Hodnotu firmy zvyšuje ochota byť prospešný svojmu okoliu

Advertorial

Originálny projekt K Park od Kauflandu má za sebou 4 úspešné ročníky.Originálny projekt K Park od Kauflandu má za sebou 4 úspešné ročníky.

Podnikanie nie je iba o finančných tabuľkách, čísla v nich by mali cítiť zamestnanci, dodávatelia, štátna pokladnica, obce a mestá, tretí sektor aj životné prostredie. Vybavený vnímaním spoločenskej zodpovednosti vstupoval na slovenský trh v roku 2000 obchodný reťazec Kaufland a o štyri roky neskôr Lidl. V tom období bola téma spoločenskej zodpovednosti firiem na Slovensku novinkou.

Dnes už 89 percent ľudí na Slovensku hovorí, že firmy by mali popri tvorbe zisku realizovať aj aktivity nad rámec zákona. Vyplýva to z prieskumu Zodpovedné podnikanie firiem 2023, ktorý v spolupráci s agentúrou FOCUS robí každé dva roky združenie Business Leaders Forum.

V spomínanom prieskume sú najčastejšie spontánne uvádzanými firmami podnikajúcimi zodpovedne maloobchodné reťazce Kaufland a Lidl. Až 18 percent respondentov v prieskume označilo Lidl, 13 percent označilo Kaufland a takmer pätina opýtaných dokonca obe firmy ako tie, ktoré v kontakte so zákazníkmi dlhodobo komunikujú svoje filantropické aktivity, ako aj iné stránky svojho zodpovedného podnikania...

Od zdravej výživy a pomoci rodinám až po podporu športu

V roku 2018 spustil Kaufland projekt Čerstvé hlavičky pre materské a základné školy, ktorý motivuje deti a rodičov k zdravému stravovaniu. Od spustenia tohto projektu daroval Kaufland slovenským školám a škôlkam viac než 800 ton čerstvého ovocia a zeleniny. Tento rok tak zdravú dávku vitamínov dostane viac ako 22 000 detí.

Zároveň každý rok organizuje spolu so Slovenským Červeným krížom na pomoc ľuďom na pokraji chudoby či sociálneho vylúčenia potravinovú zbierku, vďaka ktorej sa tento rok podarilo vyzbierať pomoc pre ľudí v núdzi v hodnote viac ako 122 000 eur.

A to nie je všetko! Kaufland buduje po Slovensku aj športovo-oddychové areály K Parky, kde mladí môžu aktívne tráviť svoj voľný čas. Vybudoval ich už 20. „V našich Leviciach pribudlo ihrisko pre tínedžerov, vítaný priestor a príležitosť prejaviť svoju šikovnosť a talent. To je najcennejší prínos K Parku,“ hovorí Ján Krtík, primátor mesta Levice.

Kaufland ako hlavný partner Slovenského zväzu ľadového hokeja a slovenského hokeja už niekoľko rokov pomáha rozvíjať tento šport naprieč všetkými vekovými kategóriami. Podporuje nielen seniorskú reprezentáciu, ale aj juniorskú dvadsiatku, ženskú reprezentáciu a dokonca aj hokejové kurzy pre deti.

Kaufland ukázal, že mu skutočne záleží na Slovensku a na ľuďoch, ktorí tu žijú.

Prostredníctvom svojho Kaufland nadačného fondu podporil už 582 projektov zameraných na sociálnu a zdravotnú pomoc a na podporu zdravej výživy.

Stavajú ihriská, vysádzajú les

Značka Lidl za roky pôsobenia na Slovensku podporila spoločensky zodpovedné projekty sumou 20 miliónov eur. Nadačný fond a Nadácia Lidl podporili od roku 2012 projekty zlepšujúce svet okolo nás vo výške 9,3 milióna eur, a to vďaka dvom percentám z daní a finančným darom.

Reťazec vybudoval na Slovensku 50 detských ihrísk. O tom, v ktorom meste ich postavil, rozhodovali v hlasovaní ľudia. A tak, ako pri otváraní Žihadielka v Levoči povedala vtedy zástupkyňa primátora Lýdia Budziňáková, výhra v súťaži tešila dvojnásobne. „Získali sme nové ihrisko a ľudia sa v súťaži spojili pre dobrú vec.“

Po kalamite vo Vysokých Tatrách sa spoločnosť v rámci projektu Voda pre stromy zapojila do výsadby nových lesov, vďaka čomu pribudlo viac ako dva milióny stromčekov.

Obchodný reťazec realizuje aj najväčšiu potravinovú zbierku v krajine, vďaka ktorej za 4 roky daroval viac ako 2 200 ton potravín v hodnote vyše 2,2 mil. euro. Projekt je výnimočný tým, že trvá počas celého roka a zapojiť sa do zbierky je možné na každej zo 167 predajní po celom Slovensku. V neposlednom rade diskont podporuje detskú onkológiu i kardiológiu, ale aj šport, pričom v tomto roku sa stal generálnym partnerom slovenského futbalu.

