Streda, 29. jún, 2022 | Meniny má Peter, Pavol, Petra

BUDAMAR GROUP investovala milióny eur do nákupu špičkových rušňov

Vozový park najväčšej zasielateľskej a logistickej skupiny v strednej a východnej Európe sa rozšíril o päť viacsystémových rušňov Vectron, vyrobených spoločnosťou Siemens.

„Chceme sa rozvíjať a chceme aj naďalej investovať. Po tom, čo sme v Čiernej nad Tisou zrealizovali projekt, ktorý nemá v Európe obdobu, a ktorý východu Slovenska zabezpečil najmodernejší prekládkový komplex hromadných substrátov zo širokorozchodných vozňov v Európe, rozhodli sme sa investovať do nákupu rušňov. Pre našu skupinu ide o logický krok,“ vyhlásil Peter Malec, predseda Predstavenstva BUDAMAR LOGISTICS. Skupina investovala do budovania flotily zhruba 20 miliónov eur – keďže hodnota jedného rušňa je štyri milióny eur.

Kým doteraz si skupinaBUDAMAR GROUP, do ktorej portfólia sa radia významné spoločnosti ako železniční dopravcovia LOKORAIL, CENTRAL RAILWAYS a INTER CARGO, spoločnosť Slovenská plavba a prístavy, operátor prekládkového terminálu Bulk Transshipment Slovakia či opravovne vozňov ŽOS Vrútky a výrobca vozňov Tatravagónka, rušne prenajímala, momentálne vlastní to najmodernejšie, čo sa v Európe vyrába.

„Ide o rušne, ktoré zaisťujú rýchlu a ekonomickú dopravu. Ich zásadnou výhodou je, že odpadá neefektívna výmena rušňov na hraniciach jednotlivých štátov. Naše Siemens Vectron sú schopné prevádzky vo viacerých európskych krajinách, napríklad v Nemecku, Rakúsku, Poľsku, Maďarsku, Česku, Rumunsku, Slovinsku, Chorvátsku, ako aj na Slovensku, čo staršie lokomotívy neumožňovali ,“ objasňuje Ľubomír Loy, člen Predstavenstva BUDAMAR LOGISTICS. A ako ďalej dopĺňa, „vlastníctvo Siemens Vectron je v portfóliu slovenských železničných spoločností vzácnosťou.“

Vectrony oficiálne vlastní Slovenská plavba a prísta vy s tým, že ďalšie spoločnosti zBUDAMAR GROUP si ich budú od nej prenajímať. „Aktuálne rokujeme so Siemensom aj o nákupe ďalších rušňov, nateraz však detaily nebudem konkretizovať,“ dodáva Peter Malec.

O BUDAMAR GROUP

Slovenská skupina bola založená v roku 2002. Zaoberá sa medzinárodným zasielateľstvom a logistikou, pričom na trhu strednej a východnej Európy má vedúcu pozíciu. Do portfólia BUDAMAR GROUP sa radia významné spoločnosti ako medzinárodný zasielateľ BUDAMAR LOGISTICS, ďalej železniční dopravcovia LOKORAIL, CENTRAL RAILWAYS a INTER CARGO, spoločnosť Slovenská plavba a prístavy, operátor prekládkového terminálu Bulk Transshipment Slovakia či opravovne vozňov ŽOS Vrútky a výrobca vozňov Tatravagónka. Väčšina zákazníkov skupiny sú priemyselné podniky, ktoré pôsobia mimo Slovenskej republiky, najmä v Česku, Poľsku, Maďarsku a Rakúsku. BUDAMAR GROUP ponúka služby v železničnej, cestnej, riečnej, námornej, multimodálnej a intermodálnej preprave, zaoberá sa tiež colno-deklaračnými službami, skladovaním a komplexným poradenstvom. V súčasnosti spolu s dcérskymi a so sesterskými firmami zamestnáva vyše 4 500 ľudí.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na My Regióny

