Peter Krištofovič: Každý z nás má na viac

Čaká nás revolúcia, hovorí v rozhovore významný podnikateľ a motivátor.

Peter Krištofovič ako školiteľ na POWER DAYS.Peter Krištofovič ako školiteľ na POWER DAYS. (Zdroj: PK Academy)

Je jedným z najúspešnejších slovenských podnikateľov a motivátorov. Peter Krištofovič priniesol na Slovensko svetoznámy seminár POWER DAYS.

Nadchol už tisícky ľudí a pokračuje v ňom ďalej.

POWER DAYS s Petrom Krištofovičom sa blíži. Bude už 14. - 15. apríla 2018 v hoteli DoubleTree by Hilton v Košiciach. Nielen o tomto seminári sme sa zhovárali s charizmatickým motivátorom.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Dlhé roky ste podnikali, občas o vás boli zmienky v médiách, no v poslednom čase ste na očiach, a to doslova. Čo vás primalo k tomu robiť motivačné semináre typu POWER DAYS? Beriete to ako podnikateľskú príležitosť, alebo viac ako určitú „spoločenskú zodpovednosť“, robiť niečo, čo chcete a čo môže pomôcť iným?

SkryťVypnúť reklamu

- Dvojdňový motivačno-rozvojový seminár POWER DAYS, vedený nemeckým koučom a podnikateľom Jürgenom Höllerom mi v roku 1998 zmenil život a dal impulz, vďaka ktorému som sa pozrel novou optikou na definíciu môjho úspechu. Následne som vybudoval úspešné firmy, založil si rodinu a posunul som sa ďalej. Dnes sa chcem podeliť o tieto znalosti a fungujúce návody s ľuďmi a inšpirovať ich na ceste k ich úspechom.

Seminár POWER DAYS je určený pre každého, kto chce získať nový impulz v osobnom živote, kariére alebo v podnikaní, každého, kto potrebuje reštart vo svojom pracovnom alebo osobnom živote, každého, kto chce zlepšiť svoje výsledky. Každý z nás má naviac, bez ohľadu na vek, vzdelanie a profesiu.

Čo vás na tom baví?

- Motivačno-rozvojový seminár POWER DAYS je v Európe najúspešnejší formát svojho druhu a najlepší seminár v porovnaní výkon a cena. Zažilo ho už viac ako 600-tisíc ľudí z 27 krajín a sme hrdí, že tento unikátny mix vzdelávanie, inšpirácie, seba rozvoja a zábavy môžeme konečne ponúknuť ľuďom aj na Slovensku a v Čechách. Baví ma, keď vidím, ako sa vďaka POWER DAYS ľudia posunú bližšie k svojim cieľom a reštartujú sa.

SkryťVypnúť reklamu

POWER DAYS je jedným z top motivačných seminárov na svete. Bolo zložité získať licenciu práve naň? Od začiatku chce chceli robiť tento formát, alebo ste uvažovali aj o nejakom vlastnom?

- Ako jediní v strednej a východnej Európe máme exkluzívne partnerstvo s Jürgen Höller Academy, ktorá je najrýchlejšie rastúca vzdelávacia firma v Európe a ich semináre sú mega úspešné, preškolili a pomohli už viac ako 1,6 miliónu ľudí. Vďaka exkluzívnej licencii tejto akadémie tak môžeme v strednej a východnej Európe ponúkať obsah a formu, ktorú nemá nikto iný.

Čaká nás masové prepúšťanie a následná rekvalifikácia. No vnímam to ako veľkú pozitívnu príležitosť.

Peter Krištofovič

Na dnešnom trhu je úspech v odlišnosti. Licenciu som získal po vzájomnej diskusii, kedy Jürgen Höller ocenil moje historické skúsenosti a výsledky. Rovnako bolo dôležité absolvovať u neho tréning, kde si ma pozrel na pódiu. Pre budúcnosť tejto formy vzdelávania sme v silnej synergii.

