BRATISLAVA. Celoslovenská turistická výzva „Vykroč na vrchol” má za sebou úspešný druhý ročník.
Úlohou turistov bolo od 18. júna do 29. októbra zdolať štyri slovenské vrcholy a so svojimi „úlovkami” sa pochváliť na Instagrame. Do výzvy Národného športového centra sa zaregistrovalo takmer 2 000 ľudí, čo je sedemkrát viac ako v minulom roku!
„Naším cieľom bolo motivovať ľudí k tomu, aby do svojho života zaradili turistiku. Každý odborník vám potvrdí, že turistika je jedným z najideálnejších druhov pohybu. Objavujete krásy nášho Slovenska a zároveň zveľaďujete svoje zdravie,” vyjadril sa Vladimír Baluška, riaditeľ Národného športového centra, ktoré medzigeneračnú výzvu zorganizovalo v rámci programu Erasmus+.
Jej cieľom bolo zvýšenie povedomia o zdravom životnom štýle a zlepšiť zdravotný stav ľudí naprieč generáciami #acrossGeneration.
Prvým krokom bola registrácia na webovej stránke www.vykrocnavrchol.sk. Po tom, ako súťažiacim prišla domov špeciálna čelenka Vykroč na vrchol, sa mohli pustiť do výzvy. Ich úlohou bolo zdolať štyri slovenské vrcholy, a to Téryho alebo Zbojnícku chatu, Ďumbier, Kriváň a Rysy. Na tom, kedy a s kým výzvu splnia, nezáležalo. Dôležité bolo stihnúť to do 29. októbra.
Motivácia v podobe viac ako 40 výhier
Národné športové centrum pre výhercov pripravilo viac ako 40 výhier. Najväčším ťahákom boli nepochybne športové hodinky, ktoré do súťaže venoval GARMIN. Lákavými výhrami boli i dvojmesačná zásoba produktov Premium Brands či kompletná športová diagnostika od Národného športového centra.
„Do žrebovania o tieto skvelé ceny bol zaradený každý, kto počas trvania výzvy zdolal všetky štyri vrcholy a svojím výkonom sa pochválil na Instagrame,” ozrejmil Vladimír Baluška z Národného športového centra.
Septembrová výzva „Vykroč na vrchol, Slovensko!” zožala úspech
Čo však tí, ktorí si netrúfli na dvojtisícovky, ale aj tak sú vášnivými turistami? V polovici septembra prebehla v rámci projektu celoslovenská výzva „Vykroč na vrchol, Slovensko”. Zatiaľ čo v hlavnej výzve šlo o prevýšenia, v doplnkovej šlo o najmä o radosť z pohybu. Úlohou turistov bolo vykročiť na akýkoľvek štít, vrchol či kopec na Slovensku, a to bez ohľadu na prevýšenia či prejdené kilometre.
Ak sa navyše odfotili s rozcestníkom a fotografiu uverejnili na svojom Instagrame spolu so súťažnými hashtagmi, boli zaradení do súťaže o skvelé vecné ceny.
Do výzvy sa zapojili i celé spoločnosti, významným partnerom bola napríklad cementáreň CEMMAC, ktorá zorganizovala spoločnú výzvu pre zamestnancov a obyvateľov obce v Hornom Srní.
Autor: Národné športové centrum