Sobota, 25. jún, 2022 | Meniny má Tadeáš

Nová Kia Niro ponúka elektrifikovanú mobilitu pre každého

PR článok

  • Niro novej generácie predstavuje sviežu interpretáciu ekologického kompaktného crossovera
  • Systémy hybridného, plug-in hybridného a čisto elektrického pohonu umožňujú jednoduchý a intuitívny prechod na elektrifikovanú mobilitu bez akýchkoľvek kompromisov
  • Inovatívne riešenia, ktoré zaručujú najvyššiu úsporu paliva v tejto triede
  • Niro vo verzii s elektrickým pohonom poskytuje predĺžený dojazd až 460 km; variant s pohonom PHEV prejde na elektrinu 65 km, čo je ideálne pre každodenné dochádzanie
  • Technicky vyspelá platforma ponúka neporovnateľnú úroveň flexibility, výkonu a bezpečnosti

V rámci rýchlo pokračujúcej elektrifikácie ponúka nová Kia Niro intuitívne riešenie pre zákazníkov, ktorí chcú podniknúť svoj prvý krok na ceste k lepšie udržateľnej budúcnosti. Nový model ponúka na výber tri mimoriadne úsporné systémy elektrifikovaného pohonu, celý rad pokročilých prvkov a technológií, ako aj odvážny dizajn a jazdné vlastnosti, ktoré neodmysliteľne patria k prelomovým vozidlám CUV. Uspokojí tak každého, kto plánuje prejsť na elektrifikované vozidlo.

Nové Niro kráča v šľapajach veľmi úspešnej prvej generácie tohto modelu, ktorá v Európe odštartovala ponuku elektrifikovaných ekologických vozidiel značky Kia. Podrobilo sa kompletnej modernizácii, aby sa mohlo postaviť do čela segmentu vozidiel CUV nižšej strednej triedy, kde vládne obrovská konkurencia. A aby nové Niro vyniklo medzi rastúcim počtom elektrifikovaných vozidiel dostupných v európskych showroomoch, zamerala sa Kia na to, aby svojou sviežou interpretáciou kompaktného crossovera naplnilo hlavné požiadavky dnešných ekologicky uvedomelých spotrebiteľov.

Interiér nového modelu Niro je dizajnovo usporiadaný tak, aby pôsobil prívetivo a intuitívne. Zároveň sa vo vozidle môžete ešte lepšie uvoľniť zásluhou úžasného jazdného komfortu, ku ktorému okrem iného prispieva dodatočná izolácia kabíny na potlačenie neželaného hluku od pohonnej jednotky a cesty. Zväčšením vonkajších rozmerov oproti predošlému modelu, konkrétne dĺžky o 65 mm a rázvoru o 20 mm, vytvorila Kia priestranný a funkčný interiér, ktorý uspokojí všetky potreby a požiadavky zákazníkov. Udržateľné materiály všade v kabíne ďalej znižujú vplyv vozidla na životné prostredie.

Úsporný elektrifikovaný pohon pre každého

Nový model Niro, dostupný s hybridným elektrickým (HEV), plug-in hybridným (PHEV) a plne elektrickým (BEV) pohonom, opäť raz dáva zákazníkom príležitosť vybrať si elektrifikované riešenie bez kompromisov, ktoré najlepšie vyhovuje ich potrebám.

V rámci rozsiahleho programu vývoja nového modelu Niro sa tímy dizajnérov a konštruktérov spoločnosti Kia rozhodli vylepšiť už i tak pôsobivé ekologické vlastnosti predošlého modelu. Zaumienili si totiž zachovať jeho skvelú palivovú úspornosť, no zároveň predĺžiť dojazd na elektrinu vo variantoch s pohonom PHEV a čisto elektrickým pohonom. Vďaka sérii vylepšení a nových technológií vo všetkých systémoch pohonu môžu zákazníci profitovať z najnovších riešení ekologickej jazdy.

Vo variantoch HEV a PHEV nového modelu Niro použila Kia svoj vysokoúsporný 1,6-litrový zážihový motor Smartstream GDI, ktorý sa môže pochváliť sériou inovatívnych riešení pre maximálnu úsporu paliva. Zvýšenie tlaku v systéme vstrekovania paliva, zmena kompresného pomeru motora, optimalizácia prevodov, montáž nových guľôčkových ložísk s nízkym trením a integrácia vylepšenej hlavy valcov s výfukom kvôli lepšiemu chladeniu – to všetko sú dôvody, prečo si vodiči nového modelu Niro môžu pri každodenných jazdách užívať nižšiu spotrebu paliva.

