Sobota, 31. október, 2020 | Meniny má AurelaKrížovkyKrížovky

Zamerali sme sa na zlepšenie kondície a správne držanie tela

Kým otvoria fitnesscentrá, zacvičte si s nami doma. Týždenníky MY pokračujú v seriáli cvičení, ktorými sa môžete dopracovať k pevnej a pružnej postave. Pripravujú ho v spolupráci s EfectFit.

(Zdroj: Ilustr.foto: EfectFit)

Všetky predchádzajúce série cvičení nájdete na našom YouTube kanály - TU

Dnes sme si pre vás spolu s EfectFit pripravili tréning celého tela, ktorý bude rozdelený na dve časti.

V prvej časti tréningu budeme precvičovať tri funkčné cviky s dôrazom na dýchanie, mobilitu a celkové správne držanie tela.

V druhej kondičnej časti sa zameriame viac na náš srdcovocievny aparát a pôjdeme tri dynamické cvičenia kruhovou formou.

Funkčná časť:

Každý cvik vykonáme samostatne v predpísanom počte sérií a následne prejdeme na ďalší cvik.

Skryť Vypnúť reklamu

1. Medvedia chôdza vpred a vzad

Postup:

Nastavíme sa do pozície na štyroch, nohy máme ohnuté v kolenách na úrovni bedier a dlane sú umiestnené priamo pod ramenami.

Dlaňami a špičkami nôh sa zaprieme pevne do zeme a zdvihneme sa pár centimetrov nad zem. Lopatky máme zatiahnuté, zadok napnutý, brucho stiahnuté a dýchanie sa snažíme smerovať do brucha.

Pomaly začneme pohyb vpred, pričom zároveň posúvame nesúhlasné končatiny vpred a striedavo sa posúvame o pár centimetrov dopredu a následne dozadu.

Pri tomto cviku zapájame viacero svalov – ramená, triceps, prsia, brucho a celkový stred tela. Cvik je zameraný na celkovú synergiu tela a snažíme sa udržať náš trup čo najstabilnejší, bez akéhokoľvek vytáčania do strán.

Cvik je vhodné použiť pred akýmkoľvek tréningom v rámci rozcvičenia a rozhýbania celého tela.

Skryť Vypnúť reklamu

Najprv vykonáme 8 malých krokov vpred a následne 8 krokov vzad. Celkovo opakujeme 2x vpred, 2x vzad a uvoľníme. Vykonáme 3-4 série.

Video:

Načítavam video...

2. Mŕtvy chrobák (Dead bug)

Postup:

Ľahneme si na chrbát, vystrieme ruky pred seba, pričom ruky a stehná smerujú kolmo k zemi a zdvihneme si chodidlá nad úroveň kolien.

S výdychom kontrolovane spúšťame opačnú ruku a opačnú nohu k zemi a s nádychom sa vraciame naspať do východiskovej pozície. Snažíme sa zachovať neutrálne postavenie chrbtice a vyhnúť sa prehýbaniu v driekovej časti.

Cvičenie je zamerané na stred tela, správne dýchanie a rozhýbanie bedier.

Vykonáme 8-12 opakovaní na každú stranu v 3 sériách.

Video:

Načítavam video...

3. Bočný plank

Postup:

Cvičenie vykonávame v ľahu na boku s ohnutou spodnou a vystretou hornou nohou v zdvihu na predlaktí. Snažíme sa mať hlavu, trup a nohy v jednej rovine, spodný lakeť kolmo pod ramenom, lopatky zatiahnuté a chrbát vystretý.

Skryť Vypnúť reklamu

Zdvihneme sa pár centimetrov nad zem a snažíme sa udržať pevný trup a dýchanie smerovať do šikmých brušných svalov. Napneme celé telo a vydržíme cca 8-10 sekúnd, potom na 3-4 sekundy uvoľníme napätie, zopakujeme znova aspoň 3x a následne vymeníme strany. Celkovo vykonáme 3-4 série na každú stranu.

Cvičenie izometricky posilňuje šikmé brušné svaly, celý náš stabilizačný systém a napomáha k celkovému lepšiemu držaniu tela. Cvik je taktiež vhodný pri diastáze brušných svalov.

Pre ľahšiu verziu si môžeme ohnúť obe nohy v kolenách a naopak pre náročnejších cvičencov máme variantu s oboma nohami vystretými.

Video:

Načítavam video...

Kondičná časť:

Precvičujeme kruhovou formou, kde v jednom kole cvičíme 3 cviky za sebou bez prestávky, pričom každý cvik vykonáme 30 sekúnd. Následne si oddýchneme 60-90 sekúnd a pokračujeme ďalším kolom. Celkovo vykonáme 3-5 kôl, podľa úrovne Vašej fyzickej zdatnosti.

4. Jumping Jack (Panáčik)

Postup:

Základný postoj je vo vzpriamení s rukami pripaženými pri tele a nohami prinoženými pri sebe. Skákavý pohyb nôh začíname roznožením nôh od seba do polohy rozkročmo niekde na šírku ramien a snažíme sa naskakovať na špičky. Zároveň zdvíhame ruky nad hlavu, kde sa prsty jemne dotýkajú a následne sa vraciame do pôvodnej pozície.

