Zdieľajú sa bicykle, budú aj motorky

Na zdieľané bicykle sme si už v mestách zvykli. Zdieľať sa budú čo nevidieť aj motorky. O inteligentných riešeniach spoločnosti Antik Telecom & Technology v oblasti mobility hovoríme s riaditeľom rozvoja Petrom Blaasom.

Mestské skútre a bicykle. Čo nevidieť, stanú sa bežnou výbavou miest.Mestské skútre a bicykle. Čo nevidieť, stanú sa bežnou výbavou miest. (Zdroj: Daniel Stehlík)

Stanú sa zdieľané vozidlá súčasťou integrovanej dopravy? Čaká nás požičiavanie áut namiesto ich vlastnenia? Ako budú fungovať letiská v Poprade, na Sliači či v Žiline?

Aj tieto témy rozoberala nedávna medzinárodná konferencia o doprave Cesta bez hraníc, ktorej týždenníky MY venujú v aktuálnom vydaní mimoriadnu prílohu.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Jedna z tém patrila na konferencii aj Petrovi Blaasovi.

Ako ste sa posunuli od poskytovateľa telekomunikačných služieb k riešeniam na zlepšenie mobility?

- Telekomunikačné služby poskytujeme v tridsiatich regiónoch. Cítime sa symbolicky občanmi miest a obcí. A práve ľudí v slovenských regiónoch trápi najviac doprava. Naša spoločnosť má kapacity, ktoré sa týkajú výroby a vývoja elektrotechnických zariadení. Inšpirovali sme sa v oblasti mobility v Číne, lebo tam to dnes robia najlepšie. Priniesli sme niektoré funkčné systémy z najväčšieho trhu a upravili ich pre slovenské podmienky.

SkryťVypnúť reklamu

V spoločnosti Antik riešime, ako sa dostať rýchlejšie a pohodlnejšie do práce. Začali sme s bikesharingom, požičiavame mechanické bicykle. Ale rozhodli sme sa, že zdieľanie bicyklov urobíme inak, to znamená bezstanoviskovým systémom. Cyklista si nemusí vyzdvihnúť a vrátiť bicykel na pevnom stanovišti. Pomocou aplikácie nájde najbližší bicykel a vráti ho kdekoľvek, kde potrebuje ukončiť jazdu. Výhoda je v tom, že motivuje ľudí používať bicykel na kratšie vzdialenosti, napríklad z domu na zastávku mestskej hromadnej dopravy, čím podporuje verejnú dopravu.

Systém ste na jar spustili v Košiciach. Kde všade ste bikesharing odvtedy rozšírili?

- Od mája sme spustili komerčnú prevádzku s asi 500 bicyklami v Košiciach. V lete sme rozšírili systém do Trebišova, Popradu a Moldavy nad Bodvou.

Už máte účet? Prihláste sa.
Dočítajte tento článok s predplatným MYregiony.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 5 € každý mesiac.
Pošlite SMS s textom C66VH na číslo 8787.
Zaplatením potvrdíte oboznámenie sa s VOP a Zásadami OOÚ.
Najobľúbenejšie
Prémium bez reklamy
2 ,00 / týždenne
Prémium
1 ,50 / týždenne
Štandard
1 ,00 / týždenne
Ak nebudete s predplatným SME.sk spokojný, môžete ho kedykoľvek zrušiť.
SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na My Regióny

Komerčné články

  1. Ako často treba čistiť fasádu? Niektoré si vystačia samy
  2. Veda je pre Jaroslava Ferenca spôsob, ako zužitkovať kreativitu
  3. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete?
  4. Letný literárny výber vložený v denníkoch SME a Korzár
  5. Sviatočný Devín otvárame pre všetkých
  6. Nízke úspory a dôchodky? Tieto 3 faktory ovplyvnia Slovensko
  7. Črevné problémy, pohlavné choroby či poškodenie kože
  8. Hotely Falkensteiner: Letný raj na chorvátskom pobreží
  1. Letný literárny výber vložený v denníkoch SME a Korzár
  2. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete?
  3. Sviatočný Devín otvárame pre všetkých
  4. Nízke úspory a dôchodky? Tieto 3 faktory ovplyvnia Slovensko
  5. Črevné problémy, pohlavné choroby či poškodenie kože
  6. Lesopark Hlboké slávnostne otvára svoje brány
  7. Veda je pre Jaroslava Ferenca spôsob, ako zužitkovať kreativitu
  8. McDonald’s otvoril svoju prvú reštauráciu v Spišskej Novej Vsi
  1. Čo môže spôsobiť minúta navyše pri pražení kávy? 8 014
  2. Hotely Falkensteiner: Letný raj na chorvátskom pobreží 6 621
  3. Ako často treba čistiť fasádu? Niektoré si vystačia samy 6 304
  4. Črevné problémy, pohlavné choroby či poškodenie kože 6 089
  5. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete? 5 094
  6. Nízke úspory a dôchodky? Tieto 3 faktory ovplyvnia Slovensko 3 860
  7. Sviatočný Devín otvárame pre všetkých 2 705
  8. Nový symbol Bratislavy je hotový. Pozreli sme sa, ako vyzerá 2 152
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy z SME | MY regióny - správy

Počas obnovy budú zastávky dočasne premiestnené.


