Štvrtok, 22. október, 2020 | Meniny má SergejKrížovkyKrížovky
KOMERČNÝ ČLÁNOK

BUDAMAR GROUP investovala milióny eur do nákupu špičkových rušňov

Vozový park najväčšej zasielateľskej a logistickej skupiny v strednej a východnej Európe sa rozšíril o päť viacsystémových rušňov Vectron, vyrobených spoločnosťou Siemens.

„Chceme sa rozvíjať a chceme aj naďalej investovať. Po tom, čo sme v Čiernej nad Tisou zrealizovali projekt, ktorý nemá v Európe obdobu, a ktorý východu Slovenska zabezpečil najmodernejší prekládkový komplex hromadných substrátov zo širokorozchodných vozňov v Európe, rozhodli sme sa investovať do nákupu rušňov. Pre našu skupinu ide o logický krok,“ vyhlásil Peter Malec, predseda Predstavenstva BUDAMAR LOGISTICS. Skupina investovala do budovania flotily zhruba 20 miliónov eur – keďže hodnota jedného rušňa je štyri milióny eur.

Kým doteraz si skupinaBUDAMAR GROUP, do ktorej portfólia sa radia významné spoločnosti ako železniční dopravcovia LOKORAIL, CENTRAL RAILWAYS a INTER CARGO, spoločnosť Slovenská plavba a prístavy, operátor prekládkového terminálu Bulk Transshipment Slovakia či opravovne vozňov ŽOS Vrútky a výrobca vozňov Tatravagónka, rušne prenajímala, momentálne vlastní to najmodernejšie, čo sa v Európe vyrába.

„Ide o rušne, ktoré zaisťujú rýchlu a ekonomickú dopravu. Ich zásadnou výhodou je, že odpadá neefektívna výmena rušňov na hraniciach jednotlivých štátov. Naše Siemens Vectron sú schopné prevádzky vo viacerých európskych krajinách, napríklad v Nemecku, Rakúsku, Poľsku, Maďarsku, Česku, Rumunsku, Slovinsku, Chorvátsku, ako aj na Slovensku, čo staršie lokomotívy neumožňovali ,“ objasňuje Ľubomír Loy, člen Predstavenstva BUDAMAR LOGISTICS. A ako ďalej dopĺňa, „vlastníctvo Siemens Vectron je v portfóliu slovenských železničných spoločností vzácnosťou.“

Vectrony oficiálne vlastní Slovenská plavba a prísta vy s tým, že ďalšie spoločnosti zBUDAMAR GROUP si ich budú od nej prenajímať. „Aktuálne rokujeme so Siemensom aj o nákupe ďalších rušňov, nateraz však detaily nebudem konkretizovať,“ dodáva Peter Malec.

O BUDAMAR GROUP

Slovenská skupina bola založená v roku 2002. Zaoberá sa medzinárodným zasielateľstvom a logistikou, pričom na trhu strednej a východnej Európy má vedúcu pozíciu. Do portfólia BUDAMAR GROUP sa radia významné spoločnosti ako medzinárodný zasielateľ BUDAMAR LOGISTICS, ďalej železniční dopravcovia LOKORAIL, CENTRAL RAILWAYS a INTER CARGO, spoločnosť Slovenská plavba a prístavy, operátor prekládkového terminálu Bulk Transshipment Slovakia či opravovne vozňov ŽOS Vrútky a výrobca vozňov Tatravagónka. Väčšina zákazníkov skupiny sú priemyselné podniky, ktoré pôsobia mimo Slovenskej republiky, najmä v Česku, Poľsku, Maďarsku a Rakúsku. BUDAMAR GROUP ponúka služby v železničnej, cestnej, riečnej, námornej, multimodálnej a intermodálnej preprave, zaoberá sa tiež colno-deklaračnými službami, skladovaním a komplexným poradenstvom. V súčasnosti spolu s dcérskymi a so sesterskými firmami zamestnáva vyše 4 500 ľudí.

Skryť Vypnúť reklamu

Inzercia - Tlačové správy

  1. Na Slovensku pribúdajú nové bankomaty. Viete čo v nich vybavíte?
  2. Päť chýb pri zateplení strechy
  3. Vitajte v postapokalyptickom svete
  4. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  5. Downtown Bratislavy sa rozrastie o nový rezidenčný projekt
  6. 5 vecí, ktoré definujú prémiové bývanie
  7. Programátori prezradili, čo ich v práci najviac motivuje
  8. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY
  9. NAŽIVO: Ako na koronu reagujú úspešné firmy? Sledujte #akonato
  10. NAŽIVO: Čo čaká ekonomiku? Sledujte #akonato konferenciu
  1. Nové laboratórium ekonomického experimentálneho výskumu na EUBA
  2. Programátori prezradili, čo ich v práci najviac motivuje
  3. 5 vecí, ktoré definujú prémiové bývanie
  4. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY
  5. Úprava osobného motorového vozidla
  6. Important information for Brazilians living in Slovakia
  7. Prečo sú dnes ryby také dôležité?
  8. Vitajte v postapokalyptickom svete
  9. NAŽIVO: Ako na koronu reagujú úspešné firmy? Sledujte #akonato
  10. NAŽIVO: Čo čaká ekonomiku? Sledujte #akonato konferenciu
  1. Rysy navštívi päťtisíc ľudí denne. Ako vyzerá denný chod chaty 22 646
  2. Kam sa vybrať za jesennými výhľadmi? 17 166
  3. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové 14 967
  4. Jedlo v Bratislave: Tieto reštaurácie určite vyskúšajte 12 633
  5. Pravá strana Dunaja môže vďaka Inchebe získať novú tvár 11 858
  6. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 9 879
  7. Ako vidia budúcnosť deti zo základných škôl? Budete prekvapení 9 572
  8. Korenie sexuálneho života po päťdesiatke. Tieto tipy vyskúšajte 9 479
  9. Hodnotenie profesionála: Ako obstáli obľúbené hotely v Tatrách? 9 260
  10. Čo bude s gastráčmi a miliardy z EÚ ako prekliatie? 9 247
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy z SME | MY regióny - správy

Akcia platí len 24 hodín

LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY

Akcia platí pre nových aj existujúcich predplatiteľov, ktorí si ho predĺžia.

Táto akcia platí len 24 hodín a nebude sa opakovať.

V Rooseveltovej nemocnici zomrel na COVID- 19 iba 47- ročný pacient

Celkove na Slovensku potvrdili 17 ďalších úmrtí na pľúcnu formu ochorenia COVID-19.

Mladá mamička z Prievidze bojuje za parkovacie miesto. Využiť ho chce pre zdravotne postihnutého syna

Pre zlú dopravnú situáciu platí pred jednou zo základných škôl v Prievidzi zákaz zastavenia. Situáciu to skomplikovalo rodine, ktorá nemôže zastaviť autom pred svojím domom. Situácia je o to horšia, že rodina má zdravotne postihnutého syna.

Na tomto mieste by rodina potrebovala vyhradené parkovacie miesto. Pre zákaz zastavenia to však momentálne nie je možné.

V Holíči má vzniknúť prekladisko kontajnerov za milióny eur

Prácu by v areáli po jeho dobudovaní malo nájsť až 500 ľudí.