Sobota, 16. január, 2021 | Meniny má KristínaKrížovkyKrížovky

Pivárne a reštaurácie rozbiehajú letnú sezónu. Aká bude?

Úplné otvorenie gastro prevádzok, ktoré uvoľnila minulý týždeň 4. fáza, štartuje letnú gastro a pivnú sezónu s mesačným oneskorením. Jej rozbeh však bude pomalý.

(Zdroj: Ilustr.foto: SZVPS)

Sadnúť si v podniku „na jedno osviežujúce“ s priateľmi, bude mať svoje obmedzenia kvôli pokračujúcim prísnym hygienickým opatreniam. Pomáhať prevádzkam bude naďalej potrebné. Rovnako tak bude nevyhnutné obnoviť dôveru zákazníkov a posmeliť ich k návratu do svojich obľúbených podnikov.

Korona „pripravila“ gastro prevádzky, pivovary, výrobcov nealko nápojov, ale aj ďalších dodávateľov a zákazníkov o začiatok pivnej sezóny, ktorá prichádza na jar s pekným počasím.

„Leto je najdôležitejšou sezónou pre pivovary. Počas letnej sezóny vypijú Slováci približne dve tretiny celkovej ročnej spotreby piva. Keďže v tomto období hrá významnú úlohu gastro sektor, tá tohtoročná bude sotva taká, ako ju poznáme. Podľa odhadov našich pivovarov bude jej nábeh pomalý,“ hovorí Jana Shepperd, prezidentka Slovenského združenia piva a sladu.

Skryť Vypnúť reklamu

PIVO POČAS KORONA KRÍZY

Marcové náhle zavretie väčšiny gastro prevádzok a hotelov sa odrazilo v poklese predaja piva v gastro sektore o približne 95 % - najmä čapovaného piva v sudoch a tankoch.

Na druhej strane vzrástol predaj baleného piva v obchodoch, čo bolo vo veľkej miere odrazom zvýšených nákupov domácností kvôli karanténam a homeofficom. Keďže však maloobchodný predaj má nižšiu profitabilitu, tento nárast nevykompenzoval pivovarom pokles predaja piva v segmente gastra a hotelov.

Aj počas pandémie zostali najobľúbenejšími kategóriami 10-stupňové výčapné pivo a nealkoholické radlery. Zvýšený záujem zaznamenali pivovary o lokálne značky.

LETNÁ SEZÓNA

Vývoj letnej sezóny bude závisieť od rôznych faktorov vrátane situácie v gastrosektore.

„V prvom rade bude dôležité, aký bude rozsah hygienických opatrení v prevádzkach a ako dlho budú platiť. V druhom rade ako sa budú otvárať hranice a tým pádom rozbiehať dovolenková a turistická sezóna u nás. V neposlednom rade aj to, či pomoc štátu bude citeľne sanovať straty, ktoré gastro prevádzky utŕžili kvôli korona opatreniam,“ spresňuje Jana Shepperd.

Skryť Vypnúť reklamu

Na predaji piva a ďalších alkoholických či nealkoholických nápojov počas leta majú významný podiel aj festivaly, či iné kultúrne a spoločenské akcie, ktoré budú kvôli pandémii presunuté na ďalšie leto.

MUSÍME SI POMÁHAŤ

Podnikatelia a dodávatelia v gastrosektore vnímajú potrebnú pomoc v dvoch rovinách. Jednou je obnovenie dôvery zákazníkov a ich ochoty „ísť von“ s priateľmi bez toho, aby porušili hygienické opatrenia. Druhou sú rôzne riešenia, ktoré pomôžu zredukovať straty pre pivárne, reštaurácie, pivovary, výrobcov alko a nealko nápojov a zároveň neohrozia zdravie spotrebiteľov či zamestnancov. „Napríklad naše pivovary sa snažia maximálne vychádzať v ústrety gastro prevádzkam a byť nápomocné pri naštartovaní prevádzok, aby spĺňali nové hygienické štandardy.

Skryť Vypnúť reklamu

Pripravené sú rôzne štartovacie balíčky, marketingová podpora, ale aj ústretovosť v oblasti splatnosti platieb a fakturácie. Sily spojili aj viaceré združenia podnikateľov a dodávateľov v gastre, ktorí teraz komunikujú s relevantnými rezortami s cieľom vytvoriť národný plán pre systémovú a dlhodobú obnovu nielen pre gastro sektor, ale celý cestovný ruch. Každý milovník piva však môže tiež podať pomocnú ruku tým, že navštívi svoj obľúbený podnik. Ísť na pivo tak dostane ďalší rozmer,“ dodáva Jana Shepperd.

