Život klientom uľahčujú 35 rokov

Vo firme si zakladajú na hodnotách.

Poradca podnikateľa sa vďaka svojim hodnotám drží na trhu už 35 rokov. Firma sa v podnikaní stala spoľahlivým partnerom druhých. Spoločnostiam pomáha lepšie sa orientovať v legislatíve a formuje prosperujúce podnikateľské prostredie.

Tvoria najlepšie riešenia, vzdelávajú, dávajú šťastie. Práve touto vetou prezentuje život vo firme aj jej spoluzakladateľ a majiteľ Juraj Málik.

V rámci projektu Príbeh značky priblížil oveľa viac. Pri výročí firmy spomína na začiatky, ktoré podnietil jeho otec Maximilián. Život mal jednoznačne pestrý a dynamický, naplnený chuťou pomáhať druhým.

„Bol v Amerike, neskôr s mamou založili kino Sokol v Rosine, ktoré im o pár rokov zobrali. Časom otec odišiel študovať právo do Prahy, stal sa významným právnikom aj prokurátorom, po roku 1968 bol zhruba 20 rokov robotníkom. Pracoval na strechách, zatepľoval, šil rukavice,“ spomína Málik s tým, že po príchode revolúcie v ňom kamaráti oprášili schopnosti právnika.

Chceli podnikať a on im vedel vždy správne poradiť. Keď mal opakovaného informovania vyše hlavy, spracoval malú brožúrku do vrecka. A práve vtedy sa zrodil produkt Poradca podnikateľa, prelomový časopis z oblasti právneho a podnikateľského poradenstva.

„Ja som bol učiteľom v Prahe. Jedného dňa mi otec zavolal a povedal, že po všetkých výmysloch objavil geniálny nápad. Mal knižočku, ktorú dal už do tlačiarne. Išlo o 15-tisíc kusov. Potreboval, aby som ich išiel predať,“ dodáva Málik. S priateľmi a študentmi sa im to v uliciach Bratislavy napokon aj podarilo.

S tímom prekonajú všetko

S prvotnou úlohou sa popasovali, počas 35 rokov však zažili viacero ťažších chvíľ. Prekonať ich vedeli vďaka motivácii a vlastnej intuícii, pričom na čele firmy stál ako riaditeľ Juraj Málik. „Hral som basketbal, čo bola moja jediná kvalifikácia v tomto odbore. Išlo totiž o veľkú tímovú spoluprácu. Sám v ňom človek neznamená nič. Útok, obrana a prihrávka sú podstatné aj pre biznis. To som ovládal, s tým som narábal. “Najviac im dal zabrať rok 1993, keď sa na trhu objavila konkurencia a odštartovala kampaň podobnú ich značke. Museli sa obhájiť a pred ľuďmi svoje meno zreteľne odlíšiť.

„To sme urobili cez bilbordy. Tím prekoná všetko, pokiaľ sa zomkne,“ dodáva s tým, že základom sú u nich pevne zakorenené hodnoty, ktoré formujú prosperujúce podnikateľské prostredie. Nielen vo vzťahu k zákazníkom, ale aj vnútri firmy.

„Priemerný vek zamestnanosti máme okolo 18 rokov, generálna riaditeľka je u nás 30 rokov, väčšina tímu manažmentu vyše 20. Sme ako širšia rodina,“ spomína majiteľ Poradcu podnikateľa, kde sa snažia podporovať aj mladé talenty. Väčšina firiem podľa jeho slov končí v horizonte 20 až 25 rokov. Okrem stabilného tímu je ale podstatné nezaspať dobu a prestať s otrockým preberaním zvykov. Na možnosti riešení majú v úspešnej firme vždy nový pohľad.

Volia unikátny prístup

Aj vďaka tomu vybudoval Juraj Málik z produktu svojho otca silnú značku. Priniesla inovatívny prístup k marketingu, distribúcii a službám pre klientov.

Svojím prístupom sa napokon na Slovensku stali konkurenciou samým sebe. Služby firmy prispôsobili každému a zastrešujú desiatky ďalších značiek. Vytvorili platformy ako Daňové centrum, EPI – ekonomické a právne informácie či napríklad nápomocné Profivzdelávanie.

