Sobota, 31. október, 2020 | Meniny má AurelaKrížovkyKrížovky

Pivárne a reštaurácie rozbiehajú letnú sezónu. Aká bude?

Úplné otvorenie gastro prevádzok, ktoré uvoľnila minulý týždeň 4. fáza, štartuje letnú gastro a pivnú sezónu s mesačným oneskorením. Jej rozbeh však bude pomalý.

(Zdroj: Ilustr.foto: SZVPS)

Sadnúť si v podniku „na jedno osviežujúce“ s priateľmi, bude mať svoje obmedzenia kvôli pokračujúcim prísnym hygienickým opatreniam. Pomáhať prevádzkam bude naďalej potrebné. Rovnako tak bude nevyhnutné obnoviť dôveru zákazníkov a posmeliť ich k návratu do svojich obľúbených podnikov.

Korona „pripravila“ gastro prevádzky, pivovary, výrobcov nealko nápojov, ale aj ďalších dodávateľov a zákazníkov o začiatok pivnej sezóny, ktorá prichádza na jar s pekným počasím.

„Leto je najdôležitejšou sezónou pre pivovary. Počas letnej sezóny vypijú Slováci približne dve tretiny celkovej ročnej spotreby piva. Keďže v tomto období hrá významnú úlohu gastro sektor, tá tohtoročná bude sotva taká, ako ju poznáme. Podľa odhadov našich pivovarov bude jej nábeh pomalý,“ hovorí Jana Shepperd, prezidentka Slovenského združenia piva a sladu.

Skryť Vypnúť reklamu

PIVO POČAS KORONA KRÍZY

Marcové náhle zavretie väčšiny gastro prevádzok a hotelov sa odrazilo v poklese predaja piva v gastro sektore o približne 95 % - najmä čapovaného piva v sudoch a tankoch.

Na druhej strane vzrástol predaj baleného piva v obchodoch, čo bolo vo veľkej miere odrazom zvýšených nákupov domácností kvôli karanténam a homeofficom. Keďže však maloobchodný predaj má nižšiu profitabilitu, tento nárast nevykompenzoval pivovarom pokles predaja piva v segmente gastra a hotelov.

Aj počas pandémie zostali najobľúbenejšími kategóriami 10-stupňové výčapné pivo a nealkoholické radlery. Zvýšený záujem zaznamenali pivovary o lokálne značky.

LETNÁ SEZÓNA

Vývoj letnej sezóny bude závisieť od rôznych faktorov vrátane situácie v gastrosektore.

„V prvom rade bude dôležité, aký bude rozsah hygienických opatrení v prevádzkach a ako dlho budú platiť. V druhom rade ako sa budú otvárať hranice a tým pádom rozbiehať dovolenková a turistická sezóna u nás. V neposlednom rade aj to, či pomoc štátu bude citeľne sanovať straty, ktoré gastro prevádzky utŕžili kvôli korona opatreniam,“ spresňuje Jana Shepperd.

Skryť Vypnúť reklamu

Na predaji piva a ďalších alkoholických či nealkoholických nápojov počas leta majú významný podiel aj festivaly, či iné kultúrne a spoločenské akcie, ktoré budú kvôli pandémii presunuté na ďalšie leto.

MUSÍME SI POMÁHAŤ

Podnikatelia a dodávatelia v gastrosektore vnímajú potrebnú pomoc v dvoch rovinách. Jednou je obnovenie dôvery zákazníkov a ich ochoty „ísť von“ s priateľmi bez toho, aby porušili hygienické opatrenia. Druhou sú rôzne riešenia, ktoré pomôžu zredukovať straty pre pivárne, reštaurácie, pivovary, výrobcov alko a nealko nápojov a zároveň neohrozia zdravie spotrebiteľov či zamestnancov. „Napríklad naše pivovary sa snažia maximálne vychádzať v ústrety gastro prevádzkam a byť nápomocné pri naštartovaní prevádzok, aby spĺňali nové hygienické štandardy.

Skryť Vypnúť reklamu

Pripravené sú rôzne štartovacie balíčky, marketingová podpora, ale aj ústretovosť v oblasti splatnosti platieb a fakturácie. Sily spojili aj viaceré združenia podnikateľov a dodávateľov v gastre, ktorí teraz komunikujú s relevantnými rezortami s cieľom vytvoriť národný plán pre systémovú a dlhodobú obnovu nielen pre gastro sektor, ale celý cestovný ruch. Každý milovník piva však môže tiež podať pomocnú ruku tým, že navštívi svoj obľúbený podnik. Ísť na pivo tak dostane ďalší rozmer,“ dodáva Jana Shepperd.