SkryťVypnúť reklamu

Na Slovensku ste ho rozbehli, teraz príde prvý raz na východ Slovenska, do Košíc. Máte pripravené aj niečo špeciálne? Účastníci seminárov lámali šípy, spomínali ste aj iné veci, na čo sa môžu tešiť východniari?

- Posun na východ je logickým vyústením našich úspechov z minulého roku. Množili sa požiadavky na zorganizovanie POWER DAYS v Košiciach a tak im chceme vyhovieť. Z minulosti som tam „doma“, poznám množstvo skvelých a odhodlaných ľudí, ktorým som pomohol naštartovať biznis.

Veľmi sa na to teším, avšak upozorňujem, že tam budeme organizovať POWER DAYS iba raz ročne. Ideme expandovať v budúcom roku do Poľska, takže v jednotlivých regiónoch budeme raz za rok. V každom prípade môžem záujemcom o tento seminár sľúbiť, že zažijú to, čo ešte v oblasti vzdelávania a motivácie nikdy nezažili.

Sú nejaké „regionálne rozdiely“ pri POWER DAYS? Ani nie v zmysle východ a západ Slovenska, ale líšia sa tieto semináre v Nemecku, na Slovensku alebo inde na svete? Majú svoje špecifiká či fungujú univerzálne?

- POWER DAYS je ideálny pre každého, kto cíti potrebu zmeny vo svojom živote a ešte sa k nej neodhodlal. Využívame 70% z mega úspešného know-how nemeckého formátu, tých ďalších 30 percent sú moje skúsenosti, odporúčania a praktické príklady z 20 rokoch podnikania, sebavzdelávanie a vedenia ľudí v piatich štátoch.

Prečítajte si tiež: Petko z Polemicu: Zo známeho hudobníka spravil spisovateľa jeho syn Čítajte 

Seminár je stavaný pre budúcnosť ako jednotný úspešný formát pre strednú a východnú Európu. Mám ho odskúšaný už veľmi úspešne aj na Ukrajine, v tomto roku s ním expandujeme do Česka a na budúci rok už aj do Poľska.

Keď ľudia počujú slová ako seminár, školenie, mentoring, workshop a podobne, často majú už vopred averziu. Ich kvalita môže byť rôzna, podobne ako kvalita motivačných koučov. Prečo by mali prísť práve na tie vaše?

- Ponúkam unikátnu kombináciu najúspešnejšieho formátu rozvojového semináru, ktorým doteraz prešlo viac ako 600-tisíc ľudí z 27 krajín. Takže klient nič neriskuje – náš obsah je silný a taktiež forma, akou to robíme, je unikátna.

Človek to musí zažiť a vytvoriť si svoj názor. Mne osobne tréningy, kniha a koučing umožnili vybudovať veľké firmy a teraz ma práve napĺňa sa podeliť o stratégie a nástroje ktoré fungujú. Ľudia majú obrovský potenciál rastu.

Ako sa vôbec dajú rozlíšiť kvalitné motivačné semináre od tých možno nie šarlatánskych, ale povedzme amatérskych. Stretli ste sa s takými pseudomotivátormi? A naopak, máte na Slovensku konkurenciu úspešných mentálnych koučov?

- Na Slovensku sa profiluje viac a viac ľudí vstupujúcich do tejto branže, čo je úplne logické vyústenie viac ako 20 rokov rastúcej podnikateľskej vrstvy a taktiež logické vyústenie nášho otvorenia sa svetu. Rozlišovať medzi koučmi treba jednoducho – nepočúvať, čo hovoria, pozrieť sa, čo sami robia a dokázali. Mentorovať a trénovať by mal ten, kto má za sebou výsledky.

Koľko podobných seminárov najmä v zahraničí ste absolvovali ako účastník?

- So sebarozvojom som začal od roku 1994 a absolvoval som viac ako 30 rôznych seminárov a naštudoval viac ako 300 kníh. Taktiež som mal štyroch koučov z rôznych oblastí.

