Priemyselné parky nemajú spojnicu so železnicou

Zvyšovanie životnej úrovne tlačí na vyššiu spotrebu a tá si vyžaduje intenzívnejšie prepravu surovín, tovarov a hotových výrobkov. Železnice zatiaľ ťahajú za kratší koniec.

(Zdroj: Ilustr.foto: SITA)

Stanú sa zdieľané vozidlá súčasťou integrovanej dopravy? Čaká nás požičiavanie áut namiesto ich vlastnenia? Ako budú fungovať letiská v Poprade, na Sliači či v Žiline?

Aj tieto témy rozoberala nedávna medzinárodná konferencia o doprave Cesta bez hraníc, ktorej týždenníky MY venujú v aktuálnom vydaní mimoriadnu prílohu.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Jednu z tém na konferencii rozoberal aj Rastislav Glasa.

Objem železničnej nákladnej dopravy ako celku sa za posledných 10 až 15 rokov zásadne nemení, približne 18 až 20 percent tovaru sa stále vozí po železnici. Rastie však kamiónová nákladná doprava.

SkryťVypnúť reklamu

Podľa prognóz OECD nákladná doprava v Európe vzrastie o tridsať percent do roku 2030.

„Ak sa s tým nič sa neurobí, tak celý objem rastu bude prepravovaný cestnou dopravou. Pre územie Slovenska by to ročne znamenalo naviac približne 55 až 60 miliónov ton tovaru, čo znamená, že na slovenských cestách by denne bolo uskutočnených viac ako 140-tisíc jázd cestných nákladných automobilov. Viete si to predstaviť? Ja nie,“ povedal Rastislav Glasa, riaditeľ odboru stratégií a controllingu Železničnej spoločnosti Cargo Slovakia.

Už máte účet? Prihláste sa.
Dočítajte tento článok s predplatným MYregiony.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 5 € každý mesiac.
Pošlite SMS s textom C66VU na číslo 8787.
Zaplatením potvrdíte oboznámenie sa s VOP a Zásadami OOÚ.
Najobľúbenejšie
Prémium bez reklamy
2 ,00 / týždenne
Prémium
1 ,50 / týždenne
Štandard
1 ,00 / týždenne
Ak nebudete s predplatným SME.sk spokojný, môžete ho kedykoľvek zrušiť.

Železničná spoločnosť Cargo Slovakia

Letisko M. R. Štefánika v Bratislave.

Letisková spoločnosť vlani skončila v zisku prvýkrát po 16 rokoch.


SITA
Súvisiace témy: Vlaky
SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na My Regióny

Komerčné články

  1. Nová hala v Istropolise zaplní chýbajúce miesto na mape kultúry
  2. Kam smerujú peniaze bohatých?
  3. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  4. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je
  5. Prémiové bankovníctvo je dnes o osobnom prístupe a inováciách
  6. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad
  7. Vitamín Cg: Kľúč k žiarivejšej a zjednotenej pleti
  8. Zachránili posledný ostrov pre čajky na Dunaji
  1. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  2. Prémiové bankovníctvo je dnes o osobnom prístupe a inováciách
  3. Kam smerujú peniaze bohatých?
  4. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je
  5. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad
  6. Záver vojny bol pre mnohých Slovákov životnou skúškou
  7. V Japonsku vlaky meškajú len vo filmoch. Aj jedlo má pravidlá
  8. LESY SR otvorili Poľanu: Nová cesta pre ľudí aj prírodu
  1. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle 15 921
  2. V Japonsku vlaky meškajú len vo filmoch. Aj jedlo má pravidlá 6 012
  3. Nová hala v Istropolise zaplní chýbajúce miesto na mape kultúry 5 319
  4. Zachránili posledný ostrov pre čajky na Dunaji 3 896
  5. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je 2 969
  6. Nová možnosť investovania s garantovaným rastom až 6 % 2 717
  7. Čerstvé hlavičky sú v plnom prúde, komu dáte svoj hlas? 2 570
  8. Majiteľka Boxito: Podnikanie zvláda vďaka multifunkčnému vozidlu 2 425
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu