Priemyselné parky nemajú spojnicu so železnicou

Zvyšovanie životnej úrovne tlačí na vyššiu spotrebu a tá si vyžaduje intenzívnejšie prepravu surovín, tovarov a hotových výrobkov. Železnice zatiaľ ťahajú za kratší koniec.

(Zdroj: Ilustr.foto: SITA)

Stanú sa zdieľané vozidlá súčasťou integrovanej dopravy? Čaká nás požičiavanie áut namiesto ich vlastnenia? Ako budú fungovať letiská v Poprade, na Sliači či v Žiline?

Aj tieto témy rozoberala nedávna medzinárodná konferencia o doprave Cesta bez hraníc, ktorej týždenníky MY venujú v aktuálnom vydaní mimoriadnu prílohu.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Jednu z tém na konferencii rozoberal aj Rastislav Glasa.

Objem železničnej nákladnej dopravy ako celku sa za posledných 10 až 15 rokov zásadne nemení, približne 18 až 20 percent tovaru sa stále vozí po železnici. Rastie však kamiónová nákladná doprava.

SkryťVypnúť reklamu

Podľa prognóz OECD nákladná doprava v Európe vzrastie o tridsať percent do roku 2030.

„Ak sa s tým nič sa neurobí, tak celý objem rastu bude prepravovaný cestnou dopravou. Pre územie Slovenska by to ročne znamenalo naviac približne 55 až 60 miliónov ton tovaru, čo znamená, že na slovenských cestách by denne bolo uskutočnených viac ako 140-tisíc jázd cestných nákladných automobilov. Viete si to predstaviť? Ja nie,“ povedal Rastislav Glasa, riaditeľ odboru stratégií a controllingu Železničnej spoločnosti Cargo Slovakia.

Už máte účet? Prihláste sa.
Dočítajte tento článok s predplatným MYregiony.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 5 € každé 4 týždne.
Pošlite SMS s textom C66VU na číslo 8787.
Zaplatením potvrdíte oboznámenie sa s VOP a Zásadami OOÚ.
Najobľúbenejšie
Prémium bez reklamy
2 ,00 / týždenne
Prémium
1 ,50 / týždenne
Štandard
1 ,00 / týždenne
Ak nebudete s predplatným SME.sk spokojný, môžete ho kedykoľvek zrušiť.

Železničná spoločnosť Cargo Slovakia

Letisko M. R. Štefánika v Bratislave.

Letisková spoločnosť vlani skončila v zisku prvýkrát po 16 rokoch.


SITA
Plicajti dávali fúkať aj železničiarom.

V preventívnych akciách plánuje polícia pokračovať.


a 1 ďalší
Súvisiace témy: Vlaky
SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na My Regióny

Komerčné články

  1. Je rozhodnuté. Ceny FéliX brali džemy, hoteliéri aj technológie
  2. Rýchla právna pomoc šetrí čas, nervy aj peniaze
  3. Hudba, ktorá rozžiari váš event: Stavte na Abba show
  4. Slovenská značka získala Obal roka 2025
  5. Ak máte ťažkosti s trávením, aj toto môže byť príčina
  6. Prečo sa Kallo opäť rozhodol pre franšízu Kinekusu
  7. Výnimočný víkend v Košiciach: Biela noc priniesla umenie aj chuť
  8. Kliešť môže prekvapiť kedykoľvek, ochorenie hrozí celoročne
  1. Rýchla právna pomoc šetrí čas, nervy aj peniaze
  2. Slovenská značka získala Obal roka 2025
  3. Hudba, ktorá rozžiari váš event: Stavte na Abba show
  4. Neuhádol ani jedno číslo a predsa vyhral 100 000 eur
  5. Ak máte ťažkosti s trávením, aj toto môže byť príčina
  6. Prečo sa Kallo opäť rozhodol pre franšízu Kinekusu
  7. Pranie a sušenie, ktoré ladí s vaším domovom
  8. Výnimočný víkend v Košiciach: Biela noc priniesla umenie aj chuť
  1. Bratislava sa rozlietala. Karibik aj Ázia sú ešte dostupnejšie 10 138
  2. Je rozhodnuté. Ceny FéliX brali džemy, hoteliéri aj technológie 9 798
  3. Ak máte ťažkosti s trávením, aj toto môže byť príčina 5 463
  4. Rekreačným poukazom viete zaplatiť aj kúpele pre starých rodičov 3 501
  5. Kto nás naozaj zadlžil a prečo Slovákom siahajú na výplaty? 3 366
  6. Kliešť môže prekvapiť kedykoľvek, ochorenie hrozí celoročne 3 348
  7. Nivy Tower je medzi top 10 kancelárskymi budovami sveta 3 105
  8. Sladké bez kompromisov: Ako Schär mení svet bezlepkových dobrôt 2 564
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Radovan Čipka: Nastal čas strácať nádej?
  2. Monika Albertiová: Politici zo Smeru sa boja prehry vo voľbách. Posunúť ich ale mirnix-dirnix nejde len tak!
  3. Andrea Podešvová: Nevera bude trestným činom?
  4. Juraj Sališ: Prečo to nemôže EÚ v súčasnej podobe ekonomicky ustáť.
  5. Jakub Cipko: Ako Blackout od Britney Spears zmenil popovú hudbu
  6. Elena Antalová: Budúci ďalší skvelý stranícky šéf Kollár
  7. Martina Paulenová: Tá, čo nosí v bežeckom batohu fonendoskop
  8. ASEKOL SK: Medzinárodný deň elektroodpadu ako riešenie na otázku: kam s tou nefunkčnou elektronikou?
  1. Rastislav Puchala: Konečne dobrá správa o slovenskej ekonomike a spoločnosti vôbec 33 797
  2. Ivan Čáni: „Matovič, Lipšic a Naď už dávno mali sedieť v base.“ 17 284
  3. Jozef Černek: André Rieu – muž, umelec, megaloman, otec. Kráľ gýču. Alebo človek, ktorý spravil vážnu hudbu zábavnou. 13 132
  4. Elena Antalová: Do Šaštína kolenačky, ale pohár vody Mikloškovi..? 9 237
  5. Jozef Maťaše: Toto si Martin Benka nezaslúži! 6 860
  6. Ján Valchár: Niet dňa bez rafinérie (alebo Pray for Hatatitla!) 5 735
  7. Miroslav Daniš: Dymová clona Oskar Rósza 4 772
  8. Ján Valchár: Ukrajinská vojna sa presunula na Sibír 4 615
  1. Radko Mačuha: "Najväčšia hrozba pre EU nieje Rusko".
  2. Post Bellum SK: Samizdat – symbol vzdoru v čase neslobody
  3. Marcel Rebro: Keď vojna vezme manžela a otca, hory pomáhajú nájsť nádej
  4. Anna Brawne: Pán Pellegrini, že vám tá nenávisť voči LGBTI+ Ľuďom nevadila, keď ste podpisovali tú Ústavu..
  5. Věra Tepličková: Šťastný Deň starých rodičov
  6. Radko Mačuha: Ako som prestal byť rusofilom.
  7. Dušan Koniar: V piatok sa Fico opýtal, v nedeľu uplynú tri roky, čo odpoveď pozná
  8. Věra Tepličková: Náhoda je blbec alebo Z čista jasna, nikde nič, a tu zrazu... Hajnovič
SkryťZatvoriť reklamu