Sú rozdielni, no spája ich partner, vďaka ktorému rastú

Lidl stavil na slovenských producentov. Tí sa vďaka nemu rozvíjajú, dávajú ľuďom prácu

Na pulty v obchodoch prinášajú kvalitné slovenské produkty. Sú rôzne, od pečiva, cez zeleninu, minerálky, ryby či proteínové tyčinky.

Tešia sa narastajúcemu záujmu konzumentov aj dynamickému rastu, čo im umožňuje nielen ponúkať výrobky z našej krajiny, ale tiež sa radiť medzi významných zamestnávateľov v slovenských regiónoch.

Kľúčová spolupráca

Napriek tomu, že pôsobia v rozdielnych odvetviach výroby, majú niečo spoločné. Strategického partnera, vďaka ktorému môžu napredovať. Spoločnosť LIDL totiž stavila aj na slovenskú kvalitu a v tomto trende chce pokračovať.

„Ide o férovú spoluprácu, v ktorej dohody platia. Lidl je expandujúci diskontný reťazec na našom trhu, ktorému pribúdajú nové prevádzky. Pre nás to znamená možnosť zvýšeného predaja našich produktov,“ vyjadril sa Vladimír Hatok, riaditeľ spoločnosti Minerálne vody a. s.

Partnerstvo s Lidl si pochvaľujú aj pestovatelia z Paradajkova. „Je to spoľahlivá, transparentná a predvídateľná spolupráca. Lidl bol jedným z prvých reťazcov, ktorý s nami začal spolupracovať. Tento začiatok bol pre nás procesne nový, avšak nie náročný. Po takmer šiestich rokoch sme sa rozrástli o ďalší skleník v Leviciach a paradajky aktuálne pestujeme na 8,5-hektárovej ploche,“ povedal Erik Csatári zo spomínanej spoločnosti.

„Vďaka spolupráci s Lidl sme mohli realizovať viaceré investície, týkajúce sa rozšírenia a posilnenia technologického zariadenia v oblasti výroby chleba, jemného sladkého pečiva aj mrazených výrobkov. Lidl je na jednej strane veľmi prísny obchodný partner, najmä čo sa týka kvality a logistiky, avšak na druhej mimoriadne seriózny, konštruktívny a perspektívny, vyznačujúci sa výbornou platobnou disciplínou,“ doplnil Stanislav Kurčík, výkonný riaditeľ Pekárne Drahovce.

V Lidl našiel stabilného partnera aj producent sumčekov afrických. „Táto spolupráca sprevádza našu farmu takmer od začiatku jej pôsobenia na trhu. Vďaka nej sa naše výrobky dostali do povedomia nielen slovenských zákazníkov,“ pripomenula Petra Uhríková, riaditeľka o. z. Agro Rybia farma Handlová, ktorá spoluprácu s Lidl vystihla slovami osveta, vizibilita a znalosť.

Aj pre producenta proteínových tyčiniek je spolupráca s Lidl prioritná. „Označil by som ju za jednu z kľúčových a najúspešnejších. Lidl bol prvou retailovou sieťou na slovenskom trhu, ktorá umožnila brandu Space Protein vstúpiť do retailu. Tiež presvedčil zákazníka, že tyčinka Space Protein môže byť iná, lepšia. Lidl má výborný štandard kvality, ku ktorému sa hrdo hlásime aj my. Objem našej spolupráce zaznamenal až šesťnásobný medziročný nárast,“ priblížil Peter Palka, CEO Healthy Food Supplements.

Cieľom je spokojnosť zákazníkov

Takýchto príbehov slovenských firiem, ktoré spája partnerstvo s Lidl, je a aj bude oveľa viac. Potvrdzuje to aj jeho historicky prvý strategický dialóg s najvýznamnejšími dodávateľmi.

Zúčastnili sa ho dve desiatky kľúčových domácich dodávateľov Lidl Slovenská republika. Zastúpenie mali spoločnosti naprieč všetkými sortimentnými kategóriami. Medzi nimi nechýbali členovia top manažmentov firiem ako Budiš, IDC Holding, Istermeat, Mecom, Milsy, SHP Harmanec, Tatranská mliekareň či Zeleninárska.

Diskutovali o nastavení aktuálnej aj budúcej spolupráce, dotkli sa aj oblasti potrebnej digitalizácie, IT bezpečnosti a logistiky, tiež zmien v správaní sa spotrebiteľov. Nevynechali kvalitu, výzvy v prípade nestabilných dodávateľských reťazcov či trvalej udržateľnosti a zdravého stravovania.

Dôležitou témou bola aj strategická oblasť trvalej udržateľnosti. Lidl, vrátane jeho dodávateľov si uvedomujú, že je najvyšší čas konať. V súlade so svojou CSR stratégiou Lidl komunikuje s výrobcami ohľadom opatrení na znižovanie a nahrádzanie plastov, rozvoj obehového hospodárstva, prijímanie klimatických stratégií a udržateľnej výroby potravín.