Ste známy aj ako finančník. Ako to teraz máte podelené vo vašich firmách, ktoré ste mali so spoluvlastníkom Pavlom Krúpom. On sa venuje naďalej finančníctvu a vy ste sa vydali cestou mentorstva, alebo ako to je?

- Začínal som v oblasti sprostredkovania finančných produktov a dodnes spoluvlastním firmy v danej činnosti. Spolu s Pavlom Krúpom sme zakladali aj spoločnosť Arca Capital a tá sa tiež venuje finančníctvu, retailu, nehnuteľnostiam a ďalším aktivitám. Za jej úspechom stoja primárne Pavol Krúpa, Rasťo Velič, Henrich Kiš a ich tímy. Ja sa naďalej venujem budovaniu aj iných mojich firiem, no primárnou mojou činnosťou je vybudovať celoeurópsku podnikateľskú akadémiu.

Rozhovory príliš často nepodávate. O médiách sa vyjadrujete obozretne, niekedy aj s istým dešpektom. Sám ste písali stĺpčeky, ktoré vyšli aj knižne. Aký je váš vzťah k médiám?

- Myslím, že pozitívny, pretože riaditeľom našej podnikateľskej akadémie je Peter Vavro, bývalý šéfredaktor Hospodárskych novín či moderátor diskusnej relácie RTVS „O 5 minút 12“. Ale trošku vážnejšie: prekáža mi, že správy vo väčšine médií sú častokrát nevyvážené, prevažne negativisticky nastavené, pritom reálny život taký nie je. Žijeme v najlepšej dobe histórie nášho národa a pozrite sa na náladu ľudí. Sú ustráchaní, utrápení, zdemotivovaní. Časť vplyvu majú na tom aj médiá.

Na vašich seminároch máte aj dotazník pre účastníkov, zaujíma vás aj spätná väzba. Dozvedeli ste sa z nich niečo, čo vás prekvapilo? Prípadne aj ste sa nad nimi zamysleli, možno aj niečo prehodnotili?

- Každého podnikateľa by mal zaujímať názor a pocity jeho zákazníkov. Všetky dotazníky idú u nás do procesu vyhodnotenia a zvažovania nápadov, postrehov a pripomienok. Uznávam metódu Kaizen – neustále vylepšovanie toho, čo podnikateľ robí. Bez počúvania spätnej väzby sa firma ťažšie zlepšuje.

Hovoríte, že veľká časť povolaní, ktoré poznáme, dnes už onedlho nebude na trhu práce a naopak, preto by sa mal človek vzdelávať a osobnostne rásť celý život. Je to tak? Ktoré tradičné povolania podľa vás zaniknú?

- Nehovorím to len ja, primárne čerpám zo známej Oxfordskej štúdie a tiež z článkov z časopisu Manager. Do roku 2030 dôjde k zásadnej zmene, ktorú vieme len odhadovať. No trend je jasný – digitalizácia, robotizácia, uberizácia – to sú tri dôležité spoločenské trendy. Myslím si, že z trhu pôjdu preč profesie, ktoré vieme digitalizovať, robotizovať alebo uberizovať. Čaká nás masové prepúšťanie a následná rekvalifikácia na nové druhy profesií. Bude to výzva najmä pre ľudí pred dôchodkom. No vnímam to ako veľkú pozitívnu príležitosť pre ľudstvo.

Mal by ísť človek podľa vás len cestou motivačných či odborných seminárov a koučingu, alebo i konzervatívnejšími metódami? Aký je váš vzťah k formálnemu vzdelávaniu?

- Formálne vzdelávanie nestíha, ani formou výuky a ani obsahom. To, čo dnes učíme malé deti, nebudú za 15 rokov potrebovať. Školstvo by malo skombinovať súkromné a štátne vzdelávanie novou formou. Každý človek by mohol mať svoj znalostný účet s rozpočtom a z neho čerpať a rozdeľovať medzi štátne a súkromné možnosti.