Od kníh prešli do online priestoru, na ktorý sa zamerali už v roku 2000, čím sa stali jednou z prvých internetových firiem v krajine. „Išlo o náročnú dobu, lebo v roku 2008 prišla kríza, knihy sa prestali predávať a na internete ešte mnohí čas netrávili. Preto sme sa rozhodli tieto možnosti zákazníkom vysvetľovať cez telefón a sprevádzali ich. Za rok sme mali desať miliónov telefonátov.“

Pôvodne predpokladali, že vsadením informácií do online priestoru si človek nájde vlastnú odpoveď. Ako ale zistili, ľudia si poradiť nevedeli a hľadanie bolo pre viacerých zložité. Vymysleli teda bezplatnú službu, ktorá je súčasťou produktu. Poradenstvo fungujúce na základe expertov schopných ľuďom pomôcť. Rýchlo, presne, správne. Sú spoľahlivou skratkou uľahčujúcou život zákazníkov. Predošlý rok tak cez online zodpovedali 150-tisíc otázok klientov.

Odkaz otca posúva vpred

Nech už si vo firme prechádzali akýmkoľvek obdobím, v každom sa stali ukazovateľom trendov. Na trhu takto napredujú už spomínaných 35 rokov, čo si vyžaduje aj plné nasadenie spoločnosti.

„Máme to v povahe, sme tím kreatívnych ľudí, často hľadáme riešenia, baví nás vymýšľať. Táto hravosť a snaha obdarovať zákazníka nás ženú vpred, pričom základom dynamiky je aj kritické myslenie,“ zhŕňa spoluzakladateľ.

Ako dodáva, na úspechy Poradcu podnikateľa je právom hrdý. Najviac na to, že pokračuje v odkaze svojho otca. Od rodinnej tradície prešiel k digitálnej budúcnosti.

„Vedel som, ako sa otec tešil, že sa mu z hrozného života posledných rokov socializmu podarilo dostať do podnikania a naplniť svoje životné poslanie.

Dnes by bol spokojný. V druhom rade som pyšný na tím, s ktorým sme vytvorili veľké spojenectvo počítané na desiatky rokov,“ uzatvára spoluzakladateľ a majiteľ Poradcu podnikateľa Juraj Málik.

Príbeh značky

Prežila monarchiu, svetové vojny, odštátnenie aj privatizáciu. Korunou jej príbehu je pútnické miesto – hora Butkov.


Súvisiace témy: Príbeh značky
SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na My Regióny