Od začiatku v dobrých rukách

„Zo všetkého najviac nám záleží na deťoch, pretože ony sú naša budúcnosť,“ to je jednou z priorít spoločenskej zodpovednosti reťazca Lidl. „Nie všetky z nich totiž dostali do vienka zdravie a možnosť vyrastať v ideálnych podmienkach.“

Pointou projektu Od začiatku v dobrých rukách je, že Lidl za každé predané balenie plienok značky Lupilu venuje 10 centov na pomoc vážne chorým deťom vo veku do dovŕšených štyroch rokov. „Každý týždeň takto podporíme jedno dieťa podľa jeho potrieb.“

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na My Regióny

Komerčné články

  1. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  2. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  3. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  4. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  5. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  6. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  7. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  8. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu
  2. Na Južnej triede pribudne nový mestotvorný projekt
  3. Prichádzajú investičné príležitosti s víziou aj výnosom
  4. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  5. EQUILIBRIO v Nivy Tower: S výhľadom a víziou
  6. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  8. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  1. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 13 009
  2. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu 7 204
  3. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 5 992
  4. Lávové polia i skvostné pláže. Lanzarote je dôkazom sily prírody 3 582
  5. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 3 146
  6. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 3 116
  7. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva? 2 557
  8. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 2 180
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Viktor Pamula: Rozmohol sa nám tu taký nešvár.
  2. Eva Bachletová: Veľkonočný zázrak života
  3. Tomáš Vodvářka: Velký pátek jako příležitost
  4. Vladimír Bojničan: Pluralita nie je len nejaký rozmar modernity. Je to náš civilizačný základ
  5. Marek Namešpetra: J.K. Love SuperStar
  6. Dominik Sumbal: Ficove opatrenia vedú Slovensko do špirály ekonomického úpadku. Riešenia existujú – a volajú sa zodpovednosť a zdravý rozum.
  7. Věra Tepličková: Komu svieti Slnko v sieti?
  8. Otilia Horrocks: Ak by bola platenou persónou zastávajúcou záujmy Ruska, neprekvapilo by.
  1. Martin Ondráš: Slintačka a krívačka - prečo to celé nesedí 46 066
  2. Michael Achberger: Revolučný trik na chudnutie: Ženy si ho pochvaľujú, trvá len 5 minút denne 20 031
  3. Vlado Jakubkovič: Otvorený list Generálnemu prokurátorovi 19 669
  4. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry objednalo tanečné odevy pre žiakov od stavebnej firmy 18 396
  5. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný? 16 954
  6. Viera Gáliková: Pelíšky - prečo tri pokusy o samovraždu 10 709
  7. Marcel Rebro: Armádny kaplán: všetci chlapci sú mŕtvi. Pošlite drony, nech ich pomstíme 10 650
  8. Viktor Pamula: Rozklad ministerstva zahraničných vecí pokračuje 10 525
  1. Věra Tepličková: Komu svieti Slnko v sieti?
  2. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný?
  3. Radko Mačuha: Kotlár je génius, objavil Tučík.
  4. Marcel Rebro: Fico potvrdil účasť na májových oslavách v Moskve. Prispejme mu na letenku
  5. Věra Tepličková: Predveľkonočné pašie alebo Aký štát, také Turínské plátno
  6. Radko Mačuha: Prejav Roberta Fica v Moskve. ( fikcia)
  7. Marcel Rebro: Raketový útok v Sumoch je aktom štátneho terorizmu
  8. Radko Mačuha: Čurilla? Veď to je magor.
  1. Viktor Pamula: Rozmohol sa nám tu taký nešvár.
  2. Eva Bachletová: Veľkonočný zázrak života
  3. Tomáš Vodvářka: Velký pátek jako příležitost
  4. Vladimír Bojničan: Pluralita nie je len nejaký rozmar modernity. Je to náš civilizačný základ
  5. Marek Namešpetra: J.K. Love SuperStar
  6. Dominik Sumbal: Ficove opatrenia vedú Slovensko do špirály ekonomického úpadku. Riešenia existujú – a volajú sa zodpovednosť a zdravý rozum.
  7. Věra Tepličková: Komu svieti Slnko v sieti?
  8. Otilia Horrocks: Ak by bola platenou persónou zastávajúcou záujmy Ruska, neprekvapilo by.
  1. Martin Ondráš: Slintačka a krívačka - prečo to celé nesedí 46 066
  2. Michael Achberger: Revolučný trik na chudnutie: Ženy si ho pochvaľujú, trvá len 5 minút denne 20 031
  3. Vlado Jakubkovič: Otvorený list Generálnemu prokurátorovi 19 669
  4. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry objednalo tanečné odevy pre žiakov od stavebnej firmy 18 396
  5. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný? 16 954
  6. Viera Gáliková: Pelíšky - prečo tri pokusy o samovraždu 10 709
  7. Marcel Rebro: Armádny kaplán: všetci chlapci sú mŕtvi. Pošlite drony, nech ich pomstíme 10 650
  8. Viktor Pamula: Rozklad ministerstva zahraničných vecí pokračuje 10 525
  1. Věra Tepličková: Komu svieti Slnko v sieti?
  2. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný?
  3. Radko Mačuha: Kotlár je génius, objavil Tučík.
  4. Marcel Rebro: Fico potvrdil účasť na májových oslavách v Moskve. Prispejme mu na letenku
  5. Věra Tepličková: Predveľkonočné pašie alebo Aký štát, také Turínské plátno
  6. Radko Mačuha: Prejav Roberta Fica v Moskve. ( fikcia)
  7. Marcel Rebro: Raketový útok v Sumoch je aktom štátneho terorizmu
  8. Radko Mačuha: Čurilla? Veď to je magor.
SkryťZatvoriť reklamu