Lahodná chuť mliečnych výrobkov spod Tatier si podmanila aj zahraničie

Advertoriál.

Chutné a zdraviu prospešné výrobky jednej z najväčších a najstabilnejších mliekarní na Slovensku sa tešia čoraz väčšej obľube slovenských aj zahraničných spotrebiteľov. Dokonca si ich všimli aj na prestížnych výstavách za hranicami našej krajiny, kde svoju kvalitu pretavili do ocenení.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Načítavam video...

Napokon, Tatranská mliekareň, známa ako TAMI, je u nás jedinou takzvanou veľkou mliekarňou, ktorá produkuje svoje výrobky v bio kvalite.

„Sme slovenský výrobca, ktorý ponúka široký sortiment slovenských mliečnych výrobkov. Uvedomujeme si, že čoraz viac ľudí sa snaží žiť zdravo a dopyt po bio produktoch vzrastá. Preto ani v našej ponuke nechýbajú mlieka a syry tohto typu. Vďaka rozmanitému portfóliu dokážeme uspokojiť široký okruh zákazníkov všetkých vekových kategórií,“ uviedol Ján Husák, obchodný riaditeľ a člen predstavenstva spomínanej akciovej spoločnosti.

SkryťVypnúť reklamu

Podotkol, že sila a obľúbenosť TAMI výrobkov spočívajú v ich excelentnej chuti, ovplyvnenej blízkosťou Vysokých Tatier. Teší ho, že ich kvalitu si všimol aj diskontný reťazec Lidl, vďaka ktorému sa produkty spod našich veľhôr dostali aj na iné trhy.

„Do zahraničia vyvážame vyše 40 percent produkcie našich syrov, či už typu camembert alebo Niva. Na trhu s mliečnymi výrobkami panuje tvrdá konkurencia a jedinou možnosťou, ako sa presadiť, je skutočne ich vysoká kvalita,“ ozrejmil Husák. Konkretizoval, že z Tatranskej mliekarne na pultoch v Lidli zákazníci vyhľadávajú najmä syry s bielou alebo modrou plesňou.

„Nájdu ich pod našou značkou TAMI alebo privátnou značkou Lidl. V opakovaných akciách však spotrebiteľom ponúkame naše mliečne dezerty, nátierky alebo mlieko,“ doplnil obchodný riaditeľ.

SkryťVypnúť reklamu

Na produktoch TAMI si dnes pochutnávajú aj v Litve, Lotyšsku, Estónsku, Poľsku, Česku, Bulharsku aj Srbsku. Čoskoro budú dostupné aj v Nemecku a Maďarsku.

Získali ocenenie Investícia roka

Dobrá spolupráca so silným a stabilným partnerom sa v mliekarni pozitívne prejavila aj v číslach.

„S Lidl spolupracujeme už od jeho vstupu na slovenský trh. Náš pôvodný objem spolupráce sme v priebehu rokov niekoľkokrát znásobili aj vďaka exportným aktivitám tohto reťazca,“ povedal Husák.

V tejto súvislosti pripomenul aj investície do nových technológií, ktoré v TAMI mohli zrealizovať aj vďaka spomínanej spolupráci. „Vďaka veľkému dopytu, aj s prispením Lidl, sme nedávno uviedli a sprevádzkovali jednu z najmodernejších výrobných hál na výrobu syra typu Niva, za ktorú sme získali ocenenie Investícia roka. Nehovoriac o tom, že TAMI je jednou z najzelenších spoločností potravinárskeho odvetvia. Druhotné suroviny vznikajúce pri výrobe syrov zhodnocujeme v BPS, čím významne prispievame k udržateľnosti. Vďaka tomu si dokážeme pokryť energiami až 70 percent našej spotreby a veľkú časť biologického odpadu spoločnosti pretavujeme do čistej energie.“

SkryťVypnúť reklamu

Na otázku, ktoré tri slová najviac vystihujú spoluprácu TAMI s Lidl má Husák jednoznačnú odpoveď. „Globálnosť, profesionálnosť a zásadovosť.“

Z krachujúcej mliekarne je prosperujúci závod

Mliekareň pod Tatrami, ktorá pôsobila v rámci štátneho podniku Východoslovenské mliekarne, začala v roku 1979 vyrábať svoje produkty v novopostavenom závode v Kežmarku.