TASR

Ide o špeciálne plávajúce vodné platformy.


TASR

Nepremávajú spoje, ktoré sú prioritne využívané na prepravu žiakov a študentov do škôl.


TASR
Ilustračné foto.

Vyšetrovateľom bol spracovaný podnet na jeho väzobné stíhanie, ktorému sudca vyhovel.


TASR
  1. Jozef Sitko: Domovina strachu a mamonu? (3.)
  2. Ľubomír Maretta: Die Bank
  3. Peter Gregor: Project Gregus - Purple Sky Beloved
  4. Otilia Horrocks: Agent 00F: Spis „Záhadná evaporácia“ / fikcia a fejtón v jednom/
  5. Pavol Kéri: ČSOB Maratón - 20 rokov
  6. Tomáš Kiebel: AI rubrika: Doba promptová, alebo víťaz je ten čo má predstavivosť
  7. Lukáš Čelinák: Ficova neutralita a jej (ne)výhody v kontexte vojny na Ukrajine
  8. Dávid Polák: Ako Československé stíhačky zachránili Izrael
  1. Radko Mačuha: Viete na čom jazdí Šimečka? 14 030
  2. Janka Bittó Cigániková: Cirkev na gynekológii? Žiaľ, Cigániková nepreháňala 12 891
  3. Radko Mačuha: Je to také Smerácke. 7 911
  4. Radko Mačuha: Auto pre ministerku Šimkovičovú. 4 850
  5. Richard Lunter: Za 30 rokov vznikli na Slovensku "tri nové Bratislavy" 4 096
  6. Věra Tepličková: Tri čisté okresy? Volám po vyvodení zodpovednosti! 3 941
  7. Vladimír Bojničan: Z Devína sa stáva festival kléro-fašistických príšer 3 635
  8. Radko Mačuha: Prezident bol v SNG podporiť kolabujúci rezort Šimkovičovej 3 367
  1. Roman Kebísek: Britka objavila hrob Adele Harms, modelky maliara Schieleho
  2. Věra Tepličková: Čím väčšia škola, tým lepšie výsledky...
  3. Radko Mačuha: Auto pre ministerku Šimkovičovú.
  4. Věra Tepličková: Šok v Martine alebo Alimachalala a 40 lúpežníkov(voľné pokračovanie Šoku v Levoči a Šoku v Bratislave)
  5. Radko Mačuha: Prezident bol v SNG podporiť kolabujúci rezort Šimkovičovej
  6. Věra Tepličková: Tri čisté okresy? Volám po vyvodení zodpovednosti!
  7. Marcel Rebro: Dnipro v slzách: Keď sa deti stávajú terčom
  8. Radko Mačuha: Je to také Smerácke.
  1. Jozef Sitko: Domovina strachu a mamonu? (3.)
  2. Ľubomír Maretta: Die Bank
  3. Peter Gregor: Project Gregus - Purple Sky Beloved
  4. Otilia Horrocks: Agent 00F: Spis „Záhadná evaporácia“ / fikcia a fejtón v jednom/
  5. Pavol Kéri: ČSOB Maratón - 20 rokov
  6. Tomáš Kiebel: AI rubrika: Doba promptová, alebo víťaz je ten čo má predstavivosť
  7. Lukáš Čelinák: Ficova neutralita a jej (ne)výhody v kontexte vojny na Ukrajine
  8. Dávid Polák: Ako Československé stíhačky zachránili Izrael
  1. Radko Mačuha: Viete na čom jazdí Šimečka? 14 030
  2. Janka Bittó Cigániková: Cirkev na gynekológii? Žiaľ, Cigániková nepreháňala 12 891
  3. Radko Mačuha: Je to také Smerácke. 7 911
  4. Radko Mačuha: Auto pre ministerku Šimkovičovú. 4 850
  5. Richard Lunter: Za 30 rokov vznikli na Slovensku "tri nové Bratislavy" 4 096
  6. Věra Tepličková: Tri čisté okresy? Volám po vyvodení zodpovednosti! 3 941
  7. Vladimír Bojničan: Z Devína sa stáva festival kléro-fašistických príšer 3 635
  8. Radko Mačuha: Prezident bol v SNG podporiť kolabujúci rezort Šimkovičovej 3 367
  1. Roman Kebísek: Britka objavila hrob Adele Harms, modelky maliara Schieleho
  2. Věra Tepličková: Čím väčšia škola, tým lepšie výsledky...
  3. Radko Mačuha: Auto pre ministerku Šimkovičovú.
  4. Věra Tepličková: Šok v Martine alebo Alimachalala a 40 lúpežníkov(voľné pokračovanie Šoku v Levoči a Šoku v Bratislave)
  5. Radko Mačuha: Prezident bol v SNG podporiť kolabujúci rezort Šimkovičovej
  6. Věra Tepličková: Tri čisté okresy? Volám po vyvodení zodpovednosti!
  7. Marcel Rebro: Dnipro v slzách: Keď sa deti stávajú terčom
  8. Radko Mačuha: Je to také Smerácke.
SkryťZatvoriť reklamu