Aby deti na Slovensku športovali s radosťou a bezpečne

Nadácia pre deti Slovenska je jednou z najväčších mimovládnych organizácii s celoslovenskou pôsobnosťou, ktorá sa už viac ako 23 rokov zameriava na pomoc deťom a mladým ľuďom.

Nadácia pre deti Slovenska je jednou z najväčších mimovládnych organizácii s celoslovenskou pôsobnosťou, ktorá sa už viac ako 23 rokov zameriava na pomoc deťom a mladým ľuďom. Okrem svojej najstaršej a najznámejšej aktivity ktorou je verejná zbierka a grantový program Hodiny deťom, podporuje množstvo ďalších dôležitých projektov reagujúcich na potreby detí z rozmanitých oblastí akými sú vzdelávanie, podpora zdravia a zdravého životného štýlu, finančná gramotnosť, advokácia detských práv a iné.

O jednom takomto dôležitom programe pod názvom Športujem rád a bezpečne, sa budeme rozprávať s jeho manažérkou, Ing. Luciou Skokanovou.

Lucka, v čom je tento grantový program výnimočný a prečo je dôležitý?

Program športujem rád a bezpečne realizujeme spolu so svojim partnerom, poisťovňou KOOPERATIVA, v tomto roku už po štvrtý raz. Zameriava sa najmä na bezpečné nesúťažné športovanie detí a prevenciu detských úrazov a i keď sa táto téma nemusí na prvý pohľad zdať až taká urgentná, sú to práve úrazy pri športe, ktoré tvoria viac ako dvadsať percent všetkých detských úrazov. Štatistky z posledných rokov dokonca hovoria, že úrazovosť v školách má neustále stúpajúcu tendenciu. Preto sme sa rozhodli prísť s programom, ktorý by deti podporoval v nesúťažnom športovaní a s dôrazom na prevenciu a bezpečnosť.

Ako funguje tento program v praxi?

Ako som už povedala, hlavným cieľom grantového programu je podpora vnútornej motivácie detí k športovaniu a radosti z prirodzeného pohybu. V grantovej výzve Športujem rád a bezpečne, ktorú aktuálne vyhlasujeme, sa môžu žiadatelia uchádzať o finančnú podporu na aktivity zamerané na rozvoj nesúťažného športovania, pohyb detí a prevenciu úrazov pri pohybových aktivitách. V rámci grantového programu budú taktiež prebiehať školenia pre prijímateľov finančnej podpory zamerané na rozvoj sebaúcty, sebavedomia detí a vzájomného rešpektu pri pohybových aktivitách, poskytnutia prvej pomoci a aktívne zapájanie detí do procesu plánovania a tvorby bezpečného prostredia pre pravidelné športovanie.

Počas uplynulých troch rokov sme v rámci tohto konkrétneho programu prerozdelili už takmer 111 000 € na aktivity detí a mladých ľudí prostredníctvom 55 organizácií v rámci celého Slovenska.

Komu konkrétne je teda tento grant určený, ako sa oň uchádzať a dokedy?

V tomto roku sa o podporu do výšky 2 500 € môžu uchádzať školy, samosprávy, komunitné a materské centrá, športové kluby a mimovládne neziskové organizácie z celého Slovenska. Veľmi jednoducho vlastne všetci tí, ktorí chcú rozvíjať a podporovať nesúťažné športové aktivity detí. Žiadosti je možné posielať do 8. októbra 2018.

Všetky ďalšie dôležité informácie o nadačnom fonde Deti v bezpečí a grantovom programe Športujem rád a bezpečne nájdu potenciálni žiadatelia naw ww.codetipotrebuju.sk .

Pri realizácii tohto grantového programu sa vaša nadácia spojila s komerčným partnerom. Prečo je to tak?

V nadácii sme už dlhšie cítili potrebu vytvoriť grantový program zameraný na tému týkajúcu sa bezpečnosti detí ako takú. Sme nesmierne radi, že sme našli dôveryhodného partnera, ktorý s nami zdieľal túto myšlienku a bol ochotný sa s nami podieľať na jej rozvoji.Ambíciou poisťovne KOOPERATIVA je už od začiatku našej spolupráce vytvoriť najväčší fond zameraný na ochranu a bezpečnosť detí na Slovensku a na vzdelávanie kompetentných práve v týchto oblastiach. Presne z tohto dôvodu založila v roku 2015 pri našej nadácii fond Deti v bezpečí a vložila doň počiatočných 200 000 eur.

Túto spoluprácu s poisťovňou KOOPERATIVA si od začiatku veľmi ceníme a sme veľmi radi, že stále pretrváva. Je pre nás kľúčové vytvárať partnerstvá s lídrami z podnikateľskej sféry s cieľom podporovať a rozvíjať oblasti, ktoré sú dôležité a významné pre deti a mladých ľudí na Slovensku. Grantový program Športujem rád a bezpečne už štyri roky prostredníctvom množstva podporených subjektov dokazuje, že takéto partnerstvá sú skutočne významné a zmysluplné.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na My Regióny