„S našimi dodávateľmi máme rovnaký cieľ - spokojnosť zákazníkov. Výzvy, ktorým čelíme dnes a rovnako tie, ktoré nás čakajú v budúcnosti, zvládneme len spoločne. Chceme byť prvou a správnou voľbou pre našich zákazníkov aj dodávateľov. Kľúčom k stabilnej a úspešnej spolupráci je dialóg, vďaka ktorému dokážeme spoločne rásť a vychádzať v ústrety našim zákazníkom,“ ozrejmil Martin Nagy, konateľ spoločnosti Lidl Slovensko, zodpovedný za nákup.

„Jedným z kľúčových atribútov našej spoločnosti je kvalita. Vďaka nej vieme spolu uspieť aj za hranicami Slovenska. Dôležité sú tiež inovácie, ktoré predstavujú akýsi hnací motor na domácom i zahraničnom trhu. Nielen v zmysle technológií, ale aj receptúr a obalov. S viacerými dodávateľmi pracujeme napríklad na znižovaní pridaného cukru a soli vo výrobkoch, pri zachovaní lahodnej chuti,“ doplnil Radek Vrbka, obchodný riaditeľ Lidl Slovenská republika zodpovedný za stály sortiment.

Šanca pre ďalšie slovenské firmy

Záujem diskontného reťazca o spoluprácu so slovenskými producentmi potvrdzujú aj čísla. Dokazujú, že je skutočne efektívna a prospešná pre obidve strany.

Martin Nagy ozrejmil, že od osamostatnenia sa slovenského nákupu v roku 2016 vzrástol počet slovenských dodávateľov viac, ako dvojnásobne, pričom hodnota spolupráce v nákupných cenách narástla trojnásobne.

„V obchodnom roku 2022 mal Lidl na Slovensku 278 dodávateľov, ktorým za ich výrobky zaplatil 452 miliónov eur pre svoju vlastnú potrebu a pre 63 dodávateľov sprostredkoval export v hodnote ďalších 84 miliónov eur,“ vyčíslil Nagy s tým, že slovenské firmy dlhodobo dodávajú najväčší objem potravín Pre Lidl.

Aktuálne ide o vyše 36 percent a je vysoko pravdepodobné, že čoskoro to bude viac, pretože Lidl plánuje spoluprácu so slovenskými producentmi neustále rozširovať. Na svojej webovej stránke zverejnil formulár, slúžiaci na predkladanie ponúk dodávateľov. Môžu tak rozšíriť už početnú rodinu, založenú na vzájomnom rešpekte a kvalitnej spolupráci.

„Jedným z kľúčových atribútov našej spoločnosti je kvalita. Vďaka nej vieme spolu uspieť aj za hranicami Slovenska. Dôležité sú tiež inovácie, ktoré predstavujú akýsi hnací motor na domácom i zahraničnom trhu. Nielen v zmysle technologickom, ale aj s ohľadom na receptúry či obaly. S viacerými dodávateľmi pracujeme napríklad na znižovaní pridaného cukru a soli vo výrobkoch pri zachovaní lahodnej chuti,“ vysvetlil Radek Vrbka, obchodný riaditeľ Lidl Slovenská republika zodpovedný za stály sortiment.

Tento článok vznikol v spolupráci so spoločnosťou LIDL Slovenská republika.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na My Regióny

Komerčné články

  1. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme
  2. Ako pripraviť motorku na sezónu: Rady pre bezpečnú jazdu
  3. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  4. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie
  5. Ako zvládnuť podnikanie, rodinu aj voľný čas bez kompromisov?
  6. Môže hudba pomôcť neurologickým pacientom lepšie chodiť?
  7. Veterné parky: vizuálny smog alebo nová estetika energetiky?
  8. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice
  1. S nami máte prístup do všetkých záhrad
  2. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  3. Ako pripraviť motorku na sezónu: Rady pre bezpečnú jazdu
  4. Ako zvládnuť podnikanie, rodinu aj voľný čas bez kompromisov?
  5. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie
  6. Emma Tekelyová a tvorenie na jarné dni a Veľkú noc
  7. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme
  8. Spoločnosti BILLA záleží na zdravých očiach detí
  1. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 10 876
  2. AI o nej píše, že je symbolom odvahy. Kvôli jedinému protestu 8 950
  3. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 6 771
  4. Slovenskí milionári minulý rok bohatli rekordným tempom 6 446
  5. Muži, nepodceňujte návštevu kardiológa. Srdce máte len jedno 6 438
  6. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice 6 228
  7. Nevšedný ostrov. Ischia priťahuje pozornosť čoraz viac turistov 5 114
  8. Za 2 dni si vybralo dovolenku viac než 2000 Slovákov 4 595
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy z SME | MY regióny - správy

Základnou hodnotou každej firmy, obzvlášť tej z maloobchodu, sú zamestnanci. Pre Lidl však nejde iba o prázdne klišé, ale dlhodobé poznanie a záväzok súčasne.


