Utorok, 15. október, 2019 | Meniny má Terézia
EKONOMIKA

Daniela Petríková: Najdôležitejší sú ľudia, nie technológie

Ako hodnotí desaťročie pôsobenia na trhu riaditeľka jedného z najväčších zamestnávateľov v prešovskom regióne.

Daniela Petríková.Daniela Petríková.(Zdroj: Archív Lear)

PREŠOV. Lear Corporation úspešne pôsobí v Prešove už desať rokov a patrí medzi najväčších zamestnávateľov v regióne.

V spoločnosti Lear Corporation v Prešove sa „rodia“ dôležité súčasti automobilov mnohých známych značiek: sedacie systémy.

Vyrábajú sa v nej kovové konštrukcie sedadiel, štruktúry a mechanizmy, pri ktorých je jasné, že priemyselná hala musí byť zákonite plná moderných technológií, lisov, zváračiek a iných zariadení, ktoré klapú ako hodinky.

Ako dodávateľ pre automobilový priemysel musí závod navyše držať krok s trendmi Industry 4.0.

Článok pokračuje pod video reklamou

Napriek tomu pri rozhovore o úspešnom pôsobení spoločnosti a receptoch na rast produktivity je dominantná téma čosi úplne iné. Ľudia.

Podľa slov riaditeľky závodu Daniely Petríkovej sa totiž firma môže rozvíjať len do tej miery, do akej rozvíja a posúva svojich zamestnancov.

Spoločnosť Lear Corporation pôsobí v Prešove desať rokov. V čom vidíte hlavný rozdiel medzi Learom pred desiatimi rokmi a dnes?

Každá spoločnosť má v určitej fáze svojho vývoja rôzne priority a problémy. Pri vzniku sa spoločnosť sústredí najmä na nastavenie všetkých procesov, aby vyhovela všetkým požiadavkám zákazníka, získala projekty, nabrala požadovaný počet zamestnancov. Spoločnosť LEAR bola navyše založená bez akejkoľvek štátnej pomoci. Boli sme prvá automobilová firma v Prešove, bolo potrebné preškoliť všetkých zamestnancov na automotive štandardy ako 5S, TPM, Kanban, FIFO.

Keď sú základné procesy nastavené a všetko „šliape“ ako hodinky, vtedy sa už firme ľahšie dýcha a môže sa začať sústreďovať aj na iné aktivity. A tak to bolo i „u nás“. Časom sme dospeli. Začali sme sa pozerať nielen na firmu samotnú, ale aj okolo seba – začali sme podporovať komunitu, zapájať sa do charitatívnych projektov, veľmi nám záleží na rozvoji regiónu, v ktorom pôsobíme. Dôkaz je aj vlastný grantový program Tu žijeme, tu pomáhame, ktorým podporujeme projekty na rozvoj Prešovského regiónu a ktoré predkladajú naši vlastní zamestnanci. V súčasnosti sme zrelá firma, ktorá vie, kam chce smerovať v oblasti biznisu aj na poli sociálnej zodpovednosti a firemnej filantropie.

No a ideme dopredu aj čo sa technológií týka. V závode sa aktuálne chystáme nasadiť kolaboratívne roboty pri lisovaní. Nasadenie kobotov však neznamená, že sa chystáme redukovať počet zamestnancov. Práve naopak. Do konca roka by sa ich počet mal ešte zvýšiť.

V súčasnosti sa v prešovskom závode denne vyrobí 125-tisíc kusov komponentov a odchádza 29 kamiónov.

Ste výrobca vnútorného vybavenia automobilov so zameraním na automobilové sedačky. Robíte pre rôzne značky. Môžete v skratke vysvetliť, ako vyzerá výroba?

