prianie k veľkej noci
  2. Věra Tepličková: Predveľkonočné pašie alebo Aký štát, také Turínské plátno
  3. Ľuboslava Šusteková: Jarná čajovňa
  4. Štefan Šturdzík: Skvelá Hejková.
  5. Martin Fronk: Hrady pre milionárov: Ako biznis oživí ruiny, ktoré štát ignoruje
  6. Lýdia Vargová: Čarovný svet folklóru
  7. Štefan Šturdzík: Piešťany
  8. Ján Valchár: Ropa ako nenabitá zbraň
  1. Martina Paulenová: Dozvedeli sme sa zlú správu 62 053
  2. Martin Ondráš: Slintačka a krívačka - prečo to celé nesedí 45 055
  3. Vlado Jakubkovič: Otvorený list Generálnemu prokurátorovi 18 786
  4. Michael Achberger: Revolučný trik na chudnutie: Ženy si ho pochvaľujú, trvá len 5 minút denne 16 020
  5. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry objednalo tanečné odevy pre žiakov od stavebnej firmy 13 220
  6. Marcel Rebro: Armádny kaplán: všetci chlapci sú mŕtvi. Pošlite drony, nech ich pomstíme 13 003
  7. Rado Surovka: Keby blbosť kvitla 12 861
  8. Viktor Pamula: Rozklad ministerstva zahraničných vecí pokračuje 10 423
  1. Věra Tepličková: Predveľkonočné pašie alebo Aký štát, také Turínské plátno
  2. Radko Mačuha: Prejav Roberta Fica v Moskve. ( fikcia)
  3. Marcel Rebro: Raketový útok v Sumoch je aktom štátneho terorizmu
  4. Radko Mačuha: Čurilla? Veď to je magor.
  5. Věra Tepličková: Opäť bližšie ku snu stať sa policajtom
  6. Marcel Rebro: Armádny kaplán: všetci chlapci sú mŕtvi. Pošlite drony, nech ich pomstíme
  7. Radko Mačuha: Ideme ďalej.
  8. Tupou Ceruzou: Hrádza proti progresivizmu
SkryťZatvoriť reklamu