Mala veľké šťastie, že sa v rámci privatizácie dostala do rúk slovenského podnikateľa Mikuláša Bobáka.

„Ten pre zachovanie jej existencie koncom 90. rokov použil peniaze z iných podnikateľských aktivít, a tým ju finančne stabilizoval. Hlavný akcionár všetok zisk vkladal vo forme investícií späť do spoločnosti, čo umožnilo Tatranskej mliekarni získať nových dodávateľov surového kravského mlieka,“ načrel Husák do minulosti.

Z krachujúcej mliekarne, s ročným nákupom necelých 15 miliónov litrov mlieka, sa stala jedna z najstabilnejších a najväčších mliekarni na Slovensku. Aktuálny nákup surového kravského mlieka presiahol 100 miliónov litrov ročne.

„Z tohto objemu ročne vyprodukujeme 4700 ton syrov, vyše 54-tisíc ton mlieka a ostatných mliečnych produktov,“ vyčíslil obchodný riaditeľ s tým, že portfólio produktov je veľmi široké a výroba každého z nich si vyžaduje zodpovedný a odborný prístup. Najnáročnejšie na výrobu sú najmä syry s bielou a modrou plesňou.

Dynamický rast a stabilita mliekarne sú nepopierateľné. Je to aj vďaka trom stovkám zamestnancov, ktorí denne prispievajú k dosahovaniu skvelých výsledkov.

Tento článok vznikol v spolupráci so spoločnosťouLIDL Slovenská republika.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na My Regióny

Komerčné články

  1. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice
  2. Môže hudba pomôcť neurologickým pacientom lepšie chodiť?
  3. Veterné parky: vizuálny smog alebo nová estetika energetiky?
  4. Muži, nepodceňujte návštevu kardiológa. Srdce máte len jedno
  5. AI o nej píše, že je symbolom odvahy. Kvôli jedinému protestu
  6. eFleet Day 2025: Poznáme program a prezentujúcich
  7. S Kauflandom môže pomôcť každý, štartuje zbierka potravín
  8. Slovenskí milionári minulý rok bohatli rekordným tempom
  1. Spoločnosti BILLA záleží na zdravých očiach detí
  2. BENU otvorila v Košiciach lekáreň aj v Auparku
  3. Jedinečný koncert EURYTHMICS v Bratislave
  4. LOVESTREAM Festival oznamuje prvú vlnu interpretov
  5. Knižnice získavajú novú príležitosť
  6. Môže hudba pomôcť neurologickým pacientom lepšie chodiť?
  7. Muži, nepodceňujte návštevu kardiológa. Srdce máte len jedno
  8. Veterné parky: vizuálny smog alebo nová estetika energetiky?
  1. Pravda o 50 % zľavách BUBO? Koľko ich vlastne je? 11 743
  2. Slováci oddnes nakupujú exotiku s BUBO za 50%. 8 754
  3. AI o nej píše, že je symbolom odvahy. Kvôli jedinému protestu 7 592
  4. Slovenskí milionári minulý rok bohatli rekordným tempom 4 935
  5. Ísť do kúpeľov je IN 4 712
  6. Hodnotenie profesionála: Cestovali sme po Kanárskych ostrovoch 4 672
  7. Muži, nepodceňujte návštevu kardiológa. Srdce máte len jedno 4 601
  8. Za 2 dni si vybralo dovolenku viac než 2000 Slovákov 4 499
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy z SME | MY regióny - správy

Obráťte sa radšej na autobazár.


Mária Brdárska-Janoška, jedna z našich najznámejších nositeliek  ľudových tradícií.

Mária Brdárska-Janoška je žijúcou legendou slovenského folklóru.


Slováci vlani na hazardné hry celkovo minuli 1,45 miliardy eura a uzatvorili stávky vo výške 24,2 miliardy eur.


Na stavbe obchvatu denne pracuje 150 chlapov.

Náklady presiahnu pôvodnú cenu o desať miliónov.


SkryťZatvoriť reklamu