Utorok, 15. október, 2019 | Meniny má Terézia
KOMERČNÝ ČLÁNOK

BUDAMAR GROUP investovala milióny eur do nákupu špičkových rušňov

Vozový park najväčšej zasielateľskej a logistickej skupiny v strednej a východnej Európe sa rozšíril o päť viacsystémových rušňov Vectron, vyrobených spoločnosťou Siemens.

„Chceme sa rozvíjať a chceme aj naďalej investovať. Po tom, čo sme v Čiernej nad Tisou zrealizovali projekt, ktorý nemá v Európe obdobu, a ktorý východu Slovenska zabezpečil najmodernejší prekládkový komplex hromadných substrátov zo širokorozchodných vozňov v Európe, rozhodli sme sa investovať do nákupu rušňov. Pre našu skupinu ide o logický krok,“ vyhlásil Peter Malec, predseda Predstavenstva BUDAMAR LOGISTICS. Skupina investovala do budovania flotily zhruba 20 miliónov eur – keďže hodnota jedného rušňa je štyri milióny eur.

Kým doteraz si skupinaBUDAMAR GROUP, do ktorej portfólia sa radia významné spoločnosti ako železniční dopravcovia LOKORAIL, CENTRAL RAILWAYS a INTER CARGO, spoločnosť Slovenská plavba a prístavy, operátor prekládkového terminálu Bulk Transshipment Slovakia či opravovne vozňov ŽOS Vrútky a výrobca vozňov Tatravagónka, rušne prenajímala, momentálne vlastní to najmodernejšie, čo sa v Európe vyrába.

„Ide o rušne, ktoré zaisťujú rýchlu a ekonomickú dopravu. Ich zásadnou výhodou je, že odpadá neefektívna výmena rušňov na hraniciach jednotlivých štátov. Naše Siemens Vectron sú schopné prevádzky vo viacerých európskych krajinách, napríklad v Nemecku, Rakúsku, Poľsku, Maďarsku, Česku, Rumunsku, Slovinsku, Chorvátsku, ako aj na Slovensku, čo staršie lokomotívy neumožňovali ,“ objasňuje Ľubomír Loy, člen Predstavenstva BUDAMAR LOGISTICS. A ako ďalej dopĺňa, „vlastníctvo Siemens Vectron je v portfóliu slovenských železničných spoločností vzácnosťou.“

Vectrony oficiálne vlastní Slovenská plavba a prísta vy s tým, že ďalšie spoločnosti zBUDAMAR GROUP si ich budú od nej prenajímať. „Aktuálne rokujeme so Siemensom aj o nákupe ďalších rušňov, nateraz však detaily nebudem konkretizovať,“ dodáva Peter Malec.

O BUDAMAR GROUP

Slovenská skupina bola založená v roku 2002. Zaoberá sa medzinárodným zasielateľstvom a logistikou, pričom na trhu strednej a východnej Európy má vedúcu pozíciu. Do portfólia BUDAMAR GROUP sa radia významné spoločnosti ako medzinárodný zasielateľ BUDAMAR LOGISTICS, ďalej železniční dopravcovia LOKORAIL, CENTRAL RAILWAYS a INTER CARGO, spoločnosť Slovenská plavba a prístavy, operátor prekládkového terminálu Bulk Transshipment Slovakia či opravovne vozňov ŽOS Vrútky a výrobca vozňov Tatravagónka. Väčšina zákazníkov skupiny sú priemyselné podniky, ktoré pôsobia mimo Slovenskej republiky, najmä v Česku, Poľsku, Maďarsku a Rakúsku. BUDAMAR GROUP ponúka služby v železničnej, cestnej, riečnej, námornej, multimodálnej a intermodálnej preprave, zaoberá sa tiež colno-deklaračnými službami, skladovaním a komplexným poradenstvom. V súčasnosti spolu s dcérskymi a so sesterskými firmami zamestnáva vyše 4 500 ľudí.

Inzercia - Tlačové správy

  1. 5 rád Ľudmily Kolesárovej, ako napísať projekt a získať grant
  2. Vysokoškoláci zarobia už o 587 eur viac ako stredoškoláci
  3. Týmto trikom sa dajú v aute umiestniť tri autosedačky
  4. Tieto signály prezradia nesprávne zateplenie strechy
  5. Podnikateľský úver, s ktorým ušetríte
  6. Emília Jányová Lopušníková: Nebojte sa, updatujte sa!
  7. Nový Ružinov: Skutočný rozvoj ešte len príde
  8. Aj s SUV môžete jazdiť ekologicky a ekonomicky
  9. Čo na aute vymyslela žena a čo výrobca telefónov?
  10. Lidl je odteraz všade! Vitajte v Lidl e-shope
  1. Zľavnené študentské lístky na dopravu s ISIC už aj cez mobil
  2. Lidl je odteraz všade! Vitajte v Lidl e-shope
  3. Kto vyhrá súboj medzi prírodnými a syntetickými diamantmi?
  4. Otvorenie nového sídla DELTA sprevádzala virtuálna realita
  5. Podnikateľský úver, s ktorým ušetríte
  6. Limitovaná ponuka: balík SME.sk + DIGI GO so zľavou až 52 %
  7. Výskumný park v Rakúsku zistil, ako sa býva najzdravšie
  8. Nestarnú, ale dozrievajú
  9. Nový Ružinov: Skutočný rozvoj ešte len príde
  10. Emília Jányová Lopušníková: Nebojte sa, updatujte sa!
  1. Čo všetko dnes majú deti v mobiloch? Boli by ste prekvapení 13 847
  2. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji 12 857
  3. Luxusný hybrid za 22 900 eur. Nadpriemerný už v základnej výbave 12 228
  4. Čo na aute vymyslela žena a čo výrobca telefónov? 12 178
  5. Vysokoškoláci zarobia už o 587 eur viac ako stredoškoláci 9 891
  6. Týmto trikom sa dajú v aute umiestniť tri autosedačky 9 547
  7. Vyrába koláče pre celiatikov. Najobľúbenejšie zákusky prekvapia 9 152
  8. 5 rád Ľudmily Kolesárovej, ako napísať projekt a získať grant 8 612
  9. Na hrúbke záleží. Aj dva centimetre rozhodujú 7 110
  10. Lidl je odteraz všade! Vitajte v Lidl e-shope 6 909

Vybrali SME

Hlavné správy z SME | MY regióny - správy

FOTO+VIDEO: Obnovený podchod na Sihoť žiari najmä po zotmení

Mesto stálo skrášlenie podchodu 15-tisíc eur.

Podchod na Sihoť.

"Bane na hornej Nitre by nemali zatvárať, ale inovovať," hovorí bývalý banský výskumník

Jaroslav Barabáš unikol v baniach už dvakrát smrti, no aj napriek tomu na ne nezanevrel. Ako tvrdí, v porovnaní s elektrárňami, ktoré spaľujú uhlie, sú väčšími znečisťovateľmi ovzdušia autá a tisícky lietadiel.

Jaroslav Barabáš.
Sládok Ján Píry.

Vybrali SME