Štvrtok, 29. október, 2020 | Meniny má KláraKrížovkyKrížovky

Od roku 1988 nebola u nás postavená ani jedna trať

O osobnej železničnej doprave s Filipom Hlubockým, generálnym riaditeľom Železničnej spoločnosti Slovensko.

Filip Hlubocký.Filip Hlubocký. (Zdroj: Foto: SME)

Stanú sa zdieľané vozidlá súčasťou integrovanej dopravy? Čaká nás požičiavanie áut namiesto ich vlastnenia? Ako budú fungovať letiská v Poprade, na Sliači či v Žiline?

Aj tieto témy rozoberala nedávna medzinárodná konferencia o doprave Cesta bez hraníc, ktorej týždenníky MY venujú v aktuálnom vydaní mimoriadnu prílohu.

O jednej z tém konferencie hovoríme s Filipom Hlubockým.

Kedy by sa mohla zrýchliť osobná železničná preprava?

- Rýchlosť na infraštruktúre musí zohľadňovať viacero faktorov. Maximálna rýchlosť vlakov na infraštruktúre je 160 kilometrov za hodinu, aj to len v úseku Bratislava –Považská Bystrica.

SkryťVypnúť reklamu

Na slovenských tratiach sa totiž veľmi často vyskytujú obmedzenia traťových rýchlostí práve pre nepriaznivý stav infraštruktúry. Preto sme privítali snahu ministra dopravy a výstavby Arpáda Érseka sústrediť sa na modernizáciu železničnej infraštruktúry. Pripomínam, že od roku 1988 nebola na Slovensku postavená ani jedna nová trať.

Na slovenských tratiach sa totiž veľmi často vyskytujú obmedzenia traťových rýchlostí práve pre nepriaznivý stav infraštruktúry.

Čo sa chystáte urobiť v najbližšom čase pre zlepšenie kultúry cestovania?

- Súčasný manažment masívne investuje do vozidlového parku, pretože sme presvedčení, že nové vozidlá výrazne skvalitnia naše služby.

Ďalšou dôležitou investí-ciou, ktorá ovplyvní kvalitu cestovania, je výstavba troch stredísk technicko-hygienickej údržby, ktoré do konca roka 2021 vyrastú v Nových Zámkoch, vo Zvolene a v Humennom. Takéto moderné strediská zatiaľ na Slovensku nie sú. Od projektu si sľubujeme zvýšenie kvality vykonávania čistenia, údržby, technických kontrol a menších opráv vlakových súprav za lepších podmienok ako v súčasnosti.

Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C66VT na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:
Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom M66VT na číslo 8787, alebo kliknite na „Objednať cez SMS“ a odošlite predvyplnenú správu. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk a ekonomickému denníku Index
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone
Skryť Vypnúť reklamu

Inzercia - Tlačové správy

  1. Poznáte najbohatšie firmy sveta? Podiel v nich majú aj Slováci
  2. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  3. Príjem vs. dôchodok. Realita, na ktorú sa treba pripraviť
  4. Nové Porsche Panamera spája nespojiteľné
  5. Tradičná plodina zo Slovenska mizne. Čo sa deje so zemiakmi?
  6. UNIQA preberá dôchodkové fondy AXA, pre klientov sa nič nemení
  7. Pandémia urýchlila štart online duálneho vzdelávania
  8. Aplikácia na likvidáciu škody. Bez obhliadky a bez faktúry.
  9. Nenechajme jeden druhého bez pomoci a kontaktu
  10. Pohoda v domácnosti sa odvíja od jednej veci. Neuveríte, od akej
  1. SPS ukončí rok miliónovými investíciami
  2. Dokážu benzínové fukáre odolať výzve akumulátorových?
  3. Trh s elektromobilmi stagnuje. Kríza by mu mohla pomôcť
  4. Fakulta drží tempo so súčasnými i budúcimi trendmi
  5. Poznáte najbohatšie firmy sveta? Podiel v nich majú aj Slováci
  6. Nové Porsche Panamera spája nespojiteľné
  7. UNIQA preberá dôchodkové fondy AXA, pre klientov sa nič nemení
  8. Pandémia urýchlila štart online duálneho vzdelávania
  9. Tradičná plodina zo Slovenska mizne. Čo sa deje so zemiakmi?
  10. Aplikácia na likvidáciu škody. Bez obhliadky a bez faktúry.
  1. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 35 285
  2. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo 23 598
  3. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh 19 701
  4. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 17 695
  5. Pohoda v domácnosti sa odvíja od jednej veci. Neuveríte, od akej 15 804
  6. Príjem vs. dôchodok. Realita, na ktorú sa treba pripraviť 13 048
  7. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi 12 250
  8. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY 11 424
  9. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 11 362
  10. Ako pracujú horskí nosiči? Vstávajú ráno o štvrtej 10 536
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Téma: Železničná spoločnosť Slovensko

Prečítajte si aj ďalšie články k téme
Článok je zaradený aj do ďalších tém
Vlaky

Hlavné správy z SME | MY regióny - správy

Trnavská automobilka sa aktívne zapojí do testovania zamestnancov

Štát umožnil firmám nad 4 000 zamestnancov, aby urobili testovanie v rámci celoplošného testovania vo vlastnej réžii.

Produkcia áut v trnavskej automobilke Groupe PSA Slovakia

Ako sa bude testovať v obciach na Horehroní?

Neustále sa meniace informácie nútia jednotlivé obce improvizovať. Testovať sa bude aj na tržnici, tenisových kurtoch, či v areáli biatlonu.

Slovensko sa pripravuje na celoplošné testovanie.

FOTO: Jesenná atmosféra v Dolnej Krupej

Pozrite si pekné fotografie z prostredia parku pri miestnom kaštieli.

V Trnave bude pre testovanie na COVID-19 pripravených 55 odberových miest

Mestský úrad v Trnave zverejnil okrem zoznamu odberových miest aj zoznam ulíc, ktoré k týmto miestam pričlenil. Primátor Peter Bročka ľudí prosí, aby prišli na pričlenené odberové miesto.