Elektromechanik je majstrom medzi koľajiskami

Advertorial

Zvuk hrkotajúceho vozňa po železničných koľajniciach a jas svetla Martina už od detstva fascinovali. Keď z detských šiat vyrástol a na stole sa objavila možnosť stať sa elektromechanikom, neboli potrebné žiadne ďalšie úvahy. Navyše, dostať sa do školy, ktorá ponúka nielen teóriu v laviciach, ale zároveň aj prax priamo našitú pre vzdelanie, to už bol pre neho priam ideál. A tak sa Martin zaradil medzi deviatku dualistov, ktorí si vyskúšali prácu elektromechanika priamo na železničných koľajach. Teraz ju bude v Železničnej spoločnosti Slovensko aplikovať už ako plnohodnotný zamestnanec.

Sherlock Holmes medzi koľajnicami

Železničná spoločnosť Slovensko sa už v minulosti zaradila medzi firmy, ktoré sa aktívne zapojili do možnosti poskytovania duálneho vzdelávania. A že to dnes má už svoje ovocie, dosvedčujú aj čísla. Dopravca vďaka tomu, že podporuje duálne vzdelávanie, odprevadil v roku 2022/2023 úspešných deväť absolventov, dualistov v odbore mechanik-elektromechanik. A piati z nich k nim následne nastúpili na pozíciu rušňovodič. Martin sa rozhodol nadobudnúť skúsenosti v zahraničí. Teraz sa však vracia do Železničnej spoločnosti nazad. Darmo, práca elektromechanika, ktorá si ho získala, má pre neho ešte zvlášť pútavejší nádych, keď ju vykonáva v prostredí železníc. Robí pritom to, čo ho baví – pracuje s elektrickými časťami koľajových vozidiel, vozňov a silnoprúdových technických zariadení. A ako elektromechanik je občas aj priam filmovým Sherlockom Holmesom. Stará sa nielen o údržbu a obsluhu, ale za úlohu má aj vyhľadávať a odstraňovať chyby. Jeho náplňou práce je tiež vykonávanie prevádzkových ošetrení, periodických prehliadok, opráv a údržby, oživovanie a odskúšanie elektrických zariadení.

Zručný, spoľahlivý a samostatný

Medzi knihomoľov sa Martin nikdy neradil. Čítať však technickú dokumentáciu je pre neho hračka a záľuba zároveň. Aj tomu privoňal počas štúdia na strednej odbornej škole elektrotechnického zamerania (na pozíciu je nutné minimálne úplné stredoškolské vzdelanie s maturitou). A, samozrejme, vhodný kandidát by bol aj ako absolvent vysokoškolského elektrotechnického vzdelania. Ešte aj prirodzené Martinove povahové črty sú v dokonalej symbióze s požiadavkami zamestnávateľa – manuálne zručný, fyzicky spôsobilý, samostatný a spoľahlivý. Všetko ďalšie, čo potrebuje, mu zabezpečí jeho budúci zamestnávateľ.

Pre post elektromechanika, ktorý vykonáva technické prehliadky vozidiel, je potrebné absolvovať príslušné školenie. Martin si ho ale hradiť nemusel, náklady naň zabezpečil dopravca. Na odbornú skúšku, ktorú tvorí písomná a ústna časť, sa pripravoval 12 hodín a pri nasledovnom zvyšovaní kvalifikácie ďalších 7 hodín. A to všetko v zmysle príslušnej Vyhlášky o určených technických zariadeniach a určených činnostiach a činnostiach na určených technických zariadeniach (č. 205/2010 z. z. § 24 – 26).

Prax, ktorá je ocenená

Martin má za sebou pár mesiacov v zahraničí a pred sebou dovolenku, ešte skôr, ako sa naplno vrhne do pracovného víru. Termín nástupu „na železnice“ je na dohode oboch strán, čo vníma ako benefit. Benefitom zvlášť je pre neho pracovný pomer na plný úväzok. A že elektromechanika potrebujú všade, prácu si nájde takmer na celom Slovensku – od Bratislavského kraja, cez Nitriansky, Žilinský, Banskobystrický až po Prešovský. Ak by pracoval mimo svojho domova, využiť môže i zamestnanecký benefit, ktorým je príspevok na ubytovanie až do výšky 400 eur za mesiac v prípade, že je miesto pobytu vzdialené minimálne 150 km.

Ozaj, a plat? Prax a odborná spôsobilosť je nad zlato, v tomto prípade aj ohodnotená. Priemerne môže Martin zarobiť v hrubom 1699 eur, ak už bude mať potrebnú prax i spomínanú odbornú spôsobilosť. Keďže však platí, že pomaly ďalej zájdeš, nástupný plat začína na nižšej cifre a je závislý od praxe. Prvá výplata tak môže byť na úrovni od 966 eur po 1342 eur. Pri výbere práce ho však oslovili aj benefity, ktorými sú príplatky nad rámec zákonníka práce a nadštandardne platené nadčasy (60% priemernej hodinovej mzdy). A za odporúčanie zamestnanca je možné si prilepšiť bonusom 500 eur.