Hospodárnosť vozidla zvýšila Kia aj použitím druhej generácie svojej inovatívnej 6-stupňovej dvojspojkovej automatickej prevodovky (6DCT). V dôsledku odstránenia spätného chodu a čerpania energie z elektromotora namiesto spaľovacieho motora pri cúvaní je nová prevodovka o 2,3 kg ľahšia a zároveň zvyšuje celkovú palivovú úspornosť o 0,62 % v prípade variantov HEV a PHEV. Prevodovka nielenže pomáha eliminovať emisie výfukových plynov, ale ponúka tiež hladšie radenie a vyšší výkon, aby ste si za volantom užili ešte viac zábavy.

Spomedzi vylepšení vytvorených špeciálne pre nový variant Niro PHEV môžeme spomenúť väčší akumulátor s kapacitou 11,1 kWh (oproti 8,9 kWh v predošlom modeli), s ktorým vozidlo dosahuje dojazd na elektrinu až 65 km (v kombinovanom cykle WLTP, so 16-palcovými kolesami), ideálny pre väčšinu prípadov každodenného dochádzania. Konštruktéri automobilky Kia okrem toho optimalizovali aj elektrický režim vozidla, aby mohlo nové Niro PHEV dlhšie jazdiť na elektrický pohon, čím sa ďalej znižujú emisie a šetrí palivo. Kia navyše po prvýkrát v tomto vozidle zavádza voliteľné vysokonapäťové kúrenie s kladným teplotným koeficientom (PTC) a kapacitou 5,5 kWh, s ktorým dokáže vozidlo v chladnom počasí dlhšie využívať elektrický pohon. Vďaka použitiu elektrickej energie na vyhriatie kabíny a zníženiu potreby aktivácie spaľovacieho motora budú môcť vodiči dlhší čas využívať elektrický pohon. Samoregulačné keramické prvky systému navyše v elektrickom režime zaručujú vyšší výkon kúrenia v kabíne.

Zákazníci, ktorí si vyberú čisto elektrický variant nového modelu Niro, získajú veľmi pôsobivý dojazd na elektrinu, až 460 km. S dostupným výkonom 150 kW a krútiacim momentom 255 Nm zvládnu vodiči ľahko a elegantne všetky jazdné podmienky. Aj nabíjanie je v prípade elektromobilu Niro rýchle a pohodlné. Za optimálnych podmienok mu pri použití rýchlonabíjačky trvá len 43 minút, kým sa nabije z 10 na 80 %.

Technicky vyspelá platforma na zvýšenie flexibility

Jadro nového modelu Niro tvorí tretia generácia pokročilej architektúry K-Platform, ktorú Kia skonštruovala a zmodernizovala tak, aby poskytovala neporovnateľnú úroveň flexibility, výkonu a bezpečnosti. Vďaka šikovnému usporiadaniu do nej možno zakomponovať tri rôzne systémy pokročilého elektrifikovaného pohonu, ktoré Niro ponúka. Platforma okrem toho prináša zákazníkom pôsobivé rozmery interiéru a úctyhodný objem batožinového priestoru.

Cestujúci vpredu majú od sedadla po strop k dispozícii 1 028 mm a v priestore nôh 1 053 mm. Vzadu je výška od sedadla po strop 1 005 mm vo variantoch HEV a PHEV a 967 mm v elektromobile Niro EV. Na zadných sedadlách dosahuje priestor na nohy 1 011 mm vo verziách Niro HEV a PHEV a 938 mm vo verzii Niro EV, vďaka čomu tu môžu cestujúci počas celej jazdy relaxovať v dokonalom pohodlí. Nový model Niro ďalej ponúka štedrý batožinový priestor po sklopení zadných sedadiel, a to až 1 445 litrov vo verzii HEV, 1 342 litrov s pohonom PHEV a 1 392 litrov v prípade elektromobilu. A ak sa rozhodnete pre Niro EV, získate navyše ďalšie úložné riešenie v podobe 20-litrového predného batožinového priestoru.