Komerčné články

  1. Roman Kukumberg ml.: Online hejty vedia bolieť viac ako bodyček
  2. Najlepšie zdroje železa: čo jesť pri jeho nedostatku
  3. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle
  4. NESTO ponúka nadštandardné bývanie na hranici mesta a prírody
  5. Nová možnosť investovania s garantovaným rastom až 6 %
  6. Kúsok Slovenska na tanieri: domáce potraviny sú stávka na istotu
  7. Majiteľka Boxito: Podnikanie zvláda vďaka multifunkčnému vozidlu
  8. Nová hala v Istropolise zaplní chýbajúce miesto na mape kultúry
  1. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle
  2. Najlepšie zdroje železa: čo jesť pri jeho nedostatku
  3. NESTO ponúka nadštandardné bývanie na hranici mesta a prírody
  4. Majiteľka Boxito: Podnikanie zvláda vďaka multifunkčnému vozidlu
  5. Nová možnosť investovania s garantovaným rastom až 6 %
  6. Ktoré signály tela predpovedajú mŕtvicu
  7. Kúsok Slovenska na tanieri: domáce potraviny sú stávka na istotu
  8. Jednoduché farebné premeny do bytu aj záhrady
  1. Nová hala v Istropolise zaplní chýbajúce miesto na mape kultúry 9 371
  2. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle 8 513
  3. Pokoj, výhľady a dobrá kuchyňa? Vyberáme desať hotelov na Ischii 4 893
  4. Bankroty a miliardové dlhy. Úspešný Trump je ilúzia 4 153
  5. Ako sa z firmy na výrobu krbov stal líder v robotike? 3 615
  6. Roman Kukumberg ml.: Online hejty vedia bolieť viac ako bodyček 2 837
  7. Koniec nálepkovaniu a predsudkom medzi kolegami u tohto predajcu 2 523
  8. Bývajte v centre Košíc – 18 bytov v boutique residence Huštáky 2 356
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Martin Fronk: Ako sa kedysi mrazničky stavali z kameňov, alebo...
  2. Štefan Šturdzík: Kréta je krásny kvet stredomoria.
  3. Ján Komrska: Mulhacén, Španielsko
  4. Martin Pollák: Hra o záchranu
  5. Patrik Užák: Balada o Balatóne
  6. Tomas Hlavaty: Aj ty Brutus?
  7. Miroslav Lisinovič: Z mojej papierovej dielne: Chrám sv. Vladimíra v Sevastopole
  8. Ondřej Havelka: Magické amulety a tradiční léčitelství v černém islámu
  1. Ivan Čáni: 9. máj 2025 – najhanebneší deň v dejinách Slovenska. 34 825
  2. Radko Mačuha: Šimečka má niečo, čo už Fico nikdy nebude mať? 20 165
  3. Teodor Pasternák: NAY už nie je „naj“ 13 525
  4. Michael Achberger: Lepšie ako diéta? O tomto trende hovoria aj lekári aj tréneri! 10 791
  5. Miroslav Galovič: Marečku, mohol si ostať legendou... (Mikroblog No 20) 7 911
  6. Ján Chomík: Tyran, ktorý nemá páru 6 937
  7. Radko Mačuha: Hanba, uniklo ďalšie video Šimečkovej ženy. 5 728
  8. Rastislav Puchala: Výzva od Ficina prijatá 5 613
  1. Radko Mačuha: Rozostavali sme Slovensko, hrdo vyhlasuje premiér Fico.
  2. Marcel Rebro: Naozaj prišla sloboda z východu? Prečo sme potom utekali na západ, pán Fico?
  3. Věra Tepličková: Možno príde aj kúzelník...
  4. Tupou Ceruzou: Toaleťák
  5. Monika Nagyova: Ako z Netflixu. Preskakoval mŕtvoly a bežal na skúšku do školy
  6. Věra Tepličková: Cesta slovenského Sizyfa do Moskvy alebo Nie je pre cholerika nič horšie, ako nemať možnosť ísť vyššie
  7. Roman Kebísek: Oslobodzujúci efekt Gauguinovej „lekcie maľovania“ na veko drevenej krabice
  8. Anna Brawne: Pridrahý Robert, najlepšia trasa z "Matičky Rusi" by bola cez Bermudy
  1. Martin Fronk: Ako sa kedysi mrazničky stavali z kameňov, alebo...
  2. Štefan Šturdzík: Kréta je krásny kvet stredomoria.
  3. Ján Komrska: Mulhacén, Španielsko
  4. Martin Pollák: Hra o záchranu
  5. Patrik Užák: Balada o Balatóne
  6. Tomas Hlavaty: Aj ty Brutus?
  7. Miroslav Lisinovič: Z mojej papierovej dielne: Chrám sv. Vladimíra v Sevastopole
  8. Ondřej Havelka: Magické amulety a tradiční léčitelství v černém islámu
  1. Ivan Čáni: 9. máj 2025 – najhanebneší deň v dejinách Slovenska. 34 825
  2. Radko Mačuha: Šimečka má niečo, čo už Fico nikdy nebude mať? 20 165
  3. Teodor Pasternák: NAY už nie je „naj“ 13 525
  4. Michael Achberger: Lepšie ako diéta? O tomto trende hovoria aj lekári aj tréneri! 10 791
  5. Miroslav Galovič: Marečku, mohol si ostať legendou... (Mikroblog No 20) 7 911
  6. Ján Chomík: Tyran, ktorý nemá páru 6 937
  7. Radko Mačuha: Hanba, uniklo ďalšie video Šimečkovej ženy. 5 728
  8. Rastislav Puchala: Výzva od Ficina prijatá 5 613
  1. Radko Mačuha: Rozostavali sme Slovensko, hrdo vyhlasuje premiér Fico.
  2. Marcel Rebro: Naozaj prišla sloboda z východu? Prečo sme potom utekali na západ, pán Fico?
  3. Věra Tepličková: Možno príde aj kúzelník...
  4. Tupou Ceruzou: Toaleťák
  5. Monika Nagyova: Ako z Netflixu. Preskakoval mŕtvoly a bežal na skúšku do školy
  6. Věra Tepličková: Cesta slovenského Sizyfa do Moskvy alebo Nie je pre cholerika nič horšie, ako nemať možnosť ísť vyššie
  7. Roman Kebísek: Oslobodzujúci efekt Gauguinovej „lekcie maľovania“ na veko drevenej krabice
  8. Anna Brawne: Pridrahý Robert, najlepšia trasa z "Matičky Rusi" by bola cez Bermudy
SkryťZatvoriť reklamu