Spoľahlivý zamestnávateľ, spokojný zamestnanec

O to, či mu peniaze cinknú na účet v stanovenom termíne, sa báť nemusí. V tomto prípade je garantovaná istota a stabilita. Akoby aj nie – veď Martin predsa nastupuje do kvalitatívne vysoko cenenej spoločnosti. Železničná spoločnosť Slovensko je dlhodobo perspektívnym zamestnávateľom. V kategórii Doprava a logistika získala ocenenie Najzamestnávateľ roka 2023. A tak sa pre najzamestnávateľa stane jedným z jeho naj zamestnancov už v roku 2024 aj Martin. Ten, ktorého zlákali koľajnice a vlakové súpravy ešte ako študenta počas duálneho vzdelávania. Teraz sa bude starať o ich kvalitu už ako fundovaný zamestnanec.

A to aj preto, aby i jeho rodina mohla cestovať komfortne. Mimochodom, súčasťou zamestnaneckých výhod a benefitov sú i odmeny pri pracovných životných výročiach až do 500 eur, sociálne výpomoci, MultiSport karta či finančné príspevky pri narodení dieťaťa aj v náročných životných situáciách. A zamestnávateľ prispeje i na doplnkové dôchodkové sporenie. A samozrejmosťou sú zamestnanecké cestovné výhody – režijné preukazy pre zamestnanca a rodinných príslušníkov na Slovensku aj v zahraničí.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na My Regióny

Komerčné články

  1. V podzemí sa skrýva poklad nezmenený už 182 rokov
  2. Kondičný tréner: Motivácia na zmenu nestačí
  3. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  4. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  5. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  6. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  7. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  8. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie
  1. Katarína Brychtová: Každý nový začiatok je dobrý
  2. Šaca - centrum robotickej chirurgie na východe Slovenska
  3. Kondičný tréner: Motivácia na zmenu nestačí
  4. Najlepšia dovolenka s deťmi pri mori: Kam letieť z Košíc?
  5. Na koho myslíš, keď si pripínaš narcis?
  6. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu
  7. Na Marka oharka do jarka
  8. Najlepšie okamihy svojho života zachytené s HONOR 400 Lite
  1. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 19 278
  2. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 9 420
  3. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 8 829
  4. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 8 756
  5. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 387
  6. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 4 079
  7. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky 3 361
  8. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 3 269
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Dávid Polák: Dve vojny, dva metre
  2. Marcel Rebro: Rusi bombardujú energetickú infraštruktúru, Slováci elektrifikujú ukrajinské zákopy
  3. Juraj Tušš: Informačné škatuľky, alebo prečo starého psa novým kúskom nenaučíš.
  4. Štefan Šturdzík: Stal sa nulou.
  5. Marián Gunár: 8. apríl - Medzinárodný deň Rómov. Ja ho venujem tým, ktorých ešte nikto neobjal.
  6. Elena Antalová: Ako sa zbaviť zúfalstva zo Slovenska
  7. Rastislav Puchala: Sláva ti, Alex Ovečkin!
  8. Pavel Baláž: Parma nie je len mestom syra a šunky
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 105 821
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 360
  3. Rado Surovka: Raši dostal padáka 76 456
  4. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 711
  5. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 14 866
  6. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 13 848
  7. Otilia Horrocks: Odporné, príšerné, drzé, nechutné 10 411
  8. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť... 9 672
  1. Marcel Rebro: Rusi bombardujú energetickú infraštruktúru, Slováci elektrifikujú ukrajinské zákopy
  2. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  3. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  4. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
  5. Tupou Ceruzou: Transakčná daň
  6. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  7. Marcel Rebro: Slovenské drony na ukrajinskom nebi
  8. Věra Tepličková: Nie je nad to, mať na verejnosti dobrých priateľov
  1. Dávid Polák: Dve vojny, dva metre
  2. Marcel Rebro: Rusi bombardujú energetickú infraštruktúru, Slováci elektrifikujú ukrajinské zákopy
  3. Juraj Tušš: Informačné škatuľky, alebo prečo starého psa novým kúskom nenaučíš.
  4. Štefan Šturdzík: Stal sa nulou.
  5. Marián Gunár: 8. apríl - Medzinárodný deň Rómov. Ja ho venujem tým, ktorých ešte nikto neobjal.
  6. Elena Antalová: Ako sa zbaviť zúfalstva zo Slovenska
  7. Rastislav Puchala: Sláva ti, Alex Ovečkin!
  8. Pavel Baláž: Parma nie je len mestom syra a šunky
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 105 821
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 360
  3. Rado Surovka: Raši dostal padáka 76 456
  4. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 711
  5. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 14 866
  6. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 13 848
  7. Otilia Horrocks: Odporné, príšerné, drzé, nechutné 10 411
  8. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť... 9 672
  1. Marcel Rebro: Rusi bombardujú energetickú infraštruktúru, Slováci elektrifikujú ukrajinské zákopy
  2. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  3. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  4. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
  5. Tupou Ceruzou: Transakčná daň
  6. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  7. Marcel Rebro: Slovenské drony na ukrajinskom nebi
  8. Věra Tepličková: Nie je nad to, mať na verejnosti dobrých priateľov
SkryťZatvoriť reklamu