Pivárne a reštaurácie rozbiehajú letnú sezónu. Aká bude?

Úplné otvorenie gastro prevádzok, ktoré uvoľnila minulý týždeň 4. fáza, štartuje letnú gastro a pivnú sezónu s mesačným oneskorením. Jej rozbeh však bude pomalý.

(Zdroj: Ilustr.foto: SZVPS)

Sadnúť si v podniku „na jedno osviežujúce“ s priateľmi, bude mať svoje obmedzenia kvôli pokračujúcim prísnym hygienickým opatreniam. Pomáhať prevádzkam bude naďalej potrebné. Rovnako tak bude nevyhnutné obnoviť dôveru zákazníkov a posmeliť ich k návratu do svojich obľúbených podnikov.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Korona „pripravila“ gastro prevádzky, pivovary, výrobcov nealko nápojov, ale aj ďalších dodávateľov a zákazníkov o začiatok pivnej sezóny, ktorá prichádza na jar s pekným počasím.

„Leto je najdôležitejšou sezónou pre pivovary. Počas letnej sezóny vypijú Slováci približne dve tretiny celkovej ročnej spotreby piva. Keďže v tomto období hrá významnú úlohu gastro sektor, tá tohtoročná bude sotva taká, ako ju poznáme. Podľa odhadov našich pivovarov bude jej nábeh pomalý,“ hovorí Jana Shepperd, prezidentka Slovenského združenia piva a sladu.

SkryťVypnúť reklamu

PIVO POČAS KORONA KRÍZY

Marcové náhle zavretie väčšiny gastro prevádzok a hotelov sa odrazilo v poklese predaja piva v gastro sektore o približne 95 % - najmä čapovaného piva v sudoch a tankoch.

Na druhej strane vzrástol predaj baleného piva v obchodoch, čo bolo vo veľkej miere odrazom zvýšených nákupov domácností kvôli karanténam a homeofficom. Keďže však maloobchodný predaj má nižšiu profitabilitu, tento nárast nevykompenzoval pivovarom pokles predaja piva v segmente gastra a hotelov.

Aj počas pandémie zostali najobľúbenejšími kategóriami 10-stupňové výčapné pivo a nealkoholické radlery. Zvýšený záujem zaznamenali pivovary o lokálne značky.

LETNÁ SEZÓNA

Vývoj letnej sezóny bude závisieť od rôznych faktorov vrátane situácie v gastrosektore.

„V prvom rade bude dôležité, aký bude rozsah hygienických opatrení v prevádzkach a ako dlho budú platiť. V druhom rade ako sa budú otvárať hranice a tým pádom rozbiehať dovolenková a turistická sezóna u nás. V neposlednom rade aj to, či pomoc štátu bude citeľne sanovať straty, ktoré gastro prevádzky utŕžili kvôli korona opatreniam,“ spresňuje Jana Shepperd.

SkryťVypnúť reklamu

Na predaji piva a ďalších alkoholických či nealkoholických nápojov počas leta majú významný podiel aj festivaly, či iné kultúrne a spoločenské akcie, ktoré budú kvôli pandémii presunuté na ďalšie leto.

MUSÍME SI POMÁHAŤ

Podnikatelia a dodávatelia v gastrosektore vnímajú potrebnú pomoc v dvoch rovinách. Jednou je obnovenie dôvery zákazníkov a ich ochoty „ísť von“ s priateľmi bez toho, aby porušili hygienické opatrenia. Druhou sú rôzne riešenia, ktoré pomôžu zredukovať straty pre pivárne, reštaurácie, pivovary, výrobcov alko a nealko nápojov a zároveň neohrozia zdravie spotrebiteľov či zamestnancov. „Napríklad naše pivovary sa snažia maximálne vychádzať v ústrety gastro prevádzkam a byť nápomocné pri naštartovaní prevádzok, aby spĺňali nové hygienické štandardy.

SkryťVypnúť reklamu

Pripravené sú rôzne štartovacie balíčky, marketingová podpora, ale aj ústretovosť v oblasti splatnosti platieb a fakturácie. Sily spojili aj viaceré združenia podnikateľov a dodávateľov v gastre, ktorí teraz komunikujú s relevantnými rezortami s cieľom vytvoriť národný plán pre systémovú a dlhodobú obnovu nielen pre gastro sektor, ale celý cestovný ruch. Každý milovník piva však môže tiež podať pomocnú ruku tým, že navštívi svoj obľúbený podnik. Ísť na pivo tak dostane ďalší rozmer,“ dodáva Jana Shepperd.

POMOC CEZ #PodporSvojPub

Na pomoc a podporu prevádzkam v tomto neľahkom období prišli aj viaceré aktivity. Združenia výrobcov piva i nealkoholických nápojov spojili sily výrobcov a dodávateľov do gastro sektora a po Veľkej noci odštartovali spoločnú online platformu #PodporSvojPub.

