Utorok, 15. október, 2019 | Meniny má Terézia

Najpodstatnejšie je, koho k nám lietadlá dovezú

Martin Sedlacký, rodák z Vranova nad Topľou, zachránil krachujúce lotyšské aerolínie, dnes je Air Baltic špičkovou leteckou spoločnosťou a on jej prevádzkovým riaditeľom a členom predstavenstva.

Martin Sedlacký na konferencii o doprave v Žiline.Martin Sedlacký na konferencii o doprave v Žiline.(Zdroj: Martin Ondrejka)

Stanú sa zdieľané vozidlá súčasťou integrovanej dopravy? Čaká nás požičiavanie áut namiesto ich vlastnenia? Ako budú fungovať letiská v Poprade, na Sliači či v Žiline?

Aj tieto témy rozoberala nedávna medzinárodná konferencia o doprave Cesta bez hraníc, ktorej týždenníky MY venujú v aktuálnom vydaní mimoriadnu prílohu.

Na konferencii s príspevkom vystúpil aj Martin Sedlacký, člen predstavenstva leteckej spoločnosti Air Baltic Riga.

Slovenský problém nie je podľa Martina Sedlackého v letiskách, ale na vyšších úrovniach. Samotné letiskové spoločnosti sa môžu akokoľvek snažiť, bez jasných pravidiel, ktoré určí ministerstvo dopravy spolu s inštitúciami zodpovednými za cestovný ruch, si neporadia.

Článok pokračuje pod video reklamou

„Rozhodnutie len zaviesť nejakú aerolinku nie je úplne správne. Najprv si treba povedať, čo chceme letecky spojiť a prečo, zadefinovať turistické linky a biznis linky, stanoviť, že chceme napojiť Žilinu a Poprad na turistov z Ruska, Izraela, Stredného a Blízkeho východu, ktorí by mohli k nám prísť, stráviť týždeň v hoteli či kúpeľoch, minúť tisíc eur na nejakú služby. Profit z toho budú mať nielen poskytovatelia služieb, ale aj štát z daní a odvodov. Zároveň treba komfortne a s dobrou frekvenciou napojiť región letecky na podnikateľské centrá v Európe, aby sa biznis rozvinul aj u nás. Aká spoločnosť bude lietať, je sekundárna otázka.“

Air Baltic vybaví ročne 1,8 milióna cestujúcich, lieta 76 destinácií, okrem Rigy už aj z Talinu a Vilnusu. Ako načrtol Sedlacký, letecká spoločnosť ovplyvňuje štátny HDP platením daní, odvodov, vytvorila množstvo pracovných miest. Podstatne výraznejší dopad na HDP má však turizmus a biznis, ktorý odštartovala a udržiava.

Inzercia - Tlačové správy

  1. Emília Jányová Lopušníková: Nebojte sa, updatujte sa!
  2. Aj s SUV môžete jazdiť ekologicky a ekonomicky
  3. Nový Ružinov: Skutočný rozvoj ešte len príde
  4. Čo na aute vymyslela žena a čo výrobca telefónov?
  5. 5 rád Ľudmily Kolesárovej, ako napísať projekt a získať grant
  6. Vysokoškoláci zarobia už o 587 eur viac ako stredoškoláci
  7. Týmto trikom sa dajú v aute umiestniť tri autosedačky
  8. Tieto signály prezradia nesprávne zateplenie strechy
  9. Podnikateľský úver, s ktorým ušetríte
  10. Lidl je odteraz všade! Vitajte v Lidl e-shope
  1. Zľavnené študentské lístky na dopravu s ISIC už aj cez mobil
  2. Lidl je odteraz všade! Vitajte v Lidl e-shope
  3. Kto vyhrá súboj medzi prírodnými a syntetickými diamantmi?
  4. Otvorenie nového sídla DELTA sprevádzala virtuálna realita
  5. Podnikateľský úver, s ktorým ušetríte
  6. Limitovaná ponuka: balík SME.sk + DIGI GO so zľavou až 52 %
  7. Výskumný park v Rakúsku zistil, ako sa býva najzdravšie
  8. Nestarnú, ale dozrievajú
  9. Nový Ružinov: Skutočný rozvoj ešte len príde
  10. Emília Jányová Lopušníková: Nebojte sa, updatujte sa!
  1. Čo všetko dnes majú deti v mobiloch? Boli by ste prekvapení 13 847
  2. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji 12 857
  3. Luxusný hybrid za 22 900 eur. Nadpriemerný už v základnej výbave 12 228
  4. Čo na aute vymyslela žena a čo výrobca telefónov? 12 178
  5. Vysokoškoláci zarobia už o 587 eur viac ako stredoškoláci 9 891
  6. Týmto trikom sa dajú v aute umiestniť tri autosedačky 9 547
  7. Vyrába koláče pre celiatikov. Najobľúbenejšie zákusky prekvapia 9 152
  8. 5 rád Ľudmily Kolesárovej, ako napísať projekt a získať grant 8 612
  9. Na hrúbke záleží. Aj dva centimetre rozhodujú 7 110
  10. Lidl je odteraz všade! Vitajte v Lidl e-shope 6 909

Vybrali SME

Hlavné správy z SME | MY regióny - správy

FOTO+VIDEO: Obnovený podchod na Sihoť žiari najmä po zotmení

Mesto stálo skrášlenie podchodu 15-tisíc eur.

Podchod na Sihoť.

"Bane na hornej Nitre by nemali zatvárať, ale inovovať," hovorí bývalý banský výskumník

Jaroslav Barabáš unikol v baniach už dvakrát smrti, no aj napriek tomu na ne nezanevrel. Ako tvrdí, v porovnaní s elektrárňami, ktoré spaľujú uhlie, sú väčšími znečisťovateľmi ovzdušia autá a tisícky lietadiel.

Jaroslav Barabáš.
Sládok Ján Píry.

Vybrali SME