Prečítajte si tiež: Stredoškoláci na východe môžu pražskú školu študovať aj doma Čítajte 

Štát podľa mňa premeškal dobu na efektívnu celkovú reformu. Dnes sa tak rýchlo mení prostredia, že kým by sa urobila reforma, bolo by ju nutné reformovať znovu. Fínom to trvalo 20 rokov. Každý by si mal nájsť formu a obsah, ktorá mu vyhovuje a prináša výsledok.

V minulosti ste pôsobili ako mentálny kouč pri slovenskej futbalovej reprezentácii v ére Vlada Weissa. V čom spočívala vaša úloha?

- Nešlo o pevne definovanú rolu mentálneho kouča. S Vladom Weissom sme sa spoznali cez Borisa Kitku, s ktorým sa poznám z čias pôsobenia v Slovane Bratislava. Išlo o workshopy so zameraním na vysvetlenie dôležitosti nastavenia mysli v zápase. Nikto z futbalistov neprestrelí bránu pri jedenástke kvôli tomu, žeby nevedel kopať do lopty. Prekopne kvôli stavu vo svojej mysli. A to sa dá naučiť vylepšiť.

Je to niečím špecifické? Je totiž zaujímavé, že v princípe tí istí futbalisti zažívali v ére distingvovaných trénerov (napr. Kocian, Griga/Hipp) útlm, kým pri búrlivákoch (Galis, Weiss, Kozák) dosahovali dobré výsledky. Vyžadujú si teda „drsnejší“ prístup? Alebo ako to je?

Už máte účet? Prihláste sa.
Dočítajte tento článok s predplatným MYregiony.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 5 € každý mesiac.
Pošlite SMS s textom C58HK na číslo 8787.
Zaplatením potvrdíte oboznámenie sa s VOP a Zásadami OOÚ.
Najobľúbenejšie
Prémium bez reklamy
2 ,00 / týždenne
Prémium
1 ,50 / týždenne
Štandard
1 ,00 / týždenne
Ak nebudete s predplatným SME.sk spokojný, môžete ho kedykoľvek zrušiť.

Biznisové príbehy

Ilustračné foto.

Počet firiem, ktoré definitívne zatvorili minulý rok vzrástol medziročne až o 16 percent.


TASR
Súvisiace témy: Firmy, Podnikanie
SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na My Regióny

