Zo srdca žitného ostrova prichádzajú mäsové delikatesy, ulahodili aj za hranicami

V spoločnosti Istermeat stavili na domácu kvalitu mäsa. Obľúbenosť jej produktov narastá.

Svoje brány otvorila už v polovici 80. rokov minulého storočia. Pred vyše dvadsiatimi rokmi prešla kompletnou renováciou a dnes je z nej moderný výrobný závod v srdci Žitného ostrova, produkujúci potraviny najvyššej kvality.

Dunajskostredská spoločnosť Istermeat je jedinečná tým, že pod jednou strechou má pod palcom porážku, rozrábku aj balenie. Týka sa bravčového a hovädzieho mäsa, pochádzajúceho z lokálnych fariem na južnom Slovensku, vrátane produkcie mäsových výrobkov.

„Sme prevažne orientovaní na tradičné mäsové výrobky, hlavne bezéčkové. Nepoužívame zvýrazňovače chute či extra konzervanty. Všetko robíme na prírodnej báze. Okrem toho, vždy hľadáme tie najlepšie možné receptúry tak, aby boli čo najčistejšie a najprírodnejšie,“ uviedol Zoltán Fitos, generálny riaditeľ spoločnosti Istermeat, z ktorej mäso je od porážky zvieraťa už na tretí deň na tanieri zákazníkov.

V rozhovore prezradil o závode aj ďalšie fakty a zaujímavosti, vrátane toho, čo patrí ku gurmánskym delikatesám, alebo ktoré výrobky sa tešia obľube slovenských zákazníkov.

Od vzniku prešiel závod mnohými zmenami, úspešne sa popasoval s novými výzvami. Akým čelí v posledných rokoch?

V poslednom období ide o infláciu a nárast cien energií. Najväčšou výzvou je však samotná cenotvorba vstupných nákladov, teda ošípaných a aj burzové ceny verzus tlaky domácich farmárov na cenu. Pramenia z dopytu po slovenskom mäse v porovnaní s tým, ktoré je dovezené na spracovanie zo zahraničia. Na našej stratégii – byť dominantným hráčom v spracovaní výhradne slovenského mäsa, to však nič nemení.

Ktorými číslami, týkajúcimi sa výroby a exportu, by ste sa radi pochválili?

90 percent našej produkcie dodávame na tuzemský trh. Mäso je komodita a každý štát preferuje vlastné. Rovnako 90 percent mäsových výrobkov predávame na Slovensku. Prostredníctvom diskontného reťazca Lidl exportujeme aj do susedných krajín.

Vieme, že vašu spoločnosť zdobí viacero ocenení

Áno, aj vlani získalo ocenenie Značka kvality vyše 30 našich výrobkov. Vnímame to ako uznanie našej dlhoročnej práce a potvrdenie, že mäso a mäsové výrobky z nášho závodu spĺňajú najvyššie štandardy kvality.

Spomenuli ste výrobky. Čo všetko teda tvorí portfólio vašich produktov?

Zameriavame sa na spracovanie bravčového a hovädzieho mäsa a tiež na výrobky z neho. Našou špecialitou sú výrobky z mangalice pata negra. Ide o vzácne historické plemeno ošípaných, chované v našom regióne. Mäso a výrobky z neho sú výnimočne kvalitné, chuťovo intenzívne a patria k gurmánskym delikatesám.

Vedeli by ste povedať, ktorý z vašich výrobkov chutí Slovákom najviac?

Obľubujú tradičné a poctivé klobásy, ktoré dodávame aj do reťazca Lidl. Medzi najobľúbenejšie určite patrí klobása cigáro z mangalice, ktorá je spojením chuti južanskej (maďarskej) klobásy s jemne ochuteným čerstvým cesnakom. Vďaka použitiu mäsa z mangalíc má krehkú konzistenciu a plníme ju do tenkých baraních čriev. Je vhodná na priamu konzumáciu aj tepelnú úpravu.

Ktorú kategóriu produktov by ste chceli v dohľadnej dobe najviac rozvíjať?