Inzercia - Tlačové správy

  1. Plyn v doprave môže byť medzičlánkom k nízkoemisnej budúcnosti
  2. Na čo nezabudnúť, ak plánujete na leto malé i väčšie výlety
  3. Večer stál chlieb dvojnásobok ako ráno. Ako hyperinflácia pripravila ľudí o úspory?
  4. Špičková starostlivosť aj pre detských pacientov
  5. Spoločnosť Mars inšpiruje: Lepší svet pre domácich miláčikov
  6. Slovenské oplátky ocenil aj svet. Receptúru pozná jeden človek
  7. Leto v Čechách a na Morave: Tipy na výlety v susednej krajine
  8. Danube InGrid zvyšuje energetickú stabilitu aj v Bratislave
  1. Študenti spoznali nové výrobné trendy v Schaeffler Skalica
  2. Špičková starostlivosť aj pre detských pacientov
  3. Na čo nezabudnúť, ak plánujete na leto malé i väčšie výlety
  4. Leto v Čechách a na Morave: Tipy na výlety v susednej krajine
  5. Spoločnosť Mars inšpiruje: Lepší svet pre domácich miláčikov
  6. Slovenské oplátky ocenil aj svet. Receptúru pozná jeden človek
  7. Modernizácia VÚSCH rozšíri a skvalitní zdravotnú starostlivosť
  8. Danube InGrid zvyšuje stabilitu elektrizačnej sústavy
  1. Štyri veci, vďaka ktorým lepšie zvládnete infláciu 11 207
  2. Djerba: odlišná príchuť dovolenky v Tunisku 8 359
  3. Analytik Horňák: Niektorí výrobcovia budú musieť znížiť ceny 4 901
  4. Toto sú výhody, ktoré majú prémioví predplatitelia na SME.sk 3 956
  5. Čítajte odomknuté články na mobile, počítači a aj v tablete 3 756
  6. Slovenské oplátky ocenil aj svet. Receptúru pozná jeden človek 3 280
  7. Vyhrajte letnú dovolenku s víkendovým vydaním denníka SME 3 153
  8. Leto v Čechách a na Morave: Tipy na výlety v susednej krajine 2 168
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy z SME | MY regióny - správy

Na mieste tragédie.

Priehradu ešte len napúšťajú po rozsiahlej rekonštrukcii. Je mimo prevádzky.


17 h
Becík ohlásil kandidatúru pred župným domom.

Becíkovi záleží na tom, aby sa každá rodina zdravo stravovala. Slovenské potraviny by podľa neho mali byť dominantné v každej domácnosti.


12 h
Branné cvičenie v Prievidzi.

Cvičenia by sa mali rozšíriť po Slovensku.


28. jún
Porozhadzované elektrokolobežky rieši aj Mestská polícia Martin.

Mestská polícia zatiaľ nezasiahla, chýba oficiálny podnet.


