Pondelok, 24. september, 2018 | Meniny má Ľuboš, Ľubor
OD SUSEDOV

Carpathia je spoločnou teritoriálnou značkou Slovenska a Poľska

Do budovania budúcnosti Karpát sa môže zapojiť každý.

(Zdroj: sw)

Karpatský euroregión tento rok oslavuje už 25. výročie od svojho vzniku.

Je to vynikajúci moment na zamyslenie, o tom, čo sa v priebehu tohto štvrťstoročia udialo, ale aj o tom, čo nás čaká v budúcnosti. Karpatský euroregión bol založený v roku 1993, v úplne inej politickej dobe ako dnes, jeho členom predkladal jasný cieľ – sociálno-ekonomický rozvoj Karpát, ktorý je jednou z najkrajších a súčasne najviac zaostalých oblastí v Európe.

Prečítajte si tiež: Krakov spája poľské dejiny s európskou avantgardou

Spôsobom na realizáciu tohto cieľa mala byť politická spolupráca a efektívna medzinárodná organizačná štruktúra. Veľmi sa počítalo s podporou Európskej únie, nielen politickou, ale tiež finančnou. Čas overil tieto očakávania a dnes prišla chvíľa, keď partnerom z pohraničných regiónov Poľska, Slovenska, Ukrajiny, Rumunska a Maďarska musíme navrhnúť nový efektívnejší spôsob spolupráce nášho Euroregiónu.

Článok pokračuje pod video reklamou

Prišiel čas na Karpatskú značku!

Tento veľký nápad sa zrodil neďaleko odtiaľto, v Alpách. Euroregión vďaka podpore vlády Švajčiarskej konfederácie realizoval program s názvom „Alpsko-Karpatský most spolupráce“. V rámci tohto projektu boli nadviazané kontakty a začala sa spolupráca so švajčiarskymi partnermi, medzi inými s Turistickým inštitútom zo Sierre.

Idea Karpatskej značky

Práve kolegovia z tejto vynikajúcej švajčiarskej školy nám poradili, aby sme vytvorili jednu medzinárodnú, inovatívnu Karpatskú značku – potom budeme môcť bojovať o turistov z celého sveta. Takto sa zrodila idea Karpatskej značky.

Prečítajte si tiež: Najväčší snehový labyrint sveta láka Slovákov do poľských Tatier

Proces tvorenia Značky sme postavili na švajčiarskych skúsenostiach, predovšetkým kantónu Valais, preto hovoríme CARPATHIA – švajčiarska kvalita, zameriavame sa na globálnych príjemcov, preto hovoríme CARPATHIA – globálny zákazník, naším základom je kultúrne dedičstvo a prírodné bohatstvo Karpát, preto hovoríme CARPATHIA – karpatský priestor.

Misiou značky CARPATHIA je obnoviť Európu, obnoviť seba.

„Listen to yourself” – tento prísľub kúzla času a priestoru Karpát, ktorý definuje tieto tajuplné hory. Hory, v ktorých sa Západ stretáva s Východom, v ktorých čaro hovorí drevenými cerkvami, miernymi svahmi, tichom polonín.

Identitu Značky CARPATHIA sme postavili na štyroch pilieroch, kľúčových hodnotách, ktoré odlišujú Karpaty od iných kultúrnych a geografických krajín.

Prečítajte si tiež: Primátor poľského mesta Tadeusz Ferenc: Som hrdý na Rzeszów

Sú to: skúsenosť priestoru, pokora voči prírode, multikultúrnosť a autentickosť. Každý kto cíti, že môže zdieľať ktorúkoľvek z týchto hodnôt – môže vytvárať Značku spolu s nami. Dnes vytvárame Značku spoločne s partnermi z Karpatského regiónu. V prvom rade pozývame k spolupráci subjekty, organizácie, komunity a osoby zo slovensko-poľského pohraničia. Práve s našimi partnermi z Prešovského kraja, a tiež vďaka prostriedkom z programu INTERREG, vytvárame prvé produkty Karpatskej značky.

Už čoskoro budú dostupné balíky pešej turistiky po našom pohraničí – mobilná aplikácia je už pripravená, čaká na prevzatie na webovej stránke http://www.wedrowaniebezplecaka.visitcarpathia.com/ .