Pri roznožení sa nadychujeme nosom a pri návrate do pôvodnej pozície vydychujeme ústami, pričom sa snažíme mať stále napnuté pevné brucho.

Pri skákaní zapájame celé telo, najmä hamstringy, predné stehná, lýtka a svaly ramena a stredu tela.

Video:

Načítavam video...

5. Horolezec (Mountain climber)

Postup:

Nastavíme sa do pozície podporu, kedy máme ruky na šírku ramien, dlane pod ramenami a nohy vystreté v kolenách. Mierne podsadíme panvu, spevníme stred tela a začneme striedavo priťahovať kolená smerom k lakťom. Zrýchlime tempo a striedame nohy akoby sme chceli bežať v pozícií podporu.

Dávame si pozor, aby sme neprepadali v driekovej oblasti, udržali aktívne brucho a napnutý zadok. Trup by sa nemal hýbať a pohyb by mal byť vykonávaný len z bedier za pomoci nôh.

Zapájame svaly stredu tela, chrbta, paží, ale aj dolných končatín a zadku.

Video:

Načítavam video...

3. Angličák

Postup:

Pri tomto cviku kombinujeme viacero pohybov a cvikov naraz, nakoľko sa jedná v podstate o kombináciu planku, kliku a drepu s výskokom.

Z počiatočnej vzpriamenej pozície sa snažíme dynamicky presunúť do pozície podporu, vykonáme kľuk a následne priskočíme nohami vpred z vonkajšej strany dlaní, niekde na úroveň hrudníka. Mierne sa vzpriamime a dostaneme sa do pozície drepu z ktorej vykonáme výskok smerom hore, kde si tleskneme rukami nad hlavou. Celý pohyb sa snažíme zosynchronizovať, aby sa angličák javil ako jeden súvislý pohyb.

Angličáky zapájajú svaly paží, chrbta, sedacích svalov, nôh, stredu tela a pomáhajú pri budovaní kondície a spaľovaní tukov.

Video:

Načítavam video...

Tréning pripravil: Patrik Polcík, EfectFit

Všetky predchádzajúce série cvičení nájdete na našom YouTube kanály - TU

Skryť Vypnúť reklamu

Inzercia - Tlačové správy

  1. Poznáte najbohatšie firmy sveta? Podiel v nich majú aj Slováci
  2. Dokážu benzínové fukáre odolať výzve akumulátorových?
  3. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  4. Pracujete? Vaše odvody zachraňujú podvýživené zdravotníctvo
  5. 1,6 milióna stavených na Trumpa! Kto bude mať pravdu?
  6. Koronakríza: Pomoc našej banky počas pandémie ocenili vo svete
  7. Magazín SME Ženy už v predaji
  8. Nové Porsche Panamera spája nespojiteľné
  9. Pandémia urýchlila štart online duálneho vzdelávania
  10. UNIQA preberá dôchodkové fondy AXA, pre klientov sa nič nemení
  1. Nechajte zamestnancov vybrať si služobné auto, oplatí sa vám to
  2. Moringa a Ginkgo - pomocníci z prírody
  3. Pracujete? Vaše odvody zachraňujú podvýživené zdravotníctvo
  4. 1,6 milióna stavených na Trumpa! Kto bude mať pravdu?
  5. O prenájom auta majú čoraz väčší záujem aj malé firmy. Ušetria
  6. Koronakríza: Pomoc našej banky počas pandémie ocenili vo svete
  7. Magazín SME Ženy už v predaji
  8. SPS ukončí rok miliónovými investíciami
  9. Dokážu benzínové fukáre odolať výzve akumulátorových?
  10. Trh s elektromobilmi stagnuje. Kríza by mu mohla pomôcť
  1. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 38 651
  2. Aplikáciu tohto Slováka používajú v 150 krajinách. Ako začínal? 26 688
  3. Pohoda v domácnosti sa odvíja od jednej veci. Neuveríte, od akej 19 565
  4. Príjem vs. dôchodok. Realita, na ktorú sa treba pripraviť 16 856
  5. Tradičná plodina zo Slovenska mizne. Čo sa deje so zemiakmi? 15 465
  6. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 14 226
  7. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi 12 565
  8. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh 11 388
  9. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 11 074
  10. Poznáte najbohatšie firmy sveta? Podiel v nich majú aj Slováci 10 922
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy z SME | MY regióny - správy

Ľudia postupne odchádzali, nechcelo sa im čakať

Testovanie na východe malo svoje muchy.

Niektorým záujemcom o testovanie sa už nechcelo čakať, tak odišli.

Priemyselný park, rektorát univerzity či dom smútku. Testovali aj na jedinečných miestach

Popri budovách škôl či obecných úradov sa objavili pre testovaných na východe i menej tradičné lokality.

Vo Vranove nad Topľou využili aj testovanie z auta.
Testovanie v Chorvátskom Grobe.
CELOPLOŠNÉ TESTOVANIE

V Čadci opadla ranná nervozita, podiel pozitívnych je nízky

Na test môže prísť vyše 18-tisíc Čadčanov.

Najmä z rána sa v Čadci tvorili dlhé rady - takto to vyzeralo pri športovej hale na Ulici športovcov.