Stanú sa zdieľané vozidlá súčasťou integrovanej dopravy? Čaká nás požičiavanie áut namiesto ich vlastnenia? Ako budú fungovať letiská v Poprade, na Sliači či v Žiline?
Aj tieto témy rozoberala nedávna medzinárodná konferencia o doprave Cesta bez hraníc, ktorej týždenníky MY venujú v aktuálnom vydaní mimoriadnu prílohu.
Radikálne zmeny slovenskú dopravu ešte iba čakajú. Zhodli sa na tom odborníci, inovátori a softvéroví špecialisti počas panelovej diskusie na nedávnej medzinárodnej konferencii Doprava 2019 – Cesta bez hraníc. Poukázali na trendy v doprave i na to, akým výzvam dnes čelia štáty i korporácie.
Vedeli ste to?
- Európska únia stratí v najbližšej dekáde kvôli dopravným zápcham 204 miliárd eur.
- Vo francúzskom meste Lyon sa zrýchlil rozvoj obchodu v obsluhovanom koridore novej linky metra až štvornásobne.
- Americké domácnosti ušetria vďaka verejnej doprave ročne asi 9 600 dolárov na palive.
Generálny riaditeľ spoločnosti EMtest Ladislav Heglas vidí budúcnosť vo verejnej doprave. Vyhlásil, že dobre organizovaná verejná doprava znamená ekonomicky úspešnú spoločnosť.
Na ekologický rozmer nezvládnutej dopravy sa už bežne poukazuje. Mestá, ktoré nemajú verejnú dopravu, sú oveľa viac znečistené exhalátmi. No podčiarkol aj priestorový problém individuálnej dopravy.
„Na cestách sme sme spomalili, ale ešte nezastali. Vo svete ale existujú krajiny, kde doprava zastala, pretože sa viac áut na cesty nezmestí.“