Vďaka 25-ročným skúsenostiam a profesionálnej organizačnej štruktúre, a tiež vďaka perfektným vzťahom so slovenskými partnermi, vieme, že môžeme byť v slovensko-poľskom pohraničí pioniermi vytvorenia Karpatskej značky. Pozývame k spolupráci pri uskutočňovaní tejto veľkej sociálno-ekonomickej koncepcie, ktorá vdýchne novú energiu do činnosti Euroregiónu, a svojím obchodným charakterom zaručí výhody subjektom z verejného, súkromného a mimovládneho sektora. Miestne samosprávy, podnikateľské subjekty, mimovládne organizácie, neformálne skupiny, komunity a fyzické osoby.

Každý môže odohrať svoju rolu pri kreovaní Značky, vďaka ktorej sa najlepšie Karpatské výrobky, služby a hodnoty nájdu globálnych príjemcov. Značka CARPATHIA je ekonomickou značkou, ktorá podstatným spôsobom prispeje k hospodárskemu rastu Karpatského regiónu a podporí rozvoj na lokálnej a na regionálnej úrovni. Tvorme ju spolu.

Inzercia - Tlačové správy

  1. Hovoriaci prekladač reči do vrecka Langie - až 52 jazykov!
  2. Dúbravské Čerešne dozreli: Začína sa kolaudovať!
  3. Hlasujte za Cenu verejnosti v súťaži Učiteľ Slovenska!
  4. Nášmu telu stačí iba málo vitamínov
  5. Podnikajte múdro, skúste služby profesionálneho call centra
  6. Mesto necháva Košičanov platiť za parkovanie aj ďalej
  7. Javorina otvorila svoj tretí showroom na Slovensku
  8. Arabská exotika: Top hotely v Ománe
  9. Pracujú vo svojich komunitách. Má Slovensko lokálnych lídrov?
  10. Boj o vedenie radnice v známom kúpeľnom meste
  1. Aj v Poluse chránime Vaše srdcia
  2. Dúbravské Čerešne dozreli: Začína sa kolaudovať!
  3. Nášmu telu stačí iba málo vitamínov
  4. Hlasujte za Cenu verejnosti v súťaži Učiteľ Slovenska!
  5. Podnikajte múdro, skúste služby profesionálneho call centra
  6. Mesto necháva Košičanov platiť za parkovanie aj ďalej
  7. Billa otvorila svoju 150. predajňu na Slovensku
  8. Javorina otvorila svoj tretí showroom na Slovensku
  9. Arabská exotika: Top hotely v Ománe
  10. Pracujú vo svojich komunitách. Má Slovensko lokálnych lídrov?
  1. Vianoce a Silvester v teple: Pätnásť tipov, kam sa vybrať 17 782
  2. Najužitočnejšia appka 17 718
  3. Arabská exotika: Top hotely v Ománe 12 033
  4. Zistili sme, ako sa vyrába najčistejší slnečnicový olej 9 637
  5. V O2 to s dátami poriadne prehnali 9 307
  6. IKEA je postavená na tých správnych hodnotách 6 393
  7. Javorina otvorila svoj tretí showroom na Slovensku 4 707
  8. Alena Bašistová: Nikomu nejdem brať hlasy a ani s nimi kšeftovať 4 014
  9. Účet za liečbu chlapca? Šesť miliónov eur 3 470
  10. Boj o vedenie radnice v známom kúpeľnom meste 3 195

Vybrali SME

Hlavné správy z MY regióny - krimi, správy, zaujímavosti

Vranovské noviny vyspovedali úspešnú fotografku

Čo prináša nové číslo okresného týždenníka.

Región Šariša: Kompletný výsledkový servis

Futbal, hokej, hádzaná, volejbal, nižšie ligy, pozvánky i fotky.

S hmyzom v okolí Liptovskej Mary by mali pomôcť aj netopiere

Chemický postrek proti komárom neprešiel, do boja s komármi nasadzujú prírodu.

ObFZ LEVICE

REGIONÁLNY FUTBAL: Víkendové výsledky, komentáre a tabuľky (ObM, II. a III. trieda + FOTO)

Prinášame vám podrobný prehľad všetkého dôležitého, čo sa udialo v okresnom futbale + fotogalérie z dvoch zápasov.

Vybrali SME