POMOC CEZ #PodporSvojPub

Na pomoc a podporu prevádzkam v tomto neľahkom období prišli aj viaceré aktivity. Združenia výrobcov piva i nealkoholických nápojov spojili sily výrobcov a dodávateľov do gastro sektora a po Veľkej noci odštartovali spoločnú online platformu #PodporSvojPub.

Prostredníctvom tejto platformy mohli „štamgasti“ finančne podporiť svoj obľúbený podnik a kúpou poukazu na budúcu spotrebu – posedenie pri pive s kolegami, pri káve s kamarátkou alebo rodinný obed v reštaurácii.

Samotná iniciatíva sa skončila uvoľnením 4. fázy korona opatrení a otvorením gastroprevádzok. Od vtedy, až do 27. augusta 2020, si však verní zákazníci môžu uplatniť nakúpené poukazy vo svojom obľúbenom podniku, ktorý podporili. Ďakujeme každej pomoci a podpore. Vďaka vám a iniciatíve získalo takmer 500 zapojených prevádzok finančnú pomoc vo výške skoro 17 000 €.

Iniciatívu #PodporSvojPub , okrem členských pivovarov združenia - HEINEKEN Slovensko, Plzeňský Prazdroj Slovensko a Pivovar Steiger – podporili ďalší významní výrobcovia dodávatelia do gastro segmentu, konkrétne, BUDIŠ, Coca-Cola, Kofola, Lunys, Mattoni 1873, Staropramen – Slovakia, ST. NICOLAUS. Garanciu nad projektom zároveň prebrali aj sektorové združenia: Asociácia hotelov a reštaurácií Slovenska, Asociácia výrobcov nealkoholických nápojov a minerálnych vôd a Potravinárska komora Slovenska.

Skryť Vypnúť reklamu

Inzercia - Tlačové správy

  1. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  2. Poznáte najbohatšie firmy sveta? Podiel v nich majú aj Slováci
  3. Dokážu benzínové fukáre odolať výzve akumulátorových?
  4. Pracujete? Vaše odvody zachraňujú podvýživené zdravotníctvo
  5. 1,6 milióna stavených na Trumpa! Kto bude mať pravdu?
  6. Koronakríza: Pomoc našej banky počas pandémie ocenili vo svete
  7. Magazín SME Ženy už v predaji
  8. Nové Porsche Panamera spája nespojiteľné
  9. Tradičná plodina zo Slovenska mizne. Čo sa deje so zemiakmi?
  10. Pandémia urýchlila štart online duálneho vzdelávania
  1. Nechajte zamestnancov vybrať si služobné auto, oplatí sa vám to
  2. Moringa a Ginkgo - pomocníci z prírody
  3. Pracujete? Vaše odvody zachraňujú podvýživené zdravotníctvo
  4. 1,6 milióna stavených na Trumpa! Kto bude mať pravdu?
  5. O prenájom auta majú čoraz väčší záujem aj malé firmy. Ušetria
  6. Koronakríza: Pomoc našej banky počas pandémie ocenili vo svete
  7. Magazín SME Ženy už v predaji
  8. SPS ukončí rok miliónovými investíciami
  9. Dokážu benzínové fukáre odolať výzve akumulátorových?
  10. Trh s elektromobilmi stagnuje. Kríza by mu mohla pomôcť
  1. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 38 583
  2. Aplikáciu tohto Slováka používajú v 150 krajinách. Ako začínal? 26 619
  3. Pohoda v domácnosti sa odvíja od jednej veci. Neuveríte, od akej 19 495
  4. Príjem vs. dôchodok. Realita, na ktorú sa treba pripraviť 16 853
  5. Tradičná plodina zo Slovenska mizne. Čo sa deje so zemiakmi? 15 378
  6. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 14 244
  7. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi 12 564
  8. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh 11 493
  9. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 11 060
  10. Poznáte najbohatšie firmy sveta? Podiel v nich majú aj Slováci 10 749
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy z SME | MY regióny - správy

Priemyselný park, rektorát univerzity či dom smútku. Testovali aj na jedinečných miestach

Popri budovách škôl či obecných úradov sa objavili pre testovaných na východe i menej tradičné lokality.

Vo Vranove nad Topľou využili aj testovanie z auta.
Testovanie v Chorvátskom Grobe.

Pozitívne testovaných v Malackom okrese je menej ako jedno percento

Pezinok upozorňuje na zatvorenie drive-in testovacieho miesta.

V Malackách sa tvoria rady

V okolitých obciach to ide rýchlejšie.