Slováci si potrpia na čerstvé a kvalitné slovenské potraviny. Nielen že vedia, odkiaľ pochádzajú, ale oceňujú aj poctivý spôsob prípravy slovenských producentov. Lidl si to uvedomuje a preto majú slovenské výrobky pevné miesto na pultoch jeho predajní. Podiel slovenských produktov v stálom sortimente reťazca dlhodobo rastie a aktuálne dosahuje 40%. Stúpajúci trend má aj hodnota spolupráce so slovenskými dodávateľmi, ktorým Lidl zaplatil v roku 2024 viac ako 640 miliónov EUR.
„Tešíme sa z pozitívneho vývoja v prospech slovenských dodávateľov a naším cieľom je ďalej rozširovať spoluprácu s nimi. Mnohí z našich lokálnych dodávateľov dodávajú výrobky do viacerých európskych krajín, kde Lidl pôsobí. Spoluprácu vnímam ako obchodný dialóg, v ktorom sa obe strany navzájom učia. Preto sa s našimi dodávateľmi pravidelne stretávame, organizujeme workshopy, školíme ich, vymieňame si novinky a osvedčené postupy aj z iných krajín. Vďaka tomu môžeme spoločne ponúknuť zákazníkom tie najlepšie výrobky,“ povedala Justyna Siekanko, konateľka Lidla pre rezort nákupu.

Podpora slovenských dodávateľov je pre Lidl kľúčová. Vďaka férovej spolupráci môžu domáci dodávatelia inovovať, skvalitňovať svoju výrobu a používať najmodernejšie technológie. Okrem toho však spolupráca s lokálnymi producentmi podporuje aj rozvoj regiónov a chráni tradičné výrobné postupy. Najdôležitejšia je suma, ktorú slovenskí dodávatelia inkasujú za svoje produkty a tá v Lidli každoročne dosahuje stovky miliónov EUR. V roku 2024 diskont slovenským dodávateľom zaplatil viac ako 540 miliónov EUR za tovar, ktorý skončil na pultoch jeho slovenských predajní. Počas uplynulého roka zákazníci v predajniach kupovali tovar od takmer troch stoviek domácich dodávateľov. Od príchodu na Slovensko Lidl spolupracoval celkovo so stovkami slovenskými výrobcami.
Lidl slovenským dodávateľom otvára aj pomyselné dvere do sveta a už roky im pomáha umiestniť ich tovar aj do svojich predajní v zahraničí. Napríklad camembert putuje do Česka, chladené salámy do Maďarska, nátierky do Rumunska, kuchynské utierky do Poľska, syr Rival do Bulharska, slivovica do Veľkej Británie či tofu, ktoré si zo Slovenska nájdu na stole až v 24 európskych krajinách. V minulom roku svoj tovar do zahraničných Lidlov exportovalo 84 domácich producentov a to v rekordnej hodnote 101 miliónov EUR. Táto suma predstavuje viac ako 2% z celkového ročného exportu agropotravinárskych výrobkov zo Slovenska. Svoj tovar vyviezli celkovo do 28 krajín.

S cieľom prehĺbiť spoluprácu so slovenskými dodávateľmi Lidl realizuje viaceré aktivity. Pri príležitosti 20. výročia Lidla na Slovensku minulý rok zorganizoval špeciálnu konferenciu pre dodávateľov, ktorá nadviazala na strategický dialóg Lidl deň s dodávateľmi. V predošlých rokoch pre domácich potravinárov organizoval tzv. Lidl Akadémiu. Na tomto fóre sa zástupcovia Lidla stretávali s dodávateľmi z vybraných tovarových skupín.
Spoluprácu s Lidlom si pochvaľujú aj dodávatelia. „Najmä vďaka stabilnému partnerovi, akým Lidl pre nás je, vieme realizovať projekty, zamerané na inováciu pekárenskej výroby, strojového parku a spoločne realizovať vývoj, na ktorom aktívne pracujeme,“ povedala Andrea Želiezková, marketingová riaditeľka pekárenskej spoločnosti Dobrota. Podobne sa vyjadril aj Juraj Mačaj, predseda predstavenstva Zeleninárska: „Aj na podnet Lidl sme investovali do novej prevádzky baliarne koreňovej zeleniny. Hlavne vďaka tejto investícii a spolupráci s lokálnymi zákazníkmi sa nám podarilo rozšíriť produkciu mrkvy, petržlenu a zeleru na Slovensku, pričom postupne smerujeme k úplnej sebestačnosti.

Okrem toho sú potraviny, ktoré prešli rukami slovenských poľnohospodárov, v obchodoch čoraz žiadanejšie.“
Pozitívne spoluprácu s reťazcom hodnotí aj majiteľ Agro Tomášová, Peter Molnár: „Spolupráca s Lidlom je pre nás dôležitá. Priniesla nám stabilitu v produkcii aj v cenách. O spoluprácu sme sa snažili my, pretože Lidl považujeme za symbol čerstvosti. Spoluprácu hodnotím ako výbornú.“
Lidl neustále oslovuje slovenských dodávateľov. Okrem pravidelne organizovaných podujatí komunikuje reťazec aj výzvu určenú domácim potravinárom. Formulár je dostupný na webovej stránke www.lidl.sk v sekcii slovenskí dodávatelia.