Predstavili unikátne pivo Jánošík

Na prvý pohľad vás zaujme hustá pena a jantárovo-rubínový odtieň, pozitívny dojem znásobí jemná chmeľovo – bylinná vôňa. Už po prvom dúšku pocítite stredne výraznú horkosť s karamelovým podtónom.


Reč je o pive Jánošík, ktoré je výsledkom unikátnej spolupráce značky Šariš a Pivovaru Vŕšky.

Historická spolupráca

Limitovanú edíciu piva Jánošík predstavili v rodisku slovenskej legendy v Terchovej, kde v lone očarujúcej prírody sídli Pivovar Vŕšky.

Cesta od zaujímavej myšlienky spojiť umenie sládkov z pivovarov z dvoch odlišných regiónov až po narazenie prvého suda osviežujúceho nápoja trvala takmer rok.

„Značka Šariš stavia na svojej už viac ako 53-ročnej histórii a kontinuálne sa spája s folklórom a tradíciami slovenských regiónov. V každom regióne máme byť na čo hrdí a to potvrdzuje aj myšlienka oslavy rôznorodých krás Slovenska, s ktorou značka prišla. Aj vďaka tejto myšlienke sme začali spoluprácu s regionálnym remeselným pivovarom. Prostredníctvom nášho jedinečného projektu chceme spoločne pomôcť rozvíjať slovenskú pivnú kultúru.“ uvádza Michaela Ondrejovičová, brand manažérka značky Šariš.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

„Skutočne ide o prvú spoluprácu tohto druhu na slovenskej pivnej scéne, kedy dva pivovary uvarili jedno pivo. Verím, že si to v budúcnosti zopakujeme a budeme participovať aj na ďalšej dobrej myšlienke,“ povedala na slávnostnom uvedení limitovanej edície piva Jánošík Zuzana Kozáčková, majiteľka pivovaru Vŕšky.

Pivo dochmelili za studena

Kľúčom k úspechu bola úzka spolupráca sládkov Jaroslava Kleina a Jána Píryho z Pivovaru Šariš a Františka a Viliama Hujíkovcov z Pivovaru Vŕšky.

„Hneď na prvých stretnutiach sme si dali za cieľ, že ideme variť výnimočné pivo – špeciál a zhodli sme sa na tom, že by to mal byť ležiak. Aby sme ho odlíšili od klasických spodne kvasených pív, rozhodli sme sa, že pivo za studena dochmelíme, aby sme jeho profil ešte viac obohatili,“ vysvetlil Ján Píry, sládok Pivovaru Šariš. „Príjemnú chmeľovú arómu sme dosiahli práve studeným chmelením odrodou Sládek, pričom doba kvasenia a dozrievania piva Jánošík je porovnateľná s typickým spodne kvaseným ležiakom plzenského typu,“ dopĺňa Viliam Hujík, sládok z Pivovaru Vŕšky.

Zaujímavá symbolika

Pivo Jánošík v sebe skrýva symboliku, ktorou vzdáva hold slovenskej legende. Jánošík sa podľa historických záznamov stal zbojníkom v roku 1711, preto pivo nesúce jeho meno bude v predaji od 1. 7. tohto roka a pôjde o polotmavý nefiltrovaný ležiak so stupňo­vitosťou 11 %. Juraj Jánošík, sa dožil 25 rokov a tak sa sládkovia rozhodli použiť presne toľko jednotiek farby. Takto bola dosiahnutá jedinečná rubínová až jantárová farba piva.

Pivo je chmelené štyrmi chmeľovými odrodami Agnus, Žatecký poloraný červeňák, Sládek a Rubín, ktorý zároveň symbolizuje prepojenie na Jánošíkov poklad.

Sládkovia pivo uvarili spoločne v oboch pivovaroch a v čapovanej podobe si ho bude môcť každý fanúšik vychutnať počas júla a augusta vo vybraných prevádzkach na celom Slovensku.

Viac informácií nájdete na stránke www.saris.sk/janosik

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na My Regióny

Komerčné články

  1. Ako zvládnuť podnikanie, rodinu aj voľný čas bez kompromisov?
  2. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme
  3. Ako pripraviť motorku na sezónu: Rady pre bezpečnú jazdu
  4. Začínal s jednou Feliciou, dnes vozí manažérov z celého sveta
  5. V podzemí sa skrýva poklad nezmenený už 182 rokov
  6. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  7. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  1. Na koho myslíš, keď si pripínaš narcis?
  2. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu
  3. Na Marka oharka do jarka
  4. Najlepšie okamihy svojho života zachytené s HONOR 400 Lite
  5. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  6. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  7. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  8. Kalamita v Markovej spracovaná v súlade so zákonom
  1. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 17 736
  2. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 10 142
  3. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 9 786
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 356
  5. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 3 463
  6. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky 2 745
  7. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice 2 590
  8. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie 2 570
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Pavel Baláž: Parma nie je len mestom syra a šunky
  2. Ján Šeďo: Odznelo : "Apko, však tam roztrhalo 9 detí"! "No a čo, veď...."
  3. Vladimír Bojničan: Biblické zázraky ako nepreukázané tvrdenia a forma dezinformácie
  4. Jozef Černek: Môj partner nemá telo. Nemá tvár. A predsa napísal so mnou muzikál.
  5. Imunoblog: Zdravé črevo – základ silnej imunity
  6. Peter Greša: Sväté svetlo: stretnutie s chasidmi pri hrobe „zázračného rabína“
  7. Andrea Školudová: NOŽE v kuchyni a Feng Shui
  8. Janka Bittó Cigániková: Transakčnú daň musel nadizajnovať „totálny génius“
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 105 707
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 305
  3. Rado Surovka: Raši dostal padáka 71 844
  4. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 647
  5. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 18 214
  6. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 11 267
  7. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente. 9 726
  8. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť... 9 375
  1. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  2. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  3. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
  4. Tupou Ceruzou: Transakčná daň
  5. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  6. Věra Tepličková: Nie je nad to, mať na verejnosti dobrých priateľov
  7. Marcel Rebro: Slovenské drony na ukrajinskom nebi
  8. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku.
  1. Pavel Baláž: Parma nie je len mestom syra a šunky
  2. Ján Šeďo: Odznelo : "Apko, však tam roztrhalo 9 detí"! "No a čo, veď...."
  3. Vladimír Bojničan: Biblické zázraky ako nepreukázané tvrdenia a forma dezinformácie
  4. Jozef Černek: Môj partner nemá telo. Nemá tvár. A predsa napísal so mnou muzikál.
  5. Imunoblog: Zdravé črevo – základ silnej imunity
  6. Peter Greša: Sväté svetlo: stretnutie s chasidmi pri hrobe „zázračného rabína“
  7. Andrea Školudová: NOŽE v kuchyni a Feng Shui
  8. Janka Bittó Cigániková: Transakčnú daň musel nadizajnovať „totálny génius“
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 105 707
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 305
  3. Rado Surovka: Raši dostal padáka 71 844
  4. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 647
  5. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 18 214
  6. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 11 267
  7. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente. 9 726
  8. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť... 9 375
  1. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  2. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  3. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
  4. Tupou Ceruzou: Transakčná daň
  5. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  6. Věra Tepličková: Nie je nad to, mať na verejnosti dobrých priateľov
  7. Marcel Rebro: Slovenské drony na ukrajinskom nebi
  8. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku.
SkryťZatvoriť reklamu