BUDAMAR GROUP investovala milióny eur do nákupu špičkových rušňov

Vozový park najväčšej zasielateľskej a logistickej skupiny v strednej a východnej Európe sa rozšíril o päť viacsystémových rušňov Vectron, vyrobených spoločnosťou Siemens.

„Chceme sa rozvíjať a chceme aj naďalej investovať. Po tom, čo sme v Čiernej nad Tisou zrealizovali projekt, ktorý nemá v Európe obdobu, a ktorý východu Slovenska zabezpečil najmodernejší prekládkový komplex hromadných substrátov zo širokorozchodných vozňov v Európe, rozhodli sme sa investovať do nákupu rušňov. Pre našu skupinu ide o logický krok,“ vyhlásil Peter Malec, predseda Predstavenstva BUDAMAR LOGISTICS. Skupina investovala do budovania flotily zhruba 20 miliónov eur – keďže hodnota jedného rušňa je štyri milióny eur.

Kým doteraz si skupinaBUDAMAR GROUP, do ktorej portfólia sa radia významné spoločnosti ako železniční dopravcovia LOKORAIL, CENTRAL RAILWAYS a INTER CARGO, spoločnosť Slovenská plavba a prístavy, operátor prekládkového terminálu Bulk Transshipment Slovakia či opravovne vozňov ŽOS Vrútky a výrobca vozňov Tatravagónka, rušne prenajímala, momentálne vlastní to najmodernejšie, čo sa v Európe vyrába.

„Ide o rušne, ktoré zaisťujú rýchlu a ekonomickú dopravu. Ich zásadnou výhodou je, že odpadá neefektívna výmena rušňov na hraniciach jednotlivých štátov. Naše Siemens Vectron sú schopné prevádzky vo viacerých európskych krajinách, napríklad v Nemecku, Rakúsku, Poľsku, Maďarsku, Česku, Rumunsku, Slovinsku, Chorvátsku, ako aj na Slovensku, čo staršie lokomotívy neumožňovali ,“ objasňuje Ľubomír Loy, člen Predstavenstva BUDAMAR LOGISTICS. A ako ďalej dopĺňa, „vlastníctvo Siemens Vectron je v portfóliu slovenských železničných spoločností vzácnosťou.“

Vectrony oficiálne vlastní Slovenská plavba a prísta vy s tým, že ďalšie spoločnosti zBUDAMAR GROUP si ich budú od nej prenajímať. „Aktuálne rokujeme so Siemensom aj o nákupe ďalších rušňov, nateraz však detaily nebudem konkretizovať,“ dodáva Peter Malec.

O BUDAMAR GROUP

Slovenská skupina bola založená v roku 2002. Zaoberá sa medzinárodným zasielateľstvom a logistikou, pričom na trhu strednej a východnej Európy má vedúcu pozíciu. Do portfólia BUDAMAR GROUP sa radia významné spoločnosti ako medzinárodný zasielateľ BUDAMAR LOGISTICS, ďalej železniční dopravcovia LOKORAIL, CENTRAL RAILWAYS a INTER CARGO, spoločnosť Slovenská plavba a prístavy, operátor prekládkového terminálu Bulk Transshipment Slovakia či opravovne vozňov ŽOS Vrútky a výrobca vozňov Tatravagónka. Väčšina zákazníkov skupiny sú priemyselné podniky, ktoré pôsobia mimo Slovenskej republiky, najmä v Česku, Poľsku, Maďarsku a Rakúsku. BUDAMAR GROUP ponúka služby v železničnej, cestnej, riečnej, námornej, multimodálnej a intermodálnej preprave, zaoberá sa tiež colno-deklaračnými službami, skladovaním a komplexným poradenstvom. V súčasnosti spolu s dcérskymi a so sesterskými firmami zamestnáva vyše 4 500 ľudí.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na My Regióny

