Utorok, 15. október, 2019 | Meniny má Terézia

Od roku 1988 nebola u nás postavená ani jedna trať

O osobnej železničnej doprave s Filipom Hlubockým, generálnym riaditeľom Železničnej spoločnosti Slovensko.

Filip Hlubocký.Filip Hlubocký.(Zdroj: Foto: SME)

Stanú sa zdieľané vozidlá súčasťou integrovanej dopravy? Čaká nás požičiavanie áut namiesto ich vlastnenia? Ako budú fungovať letiská v Poprade, na Sliači či v Žiline?

Aj tieto témy rozoberala nedávna medzinárodná konferencia o doprave Cesta bez hraníc, ktorej týždenníky MY venujú v aktuálnom vydaní mimoriadnu prílohu.

O jednej z tém konferencie hovoríme s Filipom Hlubockým.

Kedy by sa mohla zrýchliť osobná železničná preprava?

- Rýchlosť na infraštruktúre musí zohľadňovať viacero faktorov. Maximálna rýchlosť vlakov na infraštruktúre je 160 kilometrov za hodinu, aj to len v úseku Bratislava –Považská Bystrica.

Článok pokračuje pod video reklamou

Na slovenských tratiach sa totiž veľmi často vyskytujú obmedzenia traťových rýchlostí práve pre nepriaznivý stav infraštruktúry. Preto sme privítali snahu ministra dopravy a výstavby Arpáda Érseka sústrediť sa na modernizáciu železničnej infraštruktúry. Pripomínam, že od roku 1988 nebola na Slovensku postavená ani jedna nová trať.

Na slovenských tratiach sa totiž veľmi často vyskytujú obmedzenia traťových rýchlostí práve pre nepriaznivý stav infraštruktúry.

Čo sa chystáte urobiť v najbližšom čase pre zlepšenie kultúry cestovania?

- Súčasný manažment masívne investuje do vozidlového parku, pretože sme presvedčení, že nové vozidlá výrazne skvalitnia naše služby.

Ďalšou dôležitou investí-ciou, ktorá ovplyvní kvalitu cestovania, je výstavba troch stredísk technicko-hygienickej údržby, ktoré do konca roka 2021 vyrastú v Nových Zámkoch, vo Zvolene a v Humennom. Takéto moderné strediská zatiaľ na Slovensku nie sú. Od projektu si sľubujeme zvýšenie kvality vykonávania čistenia, údržby, technických kontrol a menších opráv vlakových súprav za lepších podmienok ako v súčasnosti.

Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C66VT na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:
Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom M66VT na číslo 8787, alebo kliknite na „Objednať cez SMS“ a odošlite predvyplnenú správu. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Inzercia - Tlačové správy

  1. Podnikateľský úver, s ktorým ušetríte
  2. Emília Jányová Lopušníková: Nebojte sa, updatujte sa!
  3. Aj s SUV môžete jazdiť ekologicky a ekonomicky
  4. Nový Ružinov: Skutočný rozvoj ešte len príde
  5. Čo na aute vymyslela žena a čo výrobca telefónov?
  6. 5 rád Ľudmily Kolesárovej, ako napísať projekt a získať grant
  7. Vysokoškoláci zarobia už o 587 eur viac ako stredoškoláci
  8. Týmto trikom sa dajú v aute umiestniť tri autosedačky
  9. Tieto signály prezradia nesprávne zateplenie strechy
  10. Lidl je odteraz všade! Vitajte v Lidl e-shope
  1. Zľavnené študentské lístky na dopravu s ISIC už aj cez mobil
  2. Lidl je odteraz všade! Vitajte v Lidl e-shope
  3. Kto vyhrá súboj medzi prírodnými a syntetickými diamantmi?
  4. Otvorenie nového sídla DELTA sprevádzala virtuálna realita
  5. Podnikateľský úver, s ktorým ušetríte
  6. Limitovaná ponuka: balík SME.sk + DIGI GO so zľavou až 52 %
  7. Výskumný park v Rakúsku zistil, ako sa býva najzdravšie
  8. Nestarnú, ale dozrievajú
  9. Nový Ružinov: Skutočný rozvoj ešte len príde
  10. Emília Jányová Lopušníková: Nebojte sa, updatujte sa!
  1. Čo všetko dnes majú deti v mobiloch? Boli by ste prekvapení 13 833
  2. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji 12 858
  3. Luxusný hybrid za 22 900 eur. Nadpriemerný už v základnej výbave 12 192
  4. Čo na aute vymyslela žena a čo výrobca telefónov? 12 176
  5. Vysokoškoláci zarobia už o 587 eur viac ako stredoškoláci 9 896
  6. Týmto trikom sa dajú v aute umiestniť tri autosedačky 9 554
  7. Vyrába koláče pre celiatikov. Najobľúbenejšie zákusky prekvapia 9 143
  8. 5 rád Ľudmily Kolesárovej, ako napísať projekt a získať grant 8 612
  9. Na hrúbke záleží. Aj dva centimetre rozhodujú 7 108
  10. Lidl je odteraz všade! Vitajte v Lidl e-shope 6 970

Vybrali SME

Téma: Vlaky


Článok je zaradený aj do ďalších tém Železničná spoločnosť Slovensko

Hlavné správy z SME | MY regióny - správy

FOTO+VIDEO: Obnovený podchod na Sihoť žiari najmä po zotmení

Mesto stálo skrášlenie podchodu 15-tisíc eur.

Podchod na Sihoť.

"Bane na hornej Nitre by nemali zatvárať, ale inovovať," hovorí bývalý banský výskumník

Jaroslav Barabáš unikol v baniach už dvakrát smrti, no aj napriek tomu na ne nezanevrel. Ako tvrdí, v porovnaní s elektrárňami, ktoré spaľujú uhlie, sú väčšími znečisťovateľmi ovzdušia autá a tisícky lietadiel.

Jaroslav Barabáš.
Sládok Ján Píry.

Vybrali SME