Tunningový zraz v Banskej Bystrici.

Na tunningovom zraze zaznamenali až 41 priestupkov.


Na svetovom šampionáte v malom futbale 2023, kde bol najlepším strelcom Slovenska.

Jeho cieľom je postúpiť do tretej ligy.


Ján Janočko

Na vrchole je výrobca slovenského národného jedla.


  1. Anton Kaiser: 100 rokov organizovanej turistiky XXXVIII.
  2. Adriana Boysová: Život po živote
  3. Štefan Šturdzík: Čachtický hrad.
  4. Daniel Bíro: Umelá inteligencia začína byť súčasťou našich životov v čoraz väčšej miere. Kde sa s ňou môžeme stretnúť?
  5. Viktor Pamula: Prvý apríl ? Ibažeby nie
  6. Ján Škerko: Fico a Trump: Ako sa z náruče stalo clo
  7. Martin Pilnik: Naozaj obhajujete právo zločincov na najvyššiu politickú a morálnu funkciu v štáte? Naozaj?
  8. Jolana Čuláková: Zlyháva štát, médiá, politici aj odborníci. Tragické udalosti tak smerujú viac k zlu a nenávisti ako k dobru a spolupráci
  1. Michal Dolňan: Covid vypustili z laboratórií a SLAK na nás vrhli Nemci a Francúzi... 53 252
  2. Ján Šeďo: Stalo sa to včera na "urgente". 42 101
  3. Jakub Konečný: Našli sme dvoch Slovákov, ktorí sa majú vďaka Ficovej vláde lepšie! 25 991
  4. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 17 015
  5. Karol Galek: Fico odovzdal Slovenské elektrárne českým finančným žralokom 9 861
  6. Ján Valchár: Domáca sviňa za milión Eur a ako nesexovať päťkrát denne 8 353
  7. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente. 7 244
  8. Ján Šeďo: Opozícia sa "pridáva aj nepridáva" k protestom, v zákulisí niečo "buble". 5 786
  1. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente.
  2. Tupou Ceruzou: Spravodlivosť pre všetkých
  3. Jiří Ščobák: Ako vybrať dobrého finančného sprostredkovateľa? Ako identifikovať šmejda?
  4. Radko Mačuha: Čo je zvrátenejšie, vracať na plátno, alebo posielať mládež na smrť ?
  5. Radko Mačuha: Premiér Fico v Amerike nevybavil nič.
  6. Tupou Ceruzou: Doživotná renta
  7. Karol Galek: Fico odovzdal Slovenské elektrárne českým finančným žralokom
  8. Radko Mačuha: J&T postavte planetárium M.R. Štefánika.
  1. Anton Kaiser: 100 rokov organizovanej turistiky XXXVIII.
  2. Adriana Boysová: Život po živote
  3. Štefan Šturdzík: Čachtický hrad.
  4. Daniel Bíro: Umelá inteligencia začína byť súčasťou našich životov v čoraz väčšej miere. Kde sa s ňou môžeme stretnúť?
  5. Viktor Pamula: Prvý apríl ? Ibažeby nie
  6. Ján Škerko: Fico a Trump: Ako sa z náruče stalo clo
  7. Martin Pilnik: Naozaj obhajujete právo zločincov na najvyššiu politickú a morálnu funkciu v štáte? Naozaj?
  8. Jolana Čuláková: Zlyháva štát, médiá, politici aj odborníci. Tragické udalosti tak smerujú viac k zlu a nenávisti ako k dobru a spolupráci
  1. Michal Dolňan: Covid vypustili z laboratórií a SLAK na nás vrhli Nemci a Francúzi... 53 252
  2. Ján Šeďo: Stalo sa to včera na "urgente". 42 101
  3. Jakub Konečný: Našli sme dvoch Slovákov, ktorí sa majú vďaka Ficovej vláde lepšie! 25 991
  4. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 17 015
  5. Karol Galek: Fico odovzdal Slovenské elektrárne českým finančným žralokom 9 861
  6. Ján Valchár: Domáca sviňa za milión Eur a ako nesexovať päťkrát denne 8 353
  7. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente. 7 244
  8. Ján Šeďo: Opozícia sa "pridáva aj nepridáva" k protestom, v zákulisí niečo "buble". 5 786
  1. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente.
  2. Tupou Ceruzou: Spravodlivosť pre všetkých
  3. Jiří Ščobák: Ako vybrať dobrého finančného sprostredkovateľa? Ako identifikovať šmejda?
  4. Radko Mačuha: Čo je zvrátenejšie, vracať na plátno, alebo posielať mládež na smrť ?
  5. Radko Mačuha: Premiér Fico v Amerike nevybavil nič.
  6. Tupou Ceruzou: Doživotná renta
  7. Karol Galek: Fico odovzdal Slovenské elektrárne českým finančným žralokom
  8. Radko Mačuha: J&T postavte planetárium M.R. Štefánika.
SkryťZatvoriť reklamu