Komerčné články

  1. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby
  2. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo
  3. Za dovolenkové škody vyplatila Allianz o 41 percent viac
  4. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  5. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta
  6. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete?
  7. Letný literárny výber vložený v denníkoch SME a Korzár
  8. Sviatočný Devín otvárame pre všetkých
  1. Stanovisko LESY Slovenskej republiky, š. p.
  2. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby
  3. Apartmány pri mori nie sú len pre smerákov. Kde nájdete lacné?
  4. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo
  5. Za dovolenkové škody vyplatila Allianz o 41 percent viac
  6. Takto má vyzerať dostupný biznis notebook
  7. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  8. Tajomstvo najšťastnejších krajín sveta
  1. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby 9 807
  2. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete? 4 588
  3. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto? 4 037
  4. Črevné problémy, pohlavné choroby či poškodenie kože 3 559
  5. Apartmány pri mori nie sú len pre smerákov. Kde nájdete lacné? 3 439
  6. Ako často treba čistiť fasádu? Niektoré si vystačia samy 2 772
  7. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo 2 237
  8. Nízke úspory a dôchodky? Tieto 3 faktory ovplyvnia Slovensko 2 224
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Tomáš Hrubý: Papier, nie baliace hlášky
  2. Anton Kovalčík: Holokaust a islamské krajiny - prvá časť.
  3. Rado Surovka: Do psej matere, takto sa má šetriť !
  4. Jozef Stasík: Ak demokracia nedokáže zabezpečiť ľuďom dôstojný život, zákonite prehrá
  5. Pavol Burda: Neutralita, ako ekvivalent pozývacieho listu
  6. Elena Antalová: Pamodaj šťastia, lavička
  7. Anna Miľanová: Moje kompozície z jarnej prechádzky...
  8. Adam Mokráň: Civilizovaní barbari
  1. Ivan Čáni: Všetci držme huby a nechajme Roberta Fica pracovať! Lebo len on JEDINÝ vie, čo je najlepšie. 27 034
  2. Janka Bittó Cigániková: Cirkev na gynekológii? Žiaľ, Cigániková nepreháňala 18 908
  3. Michael Achberger: Prestaňte držať diéty! Týchto 7 návykov vám predĺžia život aj zlepšia postavu 18 185
  4. Dušan Koniar: V roku 1989 mala ČSSR 3315 vlastných tankov 10 658
  5. Janka Bittó Cigániková: Zdravotníctvo má liečiť, nie financovať cirkev 7 508
  6. Radko Mačuha: Auto pre ministerku Šimkovičovú. 6 356
  7. Vladimír Bojničan: Z Devína sa stáva festival kléro-fašistických príšer 5 078
  8. Ján Valchár: Poslušne hlásim, som doma! 4 717
  1. Radko Mačuha: Oslobodenie prichádza z Východnej.
  2. Věra Tepličková: Východná alebo Keď má orientácia na všetky štyri svetové strany trhliny
  3. Marcel Rebro: Nad Kyjivom znovu tma: keď rakety vyvracajú slovenské lži
  4. Roman Kebísek: Kuzmány, Radlinský, Štúr, Pauliny-Tóth chceli ruštinu ako spoločný jazyk Slovanov
  5. Post Bellum SK: Nicholas Winton zomrel pred desiatimi rokmi. Jeho príbeh zostáva inšpiráciou dodnes
  6. Roman Kebísek: Britka objavila hrob Adele Harms, modelky maliara Schieleho
  7. Věra Tepličková: Čím väčšia škola, tým lepšie výsledky...
  8. Radko Mačuha: Auto pre ministerku Šimkovičovú.
  1. Tomáš Hrubý: Papier, nie baliace hlášky
  2. Anton Kovalčík: Holokaust a islamské krajiny - prvá časť.
  3. Rado Surovka: Do psej matere, takto sa má šetriť !
  4. Jozef Stasík: Ak demokracia nedokáže zabezpečiť ľuďom dôstojný život, zákonite prehrá
  5. Pavol Burda: Neutralita, ako ekvivalent pozývacieho listu
  6. Elena Antalová: Pamodaj šťastia, lavička
  7. Anna Miľanová: Moje kompozície z jarnej prechádzky...
  8. Adam Mokráň: Civilizovaní barbari
  1. Ivan Čáni: Všetci držme huby a nechajme Roberta Fica pracovať! Lebo len on JEDINÝ vie, čo je najlepšie. 27 034
  2. Janka Bittó Cigániková: Cirkev na gynekológii? Žiaľ, Cigániková nepreháňala 18 908
  3. Michael Achberger: Prestaňte držať diéty! Týchto 7 návykov vám predĺžia život aj zlepšia postavu 18 185
  4. Dušan Koniar: V roku 1989 mala ČSSR 3315 vlastných tankov 10 658
  5. Janka Bittó Cigániková: Zdravotníctvo má liečiť, nie financovať cirkev 7 508
  6. Radko Mačuha: Auto pre ministerku Šimkovičovú. 6 356
  7. Vladimír Bojničan: Z Devína sa stáva festival kléro-fašistických príšer 5 078
  8. Ján Valchár: Poslušne hlásim, som doma! 4 717
  1. Radko Mačuha: Oslobodenie prichádza z Východnej.
  2. Věra Tepličková: Východná alebo Keď má orientácia na všetky štyri svetové strany trhliny
  3. Marcel Rebro: Nad Kyjivom znovu tma: keď rakety vyvracajú slovenské lži
  4. Roman Kebísek: Kuzmány, Radlinský, Štúr, Pauliny-Tóth chceli ruštinu ako spoločný jazyk Slovanov
  5. Post Bellum SK: Nicholas Winton zomrel pred desiatimi rokmi. Jeho príbeh zostáva inšpiráciou dodnes
  6. Roman Kebísek: Britka objavila hrob Adele Harms, modelky maliara Schieleho
  7. Věra Tepličková: Čím väčšia škola, tým lepšie výsledky...
  8. Radko Mačuha: Auto pre ministerku Šimkovičovú.
SkryťZatvoriť reklamu