Sobota, 31. október, 2020 | Meniny má AurelaKrížovkyKrížovky

Silový tréning telo nezruinuje. Opak je pravdou

Dnes sme si pre vás spolu s EfectFit pripravili silový tréning celého tela.

Dnes sme si pre vás spolu s EfectFit pripravili silový tréning celého tela, pri ktorom budeme potrebovať jednoručné činky, prípadne fľašky s vodou alebo akékoľvek závažie. Celkovo si odcvičíme 5 cvikov.

Všetky predchádzajúce série cvičení nájdete na našom YouTube kanály - TU

1. Tlaky na prsia s nohami nad zemou

Postup:

Ľahneme si na chrbát, zohneme nohy v kolenách a zdvihneme ich do vzduchu tak, aby zvierali v kolenách uhol 90°. Činky držíme vo vystretých pažiach nad hornou časťou hrudníka. Ramená sa snažíme tlačiť dole a lopatky zatiahneme k sebe.

Skryť Vypnúť reklamu

S nádychom pomaly spúšťame činky k hrudníku, lakte budú v pozícií cca 45° a následne s výdychom vytláčame činky naspäť do východiskovej pozície.

Celkovo vykonáme 10-15 opakovaní v 3-4 sériách.

Pri tomto cviku zapájame prsné svaly, triceps, ramená a celý stred tela.

Video:

Načítavam video...

2. Príťahy v predklone s opretím o lavičku

Postup:

Jednou rukou sa zaprieme o lavičku a do druhej ruky uchopíme činku. Prednú nohu máme ohnutú a snažíme sa o ňu mierne zapierať, pričom zadnú nohu máme vystretú. Chrbát máme v neutrálnej pozícií a trup čo najstabilnejší bez akýchkoľvek rotácií.

Začíname s vystretou rukou popri tele a činku s výdychom priťahujeme pozdĺž trupu mierne za seba smerom k rebrám a nikdy nie smerom hore. S nádychom sa následne vraciame do východiskovej pozície do vystretej ruky.

Skryť Vypnúť reklamu

Pri príťahoch posilňujeme svaly chrbta, lopatkové svaly a ramien a paží.

Vykonáme 10-12 opakovaní na každú stranu v 3-4 sériách.

Video:

Načítavam video...

3. Jednoručné tlaky na ramená

Postup:

Nastavíme sa do pozície kľaku na kolene, kde máme jednu nohu vpredu, druhú pevne pod sebou a obe nohy zvierajú cca 90° uhol v kolenách. Napneme sedacie svaly, spevníme brucho a činku uchopíme do jednej ruky.

S výdychom začneme činku vytláčať smerom nad hlavu, ideálne až pokiaľ nevystrieme ruku v lakti, ak nám to mobilita dovolí. S nádychom sa vraciame do východiskovej pozície a cvik opakujeme. Snažíme sa mať neustále stabilný trup, nezakláňať sa, nevytáčať sa a pohyb vykonávať iba cez rameno.

Vykonáme 8-12 opakovaní na obe strany v 3-4 sériách.

Pri tlakoch zapájame ramenné svaly, svaly paže a stred tela.

Skryť Vypnúť reklamu

Video:

Načítavam video...

4. Bicepsové zdvihy v stoji

Postup:

Činky uchopíme do oboch rúk tak, že ich máme umiestnené mierne pred sebou s dlaňami smerom vpred. S výdychom činky striedavo zdvíhame hore, tak aby predlaktie stále smerovalo smerom ku ramenám. S nádychom potom kontrolovane spúšťame činky do východiskovej pozície.

Pohyb sa snažíme vykonávať ohýbaním lakťa smerom hore a dole, tak aby sme správne zapájali bicepsové svaly.

Vykonávame 8-12 opakovaní na každú ruku v 3-4 sériách. Pre zvýšenie náročnosti môžeme cvik vykonávať aj oboma rukami naraz.

Video:

Načítavam video...

5. Drep s výtlakom nad hlavu (Thruster)

Postup:

Nastavíme sa do pozície drepu, postoj na šírku panvy s chodidlami pevne umiestnenými na zemi a uchopíme činky do rúk tak, že si ich oprieme o ramená.

S nádychom vykonáme drep smerom dole a s výdychom sa snažíme pri pohybe smerom nahor činky vytláčať do vystretých rúk. Snažíme sa držať pevný postoj a spevnený stred tela.

Pri tomto cviku zapájame celé telo, od stehien, sedacích svalov, svalov stredu tela až po ramená a paže.

Vykonáme 8-12 opakovaní v 3-4 sériách.

Video:

Načítavam video...

Všetky predchádzajúce série cvičení nájdete na našom YouTube kanály - TU

Tréning pripravil: Patrik Polčík, EfectFit.sk

Skryť Vypnúť reklamu

Inzercia - Tlačové správy

  1. Poznáte najbohatšie firmy sveta? Podiel v nich majú aj Slováci
  2. Dokážu benzínové fukáre odolať výzve akumulátorových?
  3. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  4. Pracujete? Vaše odvody zachraňujú podvýživené zdravotníctvo
  5. 1,6 milióna stavených na Trumpa! Kto bude mať pravdu?
  6. Koronakríza: Pomoc našej banky počas pandémie ocenili vo svete
  7. Magazín SME Ženy už v predaji
  8. Nové Porsche Panamera spája nespojiteľné
  9. Tradičná plodina zo Slovenska mizne. Čo sa deje so zemiakmi?
  10. Pandémia urýchlila štart online duálneho vzdelávania
  1. Nechajte zamestnancov vybrať si služobné auto, oplatí sa vám to
  2. Moringa a Ginkgo - pomocníci z prírody
  3. Pracujete? Vaše odvody zachraňujú podvýživené zdravotníctvo
  4. 1,6 milióna stavených na Trumpa! Kto bude mať pravdu?
  5. O prenájom auta majú čoraz väčší záujem aj malé firmy. Ušetria
  6. Koronakríza: Pomoc našej banky počas pandémie ocenili vo svete
  7. Magazín SME Ženy už v predaji
  8. SPS ukončí rok miliónovými investíciami
  9. Dokážu benzínové fukáre odolať výzve akumulátorových?
  10. Trh s elektromobilmi stagnuje. Kríza by mu mohla pomôcť
  1. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 38 607
  2. Aplikáciu tohto Slováka používajú v 150 krajinách. Ako začínal? 26 639
  3. Pohoda v domácnosti sa odvíja od jednej veci. Neuveríte, od akej 19 517
  4. Príjem vs. dôchodok. Realita, na ktorú sa treba pripraviť 16 853
  5. Tradičná plodina zo Slovenska mizne. Čo sa deje so zemiakmi? 15 407
  6. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 14 229
  7. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi 12 564
  8. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh 11 448
  9. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 11 059
  10. Poznáte najbohatšie firmy sveta? Podiel v nich majú aj Slováci 10 801
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy z SME | MY regióny - správy

Priemyselný park, rektorát univerzity či dom smútku. Testovali aj na jedinečných miestach

Popri budovách škôl či obecných úradov sa objavili pre testovaných na východe i menej tradičné lokality.

Vo Vranove nad Topľou využili aj testovanie z auta.
Testovanie v Chorvátskom Grobe.

Pozitívne testovaných v Malackom okrese je menej ako jedno percento

Pezinok upozorňuje na zatvorenie drive-in testovacieho miesta.

V Malackách sa tvoria rady

V okolitých obciach to ide rýchlejšie.