Komerčné články

  1. Je rozhodnuté. Ceny FéliX brali džemy, hoteliéri aj technológie
  2. Rýchla právna pomoc šetrí čas, nervy aj peniaze
  3. Hudba, ktorá rozžiari váš event: Stavte na Abba show
  4. Slovenská značka získala Obal roka 2025
  5. Ak máte ťažkosti s trávením, aj toto môže byť príčina
  6. Prečo sa Kallo opäť rozhodol pre franšízu Kinekusu
  7. Výnimočný víkend v Košiciach: Biela noc priniesla umenie aj chuť
  8. Kliešť môže prekvapiť kedykoľvek, ochorenie hrozí celoročne
  1. Rýchla právna pomoc šetrí čas, nervy aj peniaze
  2. Slovenská značka získala Obal roka 2025
  3. Hudba, ktorá rozžiari váš event: Stavte na Abba show
  4. Neuhádol ani jedno číslo a predsa vyhral 100 000 eur
  5. Ak máte ťažkosti s trávením, aj toto môže byť príčina
  6. Prečo sa Kallo opäť rozhodol pre franšízu Kinekusu
  7. Pranie a sušenie, ktoré ladí s vaším domovom
  8. Výnimočný víkend v Košiciach: Biela noc priniesla umenie aj chuť
  1. Bratislava sa rozlietala. Karibik aj Ázia sú ešte dostupnejšie 10 146
  2. Je rozhodnuté. Ceny FéliX brali džemy, hoteliéri aj technológie 9 834
  3. Ak máte ťažkosti s trávením, aj toto môže byť príčina 5 629
  4. Rekreačným poukazom viete zaplatiť aj kúpele pre starých rodičov 3 501
  5. Kliešť môže prekvapiť kedykoľvek, ochorenie hrozí celoročne 3 361
  6. Kto nás naozaj zadlžil a prečo Slovákom siahajú na výplaty? 3 142
  7. Nivy Tower je medzi top 10 kancelárskymi budovami sveta 3 046
  8. Sladké bez kompromisov: Ako Schär mení svet bezlepkových dobrôt 2 515
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy z SME | MY regióny - správy

Pípanie pokladníc, hlasná hudba a neustále hlásenia z reproduktorov. Pre väčšinu z nás bežná kulisa nákupu, pre ľudí s poruchou autistického spektra však extrémne zmyslové preťaženie.


Zneuctený vojnový pamätník.

Niekto zneuctil pamätník.


V podzemnom kryte civilnej ochrany pod bývalou ZŠ Magurská v Banskej Bystrici.

Stredoslováci rozbehli inšpirujúci projekt.


Nitra začala sezónu najlepšie od roku 2005. Beztak sa návštevnosť znížila.

Kraľujú aj bez najväčšej hviezdy.


  1. Radovan Čipka: Nastal čas strácať nádej?
  2. Monika Albertiová: Politici zo Smeru sa boja prehry vo voľbách. Posunúť ich ale mirnix-dirnix nejde len tak!
  3. Andrea Podešvová: Nevera bude trestným činom?
  4. Juraj Sališ: Prečo to nemôže EÚ v súčasnej podobe ekonomicky ustáť.
  5. Jakub Cipko: Ako Blackout od Britney Spears zmenil popovú hudbu
  6. Elena Antalová: Budúci ďalší skvelý stranícky šéf Kollár
  7. Martina Paulenová: Tá, čo nosí v bežeckom batohu fonendoskop
  8. ASEKOL SK: Medzinárodný deň elektroodpadu ako riešenie na otázku: kam s tou nefunkčnou elektronikou?
  1. Rastislav Puchala: Konečne dobrá správa o slovenskej ekonomike a spoločnosti vôbec 33 811
  2. Ivan Čáni: „Matovič, Lipšic a Naď už dávno mali sedieť v base.“ 17 385
  3. Jozef Černek: André Rieu – muž, umelec, megaloman, otec. Kráľ gýču. Alebo človek, ktorý spravil vážnu hudbu zábavnou. 13 201
  4. Elena Antalová: Do Šaštína kolenačky, ale pohár vody Mikloškovi..? 9 121
  5. Jozef Maťaše: Toto si Martin Benka nezaslúži! 6 972
  6. Ján Valchár: Niet dňa bez rafinérie (alebo Pray for Hatatitla!) 5 741
  7. Miroslav Daniš: Dymová clona Oskar Rósza 4 782
  8. Martin Fronk: Slovenský "Mordor": Podzemný labyrint plný vína, bosoriek a atómových krytov, o ktorom vedel len málokto 4 538
  1. Radko Mačuha: "Najväčšia hrozba pre EU nieje Rusko".
  2. Post Bellum SK: Samizdat – symbol vzdoru v čase neslobody
  3. Marcel Rebro: Keď vojna vezme manžela a otca, hory pomáhajú nájsť nádej
  4. Anna Brawne: Pán Pellegrini, že vám tá nenávisť voči LGBTI+ Ľuďom nevadila, keď ste podpisovali tú Ústavu..
  5. Věra Tepličková: Šťastný Deň starých rodičov
  6. Radko Mačuha: Ako som prestal byť rusofilom.
  7. Dušan Koniar: V piatok sa Fico opýtal, v nedeľu uplynú tri roky, čo odpoveď pozná
  8. Věra Tepličková: Náhoda je blbec alebo Z čista jasna, nikde nič, a tu zrazu... Hajnovič
SkryťZatvoriť reklamu