Platforma nového modelu Niro podporuje zavesenie kolies so vzperami MacPherson vpredu a štyrmi ramenami na zadnej náprave. Okrem toho sa podarilo optimálne vyladiť pomer prevodovky riadenia v záujme citlivejšej odozvy, vyššej stability a väčšieho jazdného komfortu. To všetko s cieľom zabezpečiť zábavnejšiu jazdu s lepšou odozvou. Konštruktéri automobilky Kia navyše použili pri vzperách nové naklápacie ložisko, ktoré znižuje trenie riadenia a vytvára prirodzený a intuitívny pocit pri šoférovaní.

Pri vývoji nového modelu Niro bolo najdôležitejšie, aby sa vozidlo mohlo pochváliť výnimočnými kvalitami z hľadiska bezpečnosti. Všetky jeho varianty využívajú konštrukciu s prenosom záťaže po viacerých dráhach, čo im poskytuje optimálne vlastnosti pri čelnej zrážke. Navyše sa pri výrobe modelu Niro použil o 22 % vyšší podiel za tepla lisovanej ocele s vysokou pevnosťou než v predošlom modeli, čím sa ešte zvýšila prirodzená pevnosť celkovej konštrukcie vozidla.

Nové Niro si môžete objednať od júna, pričom prvé vozidlá by k európskym zákazníkom mali doraziť v treťom kvartáli 2022.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na My Regióny

Inzercia - Tlačové správy

  1. Vyhrajte letnú dovolenku s víkendovým vydaním denníka SME
  2. Nalaďte sa na svoje mladšie ja s rádiom Vlna
  3. Djerba: odlišná príchuť dovolenky v Tunisku
  4. Toto sú výhody, ktoré majú prémioví predplatitelia na SME.sk
  5. Štyri veci, vďaka ktorým lepšie zvládnete infláciu
  6. Inovatívna diagnostika - moderná budúcnosť zdravotníctva
  7. Slovákov láka zakladanie fondov, no väčšina preferuje zahraničie
  8. Analytik Horňák: Niektorí výrobcovia budú musieť znížiť ceny
  1. Na čo slúžia bubnové kosačky a ako vybrať tú správnu?
  2. V Košiciach vznikla inkluzívna škola s finančnou podporou grantu
  3. Lekár U19: „Majstrovstvá Európy sú pre nás vyvrcholením"
  4. Tatra banka získala 2 prestížne ocenenia
  5. Vyhrajte letnú dovolenku s víkendovým vydaním denníka SME
  6. Djerba: odlišná príchuť dovolenky v Tunisku
  7. Nalaďte sa na svoje mladšie ja s rádiom Vlna
  8. BILLA vstupuje do sveta e-commerce
  1. Analytik Horňák: Niektorí výrobcovia budú musieť znížiť ceny 27 187
  2. Štyri veci, vďaka ktorým lepšie zvládnete infláciu 9 100
  3. Máte v hľadáčiku dovolenku v Turecku? Táto inšpirácia padne vhod 7 211
  4. Nechcete prísť o vozidlo do pár sekúnd? Vyhnite sa tejto chybe. 4 985
  5. 91 kreslených správ o Slovensku, Ukrajine a celom svete 4 782
  6. Djerba: odlišná príchuť dovolenky v Tunisku 4 241
  7. Jedinečný rodinný All Inclusive hotel vás privíta aj toto leto! 4 161
  8. Toto sú výhody, ktoré majú prémioví predplatitelia na SME.sk 3 685
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy z SME | MY regióny - správy

Mestský úrad v Martine.

Uchádzačov o primátorské kreslo bude tento rok zrejme menej.


11 h
Vizualizácia.

Do areálu vstúpil ďalší investor.


11 h
Víťazní tím Kondela

Liga zamestnancov pokračovala ôsmym turnajom.


14 h
Ilustračná fotografia.

Suma pri narodení každého ďalšieho dieťaťa zostáva 200-eurová.