POMOC CEZ #PodporSvojPub

Na pomoc a podporu prevádzkam v tomto neľahkom období prišli aj viaceré aktivity. Združenia výrobcov piva i nealkoholických nápojov spojili sily výrobcov a dodávateľov do gastro sektora a po Veľkej noci odštartovali spoločnú online platformu #PodporSvojPub.

Prostredníctvom tejto platformy mohli „štamgasti“ finančne podporiť svoj obľúbený podnik a kúpou poukazu na budúcu spotrebu – posedenie pri pive s kolegami, pri káve s kamarátkou alebo rodinný obed v reštaurácii.

Samotná iniciatíva sa skončila uvoľnením 4. fázy korona opatrení a otvorením gastroprevádzok. Od vtedy, až do 27. augusta 2020, si však verní zákazníci môžu uplatniť nakúpené poukazy vo svojom obľúbenom podniku, ktorý podporili. Ďakujeme každej pomoci a podpore. Vďaka vám a iniciatíve získalo takmer 500 zapojených prevádzok finančnú pomoc vo výške skoro 17 000 €.

Iniciatívu #PodporSvojPub , okrem členských pivovarov združenia - HEINEKEN Slovensko, Plzeňský Prazdroj Slovensko a Pivovar Steiger – podporili ďalší významní výrobcovia dodávatelia do gastro segmentu, konkrétne, BUDIŠ, Coca-Cola, Kofola, Lunys, Mattoni 1873, Staropramen – Slovakia, ST. NICOLAUS. Garanciu nad projektom zároveň prebrali aj sektorové združenia: Asociácia hotelov a reštaurácií Slovenska, Asociácia výrobcov nealkoholických nápojov a minerálnych vôd a Potravinárska komora Slovenska.

Skryť Vypnúť reklamu

Inzercia - Tlačové správy

  1. Nakupujete online? Toto potrebujete vedieť
  2. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  3. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  4. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  5. Zákazníkov čoraz častejšie zaujíma pôvod výrobkov, ktoré kupujú
  6. Už iba dnes si môžete predplatiť SME.sk na rok len za 28 eur
  7. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku
  8. Historická revue: Kam sa podeli Kumáni, Valasi a iné etniká?
  9. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie
  10. Oktagon 20: Pikantné súboje prinesú aj zápas o titul!
  1. Fokus očná optika sa stala exkluzívnym partnerom značky Nikon
  2. Turizmus za účelom estetickej chirurgie v čase pandémie
  3. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  4. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  5. Akčný výpredaj v PLANEO Elektro – to sú ceny nižšie až o 60 %!
  6. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  7. Ohlúpli sme počas Covid roka?
  8. Zákazníkov čoraz častejšie zaujíma pôvod výrobkov, ktoré kupujú
  9. TOMRA víta kľúčový krok k spusteniu systému zálohovania
  10. Slovaktual umožní všetkým zamestnancom bezplatné testovanie
  1. Už iba dnes si môžete predplatiť SME.sk na rok len za 28 eur 19 834
  2. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 13 620
  3. Historická revue: Kam sa podeli Kumáni, Valasi a iné etniká? 12 062
  4. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 8 366
  5. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 8 226
  6. Kuba si turistov omotá okolo prsta. Miesta, ktoré musíte vidieť 7 700
  7. Riaditeľ VÚB: Udržateľnosť chceme vsadiť do DNA nášho podnikania 6 823
  8. Kvalitnej hydiny je na pultoch stále menej. Čo vlastne kupujeme? 6 742
  9. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 6 707
  10. Nakupujete online? Toto potrebujete vedieť 5 018
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy z SME | MY regióny - správy

LaCouvee udržal nulu, Dukla brala z východu všetky body

Dukla zvíťazila na ľade Košíc o tri góly.

Tréner Trenčína Ján Pardavý udeľuje pokyny svojim zverencom.

Pohrebné auto zrazilo cyklistu. Neprežil

Nehoda sa stala medzi Telincami a Vrábľami.

Nehoda v Telinciach.

Kam na Liptove počas lockdownu

Nápady na výlety sme rozdelili podľa okresov.

Na chodníku sovích strážcov.