Kto by povedal, že práve z Prešova pochádzajú sedacie systémy či komponenty umiestnené v tých najluxusnejších automobiloch? Prejsť auditmi u týchto zákazníkov nie je vôbec jednoduché, ale kvalita dodávaná našimi ľuďmi je TOP. Máme tých najlepších zamestnancov. Výroba sedadiel je veľmi komplexný a zložitý proces. Naša výroba sa začína lisovaním komponentov, následne pokračuje zváraním, lakovaním a montovaním. Okrem výroby však v Prešove máme aj silný tím dizajnérov, ktorý by sa mal v najbližších rokoch rozširovať. Približne 60-členný tím dizajnuje sedacie systémy nielen pre Slovensko. Máme tu skutočne talentovaných a angažovaných ľudí, za ktorých hovoria výsledky ich práce po celom svete.

Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C54MF na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:
Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom M54MF na číslo 8787, alebo kliknite na „Objednať cez SMS“ a odošlite predvyplnenú správu. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Inzercia - Tlačové správy

  1. Emília Jányová Lopušníková: Nebojte sa, updatujte sa!
  2. Nový Ružinov: Skutočný rozvoj ešte len príde
  3. Aj s SUV môžete jazdiť ekologicky a ekonomicky
  4. Čo na aute vymyslela žena a čo výrobca telefónov?
  5. 5 rád Ľudmily Kolesárovej, ako napísať projekt a získať grant
  6. Vysokoškoláci zarobia už o 587 eur viac ako stredoškoláci
  7. Týmto trikom sa dajú v aute umiestniť tri autosedačky
  8. Tieto signály prezradia nesprávne zateplenie strechy
  9. Podnikateľský úver, s ktorým ušetríte
  10. Lidl je odteraz všade! Vitajte v Lidl e-shope
  1. Zľavnené študentské lístky na dopravu s ISIC už aj cez mobil
  2. Lidl je odteraz všade! Vitajte v Lidl e-shope
  3. Kto vyhrá súboj medzi prírodnými a syntetickými diamantmi?
  4. Otvorenie nového sídla DELTA sprevádzala virtuálna realita
  5. Podnikateľský úver, s ktorým ušetríte
  6. Limitovaná ponuka: balík SME.sk + DIGI GO so zľavou až 52 %
  7. Výskumný park v Rakúsku zistil, ako sa býva najzdravšie
  8. Nestarnú, ale dozrievajú
  9. Nový Ružinov: Skutočný rozvoj ešte len príde
  10. Emília Jányová Lopušníková: Nebojte sa, updatujte sa!
  1. Čo všetko dnes majú deti v mobiloch? Boli by ste prekvapení 13 833
  2. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji 12 858
  3. Luxusný hybrid za 22 900 eur. Nadpriemerný už v základnej výbave 12 192
  4. Čo na aute vymyslela žena a čo výrobca telefónov? 12 176
  5. Vysokoškoláci zarobia už o 587 eur viac ako stredoškoláci 9 896
  6. Týmto trikom sa dajú v aute umiestniť tri autosedačky 9 554
  7. Vyrába koláče pre celiatikov. Najobľúbenejšie zákusky prekvapia 9 143
  8. 5 rád Ľudmily Kolesárovej, ako napísať projekt a získať grant 8 612
  9. Na hrúbke záleží. Aj dva centimetre rozhodujú 7 108
  10. Lidl je odteraz všade! Vitajte v Lidl e-shope 6 970

Vybrali SME

Téma: Rozhovory z denníka SME


Článok je zaradený aj do ďalších tém Medzinárodný menový fond

Hlavné správy z SME | MY regióny - správy

FOTO+VIDEO: Obnovený podchod na Sihoť žiari najmä po zotmení

Mesto stálo skrášlenie podchodu 15-tisíc eur.

Podchod na Sihoť.

"Bane na hornej Nitre by nemali zatvárať, ale inovovať," hovorí bývalý banský výskumník

Jaroslav Barabáš unikol v baniach už dvakrát smrti, no aj napriek tomu na ne nezanevrel. Ako tvrdí, v porovnaní s elektrárňami, ktoré spaľujú uhlie, sú väčšími znečisťovateľmi ovzdušia autá a tisícky lietadiel.

Jaroslav Barabáš.
Sládok Ján Píry.

Vybrali SME