17 h

Blogy SME

  1. Vladimír Krátky: Šialenstvo raketové vs. šialenstvá iné ?
  2. Tomáš Jacko: Mala by sa prezidentka stretávať s extrémistami?
  3. Vanda Tuchyňová: Svedectvo byváleho krajského predsedu OĽANO v Žiline
  4. Irena Šimuneková: Trenčiansky luh a okolie
  5. Martina Paulenová: Narodeninový darček
  6. Marek Brenčič: Ukrajine prajem, aby bežala úspešný maratón
  7. Janka Bittó Cigániková: Takto by sme nemocnice (nie len) z plánu obnovy riešili my
  8. Vladimír Krátky: Kam sa hrabe Wiener šniceľ na naše bryndzáky !
  1. Soňa Bulbeck: Ako šklbú turistov inde... 10 473
  2. Jiří Ščobák: Ruské straty budú o 20 000 mŕtvych vyššie, než uvádza Ukrajina (analýza situácie na bojisku) 7 138
  3. Věra Tepličková: Igi zasa ukazuje figy alebo O tom, ako sa Edo unáhlil 5 765
  4. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť IVa) 4 247
  5. Jozef Černek: Turecko, letecky s dvomi deťmi, časť prvá - cesta tam 3 955
  6. Tomáš Jacko: Keď upratovačka zarába viac než univerzitný profesor 3 568
  7. Miroslav Lukáč: Kto je ešte dnes rusofil, potrebuje odbornú pomoc. 3 201
  8. Andrej Kiska: Pomôžme Cigánom dostať sa tam, kam tak mnohí chcú. 3 028
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 42. - Arktída - Príbeh havárie vzducholode Italia podľa priameho účastníka Běhounka
  2. Lívia Hlavačková: Týždenne zjete jednu kreditku v podobe mikroplastov
  3. Jiří Ščobák: Ruské straty budú o 20 000 mŕtvych vyššie, než uvádza Ukrajina (analýza situácie na bojisku)
  4. Jiří Ščobák: Bude Ukrajina po vojne prosperovať? A my s ňou?
  5. Monika Nagyova: Nebyť matkou je úžasné
  6. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 41. - Arktída - Roald Amundsen, Umberto Nobile a Expedícia Norge - 1926
  7. Jiří Ščobák: Skepsia okolo kryptomien: Ktoré kryptomeny naozaj nie sú pre začiatočníkov?
  8. Jiří Ščobák: Mentální cvičení: Určení rizikových bodů a možných tras ruského postupu na Ukrajině

Blogy SME

  1. Vladimír Krátky: Šialenstvo raketové vs. šialenstvá iné ?
  2. Tomáš Jacko: Mala by sa prezidentka stretávať s extrémistami?
  3. Vanda Tuchyňová: Svedectvo byváleho krajského predsedu OĽANO v Žiline
  4. Irena Šimuneková: Trenčiansky luh a okolie
  5. Martina Paulenová: Narodeninový darček
  6. Marek Brenčič: Ukrajine prajem, aby bežala úspešný maratón
  7. Janka Bittó Cigániková: Takto by sme nemocnice (nie len) z plánu obnovy riešili my
  8. Vladimír Krátky: Kam sa hrabe Wiener šniceľ na naše bryndzáky !
  1. Soňa Bulbeck: Ako šklbú turistov inde... 10 473
  2. Jiří Ščobák: Ruské straty budú o 20 000 mŕtvych vyššie, než uvádza Ukrajina (analýza situácie na bojisku) 7 138
  3. Věra Tepličková: Igi zasa ukazuje figy alebo O tom, ako sa Edo unáhlil 5 765
  4. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť IVa) 4 247
  5. Jozef Černek: Turecko, letecky s dvomi deťmi, časť prvá - cesta tam 3 955
  6. Tomáš Jacko: Keď upratovačka zarába viac než univerzitný profesor 3 568
  7. Miroslav Lukáč: Kto je ešte dnes rusofil, potrebuje odbornú pomoc. 3 201
  8. Andrej Kiska: Pomôžme Cigánom dostať sa tam, kam tak mnohí chcú. 3 028
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 42. - Arktída - Príbeh havárie vzducholode Italia podľa priameho účastníka Běhounka
  2. Lívia Hlavačková: Týždenne zjete jednu kreditku v podobe mikroplastov
  3. Jiří Ščobák: Ruské straty budú o 20 000 mŕtvych vyššie, než uvádza Ukrajina (analýza situácie na bojisku)
  4. Jiří Ščobák: Bude Ukrajina po vojne prosperovať? A my s ňou?
  5. Monika Nagyova: Nebyť matkou je úžasné
  6. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 41. - Arktída - Roald Amundsen, Umberto Nobile a Expedícia Norge - 1926
  7. Jiří Ščobák: Skepsia okolo kryptomien: Ktoré kryptomeny naozaj nie sú pre začiatočníkov?
  8. Jiří Ščobák: Mentální cvičení: Určení rizikových bodů a možných tras ruského postupu na Ukrajině
SkryťZatvoriť reklamu