V segmente párkovín uvádzame nové extra mäsité bravčové párky s až 98-percentným podielom mäsa. Okrem vysokého podielu mäsa, nízkeho obsahu tuku a soli, bez zvýrazňovačov chutí a éčok, plnené v baraňom čreve, sú veľmi populárnou voľbou milovníkov tejto kategórie potravín. V rôznych príchutiach ich už pripravujeme na letnú grilovaciu sezónu.

Okrem produkcie kvalitných výrobkov patríte v regióne aj medzi dôležitých zamestnávateľov. Koľkým ľuďom dáva závod aktuálne prácu?

Máme 240 zamestnancov.

Vieme, že denne rozrobíte 1000 – 1200 prasiat, čo predstavuje 42 ton mäsa. Čo všetko musia zamestnanci počas dňa zvládnuť?

Štyrikrát do týždňa porážame a mäso z vlastnej porážky spracúvame priamo v závode. Kolegovia na rozrábke, šikovní majstri mäsiari, spracúvajú bravčové polky do podoby baleného čerstvého mäsa. Zvyšné časti putujú do mäsovýroby na rôzne spracovania. Následne do udiarne, sušičky a poslednou zastávkou je balička, kde sa finalizujú a balia do rôznych spotrebiteľských formátov.

V podstate to, čo v jeden deň porazíme, tak na tretí deň je už na tanieri zákazníka.

No nielen výroba, ale aj zabezpečenie odbytu je mimoriadne dôležité. Kto tvorí TOP trojlístok vašich najväčších odberateľov?

Jednoznačne zástupcovia moderného retailu na Slovensku, teda Lidl, Kaufland a Metro.

Spoluprácu s Lidlom ste už načrtli v predošlej odpovedi, aj to, že vďaka nemu sa vám darí exportovať do iných krajín. O ktoré ide a koľko percent z vašej produkcie smeruje za hranice?

Exportujeme do Českej republiky a príležitostne aj do viacerých európskych krajín. Pre nás je výzvou neustále spĺňať najvyššiu kvalitatívnu úroveň v rámci Európskej únie.

Čo vám spolupráca s Lidlom prináša a ako ju hodnotíte?

Lidl nás naučil efektívne a kvalitne vyrábať. Má vysoké nároky na kvalitu a samozrejme aj na cenu.

A podarilo sa vám vďaka tomuto partnerstvu so silným hráčom na trhu niečo vylepšiť, napríklad v oblasti inovácií?

Samozrejme, napríklad našu baličku sme museli kvôli optimalizácii procesov a rozšíreniu kapacít viackrát prepracovať. Lidl bol prvý partner na Slovensku, ktorý sa zaviazal k väčšinovému predaju čerstvého slovenského mäsa. Ostatní stále preferujú mäso z dovozu. Okrem toho, neustále uvádzame na trh novinky v záujme spestrenia ponuky našim zákazníkom.

Pri inováciách by som tiež spomenul mangalica klobásu s hovädzím mäsom, ktorá v špeciálnej receptúre vznikla pre zákazníkov siete Lidl a patrí medzi obľúbené a predávané výrobky. V sezónnom sortimente grilovacích výrobkov sme vyvinuli pre potreby Lidla príchuť grilovacích klobás pre vlastnú značku, ktorá sa stala obľúbenou v tomto segmente, aj na základe predajných dát či spokojnosti klienta.

Sú nejaké promočné aktivity, ktoré realizujete v spolupráci s reťazcom k podpore predaja?

Áno, každý týždeň dostávame s dostatočným predstihom informácie o akčných artikloch aj s objemami. Je veľkou výhodou, keď vieme vopred koľko a na kedy máme dodať.

Je podľa vás komunikácia s diskontom transparentná? Ako ju celkovo hodnotíte?