Prostredníctvom tejto platformy mohli „štamgasti“ finančne podporiť svoj obľúbený podnik a kúpou poukazu na budúcu spotrebu – posedenie pri pive s kolegami, pri káve s kamarátkou alebo rodinný obed v reštaurácii.

Samotná iniciatíva sa skončila uvoľnením 4. fázy korona opatrení a otvorením gastroprevádzok. Od vtedy, až do 27. augusta 2020, si však verní zákazníci môžu uplatniť nakúpené poukazy vo svojom obľúbenom podniku, ktorý podporili. Ďakujeme každej pomoci a podpore. Vďaka vám a iniciatíve získalo takmer 500 zapojených prevádzok finančnú pomoc vo výške skoro 17 000 €.

Iniciatívu #PodporSvojPub , okrem členských pivovarov združenia - HEINEKEN Slovensko, Plzeňský Prazdroj Slovensko a Pivovar Steiger – podporili ďalší významní výrobcovia dodávatelia do gastro segmentu, konkrétne, BUDIŠ, Coca-Cola, Kofola, Lunys, Mattoni 1873, Staropramen – Slovakia, ST. NICOLAUS. Garanciu nad projektom zároveň prebrali aj sektorové združenia: Asociácia hotelov a reštaurácií Slovenska, Asociácia výrobcov nealkoholických nápojov a minerálnych vôd a Potravinárska komora Slovenska.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na My Regióny

Komerčné články

  1. V podzemí sa skrýva poklad nezmenený už 182 rokov
  2. Kondičný tréner: Motivácia na zmenu nestačí
  3. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  4. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  5. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  6. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  7. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  8. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie
  1. Šaca - centrum robotickej chirurgie na východe Slovenska
  2. Kondičný tréner: Motivácia na zmenu nestačí
  3. Najlepšia dovolenka s deťmi pri mori: Kam letieť z Košíc?
  4. Na koho myslíš, keď si pripínaš narcis?
  5. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu
  6. Na Marka oharka do jarka
  7. Najlepšie okamihy svojho života zachytené s HONOR 400 Lite
  8. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  1. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 19 044
  2. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 9 885
  3. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 9 078
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 369
  5. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 3 864
  6. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky 3 157
  7. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 2 778
  8. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice 2 471
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Elena Antalová: Ako sa zbaviť zúfalstva zo Slovenska
  2. Rastislav Puchala: Sláva ti, Alex Ovečkin!
  3. Pavel Baláž: Parma nie je len mestom syra a šunky
  4. Ján Šeďo: Odznelo : "Apko, však tam roztrhalo 9 detí"! "No a čo, veď...."
  5. Vladimír Bojničan: Biblické zázraky ako nepreukázané tvrdenia a forma dezinformácie
  6. Jozef Černek: Môj partner nemá telo. Nemá tvár. A predsa napísal so mnou muzikál.
  7. Imunoblog: Zdravé črevo – základ silnej imunity
  8. Peter Greša: Sväté svetlo: stretnutie s chasidmi pri hrobe „zázračného rabína“
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 105 756
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 325
  3. Rado Surovka: Raši dostal padáka 74 606
  4. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 678
  5. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 16 959
  6. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 12 226
  7. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente. 9 734
  8. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť... 9 587
  1. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  2. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  3. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
  4. Tupou Ceruzou: Transakčná daň
  5. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  6. Marcel Rebro: Slovenské drony na ukrajinskom nebi
  7. Věra Tepličková: Nie je nad to, mať na verejnosti dobrých priateľov
  8. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku.
  1. Elena Antalová: Ako sa zbaviť zúfalstva zo Slovenska
  2. Rastislav Puchala: Sláva ti, Alex Ovečkin!
  3. Pavel Baláž: Parma nie je len mestom syra a šunky
  4. Ján Šeďo: Odznelo : "Apko, však tam roztrhalo 9 detí"! "No a čo, veď...."
  5. Vladimír Bojničan: Biblické zázraky ako nepreukázané tvrdenia a forma dezinformácie
  6. Jozef Černek: Môj partner nemá telo. Nemá tvár. A predsa napísal so mnou muzikál.
  7. Imunoblog: Zdravé črevo – základ silnej imunity
  8. Peter Greša: Sväté svetlo: stretnutie s chasidmi pri hrobe „zázračného rabína“
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 105 756
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 325
  3. Rado Surovka: Raši dostal padáka 74 606
  4. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 678
  5. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 16 959
  6. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 12 226
  7. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente. 9 734
  8. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť... 9 587
  1. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  2. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  3. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
  4. Tupou Ceruzou: Transakčná daň
  5. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  6. Marcel Rebro: Slovenské drony na ukrajinskom nebi
  7. Věra Tepličková: Nie je nad to, mať na verejnosti dobrých priateľov
  8. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku.
SkryťZatvoriť reklamu