
Programy MBA (Master of Business Administration) sú zamerané na manažérov, ktorí si v rámci svojej kariéry chcú rozšíriť znalosti v oblasti riadenia a obchodu, alebo ašpirujú na povýšenie vo firemnom rebríčku. Popri prestížnom titule získajú štúdiom praktické zručnosti, profesijné a spoločenské uznanie, cenné kontakty a rozhľad o celom rade súvisiacich odborov.
Štúdium MBA prišlo do Európy zo Spojených štátov. Len v Česku a na Slovensku ponúka MBA programy niekoľko desiatok škôl a vybrať tú pravú nie je jednoduché. Je dobré sa zamerať napr. na to, aké má daná inštitúcia akreditácie, referencie absolventov, aká je dĺžka štúdia a ponuka vyučovaných programov.
Investícia do získania titulu síce nebýva nízka, ale rozhodne sa vyplatí.„Manažérske vzdelanie je vhodné, ak už pracujete v nadnárodnej spoločnosti, štátnej sfére alebo riadite vlastný biznis. Získate nové praktické informácie a prehĺbite doterajšie znalosti, ktoré potom môžete aplikovať vo vlastnej praxi,“ vymenúva prínosy Vlasta Váchová, riaditeľka Cambridge Business School (CBS), ktorá sa špecializuje na postgraduálne programy – okrem MBA tiež BBA, LLM a DBA.
Aké sú konkrétne prínosy štúdia?
1. Prestížny titul
Titul MBA je uznávaný medzinárodne ako synonymum úspechu, vysokých profesijných ambícií a nadštandardného platového ohodnotenia. Podľa výsledkov prieskumu CB S je s prínosmi štúdia pre profesijný a osobný život spokojných 95 % absolventov. Celej tretine sa potom investícia do štúdia mnohonásobne vrátila v podobe kariérneho povýšenia a zvýšenia platu.
2. Lektori zameraní na prax
Lektori programov MBA prichádzajú z najvyšších manažérskych pozícií, či už z verejnej sféry, súkromného sektoru, či neziskových inštitúcií, čím sa odlišujú od akademických profesorov. Ich prednášky nie sú teoretické, ale vychádzajú z reálnych situácií, s ktorými sa manažéri stretávajú na dennom poriadku.
Práve zameranie na prax a riešenie reálnych prípadových štúdií hodnotí väčšina absolventov za jeden z hlavných prínosov štúdia.„Najväčší prínos štúdia vidím v kvalite a forme predaných informácií od fundovaných lektorov a v možnosti interakcie s názormi druhých z iných odborov. To mi otvorilo dvere k vlastnému kariérnemu a osobnému rozvoju,“ uvádza jedna z absolventiek CBSAndrea Nasswettrová.
3. Vzájomná výmena know-how
Študijné skupiny MBA programov tvoria ľudia z najrô znejšieho prostredia a pozícií. Nájdeme medzi nimi podnikateľov, štátnych úradníkov i firemných manažérov so skúsenosťami z finančného riadenia, marketingu, HR a podobne. Pokiaľ má byť štúdium kvalitné, je potrebný proaktívny prístup a vzájomná výmena know how medzi študentmi – kolegami, ktorí sa tak obohacujú a získané informácie môžu uplatniť vo svojej praxi.
Spomínaná Cambridge Business School pre svojich študentov navyše pravidelne organizuje tzv. tematické stretnutia s lektormi – interaktívne stretnutia nad rámec bežnej výučby, kde sa diskutuje o najnovších trendoch s jednotlivými lektormi a pozvanými špecialistami.
4. Inšpirácie a nové uhly pohľadov
Na štúdium MBA sa možno prihlásiť, pokiaľ máte ukončené vysokoškolské vzdelanie alebo niekoľkoročnú prax na manažérskej pozícii. V druhom prípade o prijatí k štúdiu rozhoduje vedenie školy. Cieľom je, aby diskusie v rámci seminárov boli produktívne, študenti sa navzájom inšpirovali, odnášali si hodnotné znalosti a súčasne získavali rôzne uhly pohľadov na preberanú tematiku.
Pokiaľ chcete zo štúdia MBA vyťažiť maximum, budujte si od začiatku vlastnú sieť profesionálnych kontaktov. Mô žu sa hodiť v budúcnosti napr. pre získanie kvalitnej referencie, pri hľadaní obchodných partnerov alebo nových pracovných výziev.
5. Všeobecné aj špecializované programy
Na Cambridge Business School prebieha výučba kombinovanou formou prezenčných seminárov a e-learningu – teda prípravou seminárnych prác a následnou obhajobou záverečnej práce. Po novom sa do ponuky zaradili aj on-line MBA programy, ktoré prebiehajú výlučne on-line formou, bez nutnosti osobnej účasti na seminároch, takže štúdium je vhodné pre každého a študovať sa dá naozaj odkiaľkoľvek. Štúdium trvá jeden rok, ktorý je rozdelený do dvoch semestrov.
V rámci štúdia sa môžete zamerať na konkrétne programy s určitou špecializáciou, ako je napríklad oblasť komunikácie v rámci programu Marketing a Public Relations, Finančný management a účtovníctvo, riadenie ľudských zdrojov či Personálny management a predajné stratégie v rámci programu Sales management.
Profil študenta
K štúdiu MBA na škole Cambridge Business School sa podľa prieskumu najčastejšie hlásia ľudia vo vekovom priemere 31 - 40 rokov (41 %). V pozadí však nezostávajú ani ostatné vekové kategórie v rozmedzí 41 - 50 rokov (26 %), do 30 rokov (16 %), 51 - 60 rokov (14 %) a nad 61 rokov (3 %). Genderovo sú z 69 % zastúpení muži a z 39 % ženy.
Titul MBA využijú predovšetkým manažéri a podnikatelia, ktorí chcú získať aktuálny prehľad nových trendov manažmentu a predbehnúť konkurenciu. V neposlednom rade je to skvelá životná skúsenosť, ktorá má preukázateľný prínos pre budúcnosť.
K on-line štúdiu MBA sa môžete prihlásiť kedykoľvek. Neváhajte, využite možnosť a začnite už dnes. Prihláste sa bez starostí on-line.