Keďže obchodujeme s extra čerstvým mäsom, sme v dennom kontakte. Môžem potvrdiť, že to, na čom sa dohodneme, to sa vždy dodrží. Vždy nájdeme spoločné riešenie, aj v prípadne problémov.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na My Regióny

Komerčné články

  1. Cukrovar mení Trnavu na miesto, kde sny ožívajú
  2. Zariskoval a poslal k vode Wolt. Prešiel testom lojality
  3. Srí Lanka, Thajsko, Japonsko. Kde vás Ázia prekvapí najviac?
  4. Z čašníkov majiteľmi top hotelov: Stavili na lokálnosť a luxus
  5. Tichá epidémia bolesti chrbta: Dostupná pomoc pre tisíce ľudí
  6. Objav prírodný ionťák, ktorý stojí za výkonom J. Slafkovského
  7. Steny neklamú. Čo vám praskliny hovoria o stave domu?
  8. Union drží prvenstvo v dostupnosti zdravotnej starostlivosti
  1. Srí Lanka, Thajsko, Japonsko. Kde vás Ázia prekvapí najviac?
  2. Z čašníkov majiteľmi top hotelov: Stavili na lokálnosť a luxus
  3. Zariskoval a poslal k vode Wolt. Prešiel testom lojality
  4. Tichá epidémia bolesti chrbta: Dostupná pomoc pre tisíce ľudí
  5. FameL GmbH: Náhrada škody bez rizika nákladov
  6. Sú prípravky na imunitu len vyhodené peniaze?
  7. Nové átrium aj učebňa. V Pečovskej Novej Vsi investujú do školy
  8. Objav prírodný ionťák, ktorý stojí za výkonom J. Slafkovského
  1. Rozhovor: Slováci mohli žiť v Pacifiku. Štefánik im kúpil ostrov 18 069
  2. Steny neklamú. Čo vám praskliny hovoria o stave domu? 7 619
  3. Skládky nechceme, no moderných riešení sa obávame 4 989
  4. Hodnotenie profesionála: Aká je dovolenka v neznámom Bahrajne? 4 696
  5. Cukrovar mení Trnavu na miesto, kde sny ožívajú 4 281
  6. Jeden stavbár, druhý mikrobiológ. Bratia zvalcovali trh 3 473
  7. Viacgeneračné rodiny: Slovenský recept na hádky? 2 564
  8. Osem destinácií, kam na last minute dovolenku v septembri 2 109
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Jozef Sitko: Zrada manžela a jeho poprava
  2. Ernest Klotton: Portrétna fotografia v exteriéri
  3. Ján Serbák: Zaujímavosti zo storočných novín (5. - 11.9.1925)
  4. Ján Valchár: Ešte jeden večerný blog
  5. Věra Tepličková: Vírus vraj sa objavil, parlament nám zamoril
  6. Miro Jankes: Oneskorený augustový výber 2025
  7. Radoslav Medzihradský: Kamaráti a cudzí politici
  8. Štefan Šturdzík: Weiss ml. - miesto trestu odmena . Takto sa nikdy nepoučí.
  1. Radko Mačuha: "Maskovacie prvky" auta šéfa SIS 17 169
  2. Ivan Mlynár: Zábava Roberta Fica s riskovaním našich životov neberie konca. 16 128
  3. Dušan Koniar: Puč na Slovensku 15 279
  4. Ján Šeďo: To dopravní inžinieri všetko posr**i ! 12 097
  5. Ivan Mlynár: Je Šutaj Eštok úplný kretén ? Nie, je to génius. Ak to niekto nechápe, je to jeho problém. 10 652
  6. Blanka Ulaherová: Návrat po 46 rokoch 8 903
  7. Elena Antalová: Nehorekujme. Všetko je inak. 7 247
  8. Ivan Mlynár: Žiadať od komunistu Fica, aby povedal o SNP pravdu – misia imposibilná. 6 205
  1. Věra Tepličková: Vírus vraj sa objavil, parlament nám zamoril
  2. Jiří Ščobák: Proč je boj Palestinců konfliktem mezi bohatými a chudými? A co s tím má F*co?
  3. Radko Mačuha: Ficova fotka s Putinom nakoniec nebude zadarmo.
  4. Pavel Macko: Jednanie o bezpečnostných zárukách pre Ukrajinu
  5. Marcel Rebro: Fico, spýtaj sa Putina, ako sa majú príbuzní jeho obetí
  6. Radko Mačuha: Hory majú oči.
  7. Marcel Rebro: Fico v Pekingu: Európsky exot na Putinovej prehliadke
  8. Radko Mačuha: Podať si ruku s Putinom, nieje žiadne umenie.
SkryťZatvoriť reklamu