Stanú sa zdieľané vozidlá súčasťou integrovanej dopravy? Čaká nás požičiavanie áut namiesto ich vlastnenia? Ako budú fungovať letiská v Poprade, na Sliači či v Žiline?
Aj tieto témy rozoberala nedávna medzinárodná konferencia o doprave Cesta bez hraníc, ktorej týždenníky MY venujú v aktuálnom vydaní mimoriadnu prílohu.
O jednej z tém konferencie hovoríme s Filipom Hlubockým.
Kedy by sa mohla zrýchliť osobná železničná preprava?
- Rýchlosť na infraštruktúre musí zohľadňovať viacero faktorov. Maximálna rýchlosť vlakov na infraštruktúre je 160 kilometrov za hodinu, aj to len v úseku Bratislava –Považská Bystrica.
Na slovenských tratiach sa totiž veľmi často vyskytujú obmedzenia traťových rýchlostí práve pre nepriaznivý stav infraštruktúry. Preto sme privítali snahu ministra dopravy a výstavby Arpáda Érseka sústrediť sa na modernizáciu železničnej infraštruktúry. Pripomínam, že od roku 1988 nebola na Slovensku postavená ani jedna nová trať.
Na slovenských tratiach sa totiž veľmi často vyskytujú obmedzenia traťových rýchlostí práve pre nepriaznivý stav infraštruktúry.
Čo sa chystáte urobiť v najbližšom čase pre zlepšenie kultúry cestovania?
- Súčasný manažment masívne investuje do vozidlového parku, pretože sme presvedčení, že nové vozidlá výrazne skvalitnia naše služby.
Ďalšou dôležitou investí-ciou, ktorá ovplyvní kvalitu cestovania, je výstavba troch stredísk technicko-hygienickej údržby, ktoré do konca roka 2021 vyrastú v Nových Zámkoch, vo Zvolene a v Humennom. Takéto moderné strediská zatiaľ na Slovensku nie sú. Od projektu si sľubujeme zvýšenie kvality vykonávania čistenia, údržby, technických kontrol a menších opráv vlakových súprav za lepších podmienok ako v súčasnosti.