Komerčné články

  1. Čo bude toto leto in?
  2. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  3. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  4. Kam smerujú peniaze bohatých?
  5. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  6. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je
  7. Prémiové bankovníctvo je dnes o osobnom prístupe a inováciách
  8. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad
  1. Čo bude toto leto in?
  2. Najkrajšie letné túry, cyklotrasy, jazerá a pamiatky v Rakúsku
  3. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  4. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  5. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum
  6. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  7. Prémiové bankovníctvo je dnes o osobnom prístupe a inováciách
  8. Kam smerujú peniaze bohatých?
  1. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie 8 098
  2. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je 7 767
  3. V Japonsku vlaky meškajú len vo filmoch. Aj jedlo má pravidlá 6 159
  4. Zachránili posledný ostrov pre čajky na Dunaji 4 137
  5. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad 3 212
  6. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle 3 105
  7. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum 3 047
  8. Kam smerujú peniaze bohatých? 2 980
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Elena Antalová: Prečo vzdávajú vďaky len Červenej armáde?
  2. Martin Fronk: Park svätej Anny: Tam, kde spí čas a duša ticho dýcha
  3. Soňa Kallová: Slovenská železničná spoločnosť zvýšila cestovné v Tatrách o 400%. Pri kúpe v pokladni o 500%.
  4. Viktor Pamula: Stojím za Viktorom Vinczem.
  5. INESS: Energetická pomoc – adresnosť v nedohľadne
  6. Adriana Kerestešová: Bol raz jeden bohatý človek, ktorý pred chudobou zatváral oči
  7. Jozef Varga: Poklony Fica diktátorom platíme z nášho spoločného...
  8. Mária Romaňáková: Prestáva sa čítať malým deťom?
  1. Matej Galo: Tibor Gašpar, ste hluchý, nemý, slepý alebo čo? 28 787
  2. Viktor Pamula: Slovenský zväz ľadovej hanby 16 883
  3. Miroslav Ferkl: Stupnica Ficovej nenávisti 9 615
  4. Radko Mačuha: Štyri otázky pre súťažiaceho poslanca Glücka. 8 178
  5. Vlado Jakubkovič: Ukážte rozstrieľané brucho. 7 729
  6. Anna Brawne: Pridrahý Robo, nebolo tých klamstiev už dosť? 7 653
  7. Věra Tepličková: Keď sa bojíš valašky 7 158
  8. Ivan Čáni: Pobavený Fico ako nevinné batoľa. 6 893
  1. INESS: Energetická pomoc – adresnosť v nedohľadne
  2. Věra Tepličková: "I napriek tomu, že ste žena, buďte slušná."
  3. Radko Mačuha: Šmejdi" sa menia. Predražené hrnce nahradili politikou.
  4. Tupou Ceruzou: Pandemická
  5. Radko Mačuha: "Rež a rúbaj do krve po Šimečkovej kotrbe" dokial Fico na Slovensku, pánom nebude.
  6. Věra Tepličková: Keď sa Lojza Hlinu bojí už aj generál
  7. Marcel Rebro: Aká krajina, taký hokej
  8. Tupou Ceruzou: Krížovka
  1. Elena Antalová: Prečo vzdávajú vďaky len Červenej armáde?
  2. Martin Fronk: Park svätej Anny: Tam, kde spí čas a duša ticho dýcha
  3. Soňa Kallová: Slovenská železničná spoločnosť zvýšila cestovné v Tatrách o 400%. Pri kúpe v pokladni o 500%.
  4. Viktor Pamula: Stojím za Viktorom Vinczem.
  5. INESS: Energetická pomoc – adresnosť v nedohľadne
  6. Adriana Kerestešová: Bol raz jeden bohatý človek, ktorý pred chudobou zatváral oči
  7. Jozef Varga: Poklony Fica diktátorom platíme z nášho spoločného...
  8. Mária Romaňáková: Prestáva sa čítať malým deťom?
  1. Matej Galo: Tibor Gašpar, ste hluchý, nemý, slepý alebo čo? 28 787
  2. Viktor Pamula: Slovenský zväz ľadovej hanby 16 883
  3. Miroslav Ferkl: Stupnica Ficovej nenávisti 9 615
  4. Radko Mačuha: Štyri otázky pre súťažiaceho poslanca Glücka. 8 178
  5. Vlado Jakubkovič: Ukážte rozstrieľané brucho. 7 729
  6. Anna Brawne: Pridrahý Robo, nebolo tých klamstiev už dosť? 7 653
  7. Věra Tepličková: Keď sa bojíš valašky 7 158
  8. Ivan Čáni: Pobavený Fico ako nevinné batoľa. 6 893
  1. INESS: Energetická pomoc – adresnosť v nedohľadne
  2. Věra Tepličková: "I napriek tomu, že ste žena, buďte slušná."
  3. Radko Mačuha: Šmejdi" sa menia. Predražené hrnce nahradili politikou.
  4. Tupou Ceruzou: Pandemická
  5. Radko Mačuha: "Rež a rúbaj do krve po Šimečkovej kotrbe" dokial Fico na Slovensku, pánom nebude.
  6. Věra Tepličková: Keď sa Lojza Hlinu bojí už aj generál
  7. Marcel Rebro: Aká krajina, taký hokej
  8. Tupou Ceruzou: Krížovka
SkryťZatvoriť reklamu