TASR 16 h

Blogy SME

  1. Erik Kriššák: Aj žraloky sú tu od prvohôr
  2. Anton Kaiser: Klaňanie troch kráľov v umeleckej tvorbe Františka Horniaka
  3. Elena Antalová: Medvede a diviaky sa dohodnú
  4. Sabina Rehušová: Čakám Ťa v Budve.
  5. Lucia Žárska: Medvedia nálada na trhu
  6. Ústav verejnej politiky FSEV UK: Dobré spravovanie na Slovensku – nový projekt ÚVP v spolupráci s Radou Európy
  7. Věra Tepličková: Keď sa rodina postará o svoj najslabší článok
  8. Ján Valchár: 4 mesiace štvordňovej vojny
  1. Soňa Bulbeck: Ako šklbú turistov inde... 7 852
  2. Teodor Pasternák: Posadili ma do "správneho" lietadla. To druhé havarovalo. 7 370
  3. Jiří Ščobák: Ruské straty budú o 20 000 mŕtvych vyššie, než uvádza Ukrajina (analýza situácie na bojisku) 7 075
  4. Věra Tepličková: Mala by som byť po dnešku pokojnejšia, pani Kavecká? 6 714
  5. Monika Vojčíkova: Nie je Pavlínka ako Pawlinka 6 642
  6. Felipe Sánchez López: Opatrovatelia alebo novodobí slovenskí otrokári 5 947
  7. Post Bellum SK: Kocáb: Boli schopní aj tmu vydávať za dôkaz toho, že tam nie sú jadrové hlavice 5 797
  8. Věra Tepličková: Igi zasa ukazuje figy alebo O tom, ako sa Edo unáhlil 5 652
  1. Lívia Hlavačková: Týždenne zjete jednu kreditku v podobe mikroplastov
  2. Jiří Ščobák: Ruské straty budú o 20 000 mŕtvych vyššie, než uvádza Ukrajina (analýza situácie na bojisku)
  3. Jiří Ščobák: Bude Ukrajina po vojne prosperovať? A my s ňou?
  4. Monika Nagyova: Nebyť matkou je úžasné
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 41. - Arktída - Roald Amundsen, Umberto Nobile a Expedícia Norge - 1926
  6. Jiří Ščobák: Skepsia okolo kryptomien: Ktoré kryptomeny naozaj nie sú pre začiatočníkov?
  7. Jiří Ščobák: Mentální cvičení: Určení rizikových bodů a možných tras ruského postupu na Ukrajině
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 40. - Arktída - Expedícia MacMillan s účasťou amerického letectva z roku 1925

Blogy SME

  1. Erik Kriššák: Aj žraloky sú tu od prvohôr
  2. Anton Kaiser: Klaňanie troch kráľov v umeleckej tvorbe Františka Horniaka
  3. Elena Antalová: Medvede a diviaky sa dohodnú
  4. Sabina Rehušová: Čakám Ťa v Budve.
  5. Lucia Žárska: Medvedia nálada na trhu
  6. Ústav verejnej politiky FSEV UK: Dobré spravovanie na Slovensku – nový projekt ÚVP v spolupráci s Radou Európy
  7. Věra Tepličková: Keď sa rodina postará o svoj najslabší článok
  8. Ján Valchár: 4 mesiace štvordňovej vojny
  1. Soňa Bulbeck: Ako šklbú turistov inde... 7 852
  2. Teodor Pasternák: Posadili ma do "správneho" lietadla. To druhé havarovalo. 7 370
  3. Jiří Ščobák: Ruské straty budú o 20 000 mŕtvych vyššie, než uvádza Ukrajina (analýza situácie na bojisku) 7 075
  4. Věra Tepličková: Mala by som byť po dnešku pokojnejšia, pani Kavecká? 6 714
  5. Monika Vojčíkova: Nie je Pavlínka ako Pawlinka 6 642
  6. Felipe Sánchez López: Opatrovatelia alebo novodobí slovenskí otrokári 5 947
  7. Post Bellum SK: Kocáb: Boli schopní aj tmu vydávať za dôkaz toho, že tam nie sú jadrové hlavice 5 797
  8. Věra Tepličková: Igi zasa ukazuje figy alebo O tom, ako sa Edo unáhlil 5 652
  1. Lívia Hlavačková: Týždenne zjete jednu kreditku v podobe mikroplastov
  2. Jiří Ščobák: Ruské straty budú o 20 000 mŕtvych vyššie, než uvádza Ukrajina (analýza situácie na bojisku)
  3. Jiří Ščobák: Bude Ukrajina po vojne prosperovať? A my s ňou?
  4. Monika Nagyova: Nebyť matkou je úžasné
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 41. - Arktída - Roald Amundsen, Umberto Nobile a Expedícia Norge - 1926
  6. Jiří Ščobák: Skepsia okolo kryptomien: Ktoré kryptomeny naozaj nie sú pre začiatočníkov?
  7. Jiří Ščobák: Mentální cvičení: Určení rizikových bodů a možných tras ruského postupu na Ukrajině
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 40. - Arktída - Expedícia MacMillan s účasťou amerického letectva z roku 1925
SkryťZatvoriť reklamu