Železničná spoločnosť Slovensko, ktorá je Najzamestnávateľ roka 2023 v kategórii Doprava a logistika, hľadá nových zámočníkov.
Náborový príspevok
Voľné pracovné pozície sú v Nových Zámkov, vo Zvolene a v Bratislave. Úlohou zámočníka dráhových vozidiel je údržba, obsluha alebo výmena chybných častí na osobných vozňoch a odstraňovanie vzniknutých chýb. Náplňou práce bude aj vykonávanie prevádzkových ošetrení a opravovanie osobných vozňov poškodených násilnou manipuláciou.
Na pozíciu v Nových Zámkoch a v Bratislave ponúka spoločnosť náborový príspevok vo výške až 4000 eur. Príspevok má zvýšiť atraktívnosť a záujem o nástup nových zamestnancov na pozície, ktoré sa dlhodobo nedarí obsadiť.
Priemerný plat je 1560 eur v hrubom, ak má uchádzač prax a odbornú spôsobilosť. Uvedená mzda je vrátane príplatkov, odmien, prémií a nadčasov. Začínajúci zámočník dráhových vozidiel zarobí od 966 do 1284 eur, výška závisí od praxe.

Mnoho benefitov
Novým zámočníkom zamestnávateľ ponúka rôzne benefity. Zamestnanec môže dostať príplatky nad rámec zákonníka práce a taktiež nadštandardne platené nadčasy, čo je až 60 percent priemernej hodinovej mzdy. Pri odporúčaní nového kolegu garantuje firma až 500-eurový bonus k výplate. Samozrejmosťou sú cestovné výhody pre zamestnanca aj jeho rodinných príslušníkov, ktoré platia nielen na Slovensku, ale aj v zahraničí.
Pri pracovnom či životnom výročí dostane zámočník odmenu až do výšky 500 eur. Dobrých zamestnancov si chce firma udržať aj v prípade, že pochádzajú zďaleka. Ak bude musieť dochádzať do práce viac ako 150 kilometrov, zamestnávateľ mu vo vybraných regiónoch poskytne mesačne 400-eurový príspevok na ubytovanie. Firma pomáha svojim ľuďom v sociálnej oblasti, ponúka im kartu MultiSport, dáva príspevky pri narodení dieťaťa či v náročných životných situáciách. Prispieva aj na doplnkové dôchodkové sporenie.
Vzdelávanie zamestnancov
Vhodným kandidátom na pozíciu zámočník je záujemca s úplným stredným vzdelaním s maturitou alebo stredným odborným vzdelaním strojárskeho alebo elektrotechnického zamerania, to môže byť aj bez maturity. Zamestnávateľ vyžaduje minimálne trojročnú prax v príbuznom odbore a schopnosť čítať technické výkresy. Nevyhnutná je manuálna zručnosť, samostatnosť, spoľahlivosť a zdravotná spôsobilosť uchádzača.
Železničná spoločnosť zaplatí vybraným zamestnancom, ktorí robia technické prehliadky vozidiel, aj potrebné školenie. Jeho výsledkom je odborná skúška.
To však ani zďaleka nie je jediná možnosť vzdelávania sa. Železničná spoločnosť totiž ponúka širokú škálu školení, vzdelávacích podujatí a rozvojových programov. Prostredníctvom nich sa snaží udržiavať alebo zvyšovať odbornosť a zručnosť svojich zamestnancov. Je pritom celkom bežné, že nejeden pracovník začína vo firme na pozícii rušňovodiča, technika či referenta a postupne sa kariérne vypracuje vyššie. Len za minulý rok spoločnosť certifikovala 97 rušňovodičov a tento rok v začatom trende pokračuje. Navyše, firma podporuje aj duálne vzdelávanie na stredných školách, kde si vychováva budúcich zamestnancov.